Spring naar bijdragen

woendag 24 mei


helder

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,
Tijdje niet op het forum geweest, maar het gaat nog steeds goed, alhoewel? Toen ik vandaag van mn werk kwam met het vooruitzicht van 4 dagen vrij, bekroop mij toch weer die gedachte van: Ahhh, moet ik hier nu echt mee doorgaan?? Kan ik niet weer zoals vroeger??? en nu n lekker flesje ww. van AH. (droog fris fruitig) opentrekken en in een keer naar binnen gieten!!! Wat zou dat lekker voelen!!!
Maar nee, ik heb mij weer vermand en denk aan de redenen waarom ik gestopt ben en de voordelen die het niet drinken geeft.
Dat ik zo weinig op het forum was, (Ik ben toch al niet zo'n prater hoor) komt omdat ik een PC-spel dat ik heb, maar al n half jaar niet meer heb gespeeld weer uit de kast heb gehaald. (The Sims 2) Ik weet niet of jullie het kennen, maar als ik er mee bezig ga kan ik rustig 10 uur achter elkaar zitten spelen. (als ik vij ben dan natuurlijk) Vooral het ontwerpen en inrichten van huizen vind ik fantastisch!! (Ik was als kind al weg van het poppenhuis van mn zusje, en bij Madurodam probeerde ik altijd door de kleine raampjes naar binnen te kijken of er misschien toch kleine mensjes in woonden)
Ik ga er dus helemaal in op en het houdt me ook goed van de verleidingen.
Dus als jullie me weer n tijdje missen weet je waar ik uithang!!!
Zal echter proberen wat meer te schrijven. (Ik lees het wel allemaal hoor!!!)
Ik heb Beep ook al n paar dagen niet gezien, Ook op werk geen mailcontact (heb het zelf overigens ook niet geprobeerd)
BEEEEHEEEEP, WAAR BEN JE?????????
Ik wens iedereen veel sterkte deze moeilijke dagen!!! Vooral met dit K*T weer.
En voor mijzelf: OP NAAR DAG 14!!!!!
Ciao!!!
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, iedereen, wat een wilskracht wordt hier weer getoond! Samen sta je sterk!

En als je het toch even moeilijk hebt, denk dan aan deze:

Het eerste glas is altijd te veel maar de eerste fles is altijd te weinig...

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,
Zoals de sprinkhanen en de vrachtwagens,
Ze trekken allemaal weer verder!!!
Erg goed hoor dat je het negeerde en ijskoud een Sudoku op ging lossen.
Ik kan me voorstellen dat de eerste mislukte, hi hi.
Nu ebt het gevoel al weer weg zeker.
Bij mij wel.
Blijf lekker bezig!!!
Dag voor dag!!!!
Groetjes:
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het gevoel van onrust blijft hier maar dat is ook goed want nu doe ik tenminste iets aan de troep hier in huis.. behalve de vloer ziet het er weer redelijk uit, en het huis kan zo bijna in de "VT Wonen".. (ahum.. zolang niemand een kastdeurtje openmaakt dan)

Okee, hond uitlaten en lekker slapen en niet langs de snackbar lopen maar de andere kant op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve formgenoten,
FF Stapje terug gedaan, kreeg het idee dat ik zowat op het forum woonde en had het druk met van alles en nog wat. Maar vandaag stak het drankmonster zijn lelijke kop op en fluisterde mij zoete en verleidelijke dingen in het oor en vooral om dat maar stiekem te doen.
Gelukkig dacht ik gelijk erachteraan dat het toch niet gekker moet worden: bijna 48 en dan je forummers voor de gek houden! Of erger nog: mezelf.
Ben maar weer wat gaan lezen hier en voelde mij weer heerlijk gesteund door het feit dat ik niet alleen dat soort stemmen hoor.
Nou , niet gedronken, wel 2 spritskoeken op, zo val ik nooit af... Kennen jullie dat, dat je zoveel trek in zoetigheid krijgt, ik snoepte nooit, behalven het broodbeleg voor de volgende dag als ik had gedronken
.:$ , nooit snoep o.i.d. Vooruit maar, beter dik dan dronken, pfff...

Kaahaab, ik ben er weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's ook toevallig.
Ik heb net even bij zitten lezen en ik dacht nu ga ik eerst Beep een privéberichtje sturen, maar gelukkig, daar ben je alweer.
Hé, maak je geen zorgen over te veel op het forum zitten. Dat verandert vanzelf weer als je een paar weken verder bent.
Enne.... de vraag is niet alleen of jij het forum nodig hebt, maar ook of het forum jou nodig heeft!

Verder proef ik een gekke stemming hier de laatste dagen. Het lijkt wel of iedereen tegelijk aan het worstelen is... is er iets mis in de horoscoop van nederland of zo? Bestaat er zoiets als een collectieve stemming? Bijzonder hoor!

Nou, ik ben over mijn aarzeling heen. Vanavond tegen twee vriendinnen zitten jubelen over hoe het met me gaat nu ik niet meer drink. En terwijl ik dat zit te vertellen denk ik: je lijkt wel GEK, dat je zelfs maar overwéégt om het weer te proberen. Ik ben weer helemaal gesterkt in mijn inspiratie. Ik WIL niet meer drinken. Ik DRINK gewoon niet meer, zo simpel is het!

Ik heb te veel gelezen om op te reageren maar hou je goed allemaal!!!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog wat persoonlijke reacties:

Femmy, jij moet gewoon je eigen berichtjes uitprinten en bij de hand houden voor als het even moeilijk is. Dan kun je zien hoe geïnspireerd je een paar uur daarvoor nog was!

Zie je wel Tapas, nou ben je alweer aan het poetsen! Hoe moet ik nou geloven dat jij niet zo'n poetser bent? ;)

Kate, goed gewerkt vandaag! Inderdaad, je bent je gedachten niet. Je bent véél meer dan je gedachten alleen.

Kaab, ik had laatst de Sims uit de bieb geleend want dat wou ik wel eens proberen maar ik kreeg het spel met geen mogelijkheid aan de praat. Jammer dus nu weet ik nog niet of ik het leuk vind maar het lijkt me wel wat.

Het is lief van je dat je niet wilt oordelen Lola, maar je kunt er toch wel wat van vinden hè? Ik bedoel, je hoeft niet overal blij mee te zijn! Vecht voor jezelf meid, en eet patat met mayo dat kun je op jouw leeftijd makkelijker hebben dan op de mijne!

Helder, wat een gek verhaal dat je zo de weg kwijt was op die avond. En bewonderenswaardig dat je het bij vier biertjes gehouden hebt!

En voor iedereen: KOM OP!!!! HET IS WEER TIJD VOOR STANDVASTIGHEID!!!!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Satja,
Nu ik heerlijk nuchter achter de pc zit, slechts in een spritskoekenroes en gehuld in een koffienevel, ben ik zo blij dat ik vanavond naar Silent Witness heb kunnen kijken, maar vooral dat ik kan navertellen waar het over ging.
Ik worstel met terugwerkende kracht met veel schaamtegevoelens over dat gez..p. Zoveel avonden dronken in slaap op de bank en de volgende dag maar wijze dingen ophoesten voor anderen, gatver, als ze eens wisten.

Ik merk dat ik me veel relaxter voel, minder gejaagd, dat herken ik nog wel van toen ik stopte met roken, jaartje of 13 geleden. En mijn uitstraling is frisser volgens mensen die het weten kunnen, jawel!!

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah! Schaamte...
Schaamte is een lastige emotie want je kunt er niks aan doen, ik bedoel, als je je ergens voor schaamt dan krijg je dat niet zo maar weg. Na mijn hele erge drankperiode (meer dan tien jaar geleden) heb ik ook veel last van schaamtegevoel gehad. Als ik dan iemand tegenkwam die mij kende vanuit die tijd, dan liep ik het liefst zes straten om...

Maar als je zegt 'ze moesten eens weten', dan vraag ik me af of dat wel klopt. Misschien zouden ze juist heel liefdevol denken: sjonge, ze is zó goed voor ons, wat zou het fijn zijn als ze net zo goed voor zichzelf kon zijn!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schaamte is een min of meer zinloze emotie, volgens mij. Hooguit heeft het nut om je na te laten denken. Het gaat altijd over iets uit het verleden en je kunt er makkelijk mee afrekenen door je anders te gedragen. Je wordt toch beoordeeld op hoe je het nu doet.

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, da's lief Satja,
Gelukkig zijn mijn patienten altijd te druk met zz en hun eigen problemen om veel tijd en aandacht aan mij te schenken en dat is maar goed ook, want ze komen tenslotte voor zz. en het moet niet over mij gaan, daar mogen zij geen last van hebben.

Dat klopt, schaamte is niet altijd een zinvol iets, maar laat zich ook niet zomaar wegrationaliseren. En schaamte kan de aanzet zijn tot gedragsverandering in het heden.

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Dat geworstel is toch niet besmettelijk? Wordt het misschien volle maan?
Ik heb het de laatste dagen ook moeilijk, maar niet gedronken, een beetje lastig met mijn kwart refusal bij het ontbijt. Zonder dat had ik het niet geweten.
Ben daar dus weer blij mee.
Het maakt niet uit HOE je het doet, ALS je het maar doet.
Voor iedereen een fijn (lang) weekend.
Groeten
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beep,

ik meld mijn status hier min of meer regelmatig hoor, maar dan moet je zoveel draadjes doorlezen...
sta nu op 16-3 oftewel 16 dagen sinds mijn besluit om te stoppen met slempen waarvan ik er op drie dagen wel gedronken heb. Lichtvochtig dus :-) Is voor mij wel ok zo, maar ik heb grote bewondering voor iedereen hier die echt kan stoppen. Mij gaat het er even om dat ik er grip op krijg, en wat meer rust in mijn leven. Dat lukt aardig. Ben ik heel blij mee.
Ik heb nog niets van Tactus gehoord want ik heb me niet aangemeld. Dankzij het bestaan van dit forum, de deelnemers, de reacties die ik lees, heb ik al zoveel herkenning en motivatie dat dit voor mij volstaat.
Hier kan ik wat mee.

En je hebt gelijk... ik rationaliseer graag :-)

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Water,
Ik heb me wel aangemeld, maar ontleen ook zoveel aan het forum, dat ik me afvraag wat het gaat toevoegen, maar dat laat ik tegen die tijd wel weten.
Rationaliseren kan bij veel zaken heel fijn zijn, maar je poetst er ook veel gevoelens mee weg. Dat kan functioneel zijn als dat gevoel op dat moment te zwaar is voor je, maar als je dit mechanisme te vaak gebruikt raak je ver van je gevoel, dan herken je je gevoel niet meer, of voelt zelfs helemaal niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier gehuld in nevelen van Spa Rood en chips.
Was met migraine en overgeven 3,5 kilo kwijt, geen probleem die eet ik er zóó weer aan.

Dat pc-spel vind ik een reuze idee: ik heb een liggen waar ik nooit toekom: wie kent het: Syberia, het lijkt op Myst, en als CSI fan heb ik ook alle CSI spellen.

Eigenlijk begint zich door de draadjes heen een patroon af te tekenen hoe iedereen zijn moeilijke momenten oplost.

Daar ga ik morgen als ik energie heb maar eens een draadje over beginnen.

Met een goed voornemen is het beter slapen.....
Nog beter:

Ga slapen met een lach
heb je morgen weer een fijne dag

(zeg ik altijd tegen de spruitjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, wat zijn er nog veel mensen wakker vanavond.

Satja, er hing inderdaad iets in de lucht . En als ik het zo lees is de lucht weer opgeklaard.
Gelukkig maar.

Oke, Beep wat lees ik nu zucht? En je hebt het weerstaan, goed zo!

Femmy, graag gedaan dat weet je toch?!

Tosca, ik mail je straks nog even.

Ik heb vandaag zo hard nagedacht dat mijn hersenen er van kraken en ben tot een verbijsterende conculsie gekomen. Ik heb weer hoop en dat is zo lang geleden dat ik dat heb gevoeld.
Natuurlijk mijn puinhopen zijn er nog maar in korte tijd heb ik drie momenten van geluk gehad.
En nu niet huis tuin en keuken geluk dat heb ik altijd wel. Nee het geluk dat van buiten af komt.
Dat de gelegenheid en de tijd en je hoofd tegelijkertijd samenkomen.

voor iedereen slaap lekker!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beep,
ben je nu aan het werk? Je hebt wel gelijk, dat weet ik allemaal ook wel, maar bij mij werkt dat nou eenmaal zo. Hier prevaleert ratio over emotie. Natuurlijk is dat voor anderen anders, dat weet, herken en respecteer ik.
Mijn gevoel onderdruk ik niet hoor, ik praat er alleen niet zoveel over. Ik speel gitaar, schrijf liedjes... (die ik nooit aan iemand laat horen ja :-) dat is mijn uitlaatklep.

Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen als Tactus tijd voor je heeft!

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve collega's van de (licht) blauwe knoop,
Voor mij heeft de dag lang genoeg geduurd al ben ik niet geheel ontevreden over het verloop, nooit geweten dat ik zo standvastig zou kunnen zijn. En ja, natuurlijk doe ik dat zelf, maar jullie zijn wel de brandstof waarop mijn motorje loopt.
Bah, ga flauwe metaforen gebruiken, vooruit naar bed dus maar.

Tot morgen en slaap lekker allemaal,


Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even dan; nee Water, ik ben niet aan het werk hoor, al kun je dat natuurlijk nooit helemaal scheiden, ik ben ook mijn privepesoon op mijn werk en andersom. Maar ik geef toe dat als je dit soort dingen geschreven ziet dat het al snel een betweterig toontje krijgt. Dat is niet mijn bedoeling, ik respecteer jouw keuzes.( en die van anderen) En ik wil hier niet op een hulpverlenersstoel zitten, maar juist op die van een lotgenoot.

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Water,

je gaat goed, he. En nog bedankt voor je felicitatie, was zo'n warm gevoel om die te lezen.
Van iedereen, trouwens.

je hoeft natuurlijk niets en ik ben nog maar kort bij Tactus bezig maar ik vind de benadering ontzettend positief bij hen. Kijk het forum is een heel goed iets, je steunt elkaar en leest dingen die je herkent of waar je wat aan hebt. De behandeling is voor jezelf en spiegelt jouw gedachten en de feedback die je krijgt is ook voor jou van toepassing.

Ratio alleen is niet voldoende zoals gevoel alleen rampzalig is. Echter ik weet natuurlijk iets van je af misschien ben je net als Satja en leg je briefje op de tafel en ben je het dan kwijt.

Slaap lekker,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, dat vond ik zo fijn aan tactus, het is absoluut rationeel die hele behandeling. Het gaat juist om het uitpuzzelen wat voor jou gevaarlijke momenten zijn en langzaamaan werk je toe naar een actieplan voor jezelf.. je gaat niet de diepte in, hoeft je gevoelens niet uit te diepen en op die manier is het een grote steun in de rug! Ik zit inmiddels in de laatste stap en stel dat nog wat uit ;)

want dan moet ik het zometeen alleen doen, dat kan ik wel hoor, en zeker met het forum er nog bij.. maar toch, afscheid nemen doet altijd een beetje pijn. dat hoort erbij! en het nieuwe begin is inmiddels gemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...