Spring naar bijdragen

Maandag 15 mei


tapas

Aanbevolen berichten

Hoi Hermiena, heb je een beetje kunnen slapen? neem nog even wat bakken koffie zodat je flink opgefokt bent voor je naar het UWV gaat!! Ik zal aan je denken om 11 uur, en hoop dat het goed gaat!

Mathilde, jij je bedje in zo he, zoon de deur uit, jij bijslapen!! Zal ik je anders even toe komen dekken? ik kom er zo aan.

Ik ga tegen heug en meug werken en een vakantie inplannen vandaag, voor mijn koek helemaal op is..

Iedereen een heel fijne dag en alle steun bij moeilijke zaken toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Femmy

Maar......... belangrijker is dat je voor jezelf een idee hebt / krijgt (dat leer je straks ook bij de cactussen) waarom het misging. Kun je dat ook beschrijven?

Ik weet bv. dat ik keurig één wijntje kan drinken bij vrienden en in het café en dan thuis gauw een liter wegklokken, nou ja KON want ik geloofde het niet, langdurige gedragsverandering maar inmiddels ben ik (pietjepuk dank voor gebruik van jouw woorden)

een niet-rokende niet-roker (na 3 jaar)
een niet-drinkende drinker (nog 2,5 jaar te gaan tot niet-drinker)

liefs van de houtbijltjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,
Hermiena, ik denk aan je, het kan best meevallen. Echt, maar we horen je vanmiddag wel?

Femmy balen, ik leef met je mee. (ervaringsdeskundige op dit gebied van de fout in gaan) maar vandaag pakken we de draad weer op!!

Gelukkig Tante dat je nog even geslapen hebt. Rust hebben we nodig!
En Houtje SCHAT, dat heb jij ook nodigl Het is lekker koel dus vanmiddag een uurtje tussen de koele lakens.

Ik heb m'n werk spullen voor een weekje opgeborgen. Voordeel van thuis werken, je stopt het in een kast, nadeel gelijk is dat je het er ook zoo weer uit kan halen. Maar ik ben moe, ontzettend moe. Dus zeg alles af wat even geen prioriteit heeft en ga enkel "leuke dingen doen".
Een daarvan is m'n huis opruimen, het is hier een zooi en ik word daar heel onrustig van. Verder moet ik, ja ik moet, kleertjes hebben. Ik vind dat vreselijk om te kopen. Onhandig dik lijf, erg stram en stijf. Ik denk dat ik maar ga rouzen door een winkel en het thuis ga passen. Ben goed geworden in ruilen.

Maar ik heb toch wel weer zin in de week,
tot horens Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy,

Wat jij zegt over het kind in je is VOLKOMEN LOGISCH en moet je juist niet als beangstigend zien maar als PRACHTIGE ONTDEKKING die je hebt gedaan.

Je verhaal(tje) lijkt voor jou, onlogisch, maar is van A tot Z volkomen WAAR. Het heeft mij ook weer even GOED wakker geschud trouwens. Want je hebt nl. 100% gelijk (onwetend hoe je in drie zinnen een hele psychologische theorie weergeeft).

Je neemt, als je volwassen wordt, de kleine Femmy mee, en als die kleine Femmy niet vroeger goed gekoesterd, liefgehad en aandacht heeft gekregen, warmte en genegenheid dan wordt de kleine Femmy, zeg maar de Kleine (daar is zelfs een uitermate erkende pscychologische theorie over over je ego (je kleine ik) dat meegroeit naar je volwassen jij.

Dat kind in je, blijft roepen, schreeuwen, protesteren !!!!!!! Net zolang tot je durft te huilen, je knuffel natsnotteren en accepteren dat dat kleine kind in je tekort is gekomen en nu ook nog iedere dag tekort komt omdat je het niet ERKENT dat het Kleine tekort komt.

Ik ben hiermee in aanraking gekomen via mijn "alternatieve" (nou ja, 200% beter dan de rest) therapie voor mijn kinderen. En er zijn hele goede, wel confronterende boeken over geschreven.

Ik noem er Ă©Ă©n (bibliotheek???): Op weg naar je ware zelf van Jean Jenson. Kijk eens op Internet bij de omschrijving van dat boek en kijk eens of dat geen pijl is die recht in je hart schiet om dat het zĂł waar is.

Je voelt 100% correct en zolang als je drinkt/rookt/drugs gebruikt (whatever) je te pletter werkt, je stort op je kinderen, enz enz, carrière, verslaafd aan whatever, werk, sex, internet, .........
heb je steeds uitvluchten om je WARE EIGEN IK niet te voelen.

Het heeft ook geen zin in het verleden te blijven hangen: ze hielden niet van me boeaahhhh bv. maar je moet je NU realiseren: er werd te weinig van me gehouden, ik kan dat nu veranderen, hoe ga ik dat doen?

Oplossing is: niet verdoven (met Whatever) maar dóórvoelen, uithuilen, en dan zul je zien dat je uiteindelijk misschien wel gehavend, maar béter, geheeld, uit de strijd zult komen !!!!!

Ik kom hier op terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij een stukje over het gedachtengoed van Jean Jenson:

Expliciet is het de bedoeling om de emotionele waarheid van de eigen kindertijd te ontdekken en daarbij de, voor het kind van toen zo bedreigende, gevoelens te kunnen gaan voelen in de wetenschap dat de volwassene van nu veilig is en dat de gevoelens oud zijn.

De hoop om de behoeften van toen alsnog in het heden te kunnen bevredigen (middels overdracht, corrigerende ervaringen) dient hierbij onvoorwaardelijk losgelaten te worden.

Hier ligt een ander wezenlijk onderscheid met andere, gelijk uitziende, therapieën. Veel therapieën zijn er immers op gericht om de cliënt corrigerende ervaringen aan te bieden. Bijvoorbeeld door te werken met overdracht: de therapeut als aardige man of vrouw, oftewel de vader of moeder die je altijd had willen hebben ... (Rogeriaans).

Deze benadering stimuleert de valse hoop (een kernbegrip bij Jenson) van het kind om alsnog in het heden oude behoeften te kunnen vervullen. Andere therapieën suggereren rollenspelen (Pesso). Men krijgt dan de kans om de "negatieve ouder" ongezouten de waarheid te zeggen en de "ideale ouder" dat gedrag te laten vertonen waar we altijd zo naar hebben verlangd. Dit soort rollenspelen komen neer op het stimuleren van de valse hoop van de cliënt - je kunt nu toch nog krijgen wat je toen niet gelukt is.

En de valse macht (false power) wordt aangewakkerd - je kunt jezelf nu laten gelden/verdedigen, wat je als kind niet kon. Beide mechanismen - valse hoop en valse macht - zijn nu juist de overlevingsmechanismen die we nodig hadden als kind, maar die ons leven als volwassene danig verstoren.

Ze dienen in een therapie dus als afweer ontmanteld te worden en niet gestimuleerd.

Therapieën die dit wel doen kunnen op de korte termijn heel goed voelen ('eindelijk word ik begrepen' of 'wat een opluchting om eens goed van me af te kunnen slaan') - zo goed dat ze ook wel tot afhankelijkheid van de relatie met de therapeut kunnen leiden - maar niet helpen om de oude pijn te verwerken.

Men krijgt wel toegang tot de oude pijn - en daar zit de overeenkomt met PRI therapie - maar tegelijkertijd wordt de valse hoop om behoeften uit de kindertijd in het heden te vervullen versterkt in plaats van afgebroken.

In de tweede (herziene) druk van het boek is een appendix opgenomen die expliciet ingaat op het onderscheid tussen PRI en andere methoden.


* PRI = Past Reality Integration (therapievorm die zo heet)

--------------

Weet je Femmy door die opmerking van jou ben ik dit hele stuk studie wat ik heb gedaan en had vergeten, weer aan het ophalen (was vlak vóór mijn scheiding) en ik voel nu opeens weer dat je, als je dat ook gaat leren (dat leer je straks ook bij de Cactussen in de therapie) je leert om voor jezelf te kiezen en dat ook wáár te maken.

Daarmee geef je richting en doel aan je leven. En daarom is alcohol zo'n goeie verdover voor rusteloosheid, verveling, onrust, missen van je kind(eren), een partner, zorgen over je leven, je huis, je auto, geld........... de lijst is eindeloos.

Maar het helpt uiteindelijk geen steek !!!

Wat vind je hiervan als je dit leest? Ben ik wel benieuwd naar als Eigenwijs Houtje. Hout blijft altijd drijven hè dat weet je.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai jongens, allemaal heel erg bedankt voor het duimen hoor!! Pft ik was me een party zenuwachtig zeg, en koud dat ik het had van de zenuwen. Maar goed die man was heel aardig en er verandert voor mij gelukkig niks!! Het kan hoog uit zijn dat het percentage ietsie minder wordt maar dat verwachte hij niet maar dat hoor ik dus nog wel.

Pft er valt een hoop stress van me af hoor!! Gelukkig maar. Belachelijk eigenlijk he dat je daar dan zo door van slag kunt raken he? Ik had van alles al gerepeteerd wat ik zou gaan zeggen maar ik hoefde bijna niks te zeggen want die man had het allemaal al duidelijk op papier staan en dat was goed. Was wel blij dat mijn vader er bij zat die is altijd zo relaxed in zulke situaties, hahaha precies het tegenovergestelde van mij stres kip. Ik reageer later even op de rest moet met de hond naar de dierenarts, ook weer zo'n strijd, ze moet een prik anders mag ze niet mee op vakantie!! Ja helder je leest het goed, de vakantie gaat dus toch gewoon door, goed he? Nou ik ga rennen, kom vanavond nog even weer terug.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Hermiena

Dat is fijn nieuws, en geeft een hoop rust he, mooi dat je gelijk al weer de vakantie plannen op pakt, zo heb je maar weer een rare week, nu woensdag nog en je bent weer een weekje dichter bij italie.
helemaal top, met jou agenda geen geintjes.
Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,
wat fijn dat het zo is gelopen. Je ziet, soms vallen dingen mee.
Ik vind het dan wel weer erg vervelend dat het voor Houtje zo'n nare ervaring is geweest.
Bij mij liep het ongeveer hetzelfde als bij jou, en waarom bij ons Drijfhoutje dan niet?

Maar goed, het is voorbij.
tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, SCHAT,

wat een onwijs boeiende mail. Ik heb ook ozo veel therapiën gevolgd maar wat je schrijft, het bleef vaak bij overdracht en de hoop dat het "geheeld" zou worden door de ander. Het zelf helend vermogen bleef vaak weg.

Maar ik vraag me vaak af wat er toch allemaal geheeld moet worden. Lief gezin etc. Niks geen verwaarlozing of wat voor afschuwelijks. Het enige wat ik wel begin in te zien dat ik heel wat anders nodig had dan m'n broer en zussen. Nog steeds ben ik het buitenbeentje. Niet het zwarte schaap hoor! Maar anders, ik werk geen 60 uur in de week, ik voed geen kinderen op daarbij of onderhoud een ruim sociaal netwerk.

Maar het blijft dan wel zoeken naar wat mijn belang is, wat mijn waarde is in dit leven.

Maar zo al denkend kom ik toch steeds weer een stapje verder. Kreeg van m'n werk een lief mailtje dat ik maar even de tijd moest nemen en veel plezier deze week. Is toch goed om te horen, ik blijf de bevestiging nodig hebben dat ik de tijd wel voor mezelf mag nemen.

Tot verder filosoferend,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb jarenlang therapieen gedaan om dat kleine kind terug te vinden en te geven wat het toen gemist had maar dat werkte niet bij mij. Bij therapeuten in de armen liggen enz.. brrrrr.... Nee, uiteindelijk leerde ik alleen maar heel goed analyseren en nog beter overleven want ik sloot mezelf totaal af in die "ervaringssituaties.

Wat bij mij wel werkte is om mijn gedrag te gaan veranderen en zelf de regie over mijn leven in de hand te nemen, niet afschuiven op anderen. En te focussen op wat wel goed gaat. Dus niet een dagboek bijhouden van hoe het met het kind in je gaat, maar een dagboek bijhouden iedere dag met alleen maar dingen die goedgegaan zijn. Dat was in het begin zo moeilijk, ja dat ging wel goed maar..... affijn, je snapt hem al.. altijd was er een maar... Toch heeft het me wel leren letten op positieve dingen, daardoor kreeg ik meer zelfvertrouwen

Dit kind wegstoppen is inderdaad niet datgene wat helpt. Probeer voor jezelf eens te onderzoeken wat er gebeurd als je dat kind niet wegdrinkt.. wat het dan doet. Wie weet valt het allemaal heel erg mee.. en kan je idd gaan rouwen om wat dat kind gemist heeft en het een plek gaan geven.

Hermiena, wat heerlijk om te lezen dat je gesprek zo goed is gegaan!!!! wat een opluchting moet dat zijn zeg!! Nu lekker je vakantie gaan plannen en weer verder gaan met je leven, en nee, het is helemaal niet raar dat je je er zo'n zorgen om gemaakt hebt.

Ik heb me vandaag door mijn werk heengesleept.. pffff... Ik ben zo moe en zo labielerig.. Maar ik heb afgesproken op mijn werk dat ik binnenkort vakantie neem, als 2 opdrachten af zijn en dat er geen opdrachten meer mijn kant op gaan nu.

Vakantieplannen heb ik niet, dat is weer een nadeel van alleenstaand en geen geld hebben. Maar er is hier in huis nog genoeg te doen. Wie weet mijn muren eens een andere kleur geven ofzo.. balcon verder inrichten, troep uitzoeken en orde scheppen. En zonnen op mijn balconnetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy,

Ik vind het wel grappig ik las je antwoord heel snel en las:

"ik ga er met mijn eigen (kleine) kind heel anders mee om" toen dacht ik dat je bedoelde je innerlijke kind, ik dacht dat is knap na slechts 2 jaar therapie.......

Maarrrrrrr je bedoelt JOUW EIGEN ZOON/DOCHTER.

Okee.

Ik ga er ook TOTAAL anders mee om. Ik koester ze, luister naar ze, heb ze lief, waardeer ze en vertel ze dat. Ik denk dat ik hiermee de cirkel van 3-4 generaties van weggestopte, niet gewaarde kinderen (gezinnen van 16 kids kun je niet koesteren allemaal) kan doorbreken. Dat wil ik dus heeeeeeeeeeeel erg en is mijn Leitmotiv in opvoeding en gedrag.

En ik zou dat anders ook niet zo tegen jou zeggen toch? Mijn moeder heeft mij dit nooit verteld, tenminste (ik bedoel maar).

En zo krijgen die van ons het op dit gebied makkelijk maar zij krijgen weer heeeeeeeeeeeele andere problemen (vast en zeker) waar we ze toch niet voor kunnen behoeden. Wel kunnen we onze verantwoordelijkheid nemen voor wat we wél weten (en dat moeten we ook vind ik).

Bedoel je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,
Wat fijn voor je! Ik heb echt voor je geduimt.

Houtje,
Wat een boeiend bericht. Dat kleine kind in je kan inderdaad een probleem zijn. Rationeel weet ik dat ik nog zo'n behoefte heb aan goedkeuring voornamelijk van mijn moeder. Gelukkig is die relatie de laatste jaren ten goede veranderd niet dat ze me goedkeuring geeft maar ze praat me gelukkig ook niet meer de grond in. Ik weet dat ik mezelf goedkeuring moet geven en het niet van andere mensen moet verwachten maar dat is erg moeilijk als het ingebakken zit dat je alles perfect moet doen. Niet door de omgeving maar van mezelf. Ik heb geleerd over de jaren dat ik mijn ergste vijand ben.
naar mijn kinderen toe was ik anders, mijn oudste zegt ook altijd mam je hebt ons echt het gevoel gegeven dat we alles kunnen wat we maar willen. Dat gezegt kan ze me niet vergeven dat ik in de drank ben gevlucht. onze relatie is nog niet stabiel. Bij mijn middelste heb ik gezien dat een laag selfesteem er ook in kan zitten, ze is een bloedmooi meisje, intelligent, grappig maar ziet dat totaal niet van zichzelf. Het doet mij echt pijn dat ze zo moet vechten voor een beetje eigenwaarde. Gelukkig lijkt dat de laatste jaren wat te groeien. Ik voel me zo schuldig dat ik toen het wat beter ging met haar, ik me zo verloren heb in drank. Toen ik opgenomen was zeiden ze tegen me of het niet zo was dat toen het wat beter ging met haar ik mezelf toestemming gaf. Maar is dat geen excuus? Daar heb ik ook geleerd dat je zelf verantwoordelijk bent en hoeveel pijn je de andere mensen doet. Met het resultaat dat ik mezelf ging haten en dat is ook niet goed. Ja ik weet het Tapas uiterste.

Femmy,

Ga ervoor, meid! Ik ben er voor je.
En wat goed dat je toch R gaat bestellen om de weekeinden aan te pakken

Ik hoorde vandaag dat ik kan beginnen met de internetbehandeling. Gelukkig! En gelijk stelde ze al vragen dat ik dacht; oke dat heb ik dus weer mooi weg gedrukt.

Tapas,
ik hoop dat je je al wat beter voelt. Ze horen erbij die dagen, zoals je weet weet ik er alles van. Ze kunnen je echt onderuit halen. Zelf wordt ik daar zo moe van.Acceptatie, zo snel gezegt en zo moeilijk.


Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, wat een prachtige dagdraad is dit aan het worden zeg.

Er zit grote wijsheid in wat je schrijft, Houtje. De enige manier om gelukkig te worden is om helemaal te begrijpen wat er is gebeurd en het dan te laten voor wat het is. Er valt niets meer goed te maken, er valt niets meer in te halen.
Er is een leven te leven, hier en nu, met alles er op en er aan. Alle pijn, alle verdriet, alle geluk en alle liefde. Voor mij is de grote uitdaging om alles helemaal waar te laten zijn.
Op dit moment is het mijn afhankelijkheid van alcohol die ik waar durf te laten zijn. Dat is de zoveelste grote waarheid die ik de laatste 10 jaar ontdekt en toegelaten heb.

En Femmy, vaak is het razend moeilijk om waarheden onder ogen te zien, maar het is tegelijkertijd zĂł prachtig en heerlijk om middenin die waarheid te leven!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik dan aan al die oude pijn denk, dan komt meteen ook het mooiste troostlied dat ik ken.
Dat moet je echt horen, zĂł mooi.


If your spirit's broken and you can't bear the pain
I will help you put the pieces back
A little more each and every day
If your heart is locked and you can't find the key
Lay your head upon my shoulder
I'll set you free
I'll be your security

Security, op de CD Mind, Body & Soul van Joss Stone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai hai,
Wat een interessante discussie is dit zeg! Ja Femy ik herken het ook helemaal wat je schrijft en de theorie die houtje beschrijft kan ik ook helemaal volgen. Zelf hang ik denk ik zo'n beetje tussen de theorie van houtje en de manier die Satja en Tapas beschrijven in. Het ligt er een beetje per dag aan hoe ik me voel en hoe ik er dan mee om ga maar meestal probeer ik zoveel mogelijk het heft in eigen handen te houden en er het beste van te maken. Ik vind de tip van Tapas dan ook erg goed, schrijf eens een dagboek waarin je alleen maar dingen zet die goed gaan en positief zijn, daar krijg je echt meer zelfvertrouwen van hoor!! En goed dat je dat boek gaat kopen je zult er vast een hoop uit kunnen halen. Nou hoe dan ook schrijf alles maar van je af, dat helpt vaak ook al een heleboel en niks menselijks is ons vreemd hoor. Sterkte met alles.

Tapas, wat goed van je dat je vrij gaat vragen op je werk! En een vakantie op balkonia is toch ook reuze fijn?? Je hebt het in ieder geval zeker wel verdient hoor.

Tante Til, zullen we vanavond maar eens vroeg gaan slapen? 2 uurtjes is toch wel te weinig he? Gaat het goed met je zoon?

Houtje, ik snap er niks van hoor van die wao dat ze jou er zo uit doen, belachelijk. Ik had pietje nog in mijn tas zitten met de man met de gitaar maar bij mij was het helemaal niet nodig. Dus ik stel voor dat we met zijn allen naar die dokter van je gaan en dan houden pietje en ik hem vast en dan sla jij hem op zijn koppie met die gitaar, oke? Kun je trouwens geen bezwaar aan tekenen dan? Je had me nog gebeld heb je terug gebeld maar je was er niet, kreeg je zoon aan de lijn. Wat was ie keurig beleefd hey!! Maar goed ben voor mezelf natuurlijk heel erg blij maar dat maakt ook wel weer dat ik me voor jou nog rotter voel, snap je? Beetje het zelfde als wat Emma heeft denk ik.

Emma, hoe is het nu met je poezebeest? En tuurlijk mag je tijd voor jezelf nemen, niet schuldig over voelen gewoon doen hoor.

Pietje, je mag weer uit mijn handtas hoor, en neem dat mannetje met die gitaar ook maar weer mee. Waar ben je zo druk mee dan als ik vragen mag? Toch wel met leuke dingen hoop ik?

Helder, nee met mijn agenda moeten ze niet knoeien he? Dan wordt ik een beetje gestoord, hahaha. Bij jou ook alles weer rustig nu? Hoop het voor je.

Satja, je bent een toppertje! Ik schreef gister nog aan fleur dat ik niet meer zoveel schrijf hier en dat komt eigenlijk omdat jij en tapas de nieuwen zo lief onder je hoede nemen zodat ik me ook niet meer zo verplicht voel en dat vind ik dus echt grote klasse van jullie alle twee.

Nou ik heb hier een mega order aan kralen liggen dus die ga ik maar gauw even prijzen. Heb alleen door de spanning van vandaag zo'n gruwelijke hoofdpijn dat ik eigenlijk liever nu naar bed ga maar ja dat kan niet, er moet nog gewerkt worden.

Fijne avond allemaal

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hermiena en iedereen.
Het gaat aardig met mijn zoon ( schizofreen, dus dat wisselt nog al eens) en ik ben best wel uitgerust ondanks weinig slaap. Geen drank, dat is dan ook hierbij weer de formule.
Tapas, tipje voor jouw vakantie in het vooruitzicht..., als je van fietsen houdt kun je als alleenstaande low-budgetter leuke fietsdagen beleven door lid te worden van "vrienden op de fiets"
dan fiets je je eigen gewenste afstand en je logeert bij particulieren voor ongeveer tien euro per dag incl. ontbijt.
Ik ga dat deze zomer voor het eerst uitproberen. Eerst even oefenen/ intrappen met Pietje Puk en Houtje en daarna ga ik steeds kleine tochtjes maken met dit soort overnachtingen. Het lijkt me heel leuk.
Satja, wat een heerlijk soort rust gaat er van jouw berichtjes uit.
Ik ben blij dat je hier bent gekomen en hoop dat je nog een poosje blijft.
Wens iedereen nog een fijn restant van de avond. Tot morgen.
Groetje,
Mathilde/Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ervaar ik het ook Satja.. maar ik heb idd eerst het verleden moeten laten voor wat het was. Wel met hulp want ik had ook altijd goedkeuring nodig van anderen en had ook zo'n moeder die altijd maar teleurgesteld in me was. Ik ben nog steeds blij dat het me met hulp gelukt is om dat een plek te geven en daarna kon ik pas voor mezelf gaan zorgen. Die zelfkritiek is er nog steeds met vlagen maar ik kan me ook wel weer herstellen meestal.

Nu probeer ik idd in het heden te leven, op dit moment.. de ene keer lukt dat beter dan de andere keer.

Nu lukt het even helemaal niet.. mijn god, wat voel ik me rot zeg.. sta stijf van de angst over die baan waar ik voorgedragen ben.. zou het liefst heel hard wegrennen en afbellen.. en misschien moet ik dat ook doen... Gelukkig heb ik morgen een gesprek met mijn trajectbegeleidster en kunnen we in alle rust eens gaan kijken wat op dit moment een juiste beslissing is. Het is altijd zo moeilijk afwegen wat ik moet vermijden of wat ik moet aangaan als ik in de vluchtstand sta... of in de paniekstand... iig vind ik er nu allemaal even helemaal niks aan.. bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie tekst, Satja.
Omdat ik op het moment echt klem zit met geld heb ik geprobeerd om het down te laden van het net, Niet gelukt ook heb ik geprobeerd om dat programma dat door Medea wer aangeraden te bekijken op uitzending gemist, ging ook niet. Kan iemand me vertellen hoe dat moet?

Dat kralen tellen waar ik over lees is dat het zelfde als wat afvallers doen, een ketting maken van de kilos die ze zijn afgevallen? Dus een ketting van de dagen dat je niet drinkt? En hoe doe je het dan als je van de fiets gevallen bent? Neem aan dat je dan de ketting niet helemaal opnieuw hoef te beginnen, dus dan een speciale kleur ofzo?

Liefs,Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai lieve Tapas, wat een ellende allemaal.
Stort je hart uit bij je trajectbegeleider, dat zal je goed doen. Of doe je dat niet bij zulke mensen? Ik heb geen verstand van dat soort instanties.

Bedenk nog eens dat je al ruim tien weken zo ontzettend goed bezig bent! En dat je het halve nederlandse volk geĂŻnspireerd hebt met je tv-optreden! En dat je gewoon een fijne vrouw bent.

Je hebt nu alleen nog maar last van een idee, niet van de werkelijkheid. En dat idee zit in jouw eigen hoofd als je begrijpt wat ik bedoel.
Je hoeft niet meer te vluchten, dat waar je bang voor bent is al gebeurd, lang geleden. Dus blijf zitten waar je zit en laat rustig over je heen komen wat ze bedacht hebben voor je en kijk dan wat je er van vindt.

Makkelijker gezegd dan gedaan als je in een andere stand staat, dat weet ik. Ik probeer je alleen maar te herinneren aan hoe het ook kan.

Slaap lekker, en dat geldt natuurlijk ook voor alle anderen!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik heb niet zo veel verstand van downloaden. Houtje is onze grote ICT-deskundige, misschien gaat zij wel reageren. Maar dat nummer zou toch via Firewire of Kazaa wel te vinden moeten zijn?

Ga jij nog steeds goed trouwens?

Ook voor jou welterusten!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi satja,

Ja ik ga nog goed. Had vandaag door de afspraak voor mijn Antabus heen geslapen en gelijk kwam het oude duiveltje weer naar boven. Maar voor even maar toch..........
Heb het geprobeerd bij Limewire maar weet niet hoe ik dat moet saven.
Kazaa , dan zit ik gelijk vol met virussen en dat is jammer want die snap ik wel.


Hopelijk wil houtje me wat tips geven.
Voor de rest is het puinruimen en dat is gewoon moeilijk en vernederend. Maar ook daar moet je verantwoording voor nemen en dat probeer ik te doen. Het is dus niet alleen het nog krampachtig niet drinken maar zorgen dat er veiligheidsnetjes komen alleen dan heb ik een kans.

Dus het doet me gewoon deugt om te lezen hoe het jullie vergaat en daar put ik kracht uit.
En ik hoop dat ik een bijdrage mag leveren.
Liefs,Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, probeer het anders eens bij shareaza daar doe ik het ook mee is net zoiets als kaza. En nee het kralen tellen is mijn hobby dat heeft niks met het fietsen te maken, hahaha. Ik geef namelijk workshop sieraden maken voor de lol en als ik dan besteld heb dan moet ik de kralen tellen, snap je?
Maar goed ik hoop dat houtje je verder kan helpen zoveel weet ik er ook niet van.
fijn dat je mag starten met je internet behandeling, dan voel je je meteen al een stuk sterker, let maar op.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOI Anjo

Ik wil je wel helpen met Lime Wire ik heb niet de hele discussie gevolgd, om welk nummer gaat het?

Verder heeft er ook iemand problemen met het bekijken van uitzendinggemist, wil diegene dat even melden in mijn privé-box want voor ik ict hulp verleen moet ik even weten hoe en wat qua computer.

Bereid te helpen hoor als "deskundige" nou ja meer "drankdeskundige" o nee ex-drankdeskundige....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...