Spring naar bijdragen

Daar belde het UWV


Houtje

Aanbevolen berichten

Tja, daar ging de telefoon:

- Hallo met Houtje....
- Hallo met UWV Utrecht, ik wil even vragen of u 12 mei kunt komen voor de herbeoordeling. Kan dat?
- Sorry mevrouw, ik sta wel even te kijken, ik heb die papieren namelijk al in maart 2004 teruggestuurd
en ik heb ook al herhaalde malen geïnformeerd wat de stand van zaken is maar ik krijg alleen maar
call-centra aan de lijn die nergens antwoord op hebben.
- Tja mevrouw Houtje, daar heb ik niks mee te maken. Nou, kunt u de 12e of niet?
- Dat weet ik niet mevrouw UWV want er moet iemand mee die moet ik even bellen....
- Nou doe dat dan, ik noteer het vast en als het niet kan dan moet u het zelf maar proberen te verzetten.
Goedemid------
- Ho ho ho mevrouw UWV !!!!!!! Jullie denken zeker dat ik gek ben (ja, daar word ik voor behandeld maar het resultaat houdt niet altijd over)????? Mij 2,2 jaar laten wachten en dan KLABAMMMMMMM ff die afspraak erdoor stampen. Waar is dat formulier van 2004?
- Nou mevrouw Houtje dat hebben wij nooit ontvangen ik zie het niet.
- WWWAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTTTTTT??????????
- Ja nou ja daar ga ik niet over. Dan moet u zelf de medische gegeven maar opschrijven. Goedemiddag!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek wordt je er van!!!!! ik heb het ooit ergens eens omschreven als de neverending story van het UWV.
Ze weten je soms echt gillend gek te krijgen!! Ben je erg in de stress geschoten?

Rot voor je dat je nu ook de molen in moet. Dik je alcoholprobleem (weten zij veel) maar flink aan, wijd uit over depressies, pers er nog wat tranen uit. en laat je emoties de vrije loop. Want als je er te cooperatief bijzit ben je zo weer goedgekeurd! Goed dat je iemand meeneemt, heb ik ook altijd gedaan. Het is gewoon zo kl*te dat je naar een of andere persoon toe moet die jou helemaal niet kent en die in 1 uurtje je hele leven gaat bepalen.. gek wordt je er van!!! echt!!

Vanaf mei ben ik dus ook al een jaar met ze bezig.. en nu wacht ik op de beroepszaak, hoewel ik die misschien nog wel ga intrekken maar voorlopig nog even niet...

Hou je taai !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Houtje

Weetje een sosiaal stelsel gestuurt, door mensen die zichzelf waar mogelijk zich asosiaal kunnen voor doen maakt het hele systeem onwerkbaar.
5 jaar geleden ben ik er ook geweest, en dan kan je beter doen wat Tapas zecht denk ik,
ik ben er binnen geweest een beetje gepraat over dat ik al een jaar zonder werk of uitkering, thuis zat ik was namelijk verdrietig, toen.
En heb alleen maar gevraagt jongens doe maar een bak koffie meer hoef ik niet van jullie, en ik was weer weg.
Met de overtuiging als mij het hier lukt om geld te krijgen, dan kan ik met de helft van de stress ook weer een nieuwe zaak van de grond trekken.
En aldus geschiede.

IK wens je kracht en wijsheid

Helder

Wat ben ik opeens blij !!!! met Tactus en hun medewerkers !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ben wel erg in de stress gedoken enorme hyperventilatie bijna flauw gevallen (in de auto!!) want vanmorgen ook al onderuit gegaan bij de tandarts toen Dochter geboord werd. Ik hield haar hoofd vast = geen goed idee ik klapte zo tegen de grond.

Half vier lag ik in bed, tot zes uur bewusteloos geslapen. Watjes !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, mooie indruk maakt dat allemaal op televisie, hoe je alcoholisme fingeert om in de wao te blijven, niet dat ik het spel hier wil bederven maar ik werk me te pletter, met stress en al, hetgeen kennelijk het alternatief is voor gefingeerde stress, maar vergeet niet dat het toch allemaal altijd en volledig bij je zelf ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Cheryl helaas begrijp ik geen mieter van wat je zegt. Mijn Tactus-behandeling heeft niets te maken met gefingeerd in de WAO blijven, en dat Tapas zo dapper is om op TV te komen en te vertellen over de cactussen heeft daar ook weer niets mee te maken.

Is het geen idee dat jij het wat rustiger aan gaat doen?
Met excuus, je klinkt zelf ook behoorlijk gestresst zo.

Ik ga hier niet met naam en toenaam uitleggen waarom in de WAO zit maar als een weldenkend en gestudeerd mens kun je je wel indenken dat dat niet voor mijn lol is. Overigens werk ik 2-3 hele dagen onbetaald in allerlei vrijwilligersbaantjes (dat is géén goedpraterij voor het hebben van een uitkering) waarmee ik probeer voor de maatschappij, die wij samen moeten maken, of je nou betaald bent of onbetaald, een betekenis te hebben en een ander mens te helpen vanuit mijn hart.

Enne, liegen over alcohol is in mijn geval niet eens aan de orde.

Conclusie: je scheurt wat mij betreft hier en daar wel erg hard door de bocht Cheryl maar misschien is dat jouw "way of life".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,
we kunnen elkaar de hand weer es schudden, ik ga de 3e. Ben ook wel heel nerveus eigenlijk. Het hele verhaal naar het UWV gestuurd. En dan mag ik het 3 mei nog es uit gaan leggen. Grrr. Maar ik heb ook begrepen dat je niet al te vrolijk en cooperatief daar moet gaan zitten. Ik werk nu 15 uur (thuis nog wel) maar het is me gewoon toch teveel. Maandag belde ik m'n werk dat ik me ziek wilde melden, maar ik klonk niet ziek genoeg!! Dus of ik het in de loop van de week maar even in wil halen. Moedeloos word ik hiervan.
Maar ja, dan heb je jezelf maar weer bij elkaar te rapen en "niet zeuren en doordoen". En dat kan ik nou toevallig heel aardig. Totdat... tja

Maar het is geen prettig instituut dat UWV alhoewel ik er 4 echt nare ervaringen heb gehad en de andere 20 contacten waren wel oke. Maar als het naar is is het ook echt naar.

Ach meis, verdedig je niet naar Cheryl toe; dat je niet uit wilt leggen het hoe en wat, hoeft ook niet, gaat niemand wat aan. Maar Cheryl; niet zo kort door de bocht alsjeblieft. Want hoe moeilijk het soms is om te blijven werken met stress en toestanden, ik had het graag nog gedaan. En voor sommige is het echt niet mogelijk meer en dat is HEEL ERG. Volgens mij zijn er nog steeds mensen die denken dat je liever lui dan moe bent als je in de WAO beland bent. En dat het een eigen keuze is.
Als ik nog wel es denk aan de tijd dat ik nog redelijk gezond was, van 7.30 tot 18.30 aan de slag was, stress, druk, lastig vaak. Maar de voldoening die ik eruit haalde. Heerlijk. Ik zou het zo graag terug hebben.

Jongens, wij laten ons niet ontmoedigen door zo'n suffe opmerking toch?

Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Emma daar sla je de spijker op zijn kop: zo'n opmerking (nou ja wir-war van commentaar) raakt me dan heel erg en dan kan ik het gewoon niet laten erop te reageren vooral ook omdat het n e r g e n s op slaat alsof Tapas en Houtje samen gefingeerd lallend door het TV-beeld struikelen om maar niet te hoeven werken. Uhhhnmmnmmm, als ik dat voor me zie moet ik vre-sel-lijk lachen eigenlijk. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover nodig, en kennelijk is het nodig, zou ik, rectificerend en in de koele luwte die dit anonieme forum nog biedt aan de vooravond van haar mediale outcomming, de indruk willen wegnemen dat ik zou menen dat Tapas en Houten of wie zich verder ook nog aangesproken voelt, slechts lijnentrekkende wao-fraudeurs zijn. Dat vind ik dus dat niet. Ik vind zoiezo helemaal niks van dat al en ik vind ook niet dat er hier iemand zit te liegen, zeker Houten niet, maar ook Tapas niet. Ik vind de ellende allemaal net zo erg als wie dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus dit mag wel. Vreselijk, ik begrijp dat tactus een woordenlijst heeft gemaakt met ontoelaatbare woorden. Maar alsjeblieft zeg, er zijn mensen die aan K lijden, of aan H lijden. Het zijn niet enkel schuttingtaal woorden. Ik bedoel hier mee, ik neem het Tactus niet kwalijk, ik neem het een ieder kwalijk die de woorden K of H oneigenlijk hebben gebruikt. Mag ik dan ook niet meer praten over mijn geloof in een God? Of in Allah? Of in Jaweh?

Ik vind dit een nare wereld.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheryl, het is ook zo dubbel.. op zich vind ik het heel goed dat de WAO nu uitgaat van wat mensen wel kunnen, en niet meer zo vanuit de beperkingen. Er moest ook iets gebeuren.

De regering maakt alleen regeltjes en wetten die niet meer uitvoerbaar en niet meer sociaal zijn en waar artsen en arbeidsdeskundigen zeker van wakker liggen denk ik, op een paar na, die soms lijken er een genoegen in te scheppen om je met regels gek te maken en jou als persoon niet meer zien staan.. je bent alleen nog maar een boel functioneringscode's en diagnosecodes. Wat alleen zo jammer is is dat er voor heel veel mensen die nu uit de WAO komen geen werk is..

tenminste, geen werkgever die zegt, kom maar fijn bij mij werken, en als je het niet red mag je gewoon naar huis en je eigen uren bepalen, Je mag kwetsbaar zijn en daar houden we rekening mee, we zullen de stress voor je beperken en je niet opjagen. Nee, het is allemaal zo commercieel en hard geworden, zoals je zelf ook ervaart en niet iedereen trekt dat.. eigenlijk heel gezond dat mensen het niet trekken, maar het is wel de standaard geworden. Dus niet de WAO moet aangepast worden maar het arbeidsethos.

gevolg is dat er eigenlijk een heel grote verschuiving plaatsvind van de WAO (WIA) naar de WW en daarna naar de bijstand. (Zo krijg ik de WAO ook leeg).. maar de armoede in nederland is nu al schrikwekkend, voedselbanken, kledingbanken, kijk eens hoe druk het is bij de kringloop. Vooral chronisch zieke mensen zijn de dupe... en daar maak ik me erge zorgen over. Zoveel mensen in een uitzichtloze situatie, schulden, huisuitzettingen, mensen die van krap 30 euro per week moeten rondkomen, dag in dag uit, week in week uit.. jaar in jaar uit.. geen toekomstperspectief

Net als Houtje doe ik ook vrijwilligerswerk. ik werk 16 uur per week en vaak ook nog thuis. Als die baan gewoon betaald zou zijn dan zou ik de gelukkigste mens ter wereld zijn. Ik solliciteer maar krijg alleen maar afwijzingen... ze willen jong, flitsend, stressbestendig, dynamisch, wondermensen!

Waarom ik Houtje de raad gaf om desnoods haar alcoholprobleem aan te snijden is dat de regels momenteel zo idioot streng zijn. In principe komt het erop neer, dat als jij je zelf aan kan kleden, geen wartaal praat en niet gillend door het gebouw rent dat je dan in principe 100% goedgekeurd moet worden. Gelukkig sjoemelen de mensen bij het UWV daar wel wat mee, als je mazzel hebt en bij de juiste personen terecht komt, maar eigenlijk handelen ze daarmee tegen de wet.

Verder blijf ik erbij dat het een rotervaring is om bij iemand te komen, die jou totaal niet kent en toch maar even in een uur je hele leven verandert, op basis van wetten en regeltjes, al je vastigheden weg, niet wetend waar je zult eindigen. De echte 'profiteurs' van de WAO zijn inmiddels allemaal ouder dan 50 en hoeven dus nooit meer herkeurd te worden, dus wat dat betreft slaat de regering de plank toch behoorlijk mis...

poehee.. dat kwam uit mijn tenen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer op het bericht van cheryl van 26-04 om 19.46 uur.

Ik snap er helemaal niets van, het komt zeer verward en negatief over met veel moeilijke woorden.

Volgens mij doe je nu veel mensen tekort in hun pogingen om met alcohol te stoppen en de moeilijkheden die ze daarbij ondervinden.

Volgens mij kun je ook niet spreken over 2 lijnen waar de verschillende mensen zitten. Je bent alcoholist of je bent het niet.
Je mag dit nooit, maar dan ook echt nooit naar verschillende milieus trekken. Dit vind ik mens-onwaardig. Alsof de problemen van iemand die heeft gestudeerd belangrijker zijn dan van een ander.
Je mag verdriet en schuldgevoel nooit in gradaties bij elkaar afmeten. Dat is voor een ieder heel persoonlijk.

Als ik merk dat iemand verdrietig is over een bepaald iets, mag ik niet zeggen dat 'ie maar eens naar een ander moet kijken, omdat dat pas verdrietig is.
Iedereen heeft het recht om aan eigen persoonlijke moeilijke zaken te werken, zonder zich schuldig te voelen dat een ander het misschien wel moeilijker heeft.
Relativeren moet, maar niet ten koste van jezelf!

En ik denk niet dat Houtje bewust een "leuk" beeld voor tv aan het schetsen is.
Zie daar dan ook de dubbele bodem in.

Ik heb veel respect voor een aantal mensen op het forum. Het is mij nog geen enkele week gelukt om droog te staan. Sommigen staan al meer dan 50 dagen droog! Geweldig.

Forummers die al meer dan een week droog staan: wees trots op jezelf, laat je niet naar beneden praten!

lieve groeten,

bacchus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Cheryl,

ik zeg dat je de spijker op zijn kop slaat! Ik begrijp je heel goed als je het hebt over de "dossier-ellende" van ambtenaren, met de steeds veranderende regel- en wetgeving en de dossiers die zich opstapelen op je bureau, en dat het de ene week zo moet en de andere week weer anders.

En dan kun je nog zo begaan zijn met je medemensen, je bent zelf ook maar een mens, en op een moment is het gewoon teveel! Je wordt gewoon helemaal gekgemaakt, en je zou niets liever willen dan ieder geval apart bekijken, en of het terecht of onterecht is, maar die tijd om je daarin te verdiepen heb je niet, want er zijn nog tig dossiers en je werk moet af en je wordt zo ontzettend beperkt in wat je écht zou willen en het is zo ongelooflijk frustrerend dat je haast aan een borrel toe bent als je thuis komt.

Ik snap jou, en ik snap Houtje en Tapas en Emma, maar het is zo ingewikkeld allemaal, ikweet het ook niet meer, heb ook niet gestudeerd, maar je moet ook geen onderscheid maken tussen gestudeerde en ongestudeerde mensen, want we zijn toch allemaal maar mensen!

:present:

liefs Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet de bedoeling jou in de war te brengen Bacchus.

Ik wilde alleen aangeven dat het voor iedereen moeilijk is in deze (en iedere, waar en wanneer dan ook) maatschappij, of je nu bij het kl**tjsvolk hoort of bij de bestuurders! Het is alleen de vraag of je iets oplost door naar alchohol te grijpen als je gefrustreerd bent, en het antwoord is natuurlijk: nee, dat lost niets op, maar daarom zitten we op het forum van alcohol de baas!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bachus dit is een zijdraadje en wat cheryl bedoelde met 2 lijnen is dat zij waarschijnlijk in haar werk aan de ene kant staat, de kant van de beleidmakers en dus de artsen en arbeidsdeskundigen die dat beleid uit moeten voeren en dat zij een nogal zware baan heeft die veel stress met zich meebrengt. Dat deze mensen ook lopen te stoeien met de regels die door de regering bepaald worden en soms erg onmenselijk zijn.

Terwijl andere mensen op dit forum weer aan die andere kant staan, afhankelijk van de wao zijn en niet in staat zijn om een volledig betaalde baan te doen. en de dupe zijn van diezelfde regels. Daar gaat de discussie hier over, en dat is zowiezo ook een discussie die in de maatschappij ook erg speelt.

Alcoholproblemen zullen bij beide kanten een rol spelen, maar dit draadje gaat idd niet zozeer over alcohol de baas zijn, daar heb je gelijk in.

Veel van ons drinken om de spanningen de baas te kunnen, spanningen die werk met zich meebrengt bv of spanningen die zo groot zijn dat werken niet eens meer lukt.

In het dagdraadje gaan we gewoon weer verder met ons alcoholdebaas gevecht! maar omdat de UWV voor veel mensen hier momenteel een deel van hun leven uitmaakt vind ik dit wel een zinnig zijdraadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op advies van Pietjepuk heb ik gedeeltes van mijn berichten op dit draadje maar weggehaald.

Heeft iemand al eens gezien dat de emoticon als je goed van dichtbij kijkt een zelfvolsterkt onverschillige uitdrukking blijkt te hebben maar je moet wel goed kijken hoor, terwijl het wel de indruk wekt niet onverschillig te zijn? Nou, Ik ben eigenlijk net een emoticon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zat gisteren bij mijn mail.. en gaf eigenlijk al aan wat ik ook aangaf.. 46.000 mensen zijn hun uitkering gedeeltelijk of helemaal kwijt en van die groep hebben 3400 mensen een baan gevonden..

ps dit is geen oproep tot demonstratie ofzo, maar even informatief om aan te geven wat die nieuwe herkeuring en wet teweeg brengt.



Actiecomité "Stop de Herkeuringen" opgericht


Demonstratie 17 mei 12.00 tot 14.00 Den Haag


Om de stilte rond de herbeoordelingen van WAO-ers te doorbreken en te wijzen op de financiële slachting onder WAO-ers, is door een groot aantal landelijke belangenbehartigers het actiecomité "Stop de Herkeuringen" opgericht.


Van ruim 46.000 WAO-ers is na de herbeoordeling de uitkering verlaagd of ingetrokken. Dat is de helft van het aantal mensen dat tot nu toe de herbeoordeling heeft ondergaan. De groep die nu zonder WAO-uitkering zit is tweemaal zo groot als de groep met een verlaagde uitkering.


Deze mensen zijn radeloos. De regering stelt werk boven een uitkering. De werkelijkheid is dat van de herbeoordeelden slechts 3400 mensen een baan hebben gevonden.


Het overgrote deel van de WAO-ers zou dolgraag willen werken, maar hun gezondheidstoestand moet dat wel toelaten en werkgevers moeten bereid zijn om ze aan te nemen. Dat is niet zo. Daarom leiden de herbeoordelingen alleen maar tot slachtoffers.

De onrechtvaardige en onmenselijke herkeuringen moeten daarom stoppen.



Het actiecomité roept op tot een demonstratie op 17 mei van 12.00 tot 14.00 in Den Haag, zie voor info: www.waotrefpunt.com



Aan de kamerleden zal een petitie worden aangeboden.



Omdat niet alleen de WAO-ers de dupe zijn van het beleid van het kabinet, maar ook de mensen die nu of in de toekomst aanspraak willen gaan maken op de per 1 januari 2006 aangenomen Wet WIA, roept het actiecomité ook gezond Nederland op mee te gaan. De gezonde van vandaag is de zieke van morgen!




Met groet,

Paul Ulenbelt
Sociale Zaken

SP Tweede Kamerfractie
Postbus 20018, 2500 EA
Den Haag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...