Spring naar bijdragen

donderdag 18 mei


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal op deze mooie zomeravond,

Eerst maar even Helder: dank voor jouw felicitatie en leuk om te horen dat ik ooit een 'jong ding' was hier! Je vraagt of ik het echt al die tijd zo makkelijk heb. Ja, eigenlijk wel. Ik heb ergens na een week of zes een paar dagen behoorlijk gestoeid met de onderliggende reden van mijn alcoholgebruik, maar dat verdriet vond ik er echt bij horen.
Maaaaarrrrrr ik ben al vanaf 1993 bezig ben mezelf uit een héél diepe put omhoog te werken. Ik heb dus al heel wat jaren van zelfonderzoek en persoonlijke ontwikkeling achter de rug. En het belangrijkste is voor mij wel dat ik al een jaar of zeven dagelijks mediteer en dat helpt me echt enorm bij het onder ogen zien wat er aan de hand is. Ik heb geleerd om niet meer te vluchten maar de volle aandacht te geven aan dat wat gebeurt en het gewoon 'uit te zitten'. Dat maakt dat ik relatief makkelijk weet om te gaan met trek, dips, verdriet en stress.
Dus misschien komt het af en toe wat makkelijk over, maar weet dat daar jaren van noeste arbeid aan vooraf zijn gegaan!

Lola, wat geweldig dat je de eerste dag goed doorgekomen bent! Je had het zo moeilijk gisteren en je hebt die moeilijkheden overwonnen. Naar bed gaan is een goede manier om de verleiding te weerstaan in het begin. Het moeilijkste zal voor jou zijn om te blijven kiezen voor jezelf en je niet mee te laten sleuren door je vriend. Ik hoop dat je daar sterk in kunt blijven. Onthou dat je hèm ook niet helpt als je weer mee gaat drinken, al zal hij daar misschien onbewust wel op aan sturen.
Besteed je energie aan jezelf, en kom hier lekker bijtanken als je dat nodig hebt!

Beep, ik ben van '59, vandaar mijn reactie. Was lollig bedoeld.

Voor wie PP mist: die is gewoon effe met wat anders bezig.

Nu ben ik doodmoe na een volle werkweek. Alle avonden net iets te laat naar bed en je kunt me opvegen. Normaalgesproken zat ik dat allang weer weg te drinken maar nu ga ik er lekker aan toegeven. Maar wel even kijken of ik nog wat van het songfestival kan meepikken, dat vind ik altijd wel lachen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ha allen,

Ik heb net als Lola zoiets van: ben net nieuw, mag ik al wel meedoen?
Goed van je Lola, hou vol!
Ik voel me een beetje bezwaard omdat ik het idee heb dat ik het niet zo moeilijk heb, het gaat goed en deze mogelijkheid van dit forum geeft me een echte oppepper en goed humeur!
Maar ik weet ook dat later ineens de neiging kan komen van "de knop weer om" en wil zo graag dat dit deze keer niet gebeurt.
Als het eerst maar lukt om een week eraf te blijven....
Zaterdag met vrienden een hele dag op stap, dan komt er waarschijnlijk weer allerlei commentaar dat ik niet drink....

groetjes, Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Anjo en anderen,het gaat niet goed.Mijn vriend vindt dit niet ok.Het dreigt mis te gaan.Het spijt me zo.
Ik beloof echt dat ik alleen droog op dit forum nog kom.Maar heb gebrek aan privacy en nu vettte ruzie.
En flink last van stemingswisselingen.
Balen.
Iemand raad voor mij???
Ik wil echt mijn vriend niet afkraken hooor.Maar hij heeft alleen een probleem met alcohol en is dus blijkbaar geen alcoholist.Dus......
Ik heb het fout gezegd.Maar naar mijn mening de waarheid.
Tjau knuff. Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola,

Als je met z'n tweeën bent wil je solidair zijn met elkaar. Maar het is een denkfout om te denken dat je solidair bent met je vriend door mee te drinken.
Dat gaat niemand helpen. Jou niet en je vriend niet.

Hou jezelf niet voor de gek. Je weet best wat goed voor jou is.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lola,
waarom zou je moeten stoppen met het forum??
Maar ik denk aan je, hou je haaks. Wat is hij aan het halen? Drank? Je hebt een keuze he om wel of niet mee te drinken.
En ook lukt je doelstelling (nog) niet helemaal dan mag je altijd schrijven. We willen alcohol de baas worden, niet iedereen is geheelonthouder.

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je stoppen met het forum, Lola, of weer beginnen met drinken, denk goed na, Satja heeft helemaal gelijk. Als jij nu weer gaat drinken is dat niet om je vriend terwille te zijn, maar jezelf. Kop op meid, wat je gisteren en vandaag overfag hebt gedaan kun je vanavond ook!
Hou vol, het wordt echt makkelijker!


Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Em,hij haalt waarschijnlijk drugs en drank.Hij heeft een tegenvaller vandaag(net als ik)!Veel onkosten maar waarom moet ik het mikpunt van agressie zijn????Ik doe juist zo mijn best.Dat wordt wel gewaardeerd op het forum maar thuis:no way!Ik ben zeer depri nu en inn de w3ar.Liefs lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,
ook als je kakelvers bent hoor je er voor 100% bij, welkom!
Dus schrijf maar raak, lees ook de wat oudere berichten, daardoor leerde ik ook snel de forumgangers "kennen"e en kon ik ook hun proces een beetje volgen.

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Beep,ik heb gebeld en wordt teruggebeld!Ik drink dus nog niet hoor.En ik heb de mogelijkheid elders te slapen.Wil zo graag een complimentje van mijn vriendje maar helaas.Misschien komt hij ook niet meet terug?Ik raak gewoon in de war en daaron chat en bel ik voor hulp.Het is nog steeds mn 2de4 dag zonder hoor.Liefs alllen.Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola,

Als jouw vriend je tegenwerkt omdat je wilt stoppen met drinken, dan moet ie zelf de weg behoorlijk kwijt zijn. Daar heb je dus nu, op dit moment niets aan. Integendeel, dat is alleen maar een extreem moeilijke factor erbij die je helemaal niet kunt gebruiken.

Dus daar gaat ie weer: kies voor jezelf Lola!

Dat is akelig voor je vriend, maar je hoeft je relatie niet te verbreken. Later kun je samen weer kijken hoe jullie in de relatie willen investeren.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Satja!Ik snap je wel hoor!Ik ben nu overspoeld door emoties.Ben niet een dom meiske maar er is een soort kortsluiting,Ik weet nu waar hij uithangt en dat hij me laat barsten als het hem uitkomt.Ik heb mn jas al aan maar dacht toch even laat ik maar wat van me horen op forum.Het komt wel goed hoor maar niet vanzelf.Ik heb daar ook de hand in!!!!!!!!!!De meesten hier zijn ouder dan ik,merk ik, maar ik heb toch al veel meegemaakt.
Ga even naar een andere studentenflat!Iedereen:keep the faith and the strenght to hold on.Liefs aan allen en aan jou.Lola-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lola,

Ik denk dat het heel goed is als je even weggaat uit die omgeving, hoop dat je andere mensen hebt die je niet onder druk zettten.
En als het nu niet lukt: er komt altijd weer een kans.
Je hebt altijd jezelf nog, en je bent altijd de moeite waard

liefs, Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve luitjes,ik ben alweer thuis want er was toch teveel verleiding qua alcohol.Ik had al de neiging om........Niet gedaan dus.Maar hier zit de deur op het nachtslot etc.nu.En er komt niemand,zelfs mijn liefje meer in!Rot om zo hard te moeten zijn maar ik kan even niet anders.
Tja.Wat kan ik zeggen;bedankt dat jullie er zijn en ook Kate.Meid,je bent er net en helpt al!Supers van jullie.
Meen ik want ik hou van oprechtheid.Dus als ik de mist in ga laat ik het ook weten hoor.Liefs lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beep, jij kunt ook wel bij Tactus gaan werken! :)
Mijn behandelaarster vroeg steeds: heb je jezelf al een beloning gegeven? Nee dus. Weken geleden hebben we het daar wel eens over gehad hier, en toen had ik bedacht dat ik een dvd-recorder ging kopen. Helemaal vergeten dus zo belangrijk is het...
En ook geen feestje, maar je brengt me wel weer op een idee. Misschien krijg ik morgen een ingeving?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...