Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 mei 2006


Aanbevolen berichten

Houten back in town, meteen KLABAM de dagdraad natuurlijk openen. Ik heb mijn vingers vanavond al blauw zitten tiepelen maar ben nu aardig bij geloof ik.

Vandaag de rest van de kampeermeuk opruimen, maar alles met mate hè en jullie houden wat camping-filosfietjes tegoed vanaf de plastic klapstoel starend naar het klotsende water (mooi !!!!) tussen de Bloesems in het Overijssels Vechtdal.

Nu nog even een snel lees-rondje om het af te leren en naar bedje hmmmmmmmmm eigen bedje en wc om de hoek joepie !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En natuurlijk ben ik het roerend met onze sfinxen-expert eens (zou ze tegenwoordig ook als een strenge sfinx haar dame blansjes achter over slaan) .........

die schrifjt dat we barsten van de nieuwlingen en dat ze hoopt dat ook Helder, Houtje, Tante Til, Hermiena, Fleur, Satja, Tapas, Piggel en alle anderen hun schrijfposten in kunnen nemen......zodat onze PeePee, toch al niet geboren voor de harde arbeid achterover kan leunen en parels rijgen met zijde aan een nieuw snoer (geintje).

Lieve schat, we schrijven wat we kunnen aan iedereen, heb binnen 1,25 uur warme vriendschap met Jenny opgebouwd, kidsgeleuter dat jij toch niet vat, is geregeld.

RvTh gaat mij wat te hoog soms in intellect. Wie kunnen we daarop zetten? Satja of course!!

Emma heeft zelf hulp nodig van ons allemaal, virtuele bossen blommen, lieve berichtjes, de schattepetat. Die kan je nou echt even niet zo'n klus geven.

Hermien lig in een halve crisis met een half huis en de WAO, gaat goed maar houdt ook niet tonnen energie over.

Zoveel harstikke leuke 'nieuwe' forumvrienden moeten toch een warm welkom krijgen? Tuurlijk, tuurlijk, maar ook onze middelen zijn beperkt, lieverd.

Heb jij als hoofdwerkverdelaar geen ander plan uit jouw net weer fijn cultureel opgeleukte bolletje laten rollen, moeten we niet iedereen toch een buddy geven als ze dat willen als ze net starten. Ja hoor daar heb je Houten weer......... ik zou dat nog steeds een goed idee vinden. wij kunnen het toch vast doen en als het goed loopt via de Cactussen doen.

Iemand die altijd je vragen (kan/wil) beantwoorden, de boel uitlegt, eventueel bellen als het moeilijk is, dat soort dingen. Ik geloof daar erg in.

Roept u maar en begin maar met commentaar te spuien !!!!!!!!!

Houtje is er klaar voor !!!!!!!!!

-------------------------
pietjepuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorstel Bacchus: wat jij schrijft in je dagdraad is geen kattepis. Je hebt dringend hulp nodig. Kun je je titel niet veranderen in: dringend hulp gewenst op zaterdag 6 mei of zoiets? Dan blijft die boven staan en leest iedereen het en blijft onze dagdraad wat "luchtiger" voor dagelijkse reakties.

Ik schrik wel erg van je problemen, dus ik ga je zeker proberen te helpen, maar 2 dagdragen is niet handig. Ik wil mijn draad ook wel dagdraad met kleine zorgen noemen en jij die van jou Dagdraad met grote zorgen maar wat wil je zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaaaa hier komt een stukje (beloofde) campingfilosofie van Uw Aller Houtje:

Mijn kids hebben het lastig zat met mij.

Vaak labiel, onzeker, maar ook heel vaal heeeeeel gezellig, en bij ons thuis kan alles, dus een warm nest maar ik kan ook vreselijk kwaad worden als ze zogenaamd dingen niet horen en lui zijn en vergeetachtig (vooral met dure spullen). Dat heet funktioneel kwaad. Slaan doe ik nooit maar schreeuwen kan ook zeer doen.

Daarnaast zijn al je emoties uitvergroot in een prismalamp, kleuriger, sterker, ze schijnen feller, harder.
Je bent zelf ook feller, bozer, ja, je straalt ook meer uit, je kletst makkelijk, maar makkelijk contact door..... juist. Dat kennen we allemaal. Daar gaat het nu niet om.

Als je dan een lelijke uitschieter hebt gemaakt naar je kind die een "gewone" fout heeft gemaakt heb je wel wat goed te maken want je twijfelt heb ik niet te fel gereageerd? Die twijfel voelt het kind en dt mag eigenlijk niet gebeuren.

Jij moet de veilige peiler zijn voor dat kind, zeker als je als ouder alleen bent, vind ik tenminste.

Dat doet /deed bij mij ook heel erg veel pijn, je voelt je tekortschieten met zo'n uitval, niet terecht, schuldgevoel, hup spring de vicieuze cirkel maar weer in, het maakt toch niet meer uit, enz. enz. enz. Nog een flesje open? Het maakt nu toch niet meer uit, de wedstrijd is verloren.

Maar het slachtoffer, het kind, staat aan de zijlijn, alleen. Eenzaam, Koud, Verdrietig te zijn. En mist zijn moeder. Of vader. Of haar moeder. Of haar vader.

Deze gedachte breekt mijn hart en is mijn absolute motivatie.
Een kind moet gekoesterd en beschermd worden en zeker zijn, 300. 500. 1000% van zijn ouders.
En niet van een stel ontoerekensvatbare wel/niet wijndrinkers met volwassen smoezen om te drinken terwijl je je kind toch ook geen alcohol geeft maar je drinkt het zelf wel !!!

HET IS SIMPEL: OPVOEDEN IS VOORLEVEN

Dit was mijn leerpuntje aan de Vecht in Overijssel qua campingfilosofie, misschien maar een apart draadje over maken, o nee, ik plak hem naar alcohol en kinderen.

Nu ga ik echt plat hoor !!! Kom er nooit meer uit anders

Trust aan allen,

-------------------------
op naar morgen, per dag, per uur !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zooooo,

HOutje terug, ik zie het al, ik kan een dagje vrij nemen. Satja zat toch in de ploeg van zaterdagochtend 6.00 uur??? Nou, Satja, gaat goed op je eerste werkdag in je nieuwe baan! Zeker verslapen? toch geen kater he??????

Houtje, kunnen we geen prikklokken in gaan stellen hier? Misschien ook een idee. Vaste buddies? Op zich ontstaat dat toch ook wel een beetje? in het begin weet je ook nog niet helemaal wie je goed liggen?Het idee is wel goed denk ik, maar dan na een poosje. Ik heb trouwens een buddy: Piggelmee! Een heel strenge!!!

Nou, ik ga weer parelkettingen rijgen. U hoort nog van mij

fijne zaterdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Ochtendploeg? Al die nieuwelingen liggen hun laatste katers of hun eerste ontwennings-koppijnen uit te ronken. Daar heb je geen kind aan 's morgen vroeg.

Maar voor de nachtopvang ben ik absoluut ongeschikt, dat hebben jullie goed gezien. Grappig, dat is dus ook echt veranderd sind ik niet meer drink. Ik kon echt ongelofelijk nachtbraken, vooral tien jaar geleden toen ik nog echt héél veel dronk. Zat ik om vier uur 's nachts nog met een fles jenever te zwaaien...

Ik heb ook wel eens aan buddies gedacht. Maar tegelijkertijd ben ik een beetje beducht voor al te veel georganiseer hier, dus ik vind toch dat het een beetje vanzelf moet ontstaan. En volgens mij gebeurt dat ook wel. 't Is net het echte leven, soms klikt het en soms ook niet. Of soms dènk je even dat je iets hebt met iemand en dan is die ander ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Of soms ben je ook gewoon met andere dingen bezig en laat je iedereen z'n gang gaan.

Of wat misschien wel zou kunnen: dat je nieuwelingen aanbiedt dat ze zelf een buddy kunnen vragen?
Dan hoeft het niet en dan kun je, als je van alles gelezen hebt, gewoon iemand uitkiezen waar je denkt iets aan te hebben.

Ondertussen is het maar mooi weer een prachtige zomerdag aan het worden.

Ik werd vanmorgen wakker, rolde me nog even lekker ontspannen om en dacht ineens: ik ben gewoon gelukkig. Mooi hè?

Satja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag 6 is geen kattepis.. en zeker niet als je je favoriete vrijdag drankloos hebt doorgebracht dus groot applaus voor Femmy!!

Ik kan het ook niet goed uitleggen maar ik heb ook dat trotse gevoel, wat Satja beschrijft.. wakker worden op tijd en zonder kater... alle feestdagen drankloos overleefd en vooral trots dat ik nu zo goed voor mezelf zorg!! Ik voel me zo sterk!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
femmy

Joepie! Dag 6 is aangebroken en ik ben best wel trots ( al stelt het nog niet heel veel voor), maar vooral vandaag..Ik die op een weekend avond, vrijdag avond, mijn favoriete drinkavond geen wijn op heeft!




Ben ergggg blij! Het is nu 10 uur en ik zit hier eigenlijk klaar en fris om aan de dag te beginnen. Nou, das lang geleden!


Gister nog wat sms'jes gekregen van vrienden die lekker aan het stappen waren en ik moet nu erg lachen als ik denk aan hoe zei zich voelen vandaag. Welkom in het weekend!




Dit wordt dus een mooie zonnige dag waar ik nu al blij mee ben!


Vandaag geen depresieve gevoelens, wel een klein beetje moe maar ach..Voel me best heel goed eigenlijk!




Wens iedereen een lekkere en zonnige zaterdag toe!!




Groetjes Femmy

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik werd ook al zo blij wakker ...... eigen bed, eigen wc, eigen douche, eigen borden, is dit de funktie van kamperen? Daarna dubbel genieten van je huiselijk gedoe?

Piet, let op bij het parelsrijgen: die geplette moeten er tussen uit hoor !!!! Ik weet hoe zuinig je bent ......


:rose:

jongens de zon schijnt het hoofd is fris........ wat een kadootjes aan ons zelf allemaal..... nu maar eerst koffie zónder pijnstillers, dat spreekt. Scheelt ook weer in de kosten !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allen,
zo Houtje weer op post?? En alle kids weer mee terug genomen?? Niemand vergeten? ha ha, flauw he.

Ja lekker zo weer "gewoon" doen. Nog een verjaardag vanmiddag en dan is het ook wel klaar hier.

Tapas jij bent toch naar het bevrijdingsconcert met Ramses geweest??? Hoe was het?? Ik las een mooie recentie in de krant. Bijzondere man. Ben dol op z'n stem.

Hier is het nog even doorknokken. Gister lag poes door de warmte ineens te zieltogen. Dus hup weer naar de dierenarts, prikjes om vocht af te voeren, nog wat pilletjes en hij eiste dat als ze over een uur of 3 niet duidelijk opgeknapt was dat ik dan terug kwam en ja, dan moest het maar....
Maar goed, wonderpoes plast alle ellende uit. Heb haar mee naar bed genomen, m'n slaapkamer is vrij koel, ventilator aan en afwachten. En nu zijn we weer een dag verder. Ongelooflijk, ze heeft geen 9 maar 900 levens. En kon ik er nou maar op vertrouwen dat het wel weer goed komt. Maar neen, ik ben elke keer geheel van de leg. En demp de ergste paniek toch nog met een slokje wijn. Maar goed, ik kan daar en wil daar nu even niet over nadenken. Ik doe het natuurlijk wel maar wuif het weg.

paniek, verdriet en stress, hoe gaat een "normaal" mens hier mee om? en dan hoor ik van m'n dierbare dat ik toch zo dapper ben en dat ik zoveel kan hebben..... ze moesten eens weten.

Jongens, ik ga aan de slag, tot horens en geniet van het mooie weer en de droogte
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emma,

Wij allen kunnen onze aandacht verdelen over evt. partners, en sloten kinderen.

Zij die opgesloten thuis zitten door pijn van rare ziektes en één poezebeest hebben dat lief en leed jaren met hun alleen deelt, en waartegen je praat, huilt, lacht en vloekt (sorry).... die poezebeesten zijn bijzonder.
En als daar iets mis mee is is het hele gezin van de leg.

Houtje zit ook te snikken.... ik snap het zo goed meisje.

Ik hoop enerzijds dat je haar nog lang mag hebben, anderzijds dat ze geen lijden heeft. Hoe moeilijk en dubbel.

Wat moet ik je nou wensen lieve Emma, jij die altijd klaar staat met een rustige, lieve weloverwogen mening, lief en doordacht. Waarom heb JIJ dat nou weer? Je mag mij een ww nemen en vroeg in je dons plonzen....

dag schattebout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou jongens ook een goed nieuwtje: het is weer "aan" met de BPM. Voor zolang als het duurt hè.

We eten vandaag kip, patat en appelmoes (wens Dochter), Zoon is uit eten én logeren dus lekker rustig vanavond. We gooien Dochter en Vriendinnetje in bed en gaan dan eens lekker bijpraten B).

Truste voor iedereen,
tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Medea,
gewoon even niet benoemen waarom al dat verdriet. Laat het maar even. Weet dat er mensen zijn die met je meeleven en je een virtuele schouder aanbieden. Het gaat weer over, echt. En hoe meer je zoekt naar waarom zoveel verdriet hoe lastiger het wordt. Het is gewoon even zo.

De virtuele schouder van Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Houtje, we vallen van verdriet in geluk. Ik hoop zoooo zoooo ontzettend dat het leuk is met de BPM.

En poeza is weer opgekrabbeld dus ik ga zo even naar vriendin voor het dansen van de sterren (duhhh, welke sterren, hoewel Frist wel lollig is).

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Houtje! Wat spannend! Ik hoop dat jullie het vanavond goed hebben samen!

Medea, je klinkt zo down, ik zou wel willen dat ik even met je kon praten, Gewoon, horen waar je zo'n verdriet over hebt, en het dan misschien een beetje lichter maken voor je.
Emma heeft wel gelijk hoor, laat dat verdriet maar een beetje, vecht er niet te veel tegen.
Hou je goed, meid. Het voordeel van ups en downs is dat er na de down ook wel weer een up komt!

Femmy wat heerlijk dat je zo enthousiast bent. Goed hè, je zo lekker voelen omdat je niet drinkt. Ik herken het wel, dat je zo jubelt nadat je met drinkende vrienden bent geweest. Ik voel me dan altijd zo schoon en zo helder. Jij ook?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Medea,
Jij hebt het verdriet
en wij zijn de vergiet.

We vangen het wel op maar laten het met zijn allen hier ook een beetje wegsijpelen.
Fijn ook dat iedereen, en met name Satja dat zo mooi zegt.
Ik spreek hier nu even uit eigen ervaring; je bent hier in een veilig putje gevallen Medea!
Take care!
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...