Spring naar bijdragen

vrijdag 12 mei


water

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen allemaal!

Weer zo'n mooie dag... allemaal genieten hoor!

Ik geniet ook: het slapen wordt rustiger, het zweten minder, het opstaan makkelijker, het katergevoel neemt af, alleen de dromen blijven heftig: blijkbaar moet er niet alleen gif uit mijn lichaam, maar ook uit mijn geest! Nou ja, des te beter, nietwaar?

Iedereen volhouden vandaag, mooi fietsweertje toch?

Groeten, water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen


Grote vraag Tapas hoe gaat het met je, voel je een beetje oke vandaag?
Ben je niet bang voor een grote trek nu om dat je het gisteren niet te bond gemaakt hebt?
ieder geval hoop ik dat je lekker zit te genieten van je nieuwe balcon in het zonnetje

Voor iedereen die wat te doen heeft met moederdag zondag, maak er wat van ik zelf heb nog niet zo een behoefte aan familie bezoek nu, eergisteren was mijn ex hier, en ik zij zo losjes,..
Oja ik drink en heb geloof ik al een half jaar geen bier meer,... lieg lieg.

Haar reaktie, jo had dat effe gezecht dan had ik wat mee genomen je heb altijd bier.!
Tja, denk ik dan, dat het moeilijk is te stoppen, moet ik echt hier vertelen aan jullie, en ik moet het maar als een compliment zien dat zij, geen drankprobleem ziet achter mij.
Het drinken is zo enorm ingeburgert in de samenleving, er is mij nooit gezecht van drink je niet te veel.

Van mij mag er van alles fout gaan dit jaar, maar het blijft een aanwinst te mogen zeggen ik drink niet

Groet Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, Ik voel me redelijk okee.. heb iig lekker lang en diep geslapen en dat was ook weer even nodig.. omdat ik er veel water bij gedronken heb valt de kater gelukkig mee, en nee, dit is niet voor herhaling vatbaar en ja ik heb het wel bont gemaakt gisteren en uiteindelijk nog bier gehaald bij de snackbar.. dus heel overduidelijk niet alcoholdebaas!! en ik weet weer helemaal waarvoor ik het doe! want het levert me gewoon niks op.

Helder het is idd erg hoe geaccepteerd alcohol in de maatschappij is. Hoe normaal het is om in huis te hebben.. hoe je het overal kan kopen...heeft je ex nooit doorgehad dat je een probleem had met alcohol?
Ik kijk bv vaak savonds naar de Pfaffs (op rtl7) en als je ziet wat daar aan drank doorheen gaat! dan zit ik echt met stomheid te kijken.

Affijn, ik ben weer genezen en val niet terug! dat beloof ik jullie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder, wat ben ik blij dat jij weer helemaal aanwezig bent. Je hebt altijd zulke mooie verhalen. Dat bedenk je toch niet, de ex van een alcoholist die aanbiedt om biertjes mee te nemen???
Maar zonder gekheid, het is denk ik ook wel eenzaam als je omgeving er zo weinig van begrijpt hè? Ga maar lekker fietsen met je alco-vriendinnen. :)

Fijn dat je je dip weer te boven bent, dat is weer een zorg minder!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, inmiddels voel ik me helemaal niet fijn meer maar vooral zo katerig als een deur.. bah.. niks aan, Houtje niet doen hoor!! echt niet, het is het niet waard!!! Ik heb er nu al enorme spijt van dat ik gisteren zo eigenwijs geweest ben! Ik weet nu ook weer waarom ik niet meer drink! bah!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kop op, Tapas! Morgen is het weer uit je systeem.

Ik ben heel blij met wat je hier allemaal schrijft, daar leer ik veel van. Ik kan me zó goed die gedachte voorstellen dat het best een avond kan. Je schreef er gisteren over alsof het niks was, en dat is dan ook super verleidelijk (kijk maar naar de reactie van anderen).

Maar het is gewoon niet wáár dat het lekker is om een avond te kunnen drinken. Van die types als wij kunnen dat niet, die laten het niet bij twee glazen maar nemen een hele fles en gaan dan naar de nachtwinkel of dingen uit de voorraad drinken die ze eigenlijk niet eens lekker vinden (jaja, allemaal uit ervaring...). Met als gevolg dat je je daarna k*t voelt.

We zouden de berichten van gisteravond en vandaag van Tapas in moeten lijsten en ophangen.
Kunnen we niet een billboard op het Marie Henrietta-plein maken?

Maar Tapas, als je je rot voelt, weet dan dat je met deze actie een bijdrage aan mijn afkickproces hebt geleverd. Misschien is dat een troost...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees net de introductie van Tika die al ruim zeven weken met ons mee aan het stoppen is.
Dat is nou zo fijn om te horen hè, daar word ik helemaal warm van.

We zijn hier op het forum ècht goede dingen aan het doen. Voor onszelf, voor elkaar, voor iedereen die meeleest en dus ook voor de hele wereld. Daar kunnen me soms de tranen van in de ogen springen. Dat we hier echt bezig zijn met de dingen die er toe doen.
Er zijn tientallen mensen die zich beter gaan voelen, die een beetje gelukkiger worden, die weer nieuwe energie krijgen, die hun leven een zet in de goede richting kunnen geven. En de kinderen en partners van al die mensen krijgen daar ook weer iets van mee. En de vrienden, de familie, en zo kun je doorgaan.

:heart:

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Satja

Dat icoontje van jou, dat is mooi vandaag ik zie een rosse brilletje, ha maar je hebt gelijk hoor we

hebben zelfs het nieuws gehaald vorige week toch?

Het is een feest om over ons pleintje te wandelen en hier en daar een praatje te maken.

Iedereen is welkom en mag mee op onze wandeling goeds te doen

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Beep! Wist je niet dat wij een heuse filmster in ons midden hebben?

Die ene met dat hondje die zo huiselijk thee aan het zetten is, dat is onze eigen Tapas!

Die andere weten we niet. Zou natuurlijk kunnen dat zij ook op het forum zit maar ja, hoe kom je daar achter?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja, Helder, soms heb ik wel een roze brilletje. Ik vind het wel fijn om ontroerd te kunnen zijn. Gelukkig is het nu echt, dat is een stuk beter dan die krokodillentranen die ik huilde als ik gedronken had. Dat is trouwens al lang geleden hoor, ik ben niet meer zo huilerig de laatste jaren.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal. ben er weer!!!
vandaag dus dag 1
Heb vanmiddag lekker in de tuin gelezen, (Goed Boek Beep!!!)
Daarna gras gemaaid, kopje bouillon, eten, en nu ben ik hier.
Ben er gewoon moe van geworden en heb nu al slaap geloof ik, terwijl ik verwacht had dat ik vanavond wel helemaal geen slaap zou krijgen.
Sliepen jullie de eerste nacht goed of slecht/niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huisarts was erg enthousiast.
Wil me over 3 mnd. weer zien.
Is ook wel n stok achter de deur hè.
Heeft ook meteen mn gewicht en bloeddruk gemeten en wil over 3 mnd ploed prikken, ben benieuwd of het ook lichamelijk vruchten afwerpt, vast wel, maar moet ik het natiuurlijk wel volhouden, maar ben ik wel van plan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaab,

ik sliep de eerste nacht niet zo best, vaak wakker geworden, maar ik had wel zoveel rust in m'n lijf door het besluit wat ik genomen had dat ik me zo weer kon omdraaien... :-)
en het wordt iedere nacht beter hoor!
(iedere dag trouwens ook!)

Groeten, water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 1? Waarvan? Ik weet niet beter of jij bent aan het minderen en zit nu op een liter per dag?

Als dit is wat ik denk dat het is dan ben ik heel blij met jouw beslissing!

Ik heb de eerste week slecht geslapen, maar ik was wel wat gewend. Door de alcohol sliep ik ook al slecht en was ik vaak 's morgens om 3 of 4 uur alweer wakker. Als ik daar nog aan denk zeg, doodmoe zijn en toch voortdurend kort slapen. Slopend!

Misschien heb je hetzelfde als ik: je slaapt misschien niet zo goed, maar je voelt je zó sterk omdat je gestopt bent. Bijna euforisch.

De boodschap: laat jezelf verrassen door wat er gebeurt!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik was aan het minderen maar wilde wel stoppen, maar in overleg met huisarts.
Vandaag dus helemaal gestopt, dus voor mij dag 1.
Met drank slaap ik ook altijd erg kort net als jij.
Meestal om 04.00 wakker.
Na even opgezeten te hebben en sigaretje slaap ik dan wel weer n uurtje.
Hoop dat dat beter gaat worden.
Als ik zo lees is dat bij de meesten wel het geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi satja

Je hebt mij al een keertje te pakken gehad met het wordje, verliefd, ha ha en nu mag ik daar, roze, bij
optellen.
Zo zie je maar lang niet geschreven en dan zijn dat dus de moeilijke worden ....erg.

Genoeg gein he hee Houtje hoe gaat het, bij een slecht humur schrijven hoor daar zijn we voor!

Alle nieuwe stoppers veel sterkte maar weer vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Satja, wel lief van je maar niet overdrijven he...
ik zit nu wel aan een biertje, alle valkuilen zijn er (zware werkweek, moe, laat, weekend, alleen thuis, morgen geen verplichtingen etc.) maar ik hou al vanaf dag 1 een dagboek bij en daarin schrijf ik nu alles op wat er met me gebeurt, wat ik voel, hoeleng het duurt enzovoorts. Blijf ik morgenvroeg ook doen.
Dat geeft me hopelijk inzicht in het hoe en waarom ik drink, want tot nu toe was het gewoon dom slempen.
Valt me wel op dat ik ze nog maar in het halve tempo naar binnen werk... en echt lekker? nou dat valt ook wel mee. Het drink-gevoel is anders als je er over nadenkt terwijl je het doet.
Ik denk dat ik op een vijfde of een kwart van de "normale" vrijdagavond consumptie uitkom als het zo doorgaat. Heb nu al zin in een glas water, dus dat doe ik maar even tussendoor dan. Beter.

groeten, water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, daar heb je mij te pakken Helder. Ik dacht, wat zal ik nou doen, ik kan toch niet dat woord fout overnemen? Dat zou raar zijn. Dus toen heb ik het toch maar gewoon geschreven zoals het moet. bedoel ik verder niks mee hoor, maar dat weet je wel hè?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Houtje is.

Waterman, je bent al een voorschot aan het nemen op de internetbehandeling geloof ik. Dan word je een modelclient: eerst je alcoholgedrag in beeld krijgen en dan besluiten wat je wilt.
Ik ben zelf wat radicaler aangelegd, maar aangezien ze de behandeling in die volgorde doen zal het wel een goede aanpak zijn.

Confronterend hè? Om er achter te komen dat het eigenlijk helemaal niet zo lekker is bijvoorbeeld. Of hoe je normaliter zit te slempen. En de drempel van dit hardop te durven zeggen ben je ook al over.

Wel een adviesje: niet gaan doordrinken hè, dat zou zonde zijn van je bewuste aanpak.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Kaabje
Way to go man!
Ik sliep v.a. dag 1 veel beter en dat is nog steeds zo, ga bijtijds naar bed, rond 2300l, lees wat en wordt om7:15 gewekt. Soms wel ff plassen, maar slaap zo verder. Nou dat was met alcohol wel anders. Als een blok ins laap,c.q. bewusteloos, na een paar uur wakker en dan uren draaien. Ik zweet ook niet meer zo in de nacht.
Hee, normaal lig jij op de tijdstip op bed toch?? Je gaat tijd overhoudenman, voor al die goeie boeken!
Blij dat je bent begonnen, hou vol!
Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ForumGasten, Nova Gasten, Zomergasten, UWV-gasten,

Houtje leeft nog ze heeft de wurmen in bed gekregen (de HoutWurmen) liggen in hun holen/bedjes.

Hoewel ik nu eigenlijk pas een beetje bijgekomen ben ga ik maar weer naar bed. Tenslotte om half negen morgen weer op weg........ naar het beroemde H-veld.

Iedereen welterusten Helder ik volg mijn eigen tips op dan moet het toch wel lukken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...