Spring naar bijdragen

vrijdag 12 mei


water

Aanbevolen berichten

Satja, ik vind dat ik het zelf moet kunnen (nou ja, ok, ik heb jullie toch? ;-) en gezien de wachtlijst van hoeveeeeeel? heb ik me ook nog niet aangemeld.
Ik heb zo ongeveer de hele Cactus-benadering van het probleem al gelezen in het archief hier en dat lijkt me idd een zinnige aanpak, dus daar ben ik maar alvast mee aan de slag gegaan.
Dit is voor mij nu even een leerproces. Ik wil scherp blijven, alles opschrijven, dan kan ik mezelf morgen confronteren, ipv dat ik de kater wegspoel met een douche en koffie en verder kan gaan met net doen alsof er niets aan de hand is.

Inderdaad, echt lekker is het niet, als je maar nadenkt. Dat is het verschil.
En doordrinken: nee hoor geen angst, ik heb in deze week al teveel gewonnen om dat nu alsnog weg te gooien. Dit is nu voor mij even een zelf-analyse, heb ik nu nodig. Morgen ook.

Dankjewel Satja!

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Water,
Ik vind dat wel een goed idee. Lijkt op het stoppen met roken idee van Alan Carr. Eerst boek lezen, dan pas stoppen.
Ik zit nu op dag 3 en heb morgen mijn eerste dag met GROTE verleiding: eten bij vrienden. En dat is pas de eerste van een lange reeks.
Eigenlijk wilde ik pas stoppen na de lange reeks etentjes en na mijn vakantie. Ik besloot - dankzij Beep - nu vast alcoholvrije dagen in te lassen, zonder er een halszaak van te maken. Half juni ben ik terug van vakantie en dan . . . .
En het valt me niet mee. Ik vind het reuze moeilijk om van de wijn af te blijven. Het moeilijkste is de periode vanaf half zes tot etenstijd. Daarna valt het wel weer mee tot een uur of 9. Maar goed, daar zal ik niet de enige in zijn.
Hoe gaan jullie eigenlijk om met die etentjes? Gewoon, spa? En genieten van het eten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha MArietje,
Daar ben je weer, fijn. Ja meid, de periiode als je net thuis bent na drukke werkdag en moet unwinden is het moeilijkst, ik lees dat ook bij anderen. Ik probeer mijn gewoonten te veranderen, dus niet eerst met de krant gaan zitten (met wijn), maar eerst de vaatwasser uitruimen of zo iets, dan is het gemis iets minder. Net als toen je nog rookte, i.p.v. direct na heteten een sigaret de tafel maar vast afruimen, tot de gewoonte wat is afgenomen. Het zijn trucjes uit de cognitieve gedragtherapie en hebben hun nut bewezen.
Maar: het blijft moeilijk vind ik.

3 en 5 dagen, we worden mooier, slanker, sterker en leuker!!

Ja, Spa bij het etentje ben ik bang, probeer zoveel mogelijk van het eten te genieten, je hoeft je in ieder geval minder druk te maken over de calorien, neem een extra lekker toetje!

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beep en Marietje

Jullie zijn echt klanten voor de keukenwekker-methode zie bij Tips en zo. Voor de moeilijke uurtjes.

Marietje: ik deed bij eten de medicijntruuk: al eerder vermeld bij Tips, nam mijn eigen fles cola mee en tankte die leeg.......

Mathilde was met Kerst (lichtjaren terug) zo sterk om haar gastheer op te bellen en te zeggen dat ze niet meer dronk en of nam zelf Spa mee en sinds dien (niet iedereen heeft Spa Rood in huis) sleep ik altijd 1-2 flessen mee in mijn fietstas.........

Medicijntruuk zet ik wel bij Tips.

Succes dit weekend van Houtje, Houtwurmen en Houthakkertjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaab.

Woensdag was de start van mijn zelftherapie. Had me voorgenomen mijn dagelijkse intake fors te beperken en heb die dag slechts 4 biertjes gedronken. Heb nauwelijks kunnen slapen. Heb daarom op donderdag besloten om mijzelf helemaal droog te zetten (dank je wel Pietje Puk). Als ik immers met 4 biertjes op niet kan slapen, kunnen het er net zo goed nul zijn. De tweede nacht een klein beetje geslapen. En was gisteren zo moe dat ik de afgelopen nacht in één keer 12 uren aaneen overheerlijk heb liggen ronken. Werd wakker met een klein beetje druk op de ogen en zere dijbenen. Die kleine ongemakken neem ik voor lief.

Groet.

Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...