helder Geplaatst 2 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2006 Hoi allemaalEen vraagje van mij, het forum heeft een nieuwe indeling gekregen dat is mooi hoor.maar ik mis een beetje de gewone kleine onderwerpen op de dagdraad.Nu is het alcohol thema een beetje naar achteren geworpen op aparte draadjes en dat is ook weerniet nodig vind ik.Soms wil ik best wat zeggen zonder dat het een groot belang dient.Bijvoorbeeld hoe te handelen bij verjaardagen met alcohol, moet je zoals Houtje vertelt alles in de gootsteen pletteren na een verjaardag, of mee geven aan de gasten?Kan je nog wel een kleine bar in huis hebben voor gasten?Kan je zelf nog wel met droge ogen iemand een wijntje kado doen als je zelf niet meer drinkt.Zijn er mensen die sterk genoeg zijn om het wel in huis te hebben, zonder in de verleiding te komen?Ik zelf wil het best graag in huis halen voor verjaardagen, maar ik durf het eigelijk niet te doen.Soms heb ik nog trek momenten, en ik zal zeker door de knieen gaan als ik alcohol in huis had.Binnen kort ben ik jarig en krijg familie over de vloer, en ik wil gewoon even niet dat mijn geheim over het teveel drinken door de familie gaat.Ik kan moeilijk alleen thee en koffie in huis hebben toch?Groetjes en een fijne dag Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 2 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2006 ach Helder,Je maakt je zorgen dat we het niet over alcohol mogen hebben op de dagdraad. Dát zal toch wel? Ik heb maanden geen drank in huis gehad. Dat durfde ik niet, ik was bang voor de zwakke momenten. En als er bezoek was was ik ook van het gootsteenputje of van het meegeven. Veel drank in huis heb ik eigenlijk mijn leven niet gehad. Alles wat er was ging altijd direct nog op, dezelfde avond. En als mijn voorraad groter was dan voor één avond, dan ging het wel op in 2 avonden. Maar, doordat ik niet tegen iedereen heb verteld over mijn niet drinken, krijg ik nog wel eens een fles wijn bij gelegenheden. Op de een of andere manier gaf ik die in de eerste maanden meteen weer door aan een volgende maar tegenwoordig heb ik dus ineens een 'voorraadje' van een paar flessen. Ik heb daar zelfs lol in. Toen wij vorige keer van vakantie terugkwamen lagen er ook een aantal flessen bier in de koelkast (mensen in ons huis gezeten in de tussentijd die zo vriendelijk waren de koelkast aan te vullen met zaken die ze dachten dat we nodig hadden). Dat bier ligt er deels nóg. En voor het eerst in mijn leven kan ik mensen gewoon wijn en bier aanbieden, op ieder uur van de dag. Ik begin zelfs lol te krijgen in mijn voorraden.Nu had ik gisteren een heel moeilijke dag met bijzonder moeilijke momenten, écht zwaar. En dan denk ik wel 10 x aan de groentela waar die biertjes in liggen en aan dat voorraadje wijnflessen. En dan denk ik: mmm, ik ben er geloof ik nog niet klaar voor om een gezellig wijnrekje aan te leggen. Dus, moraal van het verhaal: bij twijfel niet doen. Methode Houtje (gootsteenputje) of methode Fleur (meegeven) lijken voorlopig toch het veiligst.En alleen koffie en thee schenken op je verjaardag? zou ik niet doen, of bedenk ik me, zo deed ik het op mijn verjaardag: ik hield een lunch ipv een borrel. Was ik ook van het probleem af. High tea om 15.00 uur ofzo, kan ook een oplossing zijn. Succes,uiteraard zijn je forumvrienden graag bereid je feestje te komen opluisteren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2006 Om diezelfde reden heb ik op mijn verjaardag ook een lunch gehouden. en dan zelfs nog in het huis van mijn ouders zodat ik zelf geen drank in huis hoefde te halen. Ik zal hier ook geen druppel in mijn eigen huis halen, want net zoals Pietje Puk, zou ik dat ook hebben.. heb ik een keer door omstandigheden flinke trek en staat er wat in huis.... dan kan het op!!PP. je hebt het dus kunnen weerstaan gisteren! trek EN drank in huis! dat is wel een heel groot compliment waard zeg! Chapeau!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 2 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2006 dank je Tapas, lief hoor!Ik merk dat ik op zo'n moment ook heel erg blij en trots ben om zo'n compliment. Ik had het moeilijk gisteren!groetjes en fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2006 graag gedaan hoor!! ik zou het momenteel niet kunnen, drank in huis hebben.. heb last van trek en het zijn niet eens de hormonen.. ben gewoon moe en alles wat zat.. toch raar steeds weer hoe je stemming dan zo kan omslaan. te druk, te veel...okee, tijd om mijn zevenmijlslaarsen maar weer eens in de kast te zetten! en vroeg naar bed te gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 2 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2006 Nou, ik kreeg vorige week iemand te eten, dat was de eerste keer sinds ik gestopt ben want toevalligerwijs had ik de afgelopen tijd veel afspraken buitenshuis. Maar goed, ik heb in de supermarkt wel een half uur staan aarzelen. Zal ik nou wijn kopen of niet? Zal ik wit kopen of rood? Of allebei maar dan weet ik zeker dat ik voorraad overhou. Wat zou er gebeuren als een fles half leeg gaat (wat waarschijnlijk is want wie drinkt er nou een hele fles op een avond...)?Tot nu toe was de voorraad wat minder gevaarlijk. Een paar flesjes bier (maar daar ben ik in de winter niet zo gek op), een fles glüwein en nog wat rommel zoals campari, sherry en port waar ik absoluut niet van hou. De gedachte dat ik toch niet eeuwig kon blijven vermijden om drank in huis te hebben gaf de doorslag. Dus nu staan daar (op een andere plek dan vroeger!) twee onaangebroken flessen wijn. En eerlijk gezegd heb ik sinds de aanschaf geen moment meer aan die flessen gedacht.Dus geen probleem. Komend weekend komt er familie en nu weet ik dat ik rustig wat wijn in kan slaan. Eventuele restanten gaan wel het gootsteenputje in denk ik.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 3 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 mei 2006 Hoi hoiWel ik heb de verhalen gelezen, en PP wat je zegt bij twijfel niet in huis halen, daar zal ik naar moeten luisteren, je groente la verhaal met bier zie ik voor mij en ik ben niet zo sterk als jij.Ik zit nog met te veel zwakke momenten, niet dat ik nu zo maar ga drinken maar de fantasieen aan drank zijn stom, ik heb het zelfde gehad als jij, alles gaat op de zelfde avond, en meer was er niet in huis.Eigelijk omdat er nooit veel in huis was bij mij, heb ik geen geschiedenis van katers en of ziek zijn, maar de laatste tijd als ik aan drank denk, denk ik niet van zal ik een biertje nemen of niet, maar met een bruut gevoel heel zwaar uit de band te springen, een soort vrijgezellen avond gevoel het een keer heel bont te maken.De laatste keer dat ik, wat zwaarders gedronken heb dan bier is al 5,5 jaar geleden, en kwam er gelijk uitblijkbaar is mijn maag slimmer dan ik, zolang ik deze stomme fantasie heb moet ik het maar lekker niets in huis halen.En pietje het is knap dat je gisteren niet in de verleiding bent gekomen wat te drinken, het is niet voorbij het gevecht, soms vergeet ik dat, dat het nog steeds een feestje waard is dat er weer een dag droog voorbij is gegaan, ook na 5 maanden.Dus bloemetje voor jou Verder hoor ik veel klachten over moe zijn, daar zit ik ook erg mee, en ik ben weer bezig met vitamineB compl. in de hoop dat het helpt. Is het tekort hier aan, ook nog zo, als je al een tijdje gestopt bent met drinken? heeft iemand hier een antwoord op ?oke groetjes Helder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 3 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2006 Helder, ik heb geen idee.. maar zowiezo is het goed om vitamine B te slikken. Wat rot dat je zo slecht en weinig slaapt.. en dan toch niet drinken.. pfffff.. ik slik daarvoor seresta, als inslaper want doorslapen doe ik prima. Heb ergens al geschreven dat ik dat af wilde bouwen maar omdat ik dan wel heel kort slaap en de hele dag van slag af ben (waardoor de behoefte om te drinken ook weer groter wordt) heb ik dat voor nu opgegeven.. Ik moet ook niet teveel willen in 1 keer.anders zou je misschien eens melatomatine moeten proberen. Dat is een vrij verkrijgbaar spulletje die je bioritme weer op peil brengt en waarop veel mensen goed slapen.Ik heb dat trouwens ook momenteel, dat ik weer denk aan flessen witte port.. niet behoefte aan 1 biertje maar aan me lamzuipen. Weer eens flink dronken worden.. grmpfffff.. maar dan denk ik maar weer aan de kater de volgende dag, het schuldgevoel, de schaamte... mijn herwonnen evenwicht verstoren... en dat is het me niet waard! maar lastig blijft het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden