little Geplaatst 9 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2006 Ik heb het weer gedaan, ik heb weer gedronken. Ik dacht ik kan best wel een biertje drinken.Maar nee hoor.. Ikben nu net thuis, dronken. Ik haat mezelf, ben een loser.Waarom doe ik dit. Na werk ging ik met een collega wat drinken, dat was om half 3 vanmidaag,het is ne half een s'avonds en ik ben net thuis. Ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Na een week niks gedronken te hebben dacht ik iets te overwinnen. maar ik zie nu dat ik nog nergens ben. Het gevoel dat ik "er al was" klopt dus niet.Hoe kan ik nou na de kater enz het nog volhouden, en mezlf wijsmaken dat ik dit niet meer moet doen.A sad little Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 9 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2006 Lieve LittleOm in de fietstermen te blijven: het is niet erg als je valt, we zijn allemaal minimaal één keer in het ravijn gestort, maar het gaat erom of je morgen je fiets weer opraapt en verder gaat fietsen..... dus opstaan is belangrijker dan vallen, snap je?Komt allemaal vanzelf, stukje bij beetje.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Je weet weer even nu hoe slim en sneaky drank werkt.. je laten geloven dat je na een week het wel de baas bent om op een zomerse lange middag en avond de kop weer op te steken.. Dit is een leermoment! (en dit zijn moeilijke "terrasjes"-dagen)Nu is het verstandig om je hierdoor niet uit het veld te laten slaan. Hoppa, grijp jezelf in de kladden. We tellen gewoon door, een week (met een uitglijder) op naar de 2e week!!! Voel voor jezelf vandaag nog even goed hoe die kater ook alweer was en hoe je die gemist hebt al een week lang!!sterkte!! en als je het moeilijk hebt schrijf hier dan.. liefst voordat je weer wilt drinken zodat we de hulptroepen kunnen inschakelen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Lieve Little,Je bent geen loser, je bent alleen nog niet de baas over de alcohol. En dat ga je worden, je gaat er vandaag weer mee beginnen. Vallen en opstaan. En als je trek krijgt, kom het forum op, dan slepen de forumvrienden je er doorheen. Doen hoor!Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 ja, gewoon opstaan en doorgaan Little,en het is vervelend maar je bent er inderdaad nog niet na een week. Nog láng niet! Ik ben nu meer dan 5 maanden bezig en ik stond van de week aan een fles wijn te ruiken, na víjf maanden. Ik constateerde toen ook: ik ben er nog lang niet!Als de strijd zó makkelijk was dat je er na een week al was, dan zouden we hier niet zo'n struggle voeren!!!Nou, hoop dat je kater niet te erg is en maak dit moment maar heel bewust mee, dan kan je bij trek weer aan déze ochtend denken, gaat de trek wat makkelijker wegDat je de alcohol niet de baas bent wil toch niet zeggen dat je een looser bent. Kom nou! succesPietje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Hoi Little,Wees niet te streng voor jezelf, kijk naar wat er wel is goed gegaan, nl. een week niet gedronken. Nu kun je beginnen aan week 2, hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marietje Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Hoi Little,Ik snap dat je het jammer vind, maar wees niet zo hard voor jezelf. Je ben nog niet de baas, oké dat weet je dan. Gewoon de draad weer oppakken en vandaag doorgaan vanaf het punt waar je was. Het is een moeilijke weg, met vallen en opstaan. Dat is nou eenmaal zo. Maar je hebt a gezegd en ik weet zeker dat je ook het eind van het alfabet zult halen. Een langegewoonte ben je na een week niet kwijt. Sterkte. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 LittleIk hoop eigenlijk dat je een VRESELIJKE KATER hebt. Dan weet je goed hoe gemeen die rot-drank is. Wij hebben hier een afspraak: wij tellen gewoon door, anders moet ik die 200 dagen (bijna) ook schrappen en dat hoefde niet van PP en Fleur, mijn grote Roergangers.Het gaat erom dat je ervan leert en dóórgaat met stoppen. Ik denk bij mezelf maar zo: 25 jaar een gewoonte leer je niet in één dag af.Is de keukenwekker-methode misschien wat voor je? Ik zal hem nog eens opzoeken voor iedereen.Gewoon uit-kateren en dóórgaan en niet zien als Opnieuw Beginnen hoor !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Jee, Houtenik heb die zin wel 3 keer gelezen. Ik als ' grote roerganger' aangeduid op het gebied van alcohol. Dat ik dat moment nog zou meemaken in mijn leven. Die opmerking is voor mij heel belangrijk. Ik ben daar heel erg door vereerd. dank je wel! echt waar, dat doet me heel erg goedPietje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Hoi lieve Little,Ik vind het zo dapper van je dat je gestopt bent met drinken terwijl je werkt in het hol van de leeuw (de kroeg). Ik kan me eerlijk gezegd geen moeilijkere omstandigheid indenken. Dus tel de dagen dat je niet gedronken hebt, elke dag is een fantastische prestatie!Zie de 'uitglijer' van gisteren als een belangrijke ervaring in een moeilijk leerproces. Je hebt iets uitgeprobeerd en je weet weer waar je staat. Je bent geen loser, je bent geen mislukkeling, JE BENT EEN DAPPERE VROUW DIE ELKE DAG WIJZER WORDT!!!Begrijp je wat ik bedoel?Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
little Geplaatst 10 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Hallo allemaal,Wat heb ik een spijt van gisteren, maar ik ga gewoon weer verder met stoppen. En nogharder op zoek naar een andere baan. Ik voelde me zo goed vorige week zonder kater. Maar het lijkt wel of die motivatie een beetje weg is. Vorige week was ik echt stand vast en wou ik niet drinken. Nu denk ik er weer wat makkelijker over. Maar ik wil die vast beradenheid weer terug want dan weet ik dat ik het kan volhouden.Ik wil verlost worden van de drank!Little Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Ha Little,ellendig voor je. Gewoon allemachtig vervelend. Maar goed, pak de draad weer op en je zal zien!Ik leef met je mee.Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 hey little , inderdaad gewoon er weer voor gaan dat doe ik ook altijd !!!!zeg houtje een vraagje ivm wat jij hier schrijft , vanaf wanneer telt men dan eigenlijk ???ik doe het namelijk zo 8 augustus gestopt met drinken , enkel keren uit de bocht geweest ,maar er blijven dan toch nog x dagen over dat ik niet gedronken heb , veel neer als vroeger toen ik elke dag dronk ;-(((((of mag het niet zo ???warme groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Denk voor jezelf.. vanaf wanneer ben ik alcohol de baas.. en de baas zijn is niet meer bij elke trekmoment de bocht uitvliegen, en de boel laten varen en terugvallen in je oude gedrag.. Uitglijders horen er "gewoon" bij! Sommigen van ons moeten gewoon af en toe even weer de bocht uitvliegen om te weten waarom het ook alweer zo moeilijk was.Je weet zelf hoelang je alcohol de baas bent.. gestopt bent, of geminderd bent, iig je drinkgedrag hebt veranderd naar je eigen tevredenheid. Wij hier bepalen niet wat telt of niet telt.. dat bepaal je zelf en als je te streng bent dan grijpen wij wel in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi Little,Ik ben het met al het boven helemaal eens. Het van de fiets afvallen hoort er helemaal bij.. klim er gewoon , nu ja, gewoon weer op.Het lijkt me inderdaad een goed idee om ander werk te zoeken. Het bekende afsluitertje na sluitingstijd enzo. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, he?Meid, je houd het al een week vol. Weer op je fiets en ga er voor!Heel veel sterkte!anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
little Geplaatst 15 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2006 Nou het gaat helemaal niet lekker nu. Ik ben deze week al 3x van m'n fiets gevallen. Ik kan ergewoon nog niet mee omgaan om een ander drankje te bestellen dan alcohol. En zodra ik er eenop heb.... Ik voel me zwaar depri nu. Ik weet niet meer hoe ik er mee om moet gaan. Mischien ben ik er nog niet klaar voor om te stoppen. Little Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2006 Nou dat zo helemaal mooi zijn.........Niet klaar om te stoppen kun je pas zeggen als je bv. een jaar niet gedronken hebt of zo. Pietje had het over 5 maanden en dan aan de fles ruiken.......... ik bedoel maar.Je bent JUIST nu klaar om te stoppen (elke dag dus) omdat elke dag dat je het NIET doet je jezelf tekort doet.Ik begrijp dat je in een café werkt? Dat is wel de kat op het spek binden dus......misschien heb je dan, behalve je eigen wilskracht en het internet (is je therapie al begonnen???) ook wel een medicijn als hulpmiddel nodig het heeft mij de 6e en 7e maand erg goed geholpen en ik doe het nu weer zonder.Dat kun je aan je huisarts vragen (Refusal of Antabus) of op een andere manier bestellen. Dat leg ik je wel in een pv bericht uit als je dat wil weten. Stuur dat svp naar Houtje en niet naar Houten okee?Sterkte !!!!!!!!! Vandaag is dé dag om te beginnen vind ik !!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 15 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2006 Little, poets je fiets op, pomp je bandjes vol lucht en fiest naar de huisarts, die kan je zeker wel helpen hoor. Alles gaat met vallen en opstaan, en de alcohol de baas worden dus ook. Dus hup, spring op die fiets en ga gewoon weer verder, blijf er niet in hangen want dan ben je echt weer terug bij af en je begon zo goed!!! Volhouden nu en doorzetten, je kunt het!!Liefs Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 15 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2006 Ha Little, van mij ook een hart onder de riem.Kennelijk heb je meer nodig om te stoppen dan het goede voornemen om een alcoholvrij drankje te bestellen. Dat heb je dus weer geleerd.Nu kun je twee dingen doen:DE TOUWTJES IN DE BOOT GOOIENofJE BESLUIT VERNIEUWEN EN HELPENDE MAATREGELEN NEMENNou, wat klinkt het beste?Ander werk zou natuurlijk mooi zijn, hoewel je niet moet denken dat het dan een fluitje van een cent zal zijn. Met een nieuwe baan kun je zo weer tien redenen bedenken waarom het geen goed moment is om te stoppen. Een weekje vakantie is ook een idee en medicijnen zouden kunnen werken, dat kun je denk ik het beste zelf inschatten.Nog een tip:Je zegt dat het je niet lukt om een ander drankje te bestellen als je er al een op hebt.Little, je hebt de sleutel in handen: NEEM DIE EERSTE NIET!Iemand hier van het forum (Houtje, was jij dat?) legde aan haar kinderen uit hoe je verslaafd kon worden, ze zei: het begint met één glaasje. En zo is het, het begint altijd weer met één glaasje. Ook het verslaafd blijven begint met één glaasje.Little, kun je zelf nog IETS bedenken wat jou zou kunnen helpen om er weer bovenop te komen? Wat kan jou inspireren? Schrijf het hier op het forum en dan hebben we het er over.Hou je taai,Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
little Geplaatst 16 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2006 Hoi allemaal,Ik denk dat ik morgen bij de dokter refusal ga aanvragen voor de moeilijke momenten. Na werkgaat het eigelijk al heel goed. Maar het is nu weer als ik met vrienden afspreek dat ik dan niksanders durf te bestellen. Ik wil voorlopig eigenlijk niet uit, maar ik kan niet voor altijd thuis zitten.Dit weekend moet ik vrijdag en zaterdag weg, 2 avonden waar ik echt niet onderuit kan. Voor deze avonden wil ik refusal gebruiken. Vorige week was mijn motivatie om te stoppen weg maar die is er nu weer. Vooral na een zwaredepri kater snap ik weer waarom ik het doe. Moet ik nou weer opnieuw beginnen met tellen, ik vind vanwel. Dus ik begin maar bij gisteren 15 mei.Mijn behandeling bij tactus is al begonnen, daar ben ik wel blij om. Bedankt voor jullie steun,Little Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tosca Geplaatst 16 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2006 Ha Little,Heel goed van je om bij de huisarts Refusal te gaan vragen. Het helpt mij goed. Ik heb wel een kanttekening en dat zeg ik niet om je te ontmoedigen. Je schrijft:"Dit weekend moet ik vrijdag en zaterdag weg, 2 avonden waar ik echt niet onderuit kan. Voor deze avonden wil ik refusal gebruiken". Je kunt daar op die manier zo niet mee omgaan. Als je Refusal slikt kun je niet zomaar even per dag beslissen of je wel of niet gaat/wilt drinken. Het is niet iets zoals een paracetamolletje dat je kunt slikken als je hoofdpijn hebt. Dus niet op zaterdag en zondag een tablet en dan huppakee maandag weer drinken. Het is echt de bedoeling dat je de Refusal "trouw" slikt. zogauw je dat een paar dagen volhoudt zul je merken dat het niet meer zo moeilijk is om "nee" te zeggen. Het is een kwestie van de cirkel doorbreken op deze manier. En dat kun je! Sterkte en volhouden!Tosca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
little Geplaatst 16 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2006 Hey Tosca,Ja ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je het niet elke dag hoeft te slikken maar alleenop dagen waar je van te voren al weet dat je trek gaat krijgen, of moeilijk "nee" kan zeggen.Ik ga morgen naar de dokter dus ik hoor wel wat hij zegt. Ik kan na m'n werk (in de kroeg) al goed nee zeggen. De laatste 2 weken 1 misser gehad met een collega. Maar nou is het m'n vriendenkring waar ik woon waar ik moeilijk nee tegen kan zeggen. Geenvan hun weten dat ik wil stoppen met drinken. En eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om het uit te leggen tegen ze. Maar ik voel me ook heel onzeker om nee te zeggen en daarom wil ik refusal gebruikenzodat ik nee moet zeggen. Anders kies ik toch weer voor de makkelijke weg en we weten allemaalwaar dat naar toe gaat. Little Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 16 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2006 Hoi Little,Ik ben het met Tosca eens, Refusal moet je regelmatig innemen. En je wilt toch zelf ook stoppen met alcohol? Daar gaat het om, niet om het medicijn, maar wat jij zelf wilt. Medicijnen zijn een mooi hulpmiddel, maar uiteindelijk gaat het om je eigen motivatie. Dus geen refusal omdat je dan niet mág drinken (daar is ze weer, Fleur met haar stopwoordje), maar omdat je het eenvoudigweg zelf niet wíl. Niet de alcohol is de baas, jij bent zelf de baas erover. En over je onzeker voelen: als je eenmaal het eerste glas fris besteld hebt is de spanning eraf. Je vrienden maken hun eigen keuzes, jij de jouwe. Mijn ervaring is, dat anderen het accepteren; zelf loop je je vaakvan te voren druk te maken om de reacties van anderen terwijl het eigenlijk achteraf allemaal reuze meevalt. Gewoon volhouden, je eigen keuzes maken en ervoor gaan. Het lukt je!Succes en groetjes van Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 16 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2006 en.. vast een dooddoener maar als je vrienden het niet accepteren.... dan zijn het niet je vrienden!!!of als de vriendschap vooral uit drank bestaat dan is het niet de plek waar je nu moet zijn!Ik merk bij mezelf dat ik minder vaak uitga nu, en dat ik vrienden waarmee ik een drinkrelatie had niet meer opzoek. Zonder die drank blijft er van die vriendschap ook niet veel meer over blijkt nu. En ertussen zitten als iedereen dronken wordt is ook niet leuk. Stoppen met drinken betekent dat je toch keuzes moet maken voor jezelf. En dat kan soms knap lastig zijn!heel veel succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 16 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2006 Hoi Little,Fijn dat je behandeling is begonnen. Ik ben het met al het bovengeschrevenen wel eens maar ik begrijp ook waar jij verblijft.Het lijkt misschien allemaal wat extreem misschien dat het stapje voor stapje wat gemakkelijker voor je gaat. Je bent toen je leerde met zwemmen ook niet gelijk in het diepe gestapt.je kunt niet een beetje ophouden met drinken, je kunt immers ook niet een beetje zwanger zijn maar je kunt het wel dag per dag nemen.Wat we ermee bedoelen is dat je niet meer dan een dag voor ogen houd. Dus vandaag drink ik niet dat is goed te overzien, dan morgen weer etc. Lukt je dat een week of twee dan neem je het per week.zo groeit je zelfvertrouwen. na verloop van tijd ben je dan zo trots op jezelf dat je het dan zonde gaat vinden om wat je hebt opgebouwd af te breken.Ik zie geen probleem in het nemen van Refusal als je denkt dat je het moeilijk gaat krijgen. mijn vraag is alleen weet je dat van te voren? Ik niet, het komt bij mij schijnbaar uit niets en heb ik zin dan neem ik niet mijn antabus. Zo zit een verslaving in elkaar, het is een beruchte vijand.En wederom mijn vraag waarom zeg je gewoon niet dat je geen zin hebt in een biertje?Probeer te blijven in het hier en nu en zorg goed voor jezelf, zet jezelf niet in situaties waar je van weet dat ze moeilijk voor je zijn. Je hoeft niet je hele sociale leven stop te zetten maar misschien is het verstandig om nu even thuis te blijven. Totdat je wat sterker in je schoenen staat. Niets is zo belangrijk als goed voor jezelf zorgen.liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden