Spring naar bijdragen

woendag 24 mei


helder

Aanbevolen berichten

Goedemorgen we maken er weer een mooi draadje van


Het is nog vroeg maar ik ben uit de veren om zo maar te zeggen.

Zo wie zo heb ik geen veren, ik mag dan weer opkrabbelen na een fout, maar ik ga door waar ik was dus die ganzebord theorie: van terug naar start, voel ik niet zo, bovendien noem je een heer toch geen
? gans ?

enfin we gaan er weer voor.

gr Helder

Kleine toevoeging, mij is verteld dat je altijd moet zeggen dames en heren of jongens en meisjes enz. dus: meisjes en mannen!! is helemaal fout dan moet het zijn : vrouwen en mannen!!

Dus bij deze je noemt een dame of heer geen...mijn exuus is,

gans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Helder een Heer is geen Gans maar een Dame zoals Pietje ook niet dat roept de associatie op met Dom Gansje en dat zou in haar geval ten zeerste ongepast zijn.....

Het lijkt alsof het afgelopen weekend voor méér mensen moeilijk was, misschien door storm en regen? Het duiveltje van jou, aan wie zou je het willen verkopen.... ik zou er maar een nepdoos om heen doen. Ik houd het op de alcohol-Gremlins, die in je rugzak zitten en dus je moet goed opletten dat je niet één haartje of pootje eruit steken want dan ben je al half verkocht...

Hup, KNAL, KOP NAAR BENEDEN, IN DIE RUGZAK MEPPEN en de rits hééél goed dicht doen.

Trouwens, even nog voor mijn rol als Cactus-Stekel: voelde je je eigenlijk lekker met die 4 biertjes? Was het voldoening gevend, of had je al een hekel aan jezelf toen je ze nam? Of was het onverschilligheid, of speelde er door de "trance" geen gevoelens in mee?

Ben benieuwd,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval voelde het niet lekker genoeg om door te gaan zo te lezen, en dat is mooi!!!

Vandaag nog even een drukke dag en vanavond risicofactor om te gaan drinken, (4 dagen vrij) dus ik zal wat meer moeite moeten doen om het te weerstaan, dus doe ik de voor mij werkende truuk maar weer.. hier aangeven dat ik het moeilijker heb momenteel met drank.. (toch iets te druk en teveel willen doen) en doe ik de belofte om vanavond niet te drinken en gewoon nuchter me vanavond weer te melden!

okee, en nu moet ik rennen.. onee, laat ik niet gaan rennen nu al.. nu ga ik lopen!! kleine stapjes en rustig aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me volledig bij je aan, Tapas.
Ik roep het hardst van stap voor stap, dag per dag maar de realiteit is soms ook een stap vooruit om dan weer twee stappen achteruit te doen.
Om bij het spelletje te blijven ik zit vandaag in de put.

Geef niets, het hoort er bij. vandaag gaat ook weer voorbij en hier breekt zowaar een klein zonnetje door.
Dus wie weet wordt het toch nog een mooie dag.

groetjes,
Anjo

ik mis Beep, waar is ze?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Heldertje

wat krijgen we nou? wat is er met ons aan de hand? je zag mijn misstap toch niet ook een beetje als vrijbrief? zo van, nou, we gaan nu allemaal een keer de fout in? In dat geval: Fleur, StMaarten, Mathilde, Hermiena, Tante Til, Houtje, Satja en iedereen die al zo ver is: mochten jullie met ideeen in die richting rondlopen: snel uit je hoofd zetten!!! Het levert niets dan een rot gevoel op.

Helder, ik had ook meteen wat Tapas had: goh, gelukkig bij 4 gehouden en je niet in coma gedronken!

fijne dag allemaal, Helder, knop weer om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Dat heb ik me ook afgevraagd: het is op het forum niet erg dat je een "misstap"maakt, zou dat niet aanzetten tot.....
Maar van de andere kant houdt het je ook een spiegel voor: die worsteling is zo herkenbaar en niemand wordt er blij van dat-ie weer gedronken heeft.
En toen we dronken hadden we die worsteling toch veel meer: vanavond hou ik het bij 2.....het worden er 3.....ach het is ook een gezellig feestje, we laten de auto staan en bellen de taxi!
Of ervaren jullie dat anders?

Er zijn ook mensen hier die willen minderen, die moeten we ook niet vergeten want bij tactus mag je toch zelf je doel stellen?
Ik vind degenen die van zwaar drinken naar matigen gaan erg knap.
Iedereen heeft zijn eigen doelen.

Is mis niet alleen Beep, maar ook Kaab!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijze woorden.PP

En mocht het jullie allemaal ontgaan zijn, wanneer was de laatste keer dat jullie het bij een paar konden houden? En dan gaan jullie de fout in?
Lijkt mij dat er wat lekke banden waren en dat die nu weer opgepompt zijn.
En nu gaan we weer fietsen! Het is mooi fietsweer!

Een prettige dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen luitjes

Ik ga hard aan het schoonmaken vandaag.Maar eerst even op het forum.Heb me weer ingelezen.
En ik ben blij dat ik het gisteren met jullie gedeeld heb maar hoop ook dat het niet aanzet tot...!Supers bedankt voor de reacties.En eigenlijk met ieders inbreng want ik ben oprecht verbaasd over de diepgang op dit forum.Soms word ik er zelfs even stil van.
Ook voor mij telt heel erg dat ik plannen moet maken voor dit hele lange weekend!!!Mijn vriend zou maandag voor een week bij Tactus opgenomen worden maar gaf aan dat hij dat gaat afzeggen.

Maar ik heb mijn eigen doel-die kennen jullie wel.Helemaal zonder want ik ben het typje dat doorschiet.
En lieve Anjo,dank je voor je vertrouwen.Leef met je mee dat je je niet zo goed voelt vandaag!

Lieve allemaal,het wasmachientje en de stofzuiger,dweil etc.schreeuwen nu al waar ik blijf.Dus lola gaat dr vandoor.Kijk af en toe wel even op dagdraad.

Groetjes Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allen,
Helder wat rot voor je. Bah. Maar ben blij dat je weer boven water bent. Ellendig weer was het ook zaterdag, en dan alleen naar huis. Niks leuk.

Zat te bedenken dat al die alleen staande drinkers maar es bij elkaar in 1 huis moeten gaan wonen. Goed voor de sociale controle. Ik kan het ook wel weer gebruiken. Na een paar dagen keurig droog begon gistermorgen het ge-emmer al in m'n hoofd. IK WIL DRANK. Om 11.00 uur al. Niet meteen gedaan hoor. Maar het was heel lastig uitstellen. Balen. En vandaag moet ik heel veel, boodschappen, inpakken, huis aan kant en op naar de HOH (hut op hei). Lekker even niet alleen.
Voel me vervelend. Geen koppijn enkel doodmoe. Maar goed, ik ga straks kwartier maken en voor de anderen komen heb ik nog wel een paar uur. Er is daar vast een bad waar ik uren in kan weken.

Jongens, het valt soms niet mee. En dan moet ik jullie ook nog een paar dagen missen.

Zit ik weer te zeuren terwijl ik een best leuk weekend voor de boeg heb.
Ik vind trouwens dat beeld van die Gremlin in de rugzak wel heel grappig. Ga es proberen die een onwijze knal op z'n kop te geven als die weer boven komt. Alhoewel, ziet er te lief uit. Ik zal iets heel lelijks visualiseren wat er gewoon om vraagt gemept te worden.

Of de "zet een bos rozen tussen jouw en het probleem in". Of balonnen waar al die flessen ww dan aan wegzweven. Ik ben niet zo mepperig geloof ik.

Goed, ik ga nu echt iets doen.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma als je dit nog leest, heel veel plezier maak er mooie dagen van oke?

Helder, wat lees ik nu toch allemaal? Wat jammer zeg! Nooit meer doen!! Afgesproken? Ben wel blij dat je het bij die 4 kon laten hoor!! Nou pomp je bandjes op en ga er weer voor oke? En nee pietje ik zie het niet als vrijbrief om dan ook maar te gaan drinken. Ik zie het als een waarschuwing van pas op, het monster ligt ook voor jou op de loer hermiena!! Maar goed, ik mag niet eens meer drinken ook al zou ik het willen. Nu we met de onderzoeken bezig zijn is drinken echt geen optie en dat maakt het wel een stuk makkelijker moet ik zeggen. Dus bij mij blijft het gremlingetje opgesloten in de rugzak en komt ie er nooit meer uit!!

Nou verders weinig nieuws, ben erg druk maar dat hadden jullie zeker al wel gemerkt he?

Ga weer rennen,

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Houtje, dat is precies wat ik bedoel ganzeborden of mens erger je niet zijn geen spelletjes, als je het hebt over verslavingen he. Niemand moet terug naar start.
Je vraag heb ik eigelijk al beschreven het was een gewoonte die er dus niet uit is, en het was het lekker? Net als het laatste half jaar, niet bijzonder anders, en het stond mij dus tegen van af het eerste glas, zoals het mij dus allang tegen staat.
Niks dus van o wat heb ik dit gemist, of wat is het opeens lekker helemaal niet, het had een dag van vorig jaar kunnen zijn.
Wat wel heel erg anders is, is een schuld gevoel, onbetrouwbaar te zijn, ik ben niet in mij upie als ik thuis kom, pas de volgende dag lees ik dan dat Hermiena nog even wakker bleeft om te zien of iedereen weer veilig thuis is, dat was lief, en verdiende een vrolijk berichtje van mij, ipv je weet wel.

En Pietje het komt niet door jou, het is een ritme van jaren die er uit moet, weet je met de eerste kerstdag ben ik niet naar huis gegaan savonds maar ben even een bak koffie gaan doen in Dusseldorff om deze gewoonte te slopen.
Dat was een buitenaardse ervaring om,om 6 uur smorgens de enige te zijn in de ald stad die koffie drinkt nuchter.
Dat zijn van die momenten dat het niet gekker moet worden, en mij bedenk zou het forum geen goed idee zijn?
En waarom dan eergisteren niet? Ik weet het niet na de afslag is het 10 min naar de winkel en 10 min naar huis, raar dat dat niet genoeg is om terug te komen op de gemaakte keuze bij de afslag.
Een beetje het zelfde als dat 1 glas er 10 worden, je maakt een kleine keuze en de rest volgt groots.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het ook niet als een vrijbrief.....

Ik keek ff achterom, ja hoor zat er zo'n gore Gremlin (niet die lieve) met een etiket van Albert Heijn Witte Wijn om zijn nek naar me te lonken ! Die heb ik me toch een knal gegeven. Ik zag dat die sterrretjes zag (net een tekenfilm). Dan moet ik zelluf lachen en is de spanning toch gebroken.

Kon je die rugzak maar afdoen maar na 25 jaar is die vastgegroeid, Fleur heeft hem losgeweekt, heel heel knap hoor Fleur.

Ik ben onderwerg !!!!!!!! Al moet ik ze persoonlijk allemaal verzuipen in kokende pek en olie (of smeerkaas: ze smelten de kazen !!!!!!!!!!!)B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de alcohol langer in mijn bloed is blijven zitten dan ik dacht.

Dat was Dusseldorf in Duitsland? En je was die dag in Den helder geweest? En je moedertaal is niet nederlands?

Ik denk dat ik die scholl nog maar even terug bel want ik wordt toch geacht dat te herkennen.

je nederlands is ontzettend helder en dat zijn je berichtjes ook, ik lees ze in ieder geval graag.
Een beter nickname had je jezelf niet kunnen geven.

Chapeau.
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ga leren typen, ik bedoelde dus school. En nee, ik ga ze niet bellen.

al kwam ik er vandaag wel achter dat mijn terugval wel degelijk met dat gesprek te maken heeft gehad.
Zelfvertrouwen zouden ze ook in flessen moeten verkopen.

Ben het trouwens met Houtje eens, denk dat je inderdaad met die zwakte moet gaan leven.
misschien als je het een langere tijd op eigen kracht kunt in plaats van steun te zoeken in al die dingen waar ik steun probeerde te zoeken, je zwaktepunt dan zelfs wel je sterkste punt wordt. en dat je daar wat zelfvertrouwen in kunt vinden.

Heb je trouwens al een second opinion gevraagd, Houtje?

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had mijn rugzak met Gremlins wél afgeworpen. Ik had m ver weg gegooid en ik wist niet meer waar hij was.

Maar toen ik van de week in de kroeg kwam, zag ik m ineens liggen, in een hoekje van de kroeg, mijn eigenste rugzak! Rits stond een stukje open, Gremlin lachte naar me. Er zaten er een paar in, één met een martinihoofd, één met een Leffe blond hoofd, één met een ww hoofd en één met een rosé hoofd. En die laatste sprong op schoot!

Toen die zich eenmaal genesteld had kwam die Leffe Gremlin ook bij me zitten. Walgelijke beesten zijn het.

Tijdens de fietstocht heeft Helder mijn rugzak overgenomen en zo is het gekomen.

Helder, ik neem aan dat je er een stel stenen in gedaan hebt en de rugzak in het kanaal (het was toch een kanaal he, waar we langsfietsten?) hebt gegooid en dat we die enge monsters nu echt verzopen hebben in plaats van dat zij óns verzuipen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve lieve puk

Weetje wat er gebeurt als een zak met van die mormels in het kanaal plettert.

Je moet zelfs een spa rood niet zomaar laten slingeren, levensgevaarlijk hoor.

En ik heb mijn drankduiveltje achter een in drink caravan gegooid die is schoor,

van schreeuwen, voor dat ze em in de gaten hebben.

Maar gremlins brrrr....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luitjes,

soms duiken die monsters/duiveltjes overal de kop op
en niet alleen in mijn rugtas die ik tenminste nog dicht
kan ritsen.

ons flatje zit nu vol met die draken
en ik zal knokken dit gevecht niet te verliezen

met andere woorden;
het gaat even zwaar nu

mijn stemming,mijn gevoelens gaan als een flipperkast.

liefs allen van Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Helder.. het jeukt wel hoor.. maar toen ik in de supermarkt al die mannen met kratten bier zag sjouwen dacht ik.. laat je niet gek maken. Je wilt toch niet net als hun je vrije dagen door gaan brengen? Dus toen heb ik maar lekkere "te eten" dingetjes voor mezelf gehaald.. stokbrood, chips, chocola. Aangezien ik aan het lijnen ben is dat bijna net zo erg als drinken, maar de gevolgen zullen minder zijn.. eigenlijk vind ik dat vreten niet eens zo lekker meer...

Ik heb het dus gered vanavond. en als ik het vanmorgen niet aan jullie beloofd had was ik denk ik wel de fout ingegaan.. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar het zijn even lastige dagen. Misschien is het wel het koude en natte weer.. of komt het omdat ik weet dat ik rigoreus mijn huis(kamer) onderhanden moet nemen, dingen naar boven moet sjouwen enzo, allemaal van die uitsteldingen waar ik gewoon echt een begin mee moet maken, dan komt de rest vanzelf...

nouja, zo'n bui dus!! maar wel droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve luitjes

Ja,ik vecht nog steeds en ben nuchter!!!!
En dat valt niet mee als er 24 halve liters thuis staan.Mijn vriendje is nu even weg.
Ik ben bang dat mijn vriend en ik het samen niet redden.Zwak?Dat angstgevoel?
Ik weet het niet.Alleen dat het ok is dat ik niet meedrink.Hij heeft het ook moeilijk.Dat snap ik wel.
Maar hij is 8 jaar ouder,dus 36,en hij ziet "het licht"nog steeds niet.Maar ik probeer hem wel te steunen hoor.
Ach,wat is "het licht"?Volgens mij inzien dat je eeen heftig probleem hebt als je nog maar 36 bent en al 25 jaar heftig drinkt.
Ik hou van hem superveel maar het kan me teveel worden.Sorry,want ik wil niet oordelen/veroordelen
bedoel ik.
Een ieder hier-ik wens iedereen een goede dag verder.Ik ben wat emotioneel en daar moet ik zelf maar
mee overweg kunnen.
Hoop jullie morgen weer te lezen.Trek je eigen lijn.Minderen of stoppen inderdaad Kate beide is knap.
Wijs opgemerkt van je!
Ik ben moe van binnen.
Liefs en goed gaan voor iedereen,met zijn of haar eigen doel!We zijn er tenminste serieus mee bezig.Anjo,ik vergeet echt niet wat jij me gestuurd hebt!
Trouwens ik vergeet niemand hier.
Liefs Lola:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...