Spring naar bijdragen

1 Juni 1jaar 1feest


helder

Aanbevolen berichten

FLEUR! Wat geweldig! Een héél jaar lang!
Mag ik een klein interviewtje afnemen?

Heb je in dat hele jaar niet één keer gedronken? (niet om de feestvreugde te temperen, maar uit nieuwsgierigheid)

Hoe is het om een jaar alcohol de baas te zijn? Ben je dan nog steeds aan het vechten? Denk je nog vaak aan alcohol? Heb je nog vaak trek?

Ben je van plan om nooit meer te drinken? Vraag je je wel eens af of je weer wilt gaan drinken, maar dan beperkt of zo?

Ik ben gewoon zo nieuwsgierig hoe je je voelt als je al een jaar droog staat en of je dan weer wilt beginnen! En, Fleur, ik ben er trots op dat ik soms Fleur de 2e genoemd word!

Verder nog een boodschap voor Emma: ik vind het heel logisch dat het niet fijn is om voorgoed afgekeurd te worden. Het lijkt misschien makkelijk omdat je dan van het gezeur af bent, maar in wezen is het natuurlijk helemaal niet fijn. Dus geneer je niet voor je gevoelens Emma, ook al zijn er anderen die het moeilijk hebben met herkeuringen etc.

Lola, zéér herkenbaar dat je verdriet voelbaarder wordt nu. Dat is een mooi teken vind ik, al kun jij dat misschien niet zo ervaren. Pijn en verdriet los je niet op door het niet meer te voelen. Pijn en verdriet worden op den duur hanteerbaar als je ze de ruimte geeft. Ik hoop dat je op de been blijft in deze moeilijke periode.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,

Ook van mij een welgemeend proficiat.
Dat heb je hem dan toch maar mooi geleverd én bovendien heel wat mensen hier vaak nét dat zetje gegeven waardoor ze weer verder konden.
Ik hoop dat je je heel goed en blij en tevreden voelt over deze prestatie.
Fleur, wat heb ik een respect voor jou!!!

Groetje,
Tante Til

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

Van harte gefeliciteerd, onwijs knap van je al een jaar droog. Ik heb net gelezen hoe je vergaan is het afgelopen jaar en dat geeft mij een flinke steun in de rug als ik zie dat het kan. Top. Ik hoop het zelfde te kunnen zeggen over een jaar.

Erica het is toch niet erg dat je introvert bent, daar is dit formum hartstikke fijn voor. Volledige anonimiteit en ik heb nog nergens gelezen dat de deelnemers veroordelend zijn in hun reacties. Ik lees alleen maar warme belangstelling, schouderklopjes en steun in de rug. Maak er gebruik van.

gr. Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat vind ik nou inspirerend Fleur. Om te horen dat drank en strijd voor jou niet meer hoeft. Ik heb al eerder geschreven dat ik eigenlijk niet snap waarom je nog sociaal zou willen drinken als je niet meer afhankelijk van drank bent. Dus wat jij zegt voelt als een bevestiging voor mij. We zullen zien, voorlopig ben ik nog maar op een kwart van jouw alcoholloze tijdperk!

Tijd voor een mini-bekentenis...

Gisteravond ben ik uit eten geweest met een vriendin en bij de koffie kreeg ik een ienie-mienie-klein glaasje zoete drank, ongeveer de grootte van een duimnagel zeg maar. Ik heb het met smaak opgedronken en ook het glaasje dat ik bij de tweede koffie kreeg, ging er best in!
Het gekke was dat ik even heel bang was toen ik dat eerste glaasje zag. Ik dacht: oh jee, daar ga ik! Dus ik wou het laten staan, maar toen dacht ik: doe niet zo belachelijk, je leven gaat er niet aan door een miniglaasje likeur!
En inderdaad, ik ben er nog en ik heb er na die glaasjes geen seconde meer over nagedacht of trek gekregen of zo. Pfew, weer wat geleerd!

Dus als ik het mooie voorbeeld van Fleur volg en straks een jaar droog sta dan moet ik bekennen dat ik twee minislokjes drank gehad heb. Oh ja, en natuurlijk de Nisyleen tegen verkoudheid (zit veertig procent in!).

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Satja,
Ben je nou helemaal BELAZERD????? Zo word je nooit een Fleur de IIe met stiekum likeur bij de kof !!! Meis meis toch, je eindigt zó in de goot let op mijn woorden .... tsssssss........ vreselijk voor je.

Goed ik moest even gek doen.

Fleur, volgens mij kan je niet meer fatsoenlijk zitten van de veren in je *****....... maar is toch heerlijk?

Emma,
Ja het is dubbel, maar 1. je hebt rust en je KUNT en MAG wel wat doen binnen je eigen grenzen, vrijwilligerswerk, iets met kinderen of zo, iets leuks. 2. eerst maar eens aandacht voor JEZELF, JEZELF EN JEZELF en daarna de rest.
En hoe ga je dat doen? Je kan natuurlijk niet écht gek doen met een WAO-tje maar ja, het is beter dan bijstand (dat wil je niet weten, heus niet). Ik heb gisteren van mijn psych gehoord dat mijn procedure + beroep enz. wel makkelijk een jaar kan duren dus dat ik me maar moet wapenen.....fijn fijn. En mijn hoofdpijn was weer terug...

Helder,
slaap eens goed door en uit en daarna een goeie bak koffie en de (frisse !!) buitenlucht in dat helpt of heb je migraine? Dan kom ik wel een emmertje voor je klaarzetten. Kan je je niet een weekendje door familie op het gezonde buitense leven laten tracteren of zo?

Lola,
Het leven doet soms pijn en valt niet mee. Trek het je niet teveel aan. Het leven vraagt niet aan jou wat jij ervan vindt, maar jij moet wel met dat leven zien te doen....

Erica,
Sorry ik heb in een deuk gelegen. Heb een soortgelijke ervaring ooit gehad. 's Ochtends per ongeluk een slaappil genomen, werd in Groningen wakker in plaats van Amersfoort.... (in de trein dus).... ach er is altijd nog een Chinees in dat soort gevallen of een blik soep....

Allen,
Ik ben vanmiddag zó kwaad geworden op die ***-Casema dat ik een speciale telefonische uitsmijter heb gehad. Maar goed, na 2,5 dag kl**ten is het opgelost (hoop ik) het was een of andere rare instelling heel, heel diep in mijn pc die verkeerd stond. fijn, fijn, fijn. Maar van al het geklungel heb ik zó veel geleerd dat ik een defecte pc van een vriendin van mij meteen kon repareren (zo vang je dus twee vliegen in één klap). O nee, drie want... te druk om zin te hebben in drank. Eigenlijk vier vliegen want Zoon heeft gekookt erg lekker (elf jaar) zalm in bladerdeeg, met friet (ik heb geholpen natuurlijk) en worteltjes en doppers. Zo'n kind daar heb je wat aan.

Verder heb ik vanmiddag besloten niet langer te zeiken over die droogtrommel en ben naar de winkel gelopen en heb gezegd: een droogtrommel graag. Ik had de consumentengids bij me (kopie gemaakt) en heb aangewezen welke ik wilde, die hadden ze niet dus nou heb ik eentje die iets luxer is. Zo, houtje kan nu ook zwaaien naar haar wasgoed als het droogt, gezellig hoor al die raampjes. Met tijdschakelaar ivm de nachtstroom en tja, die oude was 14 jaar dus alles gaat ééns stuk. Zoals ik altijd tegen mijn cursisten zeg: ook uw nieuwe pc die thuis staat te glimmen eindigt op de schroothoop, het is een stofzuiger die net iets slimmer is, maar meer ook niet.

Zo verder heb ik alle rekeningen betaald en ga ik denk ik het "hoe-eet-ik-een-maand-voor-een-euro-per-dag-kookboek" kopen want het geld gaat er zo wel doorheen.

Gelukkig ga ik niet op vakantie, de kids gaan 2 weken met hun vader (hahah, hij zei "het kan natuurlijk dat ze eerder opgehaald willen worden in die twee weken") dacht het niet, hij komt ze maar brengen en die twee weken ga ik mooi even keihard werken denk ik. Huis verven, zolder ook nog, na drie jaar alweer nodig.

Zo ik ben weer bij ik hoop jullie ook. Ik ga om 2300 uur plat dus dan trek ik de stekker eruit en het pammetje erin. Morgen moeten de spruitjes keurig gekapt en gekleed om 8.00 uur op school zijn voor de schoolfotograaf (kreun, steun) dus om kwart vóór op de fiets. Met Parka en Handschoenen, wat is het koud !!!!!

Toedels en alvast Trust ik moet even goochelen buiten met kliko's en fietsen.

Ben zooooooooooooooooooooo blij dat ik weer internet heb !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, meid ik ben trots op je!!

okee, ik kom toch maar even op de dagdraad.. en okee ik ben aan het drinken maar wel met heel veel mate, maar jeetje wat wil je... gekloot op mijn werk van hier tot tokyo (waar ligt dat eigenlijk?) en dan ook nog eens 12 vrije dagen in het vooruitzicht. Al mijn klussen voor nu na veel hard werken afgerond en dan mag van mij een heupflesje rum met cola best wel.. zolang het maar geen fles port is aangevuld met het nodige bier. Morgen gaat Tapas uit logeren en maandag komt hij pas weer terug, raar, toen ik nog dronk moest ik hem echt 1x per 2 weken of anders 1x per maand kwijt om even niks te moeten, en nu sinds ik niet meer drink is hij alleen nog maar uit logeren geweest toen ik krom lag van de rugpijn en gewoon echt niet meer met hem kon lopen. Hij gaat nu ook uit logeren niet vanuit mijn initiatief maar vanuit die van een vriendin die vind dat haar hond zich verveelt en Tapas en hij zijn dikke maatjes. Komt mij wel goed uit omdat ik centjes wil gaan verdienen op de rommelmarkt zondag. De tactus therapie is dus afgerond bij deze en dat vind ik best lastig,, ik ben nooit zo goed in dingen afsluiten en afscheid nemen... dat doet namelijk pijn.. maar toch is het wel goed zo! jeetje ik ben weer eigen baas en moet mijn eigen beslissingen nemen.. maf hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, hoe kóm je d'r op, je pc is net een stofzuiger die net iets slimmer is! Meid meid, ik zie je al zitten met die stofzuiger op je burootje, terwijl je verschillende knopjes indrukt en zo probeert online te komen, geen wonder dat het je niet lukte om te internetten afgelopen dagen, meid, koop je toch gewoon een nieuwe stofzuiger!

Nee, maar alle gekheid op een stokje, waar ik vandaag echt het meeste van schrok is van Lola, ze heeft uren liggen huilen en schreeuwen op haar bed, ocheer meisje, ik heb heel erg met je te doen, wat moet dat vreselijk zijn, dat verdriet dat nu naar boven komt. En het zát er al die tijd al, alleen komt het nu heftiger en onverdoofd naar buiten. Ik wens je keiveel sterkte meisje, en ik denk aan je!!!:heart:

liefs Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

And now... for something completely different...

Ik heb het snode plan opgevat om morgen t/m maandag een vierdaagse wandeltocht te gaan maken! Met bepakking! Oef!

Ik had het druk deze week, werd moe, kreeg pijn in m'n nek en schouders en dacht: ik moet mezelf eens lekker verwennen in het pinksterweekend, doen waar ik zin in heb!
Dus nu ga ik morgenochtend eerst mezelf lekker laten masseren en andere verlichtende dingen laten doen met die nek van me, en daarna vier dagen op pad.

Ik heb nog nooit gelopen met een tent op mijn rug, dus ik heb net een lijst gemaakt van wat ik mee wil nemen. Ik denk dat ik wel een klein aanhangertje nodig heb :) maar dat gaan we morgenochtend ontdekken als ik mijn rugzak probeer in te pakken...

Ik heb er zo'n zin in! Waarschijnlijk piep ik morgenavond heel anders, maar ja, dan zit ik niet op het forum.

Lieverds, ik wens jullie hele fijne pinksterdagen toe. Ik geef jullie een teken van leven als ik de barre tocht heelhuids volbracht heb.

Hou het droog!

Satja

PS Wat een heerlijk bericht weer Houtje, ik heb zitten schaterlachen hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Femmy,

Even een hele lullige vraag ben je wel eens bij een phyciather geweest? Stemmingswisselingen, geld uit geven als je het eigenlijk niet hebt, spanning niet goed aan kunnen?
Ik val je absoluut niet aan maar dat weet je onderhand wel, toch? Het zo namelijk kunnen zijn dat je wat borderline kenmerken hebt. Voor de duidelijkheid borderlines zeer beslist niet gek. het zijn meestal hele intelligente mensen.
Niet beledigd zijn aub, bel me maar als je er meer van wilt weten.

En van dat drinken het is een leerproces. Sommige mensen net als Fleur nemen het besluit en gaan ervoor en doen het. Een andere vriend ook, vanaf vandaag drink ik niet meer en die heeft het ook niet meer gedaan.

Als je wilt bel me dan even? Er zijn zoveel oplossingen te bedenken vooral als je het niet alleen hoeft te doen.

lIefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...