Spring naar bijdragen

Maandag Tweede Pinksterdag


Houtje

Aanbevolen berichten

We zien het wel.
In ieder geval maar een droge dag gewenst, zonder regen, met een lekker zonnetje. Misschien wel wat in de tuin werken? (als ik ergens een hekel aan heb, jaaaaaaa ik weet het Fleur) laat mij maar strijken en koken, dat is mijn stiel. O ja en computeren. Hihi.

En nu duik ik echt in mijn astronauten-capsule er is niemand om mee te sterren-wandelen, dus.... ga ik maar alleen naar boven.

Tot straks bij het ontbijt !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heelrijk uitgeslapen zonder hond (wel wakker gemaakt door de kat) en zit nu flink te fantaseren wat ik in mijn huis wil.. en dat is rust en orde, deurtjes in open kasten enz, wie weet mijn muren wat rustigere tintjes geven (ipv rood en gelig bruin) maar de kunst is natuurlijk om eerst maar eens klein te beginnen en op te ruimen.. oja,.. kleine stapjes heet dat... zit marktplaats af te speuren naar gordijnen en zit te denken aan een lockerkast.. ach, het is altijd een goed teken als ik wil opruimen en weggooien, dat betekent dat ik ook weer orde aan het scheppen ben in mijn eigen hoofd.

Ik heb tot 4 uur vanmiddag, dan komt hondlief weer thuis dus moet ik wel wat gedaan hebben tegen die tijd en niet alleen maar achter de computer zitten en dingen voor mijn huis zoeken op marktplaats.

Wat alcohol betreft gaat het eigenlijk wel weer goed.. mijn geplande leermoment afgelopen donderdag (ahum) en het weten dat ik even vrij ben geeft me weer genoeg rust en overtuiging. Ik spreek nu met mezelf af dat ik best mag drinken maar het niet wil en als ik het die ene af en toe keer wel wil dat het dan wel mag maar zeker met mate... ik vond mezelf gisteren ook echt heel sterk tussen al die zuipende mensen, maar het riep zoveel weerstand op dat ik eigenlijk heel blij was met mijn flesje water en de zuiverheid die ik daarmee behield!

Houtje, heb je ook een beetje kunnen genieten van je kinderloze dagen? Het is onwennig, dat merk ik ook nu de hond weg is, (voor zover je dat met elkaar kunt vergelijken) maar aan de andere kant houd ik zeeen van tijd over om dingen te doen waar ik normaal niet aan toe kom en is die vrijheid ook wel lekker! Was even vergeten hoe het ook alweer was als je niks 'moet'!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Houtje, hoe was het trouwens met jouw Russisch gisteren, of het oud Arameens? Ging het nog een beetje? Ik heb volgens mij in alle talen au en oh en grr en noem maar op geroepen. Ik word er echt dol van. M'n zusje bood gisteren amputatie aan, bij m'n ouders hebben ze een electrisch mes. Ik was er bijna voor in maar dan moet m'n hele rechterkant + onderrug eraf. Tja, houd ik enkel een stukje linkerromp en been over. Is ook zo lastig met kleertjes kopen.

Leuk Tapas dat de verkoop zo goed ging. Wel een idee om al je niet gebruikte spul te verkopen. Zou ik ook eens moeten doen. Leuk he om allemaal ideeën te hebben voor je huis. Ik zit ook al maanden zo te bedenken wat ik wil. Maar ik wil niet gaan schilderen etc. zolang poes er is. Klinkt zo naar, wachten totdat.... maar met een astmatische kat het huis in de terpentine. Nee, maar even niet. En poeza mee naar logeeradres is ook geen optie. Dus het voelt zo dubbel, leuk naar nieuwe dingen kijken, maar als het zover is.

Ik heb wonderpil ingenomen op lege maag, schijnt dan eerder te werken. Maar als het binnen nu en een half uur niet beter is sta ik niet meer voor mezelf in.

Genoeg gezeur, maak er een mooie dag van. Zo te zien houden we het redelijk droog.
groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Forumleden,
Ik weet het, jullie zien mij niet vaak, maar ik ben er nog wel en lees dagelijks de draadjes.
Ik ben zelf niet zo'n prater (schrijver) en heb bijna altijd het idee dat alles al gezegd is door jullie en reageer daarom maar zelden. Als ik het idee heb iets te kúnnen bijdragen doe ik dat wel hoor!!! Ik wil er natuurlijk ook zijn voor jullie!!!
Vanochtend heb ik echt zin ns ff wat van me te laten horen. Ik heb mijn stoppen echt aan dit forum te danken!!! En m.n. aan Beep, die mij over de streep getrokken heeft. Wij waren al langere tijd aan het zoeken hoe we het stoppen zouden aanpakken en ik had echt het idee dat ik het niet zou kunnen.
Vandaag is het voor mij 3 1/2 week en het gaat nog steeds goed!! Dit weekend was ff tricky, kreeg logees en gingen uit eten en er bleven n paar slapen. Maar heb me netjes aan het bubbeltjeswater gehouden (beviel me trouwens uitstekend bij het eten, neutraal van smaak en dorstlessend!!)
Soms nog wel moeilijke momenten, bv. wanneer ik de huiskamer binnenkom en partner zit vrolijk aan de wijn met borrelnootjes, dan denk ik wel ns "hè ja....", maar schenk dan maar gauw n glas Tonic voor mezelf in en gaat het wel weer over.
Ik vul mijn tijd met klusjes in en om het huis, lekker in de tuin wroeten (Jaaaaa Houtje, `héééérlijk, ga vandaag een heleboel onkruid ed. tussen de planten vandaan peuteren en lekker met mest (gedroogde koeienstront, záááááálig) in de weer. Strijken vind ik het ergste dat er is!!!). En verder ben ik veel aan het spelen op de pc. (De Sims 2 , huizen ontwerpen en bouwen en helemaal inrichten vind ik zo leuk!! dan vliegt de tijd ongemerkt voorbij (Ik was als kind al gek op het poppenhuis van mn zus!!!, en dit is net zoiets maar met zoooooo veeeel mogelijkheden)
Ik geloof dat dit errrug lang gaat worden!!!, sla het anders maar over!!!, hoewel het daar nu al weer eigenlijk te laat voor is, nu je al zover bent met lezen van dit op zich niet erg zinvol stuk proza van mij. (TOB, TOB, TOB!!!!)

FF nog n woordje aan de voor mij meest bekenden van dit forum.

Houtje, (je opende dit draadje) Ik moet zeggen dat ik altijd zooo van je schrijfseltjes geniet!!! Je maakt op mij een hele positieve, relativerende en humoristische indruk, terwijl ik heel goed weet hoe moeilijk en zwaar je het zelf vaak hebt!!! Hoop nog veel van je waardevolle en vooral leuke bijdragen te lezen!!

Beep, wanneer mag ik bij je komen behangen????!!! Is de vijver al klaar en zit Tommy al lekker op haar stekkie te hengelen???

Satja, voor mij de Goeroe van dit forum, met ontelbare bijdragen, stuk voor stuk getuigend van wijsheid en ervaring maar ook heel veel humor!!! Je bent lekker aan de wandel. Ik hoop dat het weer je meezit!!!
Hoop je spoedig weer op het forum te zien en te lezen over je eenzame tocht over neerlands paden.

Anjo, uit de zonnigste provincie van dit land, maar waar ook de donkere grijze wolken zich kunnen samenpakken!!!! Vond het erg leuk ook veel privé berichtjes van je te ontvangen!!!! Ook op het forum ben je erg waardevol. Ik zie je bijna altijd om nieuwe mensen welkom te heten en een hart onder de riem te steken!!!

Kate, Ik begrijp je keuze om het stoppen te stoppen en te gaan voor het minderen, hoewel dat mij nog veel moeilijker lijkt!!!! Ik hoop dat het je lukt en zie je graag op het forum blijven schrijven. Ook als voorbeeld voor de minderaars!!!

Ik heb vast n heleboel mensen niet genoemd, maar ik wens eenieder op dit forum veel sterkte en succes in hun pogingen te stoppen of te minderen.

Godsallemachtig!!!!!! Nu ik dit teruglees lijkt het wel n ietwat emotioneel, euforisch afscheidsbericht!!!
Dat was helemaal niet de bedoeling hoor!!! Ik ben niets in die richting van plan!! Integendeel!! Ik heb er juist erg veel zin an!! en hoop jullie straks weer te lezen op dit heerlijke forum.
Ik hoop dat de Tactussen (nog niks van gehoord trouwens), dit wat uit de handgelopen gebrabbel door de vingers willen zien en het oogluikend op dit forum willen toelaten.

OP NAAR DAG 24!!!!!!!

Groetjes:
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djeezz, Kaabje,
Geen bubbeltjeswater, maar spraakwater gedronken gisteren?? Zelden zoveel woorden achterelkaar van je vernomen!
Heb je net nog aan de tel. gehad, dus je vragen beantwoord.
Ik mag je dan misschien over de streep hebben getrokken, jij zorgt al 3,5 week dat je er niet weer overheen stapt: Driewerf hulde!! Hoera, Hoera, Hoera!!
Samen op naar het erelidmaatschap van de blauwe knoop!



quote:


ik drink niet, dus ik besta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Emma, je zeurt echt niet, ik leef met je mee.

Anjo, fijn te lezen dat je zo goed gaat.

Tapas, ik zie het helemaal voor me, dat gezuip om half elf 's ochtends al, lekker he dat je daar niet aan mee hoeft te doen.

(het is ook niet te doen om iedereen te noemen hoor).

Nog wel even Kaab, ik dacht vanochtend als ik niks van je hoor ga ik je een priveberichtje sturen, maar je gaat nog steeds goed!

Ik heb mijn eerste week minderen na het stoppen goed afgesloten, beneden eigen max gebleven.
Manlief is de laatste tijd ook goed aan het minderen en we kunnen er goed over praten, dat scheelt wel.

Sommige dingen sudderen nog in mijn hoofd: de vraag van Pietje P waarom de een wel verslaafd raakt bij tegenslag en de ander niet. Ik vraag me af of dat te maken heeft met de stabiele basis die je voorheen wel of niet hebt gehad, je ervaringen voorheen, veel rottigheid al meegemaakt en dan knakken of er juist mee hebben leren omgaan, alleen maar rottigheid of ook een tegenwicht aan prettige mensen in je omgeving, het gezin waar je uit komt, raken sommigen niet aan andere dingen verslaafd (bv aan hun relatie?).

En een draadje van Satja waarom we drinken/ de neiging hebben om teveel te drinken.
Waarbij niet de bedoeling was om ieders levensgeschiedenis weer te geven maar het gevoel erbij.
En Lola's opmerking dat het voor anderen te pijnlijk zou kunnen zijn om je nare gebeurtenissen te spuien.
Ik zelf denk dat het verleden wel degelijk vaak een grote rol speelt en stofjes in je hersenen geloof ik minder in.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook juist dat degenen die eerder alcoholverslaafd raken er beter tegen kunnen, dat is weer het tegenovergestelde van wat Verientje (meen ik) zei.

Ik ben zelf wel van de themadraadjes, die kunnen ook altijd aangevuld worden.

Nou ik sudder nog even door.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate en alle anderen,

Wat jammer van die stofjes, ik vond dat altijd wel prettig om me achter te verschuilen maar helaas dat gaat dus nu ook niet meer op. Ben nu 2 dagen gestopt, dus kom nog maar net kijken in vergelijking met jullie maar ben toch wel trots erop. Is lang geleden dat het me gelukt is.

Om die 2 dagen door te komen heb ik veel aan jullie stukjes gehad, dat sleept mij door die dagen heen. Want als het jullie lukt moet het mij ook lukken. Merk dat ik beter slaap maar 's morgens wakker wordt als of ik vreselijk aan de boemel ben geweest, zal er wel bij horen.

En ja wat ga ik vandaag doen Houtje, geen strand, meubelboulevard of iets dergelijks maar leren leren en nog eens leren, morgen tentamen, dus niet genieten van het mooie weer. Gaat wel goed het leren nu zo zonder alcohol, ben wel veel actiever.

Verder ben ik ook voor een themadraadje dus......... maar weet niet zo 1, 2 3 hoe op te starten. Ben ook niet zo'n schrijver, lees gewoon graag met jullie mee.

gr. Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach jongens, wat knap ik nou toch weer op van het schrijfsel van Kaab.

Lieve Kaab, al zou niemand dit forum lezen, het voor mezelf opschrijven en heeeeel hard moeten lachen soms is een enorme oppepper en jaaaa, daar ben ik verslaafd aan. Daarom neem ik meestal na 500-600 postings een andere naam maar dan krijg ik weer privé post in mijn oude bak van Houten. Ellende toch je zou er van aan de drank drank raken !!!

Lieve Emma, ik neem aan dat je de auto gehaald hebt gezien het feit dat je achter de pc zit.

(Eigenlijk vind ik je maar een profiteur in de WAO met een beetje pijn. Neem toch gewoon een paracetamolletje en ga werken, kreng !!) Maar dat durf ik niet te zeggen, te beleefd opgevoed.

Ik heb een mieters (ook zo'n oudbolli woord) idee voor je: ik ben 5 kilo aangekomen sinds oktober 2005 rarara. Die 5 kilo doen géén pijn, ze zitten alleen in de weg. Dus ik stel voor: we gaan samen naar Dr. Schumacher, hij snijdt dat effe bij mij weg, en dan liggen we samen op de ok en houden elkaars hand vast, en dan snijdt hij jouw pijnlijke delen weg en táátáááá !!!!!!!! Ik ben een den en jij krijgt een implantaat van pijnloos vlees en spieren...... zo helpen we mekaar toch !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het ook een mieters idee, zouden we dan ook chocolade flikken kunnen eten? En dan leggen wij onze witte dunne handjes op de gesteven lakens. Met bedjasje en dan zo een met kruivend bont rond ons tengere nekje! Jeeeh. Schumacher here we come. (Kan ik dan ook een been van je krijgen? Scheelt jou een kilo of 10?? en ze lijken me zo lekker lopen (die van jou)
En verder profiteer ik me de pest, in bed met dvd Little Buddha, en dan wil ik zo graag geloven in reïncarnatie en dat dit leven zin heeft.

Zou willen dat het morgenochtend is, dan mag ik naar mijn kraak meneer die me tot nu toe redelijk op de been heeft gehouden, tot vrijdag 10 voor half vijf. Tja, dan ga je niet nog iemand lastig vallen toch? Zou willen dat ik de brutaliteit had gehad. 3 dagen krimpen van de pijn heeft me al aardig de das om gedaan. Depri as ever, moe en chagerijnig en de ww niet te weerstaan omdat het nou eenmaal helpt tegen die specifieke pijn.

En Kate, het is JUIST zo dat degene behept met het stofje waardoor je eerder verslaafd raakt dat stofje er ook voor zorgt dat je beter tegen alcohol kunt. Ik ken mensen die "na 2 glaasjes wijn al helemaal op hun kop staan" (ook zo heerlijk ouderwets) dus die voelen niet de behoefte om door te drinken. Dus het spreekt elkaar niet tegen, het versterkt elkaar. Zo raak ik verslaafd aan bijna alles (mateloos in het oneindige) m'n eerste sigaretten waren een pakje caballero zonder filter, hup pakje per dag vanaf dag 1. Door m'n pa ben ik aan de filters gegaan, we praten hier over 25 jaar geleden ofzo en toen was er nog niet zo'n taboe. Maar filterloze sigaretten vond hij zo onvrouwelijk! En toen ik als kostenbesparing shag ging roken kocht hij filters voor me. Je zou zo'n man toch wat. Nu had hij in het gevang beland. Och erme, en oranje staat hem echt niet.
En m'n eerste wijntje was een fles, m'n eerste stickie een enorme joint waar een gemiddeld durrep een week mee doet, werken was de 80 uur, studeren evenzo. En ga zo maar door. En dan de liefde.... totaal in kwijtgeraakt. Sektes? Ken ik ook. Kerk, ik liep voorop. AA, hup meteen voorzitter en trekker van de club. Dieten? Uithongeren, vond ik geweldig.
Ja, er zit iets niet lekker in m'n hoofd. Ik weet het. Maar ik word ouder en kan me steeds beter beschermen. Maar sommige dingen dus nog niet.

Emma (die niet zozeer van de ww doordraaft alswel van de pijn) nog 20,5 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He,he we zijn er allemaal weer, nu Satja nog en we zijn weer bijna compleet.

Kaab, wat fijn om weer wat van je te horen! En wat lekker dat je nog steeds zo goed gaat.
Is het echt al weer een maand? Wat gaat dat snel,he?
Ik heb hier nog een heel huis dat wel met een make-over zou kunnen doen, dus wees welkom en leef je uit!

Beep, je leeft nog! Ik dacht eigenlijk dat je in je holletje was gekropen voor je winterslaapje. Met dit weer zou je een konijntje zijn vergissing vergeven. Al probeert het zonnetje het hier wel weer.

Fijn om al jullie verhalen weer te lezen, er is weer leven in de brouwerij.

liefs,
anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaaaaaaaaa, daar ben ik weer.

Zo, lekker aan het bijlezen, tussendoor een was draaien, de zooi opruimen, tent en slaapzak laten luchten etc etc.
Wat leuk om alle gekrakeel hier achter elkaar te lezen en wat een eer om af en toe genoemd te worden.

De goeroe van het forum, Kaab? Nou, deze goeroe was de afgelopen dagen een doodgewoon vrouwmens met een veel te zware rugzak! Ik ben een echte wandelaar dus ik dacht: dat doe ik even, maar lopen met bepakking is echt een ander verhaal. Bij thuiskomst gewogen: 15 kilo! De volgende keer moet er echt een superlicht tentje gekocht worden.

Ennehhh, niet meer alleen! Het is wel lekker om een paar dagen met jezelf en je eigen gedachten te zijn, maar als het aankomt op doorzetten en tempo houden dan is het knap lastig om jezelf te motiveren als je eigenlijk doodop bent.
Dus Anjo, wie weet kunnen we nog eens iets samen lopen. Ik ben geboren en getogen in diezelfde zonnigste provincie van het land, die van de psalmen, zeg maar. Wat een drama om daar zo onverhoeds mee geconfronteerd te worden als je even in slaap valt!

Dus goed, niet de hele tocht gelopen, 'slechts' 65 km van de 87 gehaald.
Heb je me zien sjokken Lola? Wat is Twente prachtig! Vooral het eerste stuk van de route, van Almelo via Tubbergen en Ootmarsum naar Denekamp. Daarna was het veel drukker en werd ik steeds van de sokken gereden door tocht-fietsende families. Maar nog steeds mooi hoor.

Welkom Chinagirl en Clara. Goed van jullie dat jullie hier zijn! Chinagirl had ik geloof ik al eens eerder gespot?

Kate, wat fijn dat het zo goed gaat met minderen. Blijf schrijven want ik wil graag weten hoe het met je gaat!

Tosca, ik vind het jammer dat je weinig schrijft als het niet zo lekker gaat met je. Juist dan kan een berichtje wonderen doen, en natuurlijk de reacties die je er op krijgt.

Voor wat betreft de inhoud van dit forum sluit ik me graag aan bij Pietje P. Een forum is niets meer en niets minder dan dat wat de schrijvers en lezers er van maken. In de drie maanden dat ik hier schrijf heb ik gezien dat zo'n samengeraapt zootje als dit nooit een stabiel karakter heeft. Het is gewoon een klein internetgemeenschapje dat heen en weer beweegt en groeit en weer wat krimpt, soms een tijdje spannend en weerbarstig is en dan daarna weer stil en gladjes. Net het echte leven zeg maar!

Nu ga ik lekker slapen, wat een zaligheid zal dat zijn in mijn eigen zachte bed!

Welterusten allemaal,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...