Satja Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Zo.Twee tot de nok toe volgeladen auto's met afvalhout naar de stort gebracht. Een rij van anderhalve kilometer voor de ingang! Gisteren met het gezin naar de Ikea geweest om Houtje gek te maken en vandaag al die mannen met hun karretje naar de stort om Satja te pesten! De tweede keer was ik net vijf minuten te laat. Sorry mevrouwtje, gesloten! Dus nu staat mijn auto op het pad vol met nat hout, wurmen, spinnen en joost mag weten wat voor eng ongedierte allemaal nog meer. 'k Weet niet of ik daar morgen nog in durf...Maar toch, wel goed bezig geweest vandaag en ik voel me erg voldaan. Heb je jezelf al een beloning gegeven? zou de Cactus zeggen. Ja mevrouw, een glaasje limonadesiroop met Spa Marie Henriette, heerlijk hoor! Ik mis m'n bouwvakkersbiertje niet eens meer, eigenlijk zou ik gewoon heilig verklaard moeten worden...En hoe is het met mijn partners in crime?Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Sint Satja, vrouwe van de limonadesiropen, de heilge moeder der Spa'sEigenlijk klinkt het niet eens zo gek... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Het doet me deugd dat mijn suggestie meteen opgepikt wordt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 dan bombardeer ik mezelf maar tot ijskoningin.. en zonder amareeto en andere alcoholische toevoegingen. Ik heb overal trek in, niet alleen alcohol maar ook vreten.. dat heb ik de afgelopen week mondjesmaat toegestaan maar nu moet er weer een slot op hoor.. ben nu de helft van mijn kilo's kwijt en moet er nog een stel dus uit met de pret. en 9x stop tegen mezelf zeggen (tip van Tactus)Er liggen inmiddels dus een paar cornetto's in de vriezer, want gisteren is me dat goed bevallen, de alcoholtrek te lijf gaan met een ijsje.. de gremlins bevriezen!! Dus mag de trek nog een dag of 3 toeslaan en dan ben ik door mijn ijsjes heen... maar ik ben de gevarenzone nu wel weer voorbij geloof ik... pffffff... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Oeps en ik ben weer voor de bijl gegaan voor de Split van Ola !!! Twee dozen en de tweede voor de helft van de prijs en ik heb ook het ijs van alle Bandenplakkertjes en Houthakkertjes opgegeten dat ze niet meer lustten....nou ja wel de afwas gedaan, wie zelf zijn banden plakt heeft natuurlijk geen masjien (wat een ellende) vooral de opgeruimdheid van het aanrecht spreekt me dagelijks aan.Nu logeren de meiden weer omgekeerd maar morgen om 9 uur hockey-selectie-tournooi, oei oei in dit weer....voor Dochter en Zoon moet ik thuis laten (oeps oeps) LOSLATEN Houtje....Maarre.... dat is de truuk Tapas die Gremlins jaag je weg met ijs(jes!!!). Vandaar PP en haar Dame Blanches....dat helpt dus echt !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Satja,Ik schaar mij direkt achter het idee om jou met ingang van meteen heel heilig te verklaren.Dat is ook wel praktisch ivm met die auto van jou die nu vol met afval en ongewenst gekriebel zit. Grote kans dat wanneer je daar als Heilige in gaat zitten het ongewenste volkje vol ontzag terug deinst en je auto een soort 'Sante Satja-mobiel' wordt en je ongehinderd je zooi kan lozen.Waarschuwing; Off !Frappant dat jouw gevederde vriendjes nog door 'ouderen'.Mijn Pietje en Puk zijn vertrokken, nestje leeg maar wat mij verbaast, is dat er geen lege eierschalen in het nestje liggen. Hebben ze wellicht geen kindje gekregen of eten ze de schalen op?Fijn dat je merkt dat de trek minder wordt maar wees er op bedacht.......Groetje,Tante Til Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Femmy, Gewoon spuien hier, geeft niets. Het is gewoon zo, je voelt je rot.Maar waarom kun je niet net als je vriendinnen gewoon uitgaan? Je kunt dan toch gewoon fris drinken? Geen alcohol betekent toch niet, dat je nergens meer heen kunt gaan. Of is dat teveel een valkuil?Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Femmy,Heus, ik zit ook alleen met kinderen ik weet hoe het is. Mijn kinderen gaan niet meer naar hun vader (die heeft een nieuwe partner met kind) dus dat vinden ze niet leuk en we hebben een "time-out" van de bezoekregeling hij komt af en toe een paar uurtjes hier met ze (zwemmen of naar het bos) en meer niet. Ik ben het zo gewend en doe 's avonds gewoon mijn eigen ding, ook als ze er zijn. Ik kijk TV, puzzel, lees de krant en ga naar bed. Boeiend hè, maar morgen moet ik op tijd op het veld dus.... ik moet wel. Uit ga ik nooit (te duur) lachen doe ik genoeg met andere sullige moeders bij de koffie, of op mijn werk, en heus, het heeft te maken met een nieuw ritme vinden zonder drank. In een kroeg kom ik echt nooit, noch uit eten of iets anders en dát mis ik echt niet (mijn wijntje wel maar dat dronk ik thuis).Ik zit nu aan de Amé citroen/grapefruit, ja, wijn is lekkerder maar ik heb nu eenmaal besloten niet meer te drinken. Alles heeft te maken met een omslag in je leven, een omkering van ritme en regelmaat.Kun je ook uitgaan en uit je dak gaan zonder drank of denk je nu dat dat niet kan? Ik daag je uit om het toch te proberen !! Geef nou niet meteen op bij voorbaat en zeg dat je over twee weken wel mag van jezelf, dat is zonde om jezelf toestemming te geven. Waarom wilde je ook al weer stoppen? Had je niet iets met "brokken gemaakt" of zo? Ik weet het niet, maar ik doe dit dus voor mijn kinderen, ik wil ook 's nachts aanspreekbaar zijn als er een ziek is (dat heb jij dan eens in de twee weken niet) maar je bent nét gestopt dan is het het moeilijkst. Keep up the good work!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Femmy, moedig hoor, dit zijn de moeilijkste avonden, en zeker nu je helemaal alleen bent....die avonden herken ik ook nog wel, al mijn collega's gezellig naar een feestje van andere collega en zuipen, en ik zat thuis, om dezelfde reden als jij nu!.. ik heb me nog nooit zo rot gevoeld als die avond. Alsof je niet meer aan het leven deelneemt. Wat heb ik gejankt die avond!!Achteraf ben ik toch erg blij dat ik het zo gedaan heb, het was wel het begin van waar ik nu ben... en nu zou ik makkelijker denk ik wel naar de kroeg kunnen als ik me maar heel goed voorneem om niet te gaan drinken. Ik vind het heel knap hoe je de minst kwade oplossing maar ook de moeilijkste van alle kwaden aangaat... top meid!! en dit zal nog even zeer doen.Wat tactus betreft, en hun "toestemming" voor uitglijders.. ik zou dat gewoon met ze bespreken als ik jou was. Dat je nu wilt stoppen en geen uitglijders wilt en dat je met die tips van hun niet uit de voeten kan.. meis sterkte nog even, je bent een kanjer al voelt het absoluut niet zo! Zet hem nog even op en dan maar de vergetelheid van de slaap gaan zoeken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Zo zie je maar, de een wordt heilig verklaard en de ander heeft de vervelendste avond ooit, dat gaat niet bij elkaar komen vanavond...Dan maar wat anders.Ik had een DVD gehaald, Flightplan, met Jodie Foster. Nou ben ik gek op Jodie Foster en die maakt een hoop goed maar tsjonge, ik heb in tijden niet zo'n slechte film gezien. Ik had er twee in mijn handen omdat ik niet kon kiezen en die andere (Walk the line) heb ik net even opgezocht op All Movie Guide en die heeft wel zesentachtig sterren. Foutje...Verder gaat het uitstekend met mij. Moe van alle gesjouw dus ik ga lekker slapen.Jullie allemaal nog een fijne forumavond en -nacht toegewenst, met de zegen van heilige Satja! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Femmy, ik durf te wedden dat je je morgen TOP voelt!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Ik lees dat je morgen een drukke agenda hebt.. pfff, gelukkig kan je al die dingen iig katerloos doen, en ik zat nog even mee te denken.. je kunt met vriendinnen ook andere dingen doen dan stappen.. naar de flim, uit eten, wandelen, sauna, bloemschikken.. hihi... of willen zij echt alleen maar stappen en lam gaan? dan wordt het lastiger!nou, lekker slapen joh, morgen een frisse dag, jij wel!! zij niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Hallo Forumluiden!ik blijf het vreemd vinden: op vrijdagavond om 23 nogwat uur wakker en kraakhelder! ik lees de verhalen van uitgaan en drinken bij sommigen, maar in de kroeg kon ik me meestal wel goed beheersen, het was juist gewoon thuis, uit het werk, als ik zonder man was linea recta koelkast voor ww, als hij wel thuis was ging ik altijd de krant lezen, met 1 oog op de klok, na 30 min. pas een drankje, beetje noncha. Terwijl hij heus wel wist hoeveel ik op een avond kon verstouwen. Wat een gedoe toch allemaal, zo'n verslaving, ik kom helemaal tot rust , op sommige opvliegers na dan. Ik ben bang dat het moeilijkste nog moet komen, namelijk volhouden als de eerste succesendomorfines zijn uitgeraasd.Beep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Goed zo Femmy !!!Het vergt een omslag van je hele bestaan, ik zat de vroeger de hele dag uren te tellen tot de fles open mocht zeg maar half vijf (lees soms wel 4 uur) en daar heb ik een half jaar voor moeten boeten (wat wil je met een gewoonte van zeg 20 jaar of zo).Enne, je hoeft de "adviezen" van Cactus niet op te volgen óf ze te weigeren, wat dacht je van "naast je neer leggen".... misschien heb je ze ooit wel nodig. Ik heb alles uitgeprint (ge-mail en hun brieven en adviezen) en in een map gedaan, en toen ik een uitglijder had was ik erg blij dat ze er niet zo moeilijk over deden (na ruim 4 maanden).En Ja Beep !!!Als de euforie wegzinkt (de eerste) dan krijg je de tweede euforie (kijk mij nou eens drie maanden, 100 dagen) en dan ga je denken : is dit de rest van mijn leven?Omdat ik er niet zo'n last van had van die liter ww per dag (zegt dat iets?) en niet gebroken wakker werd, ziek en hoofdpijn (ik dron liters water erbij zou dat schelen ??) voel ik me niet extra fris of zo zoals jullie allemaal 's morgens. En ik ben ook niet minder depressief, helaas. En evenveel migraine helaas. En toch is het gezonder zo. Weinig euforie snap je. Maar toch wil ik het. Niet als "volhouden" maar als "andere manier van leven". We moeten trouwens dit weekend even de slingers nakijken van het vorige feestje want over een week moeten ze uit voor Fleur ( 1 juni een jaar droog). Pfffff, was ik dáár maar vast.Nou trust'n aan iedereen, we moeten om 9 uur op 't veld selectiewedstrijd arme Dochter..... (ik zei opgewekt: lieve schat, beter dan 8 uur zoals vorige week, werd niet gewaardeerd). Hockey is die-hard ik weet het PP.Met Zoon gaat het beter, die is nu een eigen website aan het maken, dat vind ik iets anders en beter dan dan gamen, eist veel geduld en inzicht en jezelf wat leren.Het was geen makkelijke dag maar stukken beter dan gisteren. Voor mijn gevoel mis ik wat mensen !!!!Waar is Francesca gebleven??? 10 mei voor het laatst geloof ik, verdwenen? En Helder........ waar zit je toch???????? 24 mei dus effe weg denk ik HemelvaartEn Hermiena? Op vakantie??????? ook 24 mei dus ook effe weg denk ik ook Hemelvaart?En Medea? Gaat het wel meissie?????? die is sinds 24 april verdwenen, is niet goed....Evenals onze Gerda (Oma Knotje) heb begrepen dat het ook niet goed gaat....Daar wordt ik toch wel weer een tikje triest van....* aanpassing typefouten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Top Marieke de complimenten !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 26 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2006 Hoi Allen,Jawel ik ben er ook nog en nog steeds droog.Wat grappig dat jullie hetzelfde hebben (hadden) als ik: bij thuiskomst niet meteen beginnen als partner er ook is, maar het even uitstellen, maar ondertussen de secondewijzer vooruit proberen te branden.Ik had dat precies om 17.00.Als ik nu op de klok kijk en het is ongeveer 1700 dan gaat er nog ongewild een schokje door mij heen en dan denk ik Oh nee!! dat is niet meer.Ik zie vooral op tegen de vakantie over 3 weken.In Griekenland 's avonds op een terrasje aan de haven, Daar moet toch haast wel een ww'tje bij??Heeft iemand daar ervaring mee???Groet, en voor diegenen die het moeilijk hadden vanavond: Lekker slapen en morgen ben je blij dat het weer is gelukt en je geen kater hebt.Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden