anjo Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Geloof het niet:DIk vind het keigoed van je dat je iedereen zo welkom heet en je bijdrage zijn altijd leuk om te lezen.Tja soms werkt medidatie niet zo, ik weet nog dat ik het een keertje probeerde. je kent dat wel dan lig je daar en dan moet je een trap af gaan, onder die trap staat een kastje en daar moet je dan een lade van open doen en jawel hoor al die lades donderen allemaal te gelijkertijd uit het kastje!Maar bij mij werkt het wel als ik een eind ga lopen, dan kan ik alles rustig voorbij laten komen, pure ontspanning. Dus misschien dat Tai Chi wel voor je werkt.liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Lachen Anjo, van die laatjes. Daar zouden de boeddhisten ook helemaal dubbel om liggen, echt hoor. Ze hebben daar zelfs speciale monniken die de hele dag niks anders doen dan onnozel zitten wezen.Daar zit de sleutel voor jou ook Tosca, het is toch prachtig dat al jouw gedachten als een lawine over je heen vallen juist als je stil wilt zijn? Zie daar de humor van in. En gewoon laten komen wat komt, helemaal niets doen. Is het veel dan is het veel, is het weinig dan is het weinig. Het doet er niet toe. Wat er ook gebeurt, het is precies goed zoals het is. En jij blijft erbij, met aandacht.Natuurlijk heb ik dat ook, ik ben geen verlichte boeddha hoor. Dan is er opeens zo'n moment dat je in de gaten hebt dat je al vijf minuten zat weg te dromen over welke boodschappen je nodig hebt of zo. Trouwens, vaak is dat juist het moment dat je een diepe stilte-ervaring kunt hebben, precies als je uit zo'n afleiding terugkeert in het hier en nu.Dus maak het niet te zwaar, gewoon een beetje mee spelen. Het kan niet mislukken want het is altijd goed.En een fijn plekje voor jezelf maken wil ook nog wel eens helpen.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Nee, Kate, geen psycholoog. Maar dat vind ik wel een gróót compliment!Ik ben wel een opleiding aan het volgen op psychologisch/spiritueel gebied, dus vandaar misschien. En ik hou van schrijven, dus spelen met de juiste woorden vind ik ook leuk.Wat een ontroerend moment had jij vanmiddag. Mooi om dat als inspiratie bij je te houden!Beep, gefeliciteerd met je 100e bericht. Je gaat me voorbij streven als je dit tempo volhoudt! Houtje is de absolute topper qua productie want die heeft er onder een andere naam ook al honderden geplaatst.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Hoi Satja ....We hebben eigenlijk nog nooit over dat mediteren van jou gesproken en ik was het al zo lang van plan er eens een fijn knapperig stukje mét nootjes aan te wijden.Jullie Drijfhoutje gaat soms over woeste baren en dan is het heel belangrijk dat zij rustig wordt in het kopje.Omdat bij haar al als kind is onderkend dat ze zowel last heeft van spanningshoofdpijn als migraine heb ik als 15-jarige meegedaan aan een wetenschapppelijk onderzoek in in het Radboudziekenhuis in Nijmegen (niet de eerste de beste hoor de selectie voor het onderzoek was ook streng) omdat ze wilden bezien in hoeverre spanningshoofdpijn te verhelpen was door 1. leren ontspannen d.m.v. oefeningen 2. het komen in een meditatieve fase/ fase waarin je alles vanuit je hoofd laat vloeien, wegvloeien dus alle gedachten, enz. 3. en het ene deel van de mensen (ik was de jongste) kreeg dan ook nog gesprekstherapie en/of medicatie en het andere deel alleen medicatie (of zoiets) het is al zolang geleden.Ik moest elke week een middag daar zijn en had een gesprek van een uur en daarna een uur ontspannen en leegmaken (als of je een kliko leegmaakt). Maar de daar aangeleerde techniek ben je eigenlijk nooit meer echt "kwijt". Uiteindelijk heeft het me helaas onvoldoende geholpen voor de hoofdpijn, maar ja, de technieken vergeet ik nooit meer.Ik ben toen ik in verwachting was van mijn eerste kind op zwangerschapsyoga gegaan en heel, heel veel technieken geleerd, met ademen, adem sturen, hoofd leegmaken, alles heb ik ook tijdens de bevalling vreselijk hard nodig gehad.Ben daarna met yoga doorgegaan en klankmeditatiegroep, met intuïtief schilderen maar dat vond ik he-le-maal niets (voor mij dan hè).Toen ze bij de Cactus begonnen over ontspannen en het "moeilijke uurtje" voorbij laten gaan, dacht ik daar weer aan. Ik heb twee CD's gekocht, eentje heet De Droom van Meedenkers en gaat over Ontspannen, Beter Slapen, Minder Stress, Je Beter Voelen.Daarnaast heb ik een cd van Laurens van Rooyen, Dichter bij Water. Die liggen allebei naast mijn bed met een cd-walkman om af en toe te gebruiken.O ja schiet me opeens te binnen, ik ben ook nog een tijd bij een poly-energetisch therapeut geweest, maar na een paar keer had ik het wel gezien.Ik zit helaas niet meer op yoga. Ben nl. een puur slechte slaper (zonder dat hoedenrek aan slaapmutsjes) en bij de yoga ben ik zóó ontspannen dat als ik uit die ontspanning kom, en dan op de fiets naar huis, dan ben ik zooooo wakker dat ik uren niet slaap.Maar het is dus een allegaartje van technieken dat ik door elkaar gebruik, meestal buikademhaling bij stress is het eerste en dan bewust ontspannen.Tja, wat ik hier nou mee wil zeggen? O ja die CD vind ik erg goed voor beginners die niet weten wat het is en is een leuk kadootje (20 euro) voor uitgespaard geld door niet-drinken. Ben wel stiekum een tikkie bang dat iemand zal zeggen Jaaaaaaaaaa wat jij doet is niet goed slaat nergens op........ik had overigens ook van Katrien begrepen dat ze het dus met Dick eens was. Wat is dat nou toch weer naar allemaal ik heb er de hele dag (op de achtergrond) over lopen piekeren waarom Katrien dat zei, maar ze zei zelf gelukkig al dat ze iets anders bedoelde. ..........hoop ik...... het blijft bah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Wat? He? Riep iemand? Writing in water, dichter bij water... nou ja, had ik maar een andere nick moeten kiezen :-)Ik had ook veel last van migraine (cluster-hoofdpijn, in het Engels suicide-headache, kan elk moment terugkomen). Ben daar voor bij pijn-bestrijding geweest. Dat begon met acu-punctuur, maar dat werkt niet bij mij, ik vond mezelf net een GSM-mast ofzo, heel raar al die spelden in je kop. Tai-Chi heb ik daar ook geleerd, dat is wel mooi: ga jij maar even 10 minuten een boom staan te wezen, dan weet je je plek weer tussen hemel en aarde. Ik stel het nu wel een beetje gechargeerd voor maar voor mij was dat iets waar ik wat mee kon. Komt dicht in de buurt van mediteren, wat ik al doe sinds mijn jeugd, ik vond het toen al lekker om gewoon te gaan zitten en alle gedachten door me heen te laten gaan zonder ze iets in de weg te leggen. Je hoeft er niets mee, het zijn gewoon gedachten die je denkt en dat is goed.Writing in water, dat vind ik wel erg mooi, dat is heel Zen. Oeps, nou verklap ik mijn grote Vitae Scipio (staf in het leven)...Fijn dat iedereen weer boven water (jaja...) is. groeten van... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Ach wat rot nou, Femmy.Je was dus niet de enige die twijfelde, dat betekent dat er wel iets aan de hand was dus jouw eigen gedachten daarover klopten wel.Maar daar is het niet minder verdrietig om hè?Ik hoop dat je jezelf kunt troosten. En dat er mensen zijn die jou kunnen troosten.En ik hoop dat je ook de ruimte neemt om hier verdrietig over te zijn. Misschien hoort deze gebeurtenis bij jouw proces van stoppen met drinken en opruimen?Hou je goed, Femmy!---------------------------------------------Houtje, ik zal nóóit van iemand zeggen dat hij/zij op meditatiegebied iets niet goed doet, want dat bestaat namelijk niet. Op de een of andere manier vind ik dat 'allegaartje' zoals jij het noemt, wel bij jou passen. Je zit gewoon in een heel ander tempo en ritme dan ik en iedereen heeft zo zijn eigen manier om zich aan de stilte te herinneren.Het zou wat anders zijn als jij zelf zegt: wat ik doe helpt me niet dus ik zoek iets anders. Maar zo te horen is dat niet het geval. Dus geniet lekker van jouw muziek als je heerlijk ontspannen in je bed ligt.Heel herkenbaar trouwens, dat probleem bij yoga. Ik heb dat ook een blauwe maandag gedaan en was op het eind altijd zó ontspannen dat ik het liefst ter plekke wilde blijven slapen, of anders met mijn ogen dicht naar huis rijden, maar ja...Welterusten allemaal!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Ach jee, nou niet gaan drinken he Femmy. Maar je schreef eerder ook al dat je je afvroeg of je relatie wel goed zat.. heb je dus goed aangevoeld. Ik kan je geen tips geven, behalve goed bij jezelf te blijven. Geef het de tijd.. Neem een adempauze voor jezelf om te kijken of het voor jou ook definitief is of dat je er misschien nog aan wil werken (als hij dat ook wil)Over dat ontspannen, ik heb van alles geprobeerd, yoga, mediteren, Tai chi, maar werd er altijd juist erg onrustig van en merkte op therapie waar we elke vrijdagmiddag een kwartier moesten ontspannen, dat ik vaak de ruimte uitliep omdat alles opeens als een berg op me af kon komen en ik in paniek raakte. Toen heb ik maar besloten dat ik andere manieren van ontspanning moest vinden. Een flink stuk lopen, fietsen of rennen geeft me wel de ruimte om mijn gedachten met de wind mee te laten gaan. Verder bij slapeloosheid het spannen en ontspannen van spieren. Zo is iedereen anders. Vroeger ging ik altijd einden wandelen als ik in mijn gepieker raakte te verzuipen maar dat werd wat manisch.. wandelingen van 5 uur ... afmatten... maar ik ken de duinen hier nu wel op mijn duimpje, heb elk pad ontdekt in elk seizoen.en nu moet ik gaan slapen. Ik heb vandaag de hele dag aan een website gewerkt.. ellende... moest deze aanpassen en dat is nogal een georganiseer, links die kwijt raken pffff.. maar het is gelukt en ik heb hem net op internet gezet dus ben wel erg opgelucht nu!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Ach FemmyHoewel je je al niet helemaal zeker voelde hoop je toch altijd altijd het beter WORDT..... niet dus.En ook al weet je dan je er zelf niet beter van wordt: toch erg verdrietig. Ik kan er ook erg slecht tegen. Maar nu eerst met jou !!!Probeer naar jezelf toe duidelijk voor ogen te houden dat jij een waardevol mens bent die hard aan het knokken is om met haar problemen om te gaan, d.w.z. ervan te leren (opweg naar je ware zelf) en aan je drankgebruik te sleutelen, of dat nou hard gaat, minder hard, maakt niet zoveel uit, als je er maar mee bezig bent.Maar niet in je verdriet blijven hangen joh en gaan drinken dat is pure ellende...... en je had nog wel een fijn weekend achter de rug geloof ik, getsie bah.Kende je hem al lang en hadden jullie een hele sterke band of? Wil je er niets over zeggen?Ik ga morgen maar weer bij de serie kaarsjes hier op de piano er een voor jou aansteken. Ik vind het ontzettend naar voor je..... dus huil maar goed uit en probeéér je niet te verdrinken in het drinken, dat zou echt goed zijn, en anders, maandag is een mooie dag om de draad weer op te pakken.Zoals voor zovelen van ons wel eens nodig is geweest.......ik wens je veel liefs en sterkte meis en ik denk aan je ik lig ook alleen in bed, kindjes slapen ik wacht op de laatste wazzzzzzzzzzzz mijn masjien loopt steeds over wat een ellende dat kan ik er nou niet bijhebben(oeps nou zeurt Houtje ook al over haar wasmachine tssssssss gekker moet het niet worden).... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden