Spring naar bijdragen

zondag 7 mei


tapas

Aanbevolen berichten

stelletje uitslapers, 9 uur en nog geen dagdraadje.. en ik heb al een rondje hardgelopen!
dat is een groot verschil met niet meer drinken, ik ben steeds vroeg wakker, hoe laat ik ook naar bed ga, en het is nog moeilijk wennen om vroeger naar bed te gaan.

Emma meid, wat fijn dat je poezebeest weer wat opknapt.. ellende hoor.. een ziek dier maakt je zo machteloos en vooral omdat jij degene bent die bepaald wanneer het tijd wordt om in te grijpen. Heftig!!
Zorg goed voor jezelf en lucht je hart hier regelmatig.

Houtje, wat een goed nieuws, de BPM is weer teruggekeerd... Nu maar even rustig aan doen samen.. misschien ging vorige keer te snel (voor de nieuweren onder ons, BPM betekend bandenplakman). Zo zie je maar dat je van te voren nooit weet welke kant het leven op kan gaan!

Medea en Tosca, jullie gaan samen lekker zeg!! Het verdriet hoort erbij, verdriet om oude zaken en verdriet om het afscheid nemen van drank!! heel veel sterkte maar zo te horen gaat het heel goed!

Mijn stopmaatje Satja, wat hebben we toch veel overeenkomsten soms he.. zullen we dan maar samen de ochtenddienst gaan draaien?

Rudy wat een prachtig verhaal over je oude stamkroeg.. NOOIT MEER zoals vroeger!! daar staat de tijd stil en jij bent gelukkig niet stil blijven staan! confronterend maar ook mooi om even die spiegel voor te krijgen wat er gebeurd was als je niet gestopt was.. enne, ach, koffie is ook lekker toch?

Femmy, wat kan je genieten van die eerste overwinninkjes he!! Ik heb de eerste maand zoveel mogelijk dat soort omstandigheden vermeden maar ga ze nu ook steeds vaker aan , en ben dan blij dat ik met een helder hoofd weer naar huis ga.

Zo, en met al deze positieve boodschappen gaan we er een fijne zondag van maken!!!

Iedereen leuke plannen voor vandaag? ik moet mijn huis deels ontruimen omdat deze week mijn langbegeerde balcondeuren geplaatst gaan worden (waar nu een dicht raam zit) Ik wil dit al 4 jaar.. en nu gaat het dus echt gebeuren.. vind het vreselijk spannend!!!! Dan kan ik deze zomer eindelijk genieten en ook eens wat bruiner gaan worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, Tapas,

leuke plannen!

trouwens, waren er nog mensen die jou of jouw huis herkenden en heb je daar nog goede/minder goede reacties op gehad?

Heb je het je ouders verteld van NOVA? of andere mensen? daar was ik nog benieuwd naar.

En wat ik ook dacht: jij bent zó uit de kast gekomen, dat moet helpen in het proces. Jíj kan al niet de mist ingaan. Dat vind ik trouwens ook het voordeel van wél aan je omgeving vertellen. Je móet dan wel!

groetjes allemaal

Pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen bekenden hebben me tot nu toe herkend en reageerden allemaal heel positief, maar ik had dan ook de halve wereld verteld dat ik in NOVA kwam dus... hahahaha

Mijn moeder reageerde zoals verwacht.. gematigd positief, veel kanttekeningen maar de trots klonk tussen de regels door ach.. zo is ze nou eenmaal. Ik weet toch wel dat ze het heel knap vinden, ze zijn niet van de complimenten maar dat hoeft ook niet (meer).

Collega's hebben me vooral lopen dollen, handtekeningen vragen, en dat ik toch zo gewoon gebleven ben als diva.. hihihi.. de schatten.

Mede hondenbaasjes in het bos vonden het heel moedig en veel complimenten, en zo leuk dat Tapas zo lekker kwispelend door het beeld liep (maar die genoot ook zo van al die mensen over de vloer)

En het is waar.. ik KAN nu gewoon niet meer gaan drinken, dan zou ik mezelf zo ongeloofwaardig maken dus wat dat betreft heb ik mezelf ook wel voor het blok gezet. Het helpt enorm als je omgeving het weet! Dan kan je ook om steun vragen als het nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen

Hai Pietje ik denk dat je gelijk hebt wat je schrijft over Tapas, dat kan bijna niet stuk!

En wat doet Tapas ze krijgt nieuwe balkon deuren, en wat ze mag roepen uit haar nieuwe aanwinst.

Hoe zit dat nu met die gele truien!!, als je hem nu niet verdient hebt, weet ik het niet meer.

Trouwens Tapas ik heb een paar jaar zomers gewerkt als tuin ontwerper, en je hebt helemaal gelijk,
je tuin en buiten beleving begint bij de deuren, als ik aan bel bij een nieuwe klant, en de deuren waaien
gelijk alle kanten op, dan heb ik een zwaar geval te pakken.

Iedereen een fijne zondag,

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy

Wat jij schrijft over een nep kater herken ik behoorlijk ik heb er gisteren last van gehad.

Ik had een nacht gehad, waarbij ik net zo slecht sliep als of ik gedronken had, ik heb zelfs levens echt gedroomt te drinken en was helemaal gesloopt, een kater de volgende dag, 3 uur niks gedaan dan koffie gedronken bij het opstaan.
Het was zo erg dat ik bijna in de prullebak wilde kijken of ik nu gedroomd had of dat het echt was, dit heeft de hele dag geduurd.
Tot s avonds aan toe ik zag nog een berichtje over verdrietig zijn op het forum, en kon gewoon niet meer, ik ben naar bed gegaan om te slapen, en wel met een enorme trek om te drinken !

Ik ben nu een beetje aan het bij komen in het zonnetje, buiten maar gisteren was mij te veel.

Ik denk dat het maar wakker blijven van mij. begint op te breken, dat was vroeger een goede martel techniek, een ik zie het allemaal niet zo helder op dit moment, maar ik ga niet drinken.

Mijn concentratie is ook weg, al die nieuwe mensen, heel welkom allemaal maar, het lukt mij even niet om overal op te reageren, hoeft ook niet natuurlijk.
Maar ja, ik wil wel, en ik sta vandaag in de lees modus zo gezecht.

Groet Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder,
wat naar allemaal, niet of slecht slapen breekt je op.
Ben je hiermee al bij je huisarts geweest? Het lijkt er toch wel op dat je ondersteuning nodig hebt. wel heel knap dat je ondanks dat zo goed bezig bent.
Ook Femmy, en alle anderen die ik nu allemaal niet kan opnoemen: hartstikke goed.
We gaan ervoor.
Geniet van de mooie dag
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een lekkere luie zondag!
Vandaag voor de variatie uitgeslapen tot ik echt helemaal uitgeslapen was. Heerlijk!

Gisteren en eergisteren gasten gehad en druk in de weer geweest met koken praten drankjes schenken, eten etc.
Eigenlijk wil ik vandaag maar één ding en dat is in het zonnetje zitten/liggen (hangmat! luie stoel! campingmatrasje!) met een goed boek. Lekker de zon op mijn huid, een beetje kleur maakt altijd dat ik me zo goed voel. Het toeval wil dat ik twee goede nieuwe boeken heb liggen. Het toeval wil echter ook dat het vandaag perfect hooikoortsweer is, droog en veel wind. Gisteren was ik de hele middag buiten en tegen zessen kon ik bijna niet meer ademhalen. Dat krijg je als je op het platteland woont.

Nah ja, we gaan het gewoon proberen! Maar eerst maar eens douchen, mediteren en ontbijten, dan ben ik al weer een paar uurtjes verder...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi nog een keer,

Ik probeerde mijn berichtje aan te passen maar dat lukt meer???

Het is echt niet in orde met mij, ik ging net even wat te eten halen, en toen ik in de auto stapte zag ik tot mijn verbazing een afhaal maaltijd staan!
Heb ik gisteren gekocht en verder helemaal vergeten tot nu, ik maak dus echt rare fouten opeens.

Nu zit ik na te denken wat er dan zo aan de hand is en bedenk mij dat ik aan niks anders denk dan aan mijn stief dochter al die tijd.
Ik heb gisteren voor mijn werk een meisjes kamer in gericht, en dan ben ik dus van slag, het niet zien van een kind, is zoveel zwaarder, het word maar niet minder.

Houtje had het wel eens over gronische depressiviteit, volgens mij heb ik daar ook last van maar onder protest moet ik zeggen er is altijd een echt verlies wat ik niet trek, het doet mij altiijd zo een zeer, een afscheid of scheiding, een ruzie en zo.
Het kan allemaal zo naar boven komen opeens, en het gaat goed, ik sta niet meer te janken, als ik de gamma inloop of zo, maar er zijn van die dagen.

Vorige week heb ik staan praten in een verzorging te huis en er zijn mensen bij die hun kinderen al 30 jaar niet gezien hebben, en dan kijk ik zo om mij heen, en dan vind ik het niet mooi wat ik zie.
Je kan met moeite je auto parkeren bij zo een te huis, waar honderden ouderen wonen.
Dan gaan mijn gedachte naar mijn oma, het leek iedere week wel een opname van de God Father het stond zwart van de merc. iedere week. stop dat maar eens in een te huis. ja dat was vroeger.

Tja gronisch depresief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje niets van mij laten horen. Toen ik net inlogde zag ik dat er een heeeeeeeeeleboel veranderd is. Ik vind de opzet hartstikke goed maar moet er wel aan wennen.

Maar goed ik wil jullie even laten weten hoe het mij is en waarom ik zo'n lange tijd niets van mij heb laten horen. Het zit nl zo dat ik op dit moment een klinische behandeling onderga, en ik weet niet of ik dit destijds heb laten doorschemeren. En ik ga niet elk weekend naar huis, dus vandaar dat ik een tijd niets van me heb laten horen.
Op zich gaat het goed hoor. Met het drinken ook, na mijn laatste terugval, waar na jullie mij zo goed hebben geholpen. Maar dit is iets wat ik moet doen anders blijf ik in het zelfde kringetje zitten.

En hoe gaat het met jullie allemaal? Fleur, Mathilde, Emma, en Houtje? Ik kan niet iedereen opnoemen. Houden jullie het nog steeds vol? Ik hoop het want ik heb wel veel aan jullie gedacht, ook al leek dat niet zo. Maar ik had de puf niet om te schrijven, maar dat komt nu weer. Kan denk ik alleen in het weekend
inloggen.

Veel sterkte allemaal.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, Helder,

dat klinkt allemaal niet best joh. Kan het niet zo zijn dat je gewoon heel erg moe bent? Jij bent ook altijd zo opgewekt en vrolijk en gezellig. Misschien ben je moe en heb je een off day. Dat mag toch ook wel. Of gaat het echt niet goed met je??

Ik vind het zo moeilijk, wat te zeggen, Heldertje die altijd zo in goede doen is. Ik heb er geen verstand van. Ik weet alleen wel dat je best eens een grote dip mag hebben, maar als het dieper ligt dan dat, moet ik geen dingen gaan roepen want ik weet niet wat je moet en daar heb ik geen verstand van.

Wat ik wel weet is dat ik hoop dat het meevalt en dat het snel weer goed met je is. Heldertje... zo ken ik je helemaal niet!

Nou, ik duim voor je en leef met je mee, okee?

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dreamer,


we hebben ook heel veel naar jou gevraagd hier maar we begrepen dat je intern zat. Maar het duurde zo lang dat we ons af en toe ongerust maakten. Maar zo te horen ben je harstikke goed met jezelf bezig en dat is heel erg fijn!

Je klinkt opgewekt.

Ik hoop heel erg dat het heel goed met je gaat en als je tijd hebt en er aan toe bent hoop ik dat je weer lekker mee gaat doen hier! (of niet, je moet zelf weten wat het beste voor je is he)

veel groetjes

Pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Houtje en Pietje

Ja ik denk dat het moeheid is die mij aan het opbreken is, ik ben dan ook niet zielig of verdrietig geweest
gisteren ook niet gevoelt, maar dan toch, zulke vergisingen maken.
En ik begrijp het dan even niet ik heb echt gisteren eten gehaald om dat ik honger had, veel gedaan en zo, de hele auto ruikt naar eten en dan het gewoon vergeten tot de volgende dag.
Dat doe je niet, zelfs als je zwaar bezopen bent niet.

Even bij gepraat met Pietje op de msn ik ben weer helemaal op geknapt, en kan er weer tegen, wat doet het goed gewoon even te praten met jou Pietje.

Houtje wij praten als je vrij bent ha, fijn dat het lekker gaat met liefdes nestje voor jou,
en het is wat iedereen al een beetje zecht, laat het maar gewoon, gewoon zijn, dat er wat meer aan het groeien is als grote vrienden dat heeft ie pas door als het veeeeeeelste laat is he, die is voor jou.
.... Tot over zijn oren smor verlief op jou...let maar op krijger staart in het vuur ha ha

Hoi Dreamer lang niks gehoort van jou, fijn dat het na de laatste actie op het forum zo goed gaat met je,
niet alleen zijn we nieuwsgierig naar jou, maar ook je inzet is hier steeds welkom hoor.

groetjes Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe ontdekking.

Als je dan op een warme zomermiddag lekker in het zonnetje zit en je wilt wat drinken dan denk je om te beginnen aan zo'n heerlijke fles ijskoude witte wijn. Ik heb daar altijd zo'n gelverpakking uit de vriezer omheen zodat de fles lekker koud blijft.

Maar goed, dat wil ik nu niet meer, dus vanmiddag heb ik ontdekt dat een pak tomaten-groentesap ook in die gelverpakking past. Dus ik naar buiten met dat pak in een koud jasje en de tabasco en het potje kruidenzout...

Het moet niet gekker worden!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat doen ze vast niet.

Volgens mij kun je Tactus benaderen door te klikken op de keuze 'vertel dit aan een moderator' (staat onderaan elk bericht). Of op het scherm van privéberichten 'Tactus' invullen bij de optie send private bericht.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Satja, ben ik nu blond? Voel me nu wel zo, waarom heb ik dat zelf niet bedacht? Ik had me al ingedekt door te schrijven "waarschijnlijk te snel gezocht"....
Maar goed, nogmaals, thanks.
medea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tosca

Weet je als het zo blijft ga ik naar de huisarts, tot nu bleef ik maar hopen dat het beter zou gaan met slapen, maar het duurt wel heel lang, andere op het forum herstelde veel sneller als het hierom gaat.

Ik zit soms met treurnis te kijken dat iedereen lekker plat gaat na 11 uur of zo, maar ja iets vermoeid doch met goede moed gaan we verder.
En femmy ik neem mijn vitamine, zeker na zo een dag.

groetjes alle

maak er weer een leuke week van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Helder, het lijkt me niet verkeerd dat je eens met een huisarts gaat praten. Misschien ben je een beetje aan het doordraaien van het harde werken aan jezelf. Ik bedoel, het is niet niks hoor, je eigen leven zo drastisch aanpakken en al je gewoontes op z'n kop zetten.
Ik vermoed eigenlijk dat jij niet zo veel steun in je naast omgeving hebt, is het wel? En dat heeft een mens wel nodig hoor, in zulke tijden.

Ik heb een fijne zondag gehad. Lekker geluierd in de zon, een beetje kleur gekregen, mooi boek al voor de helft uitgelezen, wat vrienden en familie gemaild en gebeld, dat soort dingen. Heerlijk vind ik dat om zomaar wat aan te klungelen nu ik een paar van die drukke maanden achter de rug heb.

Voor wie lekker gaat: houen zo!
Voor wie het moeilijk heeft: zet em op!
En speciaal voor Beep: ik wens je een feestelijke laatste kater morgen!

Welterusten allemaal, slaap lekker.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bereik ik Tactus:

1. bij "vertel dit aan een Moderator" kun je een e-mail sturen
2. je kunt mailen naar info@tactus.nl
3. of naar je eigen hulpverlener als je de internet doet
4..... of bellen gewoon naar het 053-nummer dat op de site staat van Tactus (als je haast hebt bv. iemand noemt jouw privé-naam per ongeluk dan kun je bellen en het uitleggen)
5. als computer-Houtje heb ik ook de webmaster wel eens gebeld en e.e.a. overlegd, gewoon bellen en vragen ik heb een vraag over de site/het forum, kunnen jullie me doorverbinden svp?

We hebben toch niet allemaal een Korsakop hoop ik !!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Heldertje,

Je werkt ook veels te hard en op de verkeerde tijden. Slik je wel genoeg vita's en zie je wel genoeg zon en rook je niet te veel en kom je wel genoeg buiten?

En wat is er tegen een slaap-pammetje als je zo uit je ritme bent? Ik kan niet meer zonder (haha val van de ene verslaving in de andere). En jij drinkt 's avonds altijd koffie, probeer eens thee, wij zweren bij Sterremix, die gasten van mij roepen om 8 uur van boven "komt de Sterremix al door???" daar worden ze lekker warm van en slapen lekker.

Ik zal je even pv oppiepen.
Goed dat je aan de bel trekt trouwens en niet zelf blijft doormodderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...