Spring naar bijdragen

Zo'n mooie nieuwe vrijdag


Satja

Aanbevolen berichten

Ik zie dat het de hele dag oorverdovend stil is geweest. Ik was zelf druk bezig met het afmaken van mijn scriptie. Het is gelukt, maar pfew, het was wel een zware bevalling! Nu ben ik vijfentwintig aan het uitprinten dus ik zit hier gewoon de tijd een beetje te doden. Morgen (straks bedoel ik) weer opleiding en dan moet het spul ingeleverd worden.

Ik wens jullie allemaal een schitterende vrijdag toe. Geniet er van en doe zo veel mogelijk waar je zin in hebt!

Satja

PS Bedankt voor jullie tips om mezelf te belonen. Ik had inderdaad hetzelfde als pp, het helder zijn is al beloning genoeg. Misschien een goedkope DVD-recorder (wat kosten die dingen tegenwoordig?) want mijn stokoude video-apparaat is net naar z'n mallemoer gegaan en ik ben nogal een filmliefhebber maar zelden op de momenten dat er iets uitgezonden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, Satja,

dan denk je dat jíj laat bent he, nou, ik kom net thuis! Dát noem ik nog laat. Toch eerst even de computer aanzetten voor ik ga slapen. Over verslaafd gesproken.

Maar Satja, als ik het goed begrijp heb jij net een heel belangrijke fase van je studie afgerond?! Fijn hoor! Gefeliciteerd

en voor wie nog niet slaapt: wel te rusten straks

en voor wie wakker gaat worden: goedemorgen!

fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Houtje,

Van Harte Proficiat !
Ik ben vandaag vroeg opgestaan om op het Marie Henriettepleintje slingers op te hangen.
Ik hoop dat je ze mooi vindt, lieve Hout.
Heel de nacht zitten knippen en plakken. En dan het ophangen noges hé?
Veels te veel werk voor Mathilde, maar ik ben wel blij en trots op mijn Houtje.

Satja, (bezig baasje), ik lees dat dit draadje de toevoeging krijgt 'zet hem op vandaag'.
Ik neem aan dat je daar de feestneuzen mee bedoelt.
Jongens, allemaal de feestneuzen op vandaag hé?
Ik moest naar de mijne nog even zoeken , enne...
"Zaggem net nog leggûh in de laa laa la-la-la-laaah !" (vrij naar Toon Hermans)

Houtje een half jaar ADB!
( En volgens mij Pietje en Miss Piggy ook zoiets omstreeks vandaag)

Pietje weer thuis.
Save and Sound.
Tante Til weer gerust.

Lieve ADB-ers, een fijne vrijdag gewenst.
Nova volgende week Tap.
Heb je nog even wat langer voorpret, maakt niet uit hé?

Groetje,
Mathilde :rose::):present::sun::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pietje is terug.

Zal maar heel zachtjes schrijven, anders word ze waker, van ons getik.


Snel, hond in de mand, gordijnen open, buren naar huis,stofzuigen, tijdschriften in de bak,aankleden,
en met een bak thee de tuin in, als ze straks waker is heel onschuldig vragen over de schutting:
O ben je er weer, heb je ook van dat praachtige lente weer gehad ? ach, meid laat maar je was er zooo aan toe, fijn dat je er weer bent hoor.



Oeps planten vergeten ben weer weg ,

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dank Tante Til heeeeel hartelijk voor de prachtige slingers, maar ze zijn ook voor PP en PM dus ik knip (au!!) er twee af een gooi ik (uitkijken daar beneden eeeden.... eeeden..... eeeeedeeee.....(echo) in Den Keulschen I-Pod) en de andere leg ik op Schiphol klaar voor PeePee. Die zijn nl. maar één maandje achter dus 5 maanden droog heden. Dames, van harte !!!!!!

Lieve PeePee wat ben ik blij dat je weer in het land bent....getverdekkie internetmatig kun je beter in Verweggistan van januari zitten dan waar je nu zit...... YUK !!!!!

Ik werd wel met een opgewekt gevoel wakker, helaas met niemand te delen, dat is jammer, maar dan zou ik jullie tekort doen, dus ik nodig jullie jullie allemaal uit op het Marie Henriette Plein in het midden, vlak bij het bloemententje van Helder.... voor een cappuccino en een taartje/tosti/sandwich.

Ik ben zelf ook trots dat ik sinds 28 oktober nuchter ben (moet ik het nou nog écht over die 1-2 uitglijers blijven hebben? nee toch hè?) .... en jaaaaaaaaaaaaaa natuurlijk is dat het grootste cadeau dat je jezelf kan geven maar toch, ik ben werelds genoeg om ook erg van het stoffelijke te kunnen genieten !!

Ik ga dalijk de wekelijkse boodschappen doen altijd een festijn. Dan de overlijfkindjes, vanmiddag aan de poets, bedden verschonen e.d. en voorbereiden voor de vakantie (c.q. de overlevingstocht).

Hetgeen ook betekent dat ik vanaf maandag 1 mei t/m zaterdag 6 mei niet on-line ben, min af en toe eens in een internet-café als ze dat daar hebben midden in de bossen van de Achterhoek......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! gefeliciteerd Houtje!!!!!
Ik kom zo heerlijk een bakkie caffeinevrije koffie halen op het pleintje, eerst nog even een rondje (s)joggen... doe mij maar een klein puntje kwarktaart, lekker!!

dat wordt wel survivallen in de achterhoekse bossen zeg.. Ik ga duimen dat het weer zich aan de vakantie zal aanpassen!!

Helder, heb je de plantjes al gedaan? zit je al klaar? Heerlijk he, om het huis van je buuf te verzorgen en te wachten op haar thuiskomst.

Satja ook gefeliciteerd.. tjonge, het is af.. wat een discipline en precies op tijd dus. Vandaag inleveren!! dat wordt een prachtig dvd ding en welverdiend.. heb ik ook gekocht net.. een dvd speler en de fietstassen dus gisteren.

PP welkom thuis!!! ja, het was hier bloedjeheet dus je hebt niks gemist hoor!! ;)

Mathilde, ben je al klaar met versieren? of moet ik je nog even helpen, fijn hoor dat je ons pleintje zo gezellig heb aangekleed!!

Zo, vrijdag, en 3 dagen vrij!! na mijn rondje sjokken zo eerst zo maar eens mijn huis opruimen en schoonmaken. en dan eindelijk weer eens de administratieve dingen gaan afhandelen die al een tijd zijn blijven liggen.. ik ga er een productief dagje van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat rouwens best wel redelijk met mij, heb al drie dagen nieuwe medicijnen. Antidepri's en volgens mij helpt de zon ook een beetje mee want ik voel me al veel vrolijker/gelukkiger.
Of zit het toch tussen m'n oren?

Begin zo langzamerhand te denken dat ik heel weersgevoelig ben misschien hebben jullie dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

he, wat is het hier weer gezellig, en wat voel ik me hier weer thuis (nooit meer denken aan dat gedoe een paar weken geleden hier he, nu is het zoals het moet zijn!). Ja, Houtje gefeliciteerd hoor, het gaat toch fantastisch. Maar die slingers op schiphol, die blijven daar helaas liggen want ik ben dáár niet geland!!!
Heldertje, volgens mij was jij vannacht ook nog wakker, slaap jij dan nooit? Mathilde, wat is jouw 'datum' nou precies? we vieren nooit een feestje voor jou omdat we jouw datum niet kennen!! Eigenlijk moeten we daar een draadje van maken, van de data enzo. Dan kunnen we dat mooi nalezen!

Tapas, laat je weten wanneer je op TV komt!?! ik ben zoóóó benieuwd!!!!
Erica, gelukkig dat het weer beter met je gaat. Hartstikke goed!!!!! wat ben je een doorzetter he!

Pietje

voor mij graag een appelgebak met ijs en slagroom (gebak warm, ijs koud). Houtje, jij kan vast wel heel goed bakken he???? En UITGLIJDER? waar heb je het over!
;)

Houtje, dat vind ik NIET gezellig, als je de hele week niet online bent!!!! dat kán toch niet??? een forum zonder Houtje???!? dat is als een glas zonder .... cola light!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

het is inderdaad een mooie nieuwe vrijdag.
wat een feest op het pleintje, weet je...
ik pak mijn fiets en kom eraan, dan leer ik
iedereen eens persoonlijk kennen.
kunnen we vandaag niet tot nationale feestdag adb maken
en elkaar een lintje geven.
maakt niet uit hoe groot je prestatie is of hoeveel moeite het je gekost heeft.
of je nu 1 dag, 1 week, half jaar of langer bezig bent met
alcohol de baas!
je bent er nu mee bezig en dat telt!

ik neem ook nog wat lekkers mee voor allemaal.

tot zo

liefs kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik zal het weekend wel vooruit proberen te kletsen maar ik zit ergens in de bossen in een tentje met de spruitjes dusse....... geen internet te bekennen vrees ik. Er is wel een telefoon dus ik kan in morse bv. doorgeven wat jullie moeten tiepelen tuuttuttterde ttuuuttttuuuututtt--tttuutut--tuuututt-t-tutuutut-t-t-tututu of zoiets?
Aangezien ik daar de hele week godsganselijk alleen zit neem ik toch maar elke dag (snik) een half refusalletje in dat is slimmer dalijk ben ik daar reuze eenzaam en zit ik alleen wwwwhhhhooooeeeeaaaaahhh!!!!!!!!!!!!!!!!! in de stromende regen om een bepaaaaaaaaalde tijd, nee nee, we houden vol. Op naar een half jaar en één dag. Niet verder vooruit, dat bevalt me niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al 3 dagen geen alcohol gedronken, buiten, deze avond, typisch vrijdag alle collega's komen samen met champagen, wijn....
My god dacht ik met zoveel stress, excususes, dus 2 glasjes gedronken, Eenmaal thuis cola. Weet je wat ik zo rottig vind, er zijn collega's die elke dag drinken, massa tijdens de studiereizen en bij mij is het enkel als ik een dipje heb. Gisteren kreeg ik wel een compliment van mijn vriend, amai je bent zo veranderd de laatste 2 maanden, geen alchohol, normaal gedrag. Maar die drang hé. Ik hoop snel dat ik internettherapie kan volgen!
Weet je al jullie verhalen, het is opbouwend, en Houtje proficiat, ik zou het nu nog niet kunnen!
Liefs en tot morgen xxxxxxxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea,

Ik denk dat Kika wel heel erg gelijk heeft als ze schrijft:

"maakt niet uit hoe groot je prestatie is of hoeveel moeite het je gekost heeft.
of je nu 1 dag, 1 week, half jaar of langer bezig bent met
alcohol de baas! je bent er nu mee bezig en dat telt!"

De moed zou je in de schoenen zakken als je zo'n aantal maanden van anderen ziet staan maar daar gaat het niet om!!! We zijn allemaal bezig een nieuwe weg in te slaan en maken daarbij allemaal grote stappen in de goede richting.

Dus niet jalours zijn op anderen, Medea, jij neemt op het moment beslissingen die hartstikke moeilijk zijn. Het is hartstikke knap van je dat je zowiezo keuzes maakt en het allemaal niet op zijn beloop laat. Je neemt het heft in eigen hand en dát is nou zo onwijs knap van jóu.

Kika heeft gelijk: één dag, één week, één maand??? Maakt allemaal niets uit. We zijn allemaal bezig ons leven te verbeteren en verdienen hiervoor állemaal een grote pluim. Vind je niet?????

sterkte met je keuzes en beslissingen. Ik vind jou SUPERknap!

Pietje

Yanou, we schreven tegelijk vandaar dat ik niet op jou heb gereageerd, maar wat ik wilde zeggen: probeer je iedere dag opnieuw aan te melden voor de therapie. Ineens lukt het dan is mijn ervaring (en die van Piggelmee). Het is echt veel prettiger met de therapie erbij. Ik vind inmiddels: het is nog moeilijker om te stoppen na 2 wijntjes dan om helemaal niet te drinken. Volgens mij worstel jij ook heel erg met dit probleem. Als het zou lukken er altijd 2 te nemen was er niets aan de hand, maar vaak worden het 2 ... flessen! In de therapie leer je een beslissing te nemen hoe je dat gaat oplossen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoie allemaal, ik vind het wel leuk dat vlaams af en toe er doorheen, met dank aan Yanou.
Ik ben helemaal total loss. Vannacht nog lang naar de printer zitten turen en vandaag een stevige opleidingsdag. Morgen weer trouwens.

Ontzettend bedankt voor al jullie lieve attente reacties. Ja, ik ben er best trots op dat m'n scriptie af is. Op naar de volgende drie jaar opleiding!

Fijn dat de dvd-recorder me zo gegund wordt. 'k Ga nog even kijken of zo'n ding niet te duur is want het is echt alleen maar voor de speelfilms.

Houtje, je bent een kei met je halve jaar adb, fantastisch. 't Is nu koud maar het wordt de komende week weer warmer hoorde ik net, dus geniet van je vakantie. Neem veel warme kleren mee voor 's nachts, ik heb het vorige week zó koud gehad in m'n tentje!

Goed idee, die adb-dag, zullen we die dan maandelijks houden? Want een jaar is voor een alcoholist wel een èrg lange onoverzichtelijke periode. Dus elke 28e een adb-feestje op het plein?

Leuk jou ook te leren kennen Kika, ik heb je naam wel eens horen vallen maar geloof ik nog nooit de eer gehad je in levende lijve te ontmoeten.

Hé, ik val zo ongeveer van m'n stoel van de slaap, ik ben het niet gewend om zo te nachtbraken dus nu moet ik flink bijslapen. Welterusten allemaal en een feestelijke koninginnedag morgen!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even wat anders: heeft iemand nog iets van Eus gehoord? Ze liet héél even haar neus zien toen ze vorige week terug van vakantie was maar daarna is ze spoorloos verdwenen.

'k Vraag me dan toch af wat je beweegreden kan zijn om opeens helemaal weg te blijven zonder daar iets over te zeggen.

Nah ja, that's life?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, PP. Dat had ik even nodig.
Ben momenteel het forum archief helemaal aan het nalezen, wat een herkenbare dingen allemaal!
Ik zoek er nu steun bij.
Dan word ik steeds meer gemotiveerd en word ik zelf sterker. Dan zie ik het goede wat het ook brengt om te stoppen. Ik zag vanavond alleen dat mijn beschermlaag, die de wijn me geeft, er af was. Voelde die pijn zo hevig. Maar daar moet ik doorheen.
Hopelijk blijf ik zo sterk om niet te drinken EN om met die onbereikbare liefdfde te stoppen. Dat was toch ook zo'n verslaving. En maar weer mailen, en maar weer naar cursus gaan om diegene te zien. Om dan weer emotioneel ontredderd thuis te komen. Een obsessie. Ik hoop echt dat ik sterk kan zijn...
groetjes van medea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medea je zal echt zien dat je het uiteindelijk zonder alcohol beter aankunt. Het klinkt zo tegenstrijdig maar alcohol laat je ook "soppen" in je verdriet, en dan de volgende dag nog een tikkie erger door de kater. Zonder lukt het toch om er 'verstandiger' mee om te gaan. Met als uiteindelijk resultaat dat je het ook eerder een plek kunt geven. Het is niet altijd fijn om verstandig te zijn, en zeker niet om opeens te "moeten" voelen dat iets pijn doet.

Neem kleine stapjes, dag voor dag! en houd voor ogen dat je het doet voor jezelf! voor een prettiger leven zonder schuldgevoel en schaamte en met een heldere blik!

toppie, je bent op de goeie weg!!

Ik ga zo slapen, ben moe... tot morgen allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja zeg, wil ik hier iedereen feliciteren met het lintje is het gesensureerd????? Heel onschuldig berichtje wou ik plaatsen en ik heb geen idee welk woord er instond wat niet kon??? Snap er niks van het was een keurig net berichtje.

Ik doe ff een andere zinsopbouw zelfde strekken. Ik wou iedereen feliciteren omdat het lintjes regent.

Ff kijken of dit wel geplaatst kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vreemd hoor als je achter lintje een s zet is het blijkbaar gesensureerd.

Maar goed houtje, pp pm en satje gefeliciteerd en iedereen die hard aan de weg timmerd ook gefeliciteerd. Leuk een feestje ik doe mee hoor.

En houtje en Katrien een fijne vakantie zal jullie missen. Houtje is het nog op tijd aangekomen??

Nou iedereen die thuis blijft veel plezier morgen, het zal voor velen wel een moeilijke dag zijn hoor. Ik denk aan jullie.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...