tapas Geplaatst 20 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2006 en dan bedoel ik natuurlijk het weer..... ....en ik hoop dat Anjo weer wat van zich laat horen... maak me een beetje zorgen!!Ik zat net nog even te lezen over openheid en delen met anderen en wil nog even mijn ervaring van vanmiddag vertellen: ik zat met 2 medehondenbaasjes op een bankje in het bos en eentje zei dat ze me op tv had gezien en dat ze het zo stoer van me vond en dat ik goed bezig was, die andere vrouw wist van niks dus vertelde ik waar het over ging en voor we het wisten hadden we het over alcohol, en antidepressiva en kalmerende medicatie en angsten... Dit overkomt me best vaak, omdat ik er inderdaad wel heel open over ben en dan verbaas ik me elke keer weer hoeveel mensen met hetzelfde zitten en het als een groot geheim met zich meedragen... zulke gesprekken zijn toch wel weer een groot geschenk.. 3 totaal verschillende vrouwen zittend op een bankje in de kou in het park pratend over wat voor antidepressiva ze slikken en waarom, over drank praten en hoe moeilijk het vaak is om het bij eentje te houden en over hoe lastig het leven soms kan zijn.zomaar een kadootje op een koude zaterdagmiddag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Hoi Allemaal,Of Hoi Kate,Ik zie dat wij de enigen zijn die ingelogd zijn.Ben je altijsd zo vroeg op op zondagochtend?En dan dit miezerige weer!!!Echt weer om met boek in bed te blijven.Ik ben altijd vroeg op, slaap meestal zo'n 6 uur.Heb ik kennelijk genoeg aan.Leuk voorbeeld trouwens van die vrachtwagens en sprinkhanen."Gewoon maar laten gaan dus"Ik merk dat de geprikkeldheid wat afneemt.Kon gisteren ook weer lachen!!!Ja, was echt n beetje chacherijnig de laatste week.Ben nu op dag 10!!Gaat nog goed.Lekker bezig blijven.Gister bijna de hele dag pc-spel gedaan. (ook boodschappen enzo)Hoe gaat het met jou??Groetjes.Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Ah! Ik dacht misschien kan ik vandaag weer eens een dag openen, maar helaas!Tapas: 11 weken hè, wat vliegt de tijd!Ik ben akelig jaloers op de forummers die elkaar gezien hebben gisteren. Maar ja, het kon niet anders. In ieder geval heel inspirerend om te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad.Kate, jij ook een mediterende forummer! Ik heb gemerkt dat ik veel gemakkelijker loskom van alles wat in mijn hoofd rondzingt nu ik niet meer drink. En ik ben minder bezig met het bereiken van een of andere halleluja-staat. Het is allemaal veel eenvoudiger geworden. Hoe is dat voor jou?Wat goed van je, die stapdag zo doorkomen. Fijn hè, dat je niet met anderen mee hoeft te gaan in hun gedoe!Kaab, je bent een kei dat je het volhoudt ook al ben je chagrijnig. De verleiding zal groot zijn om te gaan drinken als je zo vervelend en ontevreden bent. Verwen jezelf maar lekker, je hebt het verdiend!'t Is hier droog, nou ja, het regent niet. Dus ik kan eindelijk weer eens een rondje gaan hardlopen.Tot later en alvast een fijne zondag allemaal. Lekker binnen kneuteren en lief zijn voor jezelf!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Hoi Satja,Ik heb (al n paar keer) gelezen dat jij mediteert. (Kate ook)Ik ben hier zelf ook al n tijdje over aan het nadenken.Ik dronk ook om me te ontspannen na mn werk.Maar dan word je afhankelijk van middelen (alcohol, seresta, noem maar op)Daarom dacht ik "je moet ZELF leren ontspannen, zonder enig hulpmiddel waarvan je afhankelijk wordt" en toen kwam ik op yoga of meditatie.Maar ik denk dat de weg om te leren mediteren ook erg lang is???Hoe is jullie ervaring hierin???Ben erg benieuwd!!!Groetjes Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Hee, Ik ga ook zo hardlopen Satja, zit al met mijn trimkleren aan, en gelukkig is het droog!Mediteren kan je eigenlijk relatief snel.. gaan zitten en je hoofd proberen leeg te maken... niet in de hoogste staat maar wel als ontspanning, maar daar kan Satja je vast meer over vertellen.. ik ben zelf te onrustig om te mediteren of ontspanningsoefeningen te doen dus ga liever hardlopen of spelletjes doen op de PC om mijn hoofd leeg te maken... afleiding zoeken is voor mij het toverwoord.Okee, nu moet ik rennen (letterlijk) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Hoi Tapas, Ja, er zijn natuurlijk meerdere manieren om je hoofd leeg te maken.Ik ben niet zo gek van rennen enzo.iig, dank voor je reactie!!REN JE LEEG!!!!!!Ciao Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Goedemorgen allemaal,wat een mooi verhaal Tapas. Ik herken dat wel, soms, als je zo even iets over jezelf loslaat zijn er zoveel mensen die dat herkennen. En vooral de "vreemde" op een bankje in het bos. Lekker veilig, redelijk onbekend, je hoeft ze niet elke dag weer te zien. Het zijn de cadeautjes, mooi hoor.Ik vond gisteren ook een mooi cadeau. Dat je op zo'n forum zoveel lieve mensen kunt vinden. En het gekke is, je ziet elkaar dan en dan is er die totale herkenning, van "ja, jij bent het". Vind ik heel bijzonder.En het deed me goed iets van m'n anonimiteit op te geven. Eerst was ik daar best bang voor, ik weet dat we in januari ook es zo'n plan hadden maar toen wilde ik het nog niet. Maar nu was de tijd er voor. En voor een ieder die er niet was maar het ook gezellig lijkt. Het komt wel een keer.Jongens, ik ga weer voor de droge dag. Wel verjaardag te vieren maar ik heb niet meer zo'n zin in het ellendige allenige gevoel wat alcohol met zich mee brengt. Ik geloof dat ik er echt klaar mee ben. liefs Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 ha, ik heb de berichten van Anjo even nagelezen, wel raar dat ze er ineens niet meer is. Ik hoop echt dat het goed met haar gaat. Al die forum mensen, je gaat zo meevoelen he.Goed idee Kate, ik moet dat toch ook weer eens in gaan bouwen mediteren en Yoga. i.p.v. de wijntjes op de middag een half uurtje gaan zitten. Nee, heb ik geen tijd voor! duhhh, ik kan wel hele avonden drinken. Wat een rot opmerkingen gisteren van Dick. Idioot. Maar het erge ervan vind ik dat hij toch weer de aandacht krijgt. Ja van mij nu ook. Maar eigenlijk zou je dit soort mensen gewoon moeten negeren. Het zal wel een man met een kwade dronk zijn. Maar Houtje, gewoon door blijven schrijven en je niks van aan trekken! Maar naar is het wel.En Katrina, ik begrijp je opmerking daarna niet zo. Komt een beetje bot over.Goed, ik ga aan de slag!Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Goedemorgen collega forumgangers!Ja, ik weet het, het is al bijna middag, maar jullie zijn wel een erg matineus stelletje vandaag! Ik heb heerlijk lang in bed gelegen met zoontje (8 ), hij tv kijkend, ik met boek. Da's extra genieten op dag 14 ZONDER kater, joepie!!Ik doe niet aan yoga, maar af en toe doe ik wat oefeningen uit de bio-energetica, vooral los-laat oef., doen mer erg goed. Zijn er forummeres die de bio kennen?? Lijkt beetje zwverig, jaren '70, maar ik heb in mijn werk, waar ik een training daarin heb gegeven veel goeie resultaten gezien, m.n. bij de expressie-oef.Kaab: ik ga volgende week naar volksdansen, met oud-collega E., grappig he? Mensen vallen nog steeds van hun stoel van het lachen als ik vertel dat ik volksdansen zo leuk vind. Weken geleden niet gedacht dat ik dat zou gaan doen, want als je danst kun je de hele avond niet drinken...Wat een veranderingen allemaal.Beep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Hoi Kaab,Kate heeft de beginselen al goed beschreven.Er is een heel mooi eenvoudig boekje 'Meditatie' geschreven door Sogyal Rinpoche, een bekende Tibetaanse meester. Ik wilde het ook bestellen voor een collega van me, maar jammergenoeg is het kleine (en goedkope) boekje nergens meer te krijgen.Wel in het engels, dus als je dat makkelijk leest dan raad ik je aan om het te bestellen bij Proxis.com. Op Amazon.com kun je het trouwens gewoon op het scherm lezen!Het is eigenlijk een hoofdstuk uit een dikker boek (Het Tibetaanse boek van leven en sterven), ook prachtig, maar dat kost 30 euri en is voor de liefhebbers.Ik hou erg van de Tibetaanse manier van mediteren omdat die zo ontzettend licht en eenvoudig is. Die Tibetanen hebben veel gevoel voor humor en daardoor gaat het zware en serieuze er een beetje af. Mediteren is gewoon gaan zitten en present zijn bij alles wat er gebeurt. Maar dat is wel een héél korte samenvatting!Als je in een stad woont zou je nog eens kunnen kijken bij een spirituele boekhandel. Wie weet ligt het nog ergens.Zo, dat waren de adviezen, nu mijn ervaring:Ik heb meditatie nooit moeilijk gevonden. Ik wist meteen vanaf de eerste keer dat ik iets belangrijks te pakken had en het heeft mij echt héél veel gebracht.Het is heel raar om zomaar te gaan zitten en dan te kijken wat er gebeurt. Maar echt, als je dat een tijdje doet (bijvoorbeeld eerst elke dag vijf minuten, dan tien, dan twintig) dan krijg je langzamerhand in de gaten wat een gedoe zich allemaal in je afspeelt. Je wordt je bewust van allerlei gedachten en gevoelens, en de truc van de Tibetanen is dat je niet probeert om géén gedachten en gevoelens te hebben, maar dat je alles gewoon precies laat zijn zoals het is. Alleen je laat je niet meesleuren, dus je gaat niet piekeren of je verdrinkt niet in emoties, maar je blijft gewoon doodeenvoudig zitten.Na een tijdje begin je te beseffen dat je meer bent (ruimer bent) dan die gedachten en die gevoelens en dan kom je terecht bij een altijd aanwezige rust en stilte die je gewoon al die tijd al in je had!Ik merk dat ik enthousiast word en er nog van alles over wil schrijven, maar dan overstelp ik je alleen maar dus ik laat het hier even bij. Maar als je iets wilt vragen of wilt vertellen wat jij ervaart dan hou ik me aanbevolen!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Zo, lekker met een beker hete koffie verkeerd achter de pc.Klinkt wel goed hè, hardlopen en mediteren.Nou, dat hardlopen was een teleurstellende ervaring vandaag. Toen ik nog dronk liep ik zo een half uur weg zonder pijn te voelen of last te hebben van ongetraindheid. Nu voel ik alles en ben ik na tien minuten al total loss. Weer een illusie armer. Nou ja, met af en toe een wandelpauze heb ik het toch nog ruim een half uur volgehouden.Terug thuis na de zondagdouche even op de weegschaal en.... zes kilo eraf sinds ik gestopt ben. Dat is een mooie opsteker voor de nieuwere stoppers: zonder sporten al zes kilo in 11 weken!Al die wijntjes laten staan scheelt natuurlijk al een hoop, maar ik eet ook gewoon veel minder en mijn behoefte aan vette dingen zoals chips en patat is tot bijna nul gereduceerd.Dus hier zit een gezonde en fitte Satja te genieten van een druilerige zondag!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Hai mede genootjes!Lief dat jullie me nog niet vergeten zijn!!!!!!!!Ik lees echt wel steeds mee hoor en leef mee.Maar ik drijg de mist in te gaan.En daar ga ik dus nu even knetterhard tegen vechten.Ja zeker weten dat ik blijf vechten!En tuurlijk mis ik Anjo ook.Respect voor jullie allemaal.Nu nog,zoals Anjo me aangeraden heeft,een keer liever zijn tegen mezelf.Meiden/jongens,tot snel.Liefs Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Kate,katrien,saab en anderen,ja ik heb ook een geheim.Al mn psychische problematiek naast de alcohol.Nou ja-geheim?Maar ik leef mee en hoop tot snel.Trouwens,ik heb vandaag voor het eerst weer echt dubbel gelegen van het lachen!!!!Nuchter,hoe vinden jullie dat?gAAF TOCH!lIEFS lOLA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Saab? Zijn wij dat, Kaab?Lola, ik begrijp je berichtje over een geheim niet, maar dat doet er niet zo veel toe. Ik ben blij te horen dat je nog steeds niet drinkt.Lekker hè, gewoon echt lachen zonder alcohol?Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Lieve Sien en Marieke,Ik heb jullie berichtjes gelezen op de 'wie is wie'-draad en ik herken de vragen die je stelt.Maar het is echt klinkklare onzin dat je met alcohol op spontaner zou zijn. Hou jezelf niet voor de gek meiden! Met alcohol op raak je verder van jezelf verwijderd en daardoor ga je dingen doen die niet passen bij de èchte stemming die je hebt. Je gaat jezelf overschreeuwen en raakt verzeild in een toestand die er misschien wel lollig uitziet maar helemaal niet lollig is en weinig meer met de werkelijkheid te maken heeft.En ik ben niet heilig hoor, ik riep ook altijd dat soort dingen. Maar diep van binnen wist ik allang dat er geen moer van klopt, het zijn allemaal smoezen en excuses om te drinken en niet te hoeven voelen wat er is.Er is maar één manier om dit uit te vinden Sien, dat is stoppen met drinken en kijken wat er gebeurt. Je zult versteld staan van jezelf en zien hoe leuk je bent zonder drank op. En misschien ben je dan geen fuifnummer, je bent in ieder geval wel ècht en dat merken anderen ook!Zo, dat was de zondagse donderpreek van dominee Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Sorry dat ik even niet op het forum kon. Ze zijn iets met de kabels aan het doen dus ik heb nu pas weer internet.Heel vervelend was gewoon een beetje aan het afkicken van het forum! Het moet niet veel gekker worden.ben bang dat Tapas en femmy wel gelijk gekregen hebben. ik ben verschrikkelijk op mijn plaat gegaan gisteren.Heel bewust dus niet in zucht of zo. Weet vandaag dus weer gelijk waarom ik dit niet meer wilde.Ben verschrikkerlijk geirriteerd, ik zou best wel eens een vakantie van mezelf willen. Gewoon dat mens eens op de bank laten zitten.In ieder geval ik stap gewoon weer op de fiets. En ga nu vlug de draadjes even lezen voordat het internet weer weg valt.liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Ha Anjo,We maakten ons zorgen! Vrijdag een sollicitatiegesprek en meteen was je als sneeuw voor de zon verdwenen!Gelukkig dat je er weer bent. Jammer van de uitglijer gisteren, maar wat goed dat je meteen weer zo gemotiveerd in het zadel gaat!Hoe was het vrijdag?Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 21 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Haa. Anjo, fijn dat je er weer bent.. hoe ging je sollicitatiegesprek? waarschijnlijk ben je de spanning van dat gesprek gaan wegdrinken, tenminste, dat zou ik gedaan hebben toen ik nog regelmatig dronk. Vergeef het jezelf en ga weer gewoon verder.. maar heb je die baan nu of niet?Satja, ik liep vanmorgen ook als een houten plank, denk dat het met het weer te maken heeft, vochtig!Ik heb ook een half uur gerend maar was meer sloffen dan hardlopen. Maakt niet uit. Ik heb ook vaak geprobeerd om te mediteren maar zoals jij zo mooi weergaf gaan de piekeringen en gedachten dan met mij op de loop.. nu snap ik dus waarom ik het niet kan. Katrien, ik snapte je reactie op Dick gisteren wel. Het gaat erom dat je niet alles zegt wat je denkt.. maar vooral elkaar met respect blijft behandelen, en vooral jezelf ook. Ik neem aan dat anderen het geinterpreteerd hebben alsof het over Houtje ging maar ik las je opmerking idd als in zijn algemeenheid.Fijn dat we weer compleet zijn, Marieke is weer terug, Anjo weer op honk. Mooi zo! Maf he, ik voel me net zo'n moederkloek die blij is dat de kinderen weer allemaal heelhuids thuis zijn, en dat voor een alleenstaande zonder kinderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Het gesprek ging oke, lang zo'n twee uur. Ben misschien wel te eerlijk geweest. Ik zal het gewoon moeten af wachten. Maar ik kreeg wel bevestigd dat mijn laatste baan een beetje te veel van het goede was. Die rector vroeg zelfs hoe ik nog tijd had gehad om les te geven! Maar hij vroeg me ook hoe mijn gezondheid was mmmmm.Gelukkig was mijn uitglijer niet zo'n prettige ervaring en ik wist dat het een keer zou gebeuren omdat ik ontzettend tegen mezelf aan het vechten ben op het moment. Heb geloof ik redelijk inzicht waarom ik ga drinken en ik moet nog steeds een manier vinden om op een andere manier met spanning om te gaan.Maar wat ben ik blij dat mijn computer het nu weer doet. Geen idee voor hoelang maar dit forum is gewoon een ontzettende steun en niet alleen met het voornemen om niet te drinken.Dank je wel voor al jullie steun.liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Jij bedankt, Anjo! Je ziet al wel dat we nog geen twee dagen zonder je kunnen... Jaja Tapas, laten we het maar op vochtigheid houden ik bedoel, je zou maar zo kunnen denken dat het aan onze leeftijd en onze ongetrainde lijven ligt...Trouwens, niet kunnen mediteren bestaat niet hoor. Het is ook helemaal niet erg dat je gedachten met je op de loop gaan, dat gaan ze met mij ook elke dag. De kunst is (alweer) om dat gewoon te zien en dan doodeenvoudig weer terug te keren naar het hier en nu. Niet veroordelen of zo, maar gewoon voorbij laten gaan. Like 'writing in water', zeggen de boeddhisten dan.Klinkt toch helemaal niet ingewikkeld hè?Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tosca Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Ha Allemaal,Wachten jullie ook nog met spanning op een reisverslag van de moedige fietsers onder ons? Niemand van de fiets gevallen, geen lekke banden? Katrien: ik heb jouw opmerking n.a.v. Dicks woorden over Houtje ook algemeen opgevat en niet als opmerking richting Houtje. Iedereen heeft wel eens bedenkingen, dat mag toch? Alleen moet men niet alles wat je denkt op papier zetten; daar ben ik het helemaal mee eens. Zoals de vader van Theo van Gogh ooit tegen hem zei: je mag wel alles zeggen; maar... het hoeft niet.Ben blij dat deze angel er weer uit is.Ik voel met Tapas mee voor wat betreft het mediteren. Zogauw ik rustig ga zitten om te kijken wat er gebeurt is de eerste gedachte die ik heb: nu nergens aan denken... Tja en dan komt weer het verhaal van: niet aan een ijsbeer denken.... Het gebeurt me ook altijd op mijn wekelijkse gym avondje. Na een uur "hard" werken is er ontspanning met zachte muziek, ademhalingsoefeningen. Zo gauw iedereen lekker op zijn matje ligt zegt de "gymjuf": 'laat alles los, laat alle gebeurtenissen van vandaag, alle gedachten los' En ja hoor... dan komen ze juist. Heb ik een uur lang nergens aan gedacht, tijdens alle buikspieroefeningen, rekken en strekken nergens aan gedacht en dan moet ik ontspannen en dan komen die gedachten juist omdat ik ze moet loslaten en er niet aan mag denken. Juist als ik iets niet mag dan wil ik het juist (lijkt wel het omgaan met drank) Satja: heb je nog tips hiervoor? Had jij daar geen last van in het begin? Het lijkt me nl wel heel goed voor me. Ik denk wel eens dat ik te 'nuchter' ben voor die dingen. Ik heb me op het Pinksterblomfestival van de Volkskrant (Medea gaat ook !! leuk he?) ingeschreven voor Tai Chi. Misschien is dat een goed begin.Nog voor iedereen een fijne zondag en morgen weer gezond en zonder kater weer op!!Tosca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 HAllo Anjo,Gelukkig, daar ben je weer, ik maakte me zorgen en met mij anderen zoals je kunt lezen. Wees niet te streng over je uitglijer hoor.Hoe lang moet je wachten tot je weet of je de baan hebt en heb je al bedacht hoe je de bijkomende spanning te lijf gaat als de internetkabels het weer laten afweten? ( Ik hoop dat dat niet gebeurt, hoor)We hebben elkaar allemaal nog in meer of mindere mate nodig!Beep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 21 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2006 Behalve dat het vandaag week 2 is, zie ik dat ik vandaag ook 100 berichten heb geplaatst. Is er nog een leven naast het forum??Beep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden