Spring naar bijdragen

zaterdag 13 mei


Houtje

Aanbevolen berichten

Heerlijk rustig zo

Alle Houtwormpjes en Houthakkertjes en Houtlucifers en Hout..... zijn zich aan het aankleden en dat opent de dag zo lekker, nog steeds mooi weer.

Ik ga het jongste Houthakkertje naar de Hokkie brengen en koffie drinken bij de BPM en de kleine Bandenplakkertjes die ik ook geen 3 week gezien heb.....

De nieuwen moeten flink puzzelen doe je best om dit uit te zoeken...........

En het forum is ook zo heerlijk rustig..........

Allemaal een rustige zaterdag mezelf Voorop graag (een helpende gedachte) en Jullie Naast me.

Geniet nog even van het mooie weer !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps sorry Tante Til jij zit natuurlijk je eigen Tip te controleren...... en Satja je hebt altijd van die wijze dingen. Ik vind je wel een goede voor Fleur de Tweede........ scherp, corrigerend, humor, grmpf.......ik wou dat ik het had........

sorry guys ik zag jullie pas toen ik aflogde.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent me net voor Houtje.

Wat een ongelofelijk compliment, Fleur de Tweede, stel je voor!
Ennehhh... gaat toch niet beweren dat jij geen humor hebt hè? Als er iemand is om wiens berichtjes ik toch op z'n minst moet glimlachen maar vaak schaterlachen dan ben jij het wel.

Lekker hè, zo'n stille ochtend...

Ik heb vandaag een groot feest, tweehonderd man, ik heb het mee-georganiseerd en dat was al ontzettend leuk om te doen. Dat wordt een ontlading en tot mijn grote genoegen heb ik me pas gisteren voor het eerst afgevraagd hoe ik het zou doen met drinken. Geen alcohol, dat is geeneens meer een vraag. Maar van de hele avond spa of sap wordt ik ook flauw, dus ik ga de truc van Houtje uithalen. Ik neem gewoon m'n eigen drankjes mee. Dat wordt Royal Club mango & red pepper, en nog iets opzoeken wat op rode wijn lijkt... Ik heb er zin in, vanmiddag al lekker sjouwen en alles klaarzetten, vanavond kletsen, vooral veel dansen en in de tent slapen vannacht. Morgen fris weer op en de boel opruimen en afsluiten.

Ben benieuwd naar het nieuws van het weekend als ik morgen weer thuiskom.

Hoe zal het Beep, Kaab, Water en Franscesca vergaan in dit eerste alcoholvrije (of matige) weekend?

Marietje heeft vanavond haar eerste grote test, een etentje. Zet em op Marie! Ik vond mijn eerste feestjes juist superfijn omdat ik de hele avond nog gewoon wist wat ik aan het vertellen was en de volgende dag ook... en omdat ik ontdekte dat ik zonder drank MINSTENS net zo leuk ben als met!

En hoe zou het met Femmy zijn? Is ze haar dip te boven, zit ze middenin een hevige strijd of.... (maar dat zal toch niet hè?).

En dan hebben we sinds gisteravond een heus koppeltje op de site, Dre en Jbo. Dat is een geheel nieuw fenomeen en ik ben benieuwd hoe die geschiedenis verder gaat. Zouden ze nu voortaan via het forum communiceren? Dat kan nog gezellig worden!

Ik wens iedereen, de nieuwen en de diehards, een heerlijke zaterdag toe.
En voor wie het weeekend het moeilijkst is: doe lummelklusjes, pak een boek, duik onder, veel slapen en maandag is er weer een dag!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja, en alle andere vroege vogels natuurlijk.
Met mij gaat het prima.
Gisteravond 22.30 naar bed, had echt slaap, maar slaap was erg onrustig.
Steeds korte hazenslaapjes en veel dromen.
Ben om 07.00 opgestaan en zit nu lekker, met sterke koffie, achter de pc. alle nieuwe berichtjes te lezen.
Voel me prima!
Ciao!!!!
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Heb heerlijk geslapen! Dat is toch wel een verschil. Ja vandaag mijn grote TEST. Dank voor jullie support. Ik denk dat ik het maar ga opbiechten. Dat helpt wel geloof ik. Het zijn hele dierbare vrienden, dus dat moet kunnen . . . .
gr. Marietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja,

Als je nou eens Amé probeert, dat ziet eruit als wijn (daarom) bv. de smaak bosvruchten/citroen of zo is best lekker het kost alleen net zoveel als wijn, maar ja, het is voor het goede doel hè.......

Dan kunnen we mekaar morgen de hand geven:

Ik ben droog gebleven na de toestanden met de keuring van gisteren, en jij blijft droog op je eigen feestje.
Het lijkt wel een reclame van een peuter die zijn eigen verjaardag viert en vrolijk op TV zegt: met deze nieuwe....... blijf ik zelfs op mijn eigen feesje de hééééle dag droog !!!!!!!!!!

En toen kreeg ik dus zelf de slappe lach ik had het eerst opgeschreven weet niet meer hoe.

Heb al een truuk bedacht voor de censuur: het was nl. een keurig bericht en heb het censuurwoord niet kunnen vinden.........

Kopieer het zgn. gecensureerde bericht naar Word of Kladblok, en voeg per regel je tekst in (selecteren, knippen of kopiëren en plakken in je concept-antwoord, kijk dan bij preview in welke regel de adder zit (dan laat hij nl. geen preview meer zien behalve "uw bericht blablabla gecensureerde woorden" .......
ideetje voor de goegemeente hiero?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja leuk hé Houtje,
Dat de zindelijkheidstraining hier bij Alcohol de Baas zo succesvol blijkt.
Dat er al zoveel mensen kunnen roepen;
"Jeeeh, U, ik, wij allemaal blijven droog op feestjes dankzij....
tètè tètè tètè....Alcohol de Baas"

Satja, die Amé-tip van Houtje is een heel aardige, het is best lekker en crodino in die kleine flesjes vind ik ook lekker. Beetje bitter.

Prettige dag voor iedereen en sterkte waar nodig!

Groetje,
Mathilde/Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik klim nu ook weer in het zadel.. heb enorme spijt en een enorm rotgevoel over donderdag, snap eigenlijk ook niet zo goed waarom het opeens moest! Gisteren katerig en saggerijnig en vandaag nog steeds (nee, gisteren keurig droog gebleven hoor) de emotionele kater. Het was echt een opeenstapeling van van alles en nog wat en daar koos ik weer even de "makkelijkste korte termijnoplossing" voor. Levert het me wat op? nee! alleen maar weer dat depressieve kl*tegevoel wat ik maar even over me heen moet laten komen.. in ieder geval heb ik vanmorgen weer hardgelopen en mezelf in de kladden gegrepen en ga ik nu voor 2 maanden alcoholvrij (of langer).

Verder moet ik gewoon een vakantie in gaan plannen.. ik blijf maar doorwerken want steeds als ik denk nu neem ik vrij dan staat er weer een vaste klant op mijn werk en voel ik de verantwoordelijkheid om dat weer af te maken, met het gevolg dat ik nu weer 3 grote spoedklussen heb lopen en het niet overzie.

Ik denk dat ik ongeveer 2 a 3 weken nodig heb om deze klussen af te ronden pfffffff.. en ga maandag dan ook heel groot op de vakantielijst zetten dat ik vanaf 5 juni gewoon 2 weken niet aanwezig ben. Het is eigenlijk toch van de gekke, het is vrijwilligerswerk en ik werk me gewoon te barsten omdat ik niemand wil teleurstellen... kan ik niemand de schuld van geven behalve mezelf.

Nouja, zo heeft zo'n avondje drinken toch weer tot nut dat ik me weer goed bewust wordt van mijn grenzen en dat ik die weer aan moet scherpen... Voor de rest raad ik het niemand aan.. het rotgevoel achteraf is gewoon echt niet leuk! dat was weer een stom leermoment dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal
Even kort, want de boodschappen wachten....
Kaab ik ben ZO trots op je! Had je dat zelf kunnen bedenken?

En Marietje: D-day voor jou, ik hoop dat je -hoe dan ook- een gezellige avond hebt. Denk aan de mogelijkheid van holle wangen en slanke taille en een goede nachtrust. Van dat laatste word je ook mooier! Sterkte meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jongens,
wat is er weer veel geschreven, lees me suf.
Welkom aan alle nieuwe mede forummers, fijn dat jullie er zijn en ik hoop dat jullie er net zoveel baat en plezier van hebben als ik.

Ik heb echt een crisis week gehad. Was niet leuk, maar ik heb mezelf weer in het zadel gezet en we gaan er weer voor! Loslaten!! Alcohol, pillen, alles wat niet goed voor je is, loslaten. Alle niet helpende gedachte, alle stress, alles wat "zomaar gebeurd zonder het aan mij te vragen". Loslaten. Het gaat zoals het gaat.

Maar ik heb letterlijk spierpijn van het krampachtig vasthouden aan van alles, of ik een week in de sportschool met 100 kilo heb getraind. Jammervol dat ik er niet het strakke lijf van heb gekregen enkel de spierpijn.

Poezebeest heeft besloten maar niet meer te eten en enkel nog in m'n bed te willen liggen. Ze mag van mij. En daar ikzelf nogal moe ben kruip ik er regelmatig naast. Ook loslaten, iemand zei me "poezen zijn mensen met een vachtje" en hij heeft er wel gelijk in. Ik heb ook op een gegeven moment besloten dat ik alle behandelingen, prikken, onderzoeken, experimentele medicijnen, etc. etc. niet meer wil. Ik zie wel hoe het loopt. En waarom doe ik het haar dan wel aan?

Ik ga voor een simpel doch nuttig dagje.
Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Tapas, meteen maandag eerste werk die vakantie op de agenda zetten hoor want een ander doet dat niet voor je! Jij mag toch ook wel eens even tijd voor jezelf heee...

enne... een stom leermoment? Bestaat dat? Ja, ok, als je er niets van leert, dat is stom, maar dat is bij jou niet zo. Is volgens mij net zoiets als een stomme vraag, bestaat toch ook niet, alleen stomme antwoorden... :-)

Ok, hoe verliep mijn leermoment van gisteravond? Ik heb alles opgeschreven voor mezelf, en nu zit ik gedouched/geschoren/tandengepoetst/koffie gehad/hond uitgelaten alles terug te lezen, met een GGW (groot glas water) naast het toetsenbord. Dit is voor mij een Hele Wijze Les, met hoofdletters. Naast de "gebruikelijke" effecten van drinken en de kater erna, springen er voor mij twee dingen uit:

1. Lichamelijk: alcohol maakt pudding van mijn spieren. Het voelde vanmorgen allemaal slap, moe, uitgelubberd. Terwijl ik van de week echt steeds meer positieve spierspanning ervaarde, ik liep rechterop, voelde me groter en sterker... dat gevoel wil ik vasthouden en versterken, dat is echt een beloning aan jezelf!

2. Geestelijk: ik kon me vanmorgen niet herinneren dat ik gedroomd had, na veel piekeren kwamen er weer een paar flarden bovendrijven maar dat was het dan ook. Dat vind ik heel jammer. De afgelopen week heb ik iedere nuchtere nacht een breedbeeld/full colour/dolby surround/3d droom gehad, en ik kan ze nu nog steeds als een video voor mezelf afdraaien. Sommige dingen kan ik duiden, andere dingen zijn onbegrijpelijk (op dit moment...). Ik heb dit nodig om mezelf, mijn omgeving, en mijn plekje in die omgeving te begrijpen.

Beep, dat bedoelde ik dus gisteren met verwerken enzo. Alles een plekje geven.

Groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Water,
Van dat recht op lopen herken ik. Misschien is het omdat je gewoon trots op jezelf bent!!! Alcohol helpt ook niet voor je spieren. Volgens mij helpt alcohol nergens voor (of is het tegen?)

En wat die dromen betreft, bij mij wisselt dat. Ongeacht of ik wel of niet gedronken heb trouwens. Soms weet ikhet glashelder, soms ook niet.

Ach, we slepen elkaar er wel doorheen. Ik vind dit forum wel gezellig. Maar ga nu even iets anders doen. Bye Marietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Tapas was jij het niet die zei in het interview dat je er niet in moest blijven hangen?
Het is gedaan, meid. En je zit weer in het zadel. Misschien dat ik toch ook maar een zadelpijn en ander damesleed moet gaan lezen want de helft van de tijd heb ik geen idee waar jullie het over hebben.
Ik heb altijd het idee dat Tapas juist zo goed bezig is en vallen hoort toch bij het leerproces?
lijkt me echt een goed idee om een vakantie in te plannen.
Worden jullie ook niet soms zo ontzettend moe van zo je best doen?

Emma, wat rot voor je. vind het ook heerlijk als mijn kat tegen mij aan komt liggen snachts.
Het is toch je maatje. Ik hoop dat je een betere dag hebt vandaag.

Satja heel veel plezier!

Houtje, was heel blij te lezen dat je gisteren zo sterk was. Ik moest echt aan je denken.

Iedereen een hele prettige dag!

liefs,
Anjo

PS waar is Femmy?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy,
Nee hoor, vind het helemaal niet zo stom. Ik ben blij voor je dat het gezellig was en dat je geen stomme dingen hebt gedaan.
Al waren die avonden voor mij altijd schadelijker want dan had ik de misvatting dat ik het toch kon, sociaal drinken en dat was pas stom. Of miscchien toch niet, of wel, gecompiceerd ding dat drinkduiveltje.

En dat van die toestemming van je hulpverlener dat begrijp ik o zo goed, het is zo verleidelijk om de verantwoording buiten onszelf te leggen.En dat bedoel ik niet krengerig.Stoppen met iets dat ons schade toe brengt is verantwoordelijkheid voor jezelf nemen,(terwijl ik nog maar een peukje op steek)hmmm


Ik hoorde van de week de uitdrukking "whiteknuckle period" bij Oprah, de periode dat je niets doet maar het nog niet deel uitmaakt van je zijn. Ik denk dat het niet toelaten van gevoelens daar bij hoort.
Ik heb het veel te druk met mee vasthouden aan goede gedachten om zelfs maar te denken aan loslaten.
Hoe doe je dat trouwens loslaten?:(

Liefs
anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy.

Zie deze uitglijder van de positieve kant. Je hebt weer eens gevoeld hoe het was. Niet leuk he, om vandaag bibberend op je stoel te zitten. Laat dit een ervaring zijn om de motivatie te houden en door te zetten. En zoals Anjo zegt, het was gezellig en hebt geen gekke dingen gedaan. Geen man over boord dus.

Kop op, ff uithuilen en met hernieuwde energie de schouders erweer onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te ver vooruit denken Femmy!! gewoon per dag kijken. Doe ik ook! Gewoon iedere keer de keuze uitstellen tot de volgende dag. Het eerste glas niet nemen en niet al plannen gaan maken voor iedere maand enzo....

en ja jullie hebben gelijk, Het is nutteloos om me zo rot te voelen over donderdag maar het voelt net of ik niet meer meedoe. Dat het zoveel teweeg zou brengen had ik niet verwacht.. en inderdaad weer een goeie reden om niet meer te drinken! Ik voel me er heel rot over!

Dat merk ik dus steeds meer.. ik KAN gewoon niet meer drinken zonder me daar schuldig en kwaad over te voelen. Was dat dan het leermoment wat ik hieruit moet trekken? Dan is dat iig een wijs leermoment en moet ik dit berichtje maar even goed opslaan op mijn harde schijf. Het voelt als nog een keer afscheid moeten nemen van drank.. of vooral voor mezelf heel bewust zijn dat ik er niet normaal mee om kan gaan op dit moment. En dat doet toch pijn!

Achteraf snap ik het wel.. met die uitzending voor Nova, te druk op mijn werk en veel veranderingen daar die me meer moeite kosten dan ik toe wil geven, beroepszaak tegen het UWV, en het laten plaatsen van balcondeuren heb ik mijn grenzen nogal overtreden, dan vergeet ik even dat ik niet alles zo makkelijk aankan als ik dacht. Ik dacht even dat mijn borderlinegedrag door niet te drinken over was... en dat ik de hele wereld nu weer aankon (hoezo borderline :) ) ... maar zo werkt het dus niet..

Het rotgevoel zal gelukkig wel weer slijten.. Ik weet dat ik niet zo kwaad op mezelf hoef te zijn maar ben het nog wel. .. of eigenlijk meer verdrietig merk ik.. ja, en dat is beter merk ik nu mijn tranen gaan stromen.. pfffffff ...kwaadheid levert niks op, verdriet geeft ruimte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsssssssss.. nog helemaal vergeten te vertellen. Vorige week werd ik door het uitzendburo gebeld.. ik moet namelijk solliciteren nu ik (deels) in de WW zit, en zij wilden me voordragen voor een baan.. ik raakte helemaal in paniek natuurlijk.. ik heb al zeker 10 jaar niet meer gewerkt, tenminste, niet betaald..
maandag ben ik daarheen gegaan.. met lood in mijn schoenen, vond het zo verschrikkelijk eng dat ik er zo ongeveer ziek van was... en wist niet goed wat ik ermee aan moest.

Zie het gesprek voor je.. een jonge huttemetut-stagiere-intercedente.. en een stugge doodsbange vrouw die helemaal niet meewerkt en het liefst het pand keihard uit zou willen rennen... In ieder geval ben ik voorgedragen voor een parttime baan die augustus ofzo zou gaan lopen: het controleren van digitaal aangeleverde pasfoto's voor de nieuwe paspoorten...

Ik weet nog niet goed wat ik ermee aan moet, of ik dat aankan, Krijg weer allemaal van die rampbeelden voor me van de tijd dat ik nog werkte ... en hoe dat zovaak mis ging. Ik kan het nog weigeren als ze me aannemen maar weet nog niet goed wat ik ermee moet.

... en dan begrijp ik niet dat ik donderdag de fout inging? inmiddels wordt het mij steeds duidelijker... ...Hoe kan ik nou zo iets vergeten... Rare spelletjes speelt de menselijke geest soms met je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Tapas


Jo weetje nu ben je weer te streng op je zelf je hoeft zeker niet verdrietig te zijn dat is zeker niet nodig
Je hebt allang het support van het hele forum en dat blijft zo hoor.
Als ik aan je denk dan denk ik hoe vervelend het moest zijn voor je om weer bier te halen in de patat zaak weetje, dan leef ik met je mee!!!
Daar weten ze niet wat voor een fijn mens naar binnen wandeld voor bier, wij wel !!!!!
laat het nu maar het was niet handig basta, op naar betere tijden, ik ben blij dat je zecht dat deze donderdag niks zecht over volgende maand misschien ben je dan weer veel sterkerder.
Je doet gewoon heel erg je best, en het gaat heel goed met je, wat ze je niet af kunnen pakken is dat je zo veel laat zien van je zelf, en dat is een mooi stukje zelf.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Helder! :sun:

ik ga jouw berichtje ook op mijn harde hersenpan opslaan. Roep ik altijd tegen iedereen dat je mild tegen jezelf moet zijn bij uitglijders.. zit ik mezelf volledig de grond in te boren.. metersdiep!!

Het voelt idd alsof alles wat goed ging opeens helemaal weg is en ik alleen nog maar uit "slecht" besta.. het welbekende en te vertrouwde zwart-wit denken!

ondertussen heb ik een retschema gemaakt en mijn negatieve gedachten allemaal uit kunnen dagen. Kop op en weer verder. lekker slapen en morgen positief weer op! en per dag weer verder kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al een cordon Houtwormpjes naar je op zoek gestuurd met Houtbijltjes om ander ongerief voor je weg te hakken.

Meid meid houd het allemaal wat kleiner (.... sprak zij....) en luchtiger (....dito...)

Maar het zou wel beter zijn, en even huilen is goed.

Het is best een periode van rouw, van afscheid van je demper, pijnstiller, verzachter, vergeter, de doel om om half vijf........ enz enz.

Na 225 jaar moet je dan nieuwe doelen formuleren, maken en uitvoerne. Pfffffffff daar kan je best 24/24 uur begeleiding bij hebben van een privé-Cactus!!!

Nou ja meis je hebt ons toch !!!!!!

Ik ga plat dalijk begint mijn Pammetje opeens te werken en sla ik met Houten Hoofd op Toetsenbord de ellende is dan niet meer te overzien !!!

Trust allemaal en niet allemaal tegelijk morgen met dat ontbijt ik eet 's ochtends nooit, alleen koffie graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...