Spring naar bijdragen

voetbal, hitte en hoofdpijn


Satja

Aanbevolen berichten

Hé, eindelijk weer eens de kans om een dagdraad te openen!

Terrasjes? Voetbal? Gevaarlijk? Helemaal niet. Ik ben nog steeds niet in orde dus het komt niet eens in me òp om alcohol te drinken. Ik ben niet alleen verkouden, maar heb ook al dagenlang een rottige hoofdpijn. Doet me denken aan de tijd dat ik nog migraine had, maar dan anders. Vandaar dat ik zo weinig geschreven heb de afgelopen week.

Nu ik net wakker ben gaat het even wat beter dus stel ik jullie maar eens even op de hoogte van mijn wel en wee. Dank voor de priveberichtjes. Ik begrijp dat menigeen mijn verslag van de wandelexercitie gemist heeft. Korte samenvatting:

Te zware bagage, uitrusting moet in het vervolg ultralicht zijn!
Twente is prachtig! Schitterende wandelpaden, weidse uitzichten, aardige mensen.
Lekker gekampeerd, me prima vermaakt.
Zo'n stevige tocht liever met gezelschap, dan kun je mekaar lekker oppeppen.

En.... nog steeds geen enkele behoefte aan drank. De trekmomenten zijn minimaal. Heb inmiddels witte wijn en rose koud staan voor het geval er iemand langskomt, maar ik denk er niet eens aan om die zelf op te drinken. Gek hè?
Voor het eerst in m'n leven staat er al een week of wat een aangebroken fles rode wijn met zo'n vacuumdop er op. Hoe lang blijft dat eigenlijk goed met zo'n dop? Vroeger was langer dan een dag bewaren nooit aan de orde, die vacuumdop was meer voor de show...

Om mezelf te verwennen heb ik gisteren een uitermate comfortabele luie stoel voor buiten gekocht. Daar ga ik vandaag weer uitgebreid van genieten.

Ik wens iedereen een fijne dag toe! Nederland zal vast wel winnen, geniet van de warmte!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Satja,

Geweldig goed zeg, ik ga jou maar weer voor de geest halen als de rose lonkt, heb dat gewoon echt nodig.

Twente is helemaal top, heb daar met het gezin een aantal jaar geleden fietstochten gehouden, prachtige omgeving, huizen en heerlijke plekjes om te picknicken.

geniet van het weer.
gr. Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn weer van je te lezen, Satja.
En wat klink jij al goed wakker, houtje!
Het is vandaag een stralende dag. Ik voel me vreemd, een schuldgevoel naar een forum toe?
Ik geloof het bijna wel. Ook voel ik me schuldig naar mijzelf toe. Ik had mezelf beloofd om beter voor mezelf te gaan zorgen op allerlei gebied. Meer verantwoording te gaan dragen.
Ik kijk terug op deze twee dagen, wat ik nog weet en dan denk ik, wat was daar nu zo fijn aan?
Ok de spanning was even weg maar is die nu niet drie keer zo hard terug gekomen?
En wat heb je dan in feite in die 3 maanden geleerd? Hopelijk toch genoeg om weer door te gaan.
Het feit dat ik er zo van baal zegt natuurlijk ook wel wat. Niet het balen van wat heb ik allemaal gedaan
maar het balen van wat heb je jezelf aan gedaan.

Houtje, je recepten klinken heerlijk. Je ijskoffie ken ik vakantie, heerlijk ook met crushed ijsklontjes.
Fijn, kan niet op de nederlandse vertaling van crushed komen.
Hoe bedoel je alcohol is slecht voor je hersenen.

Emma, laat aub wat van je horen.

Helder, wat kan jij toch mooi schrijven.

Iedereen een fijne dag toegewenst.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaaaaa, inkopiëren Houtje! Heb ik eindelijk eens een dagdraad...

Enne... Chinagirl, alle dranksuggesties en recepten staan in de rubriek 'tips en adviezen'. Dat weet ik nou toevallig omdat ik zelf al die recepten bij elkaar heb gekopiëerd.

Verderrrr...... valt het me op dat er nu veel schrijvers zijn die proberen hun drinkgedrag binnen de perken te houden. Lovenswaardig streven, ik ben oprecht benieuwd naar hoe dat gaat en of je er tevreden over bent. Tot nu toe heb ik nog niet zo veel voorbeelden gezien van 'types als wij' die het langdurig bij twee glaasjes (of zo) kunnen houden zonder uit de bocht te vliegen.

De grote vraag die mij dan bezig houdt is: waarom wil je zo nodig die twee glaasjes blijven drinken? Wat levert dat je op?

Laat je overigens niet kisten door zo'n vraag van mij. Doe er mee wat je wilt. Als je geen zin hebt om er op te reageren, gewoon niet doen!

Lekker fietsen Helder! Met dit weer is het heerlijk fietsen zo lang je maar niet afstapt!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Anjo, ik heb van de week wel gelezen dat je gedronken hebt. Mooi dat je het kunt zien als niet goed voor jezelf zorgen, want dat is het.

Wees niet te streng voor jezelf, je hebt het zo goed volgehouden de afgelopen maanden. Kun je dit zien als een ervaring waar je wat van kunt leren?

En weet je al hoe het kwam dat je ging drinken?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja,

Het enige wat ik op het moment kan denken is dit wil ik niet meer.
Dat wist ik natuurlijk al eerder maar ik probeer het nu anders te benaderen dan voorheen.
Probeer wat liever te zijn voor mezelf. Ik geloof dat Oscar Wilde zei; ik heb mijn vijand ontmoet, ik ben het zelf.
Ik ben een pittige tante dus ik heb een pittige vijand.
Wat mij het meeste raakt is dat het ook niet meer werkt voor me. Het lucht niet op, juist niet.
Ik sta vandaag gewoon weer oog in oog met mezelf en daar zal ik toch in het reine mee moeten komen.
Ik heb vorige week wat complimenten gehad van mensen waar ik veel waarde aan hecht, ook drie felicitaties met mijn zwangerschap dankzij problemen met mijn maag lijkt het er inderdaad op:D
Dus ik vermoed dat ik daar niet zo goed over weg mee kon, even bewijzen dat ze ongelijk hebben of zo.

In ieder geval ga ik vandaag heel veel water drinken en proberen bezig te blijven.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo, doe dingen waar je je fijn door voelt, maakt niet uit wat. Wat wil je het liefste? En als dat niet kan, wat kan dan wèl en komt het meeste in de buurt? En dan gaat het om je echte verlangens, niet om de anderssoortige zoals ik wil me een stuk in mijn kraag zuipen of ik wil van de wereld af.

Praktijkvoorbeeld uit het leven gegrepen: wat ik het liefste wil is aangeraakt worden, dat kan niet tenzij ik er voor ga betalen en dat ben ik niet van plan :). Dus dan kies ik voor in de schaduw liggen en mijzelf laten aanraken door de wind.

Hou je taai, Anjo!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Satja, bedankt voor de tip. Ik had ze gelukkig uiteindelijk zelf ook al gevonden, ga zeker een aantal recepten uitproberen.

Ja waarom toch 2 glaasjes drinken, omdag het lekker is op het moment, omdat ik erbij wil horen en niet gezien wil worden als een ouwe taart die van de blauwe knoop is, omdat ik dan helemaal vreselijk gezon leef en dan denk dat ik toch ergens aan dood moet gaan. Vooral het laatste is een drogreden, trouwens de 2 eerste redenen ook. Ik weet wel dat ik 3 jaar geleden 8 maanden niets gedronken had, buiten mijn zwangerschappen dan, en dat ik dat de meeste rustige periode in mijn leven vond. rustig in de zin van rustig in mijn hoofd. Niet bang hoeven te zijn dat ik teveel drink met weer een hoop ellende thuis, de volgende dag een kater, denken hoe moet ik nu weer de dag doorkomen en eigenlijk kan ik niet naar mijn werk maar ik moet wel. 's Avonds een vrouw, 's ochtends een vrouw!!!!!!!!!! Maar dan wel 1 die de wereld voor een doedelzak aanziet.

Per saldo leveren die 2 glaasjes dus niets positiefs op. En dan jouw vraag waarom dan wel die 2 drinken, niet dus. Ik moet het gewoon niet doen. Basta.

Chinagirl

Starten met stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Impressie van mijn dag:

Maria is de reine maagd
Maria is zuiver in het innerlijk vandaar een reine maagd.

Tussendoor:
Robben versiert een hoekschop.

die door geen macht is bezoedeld.
Geen tekort heeft bezit van haar genomen. Machten zijn deze die ons van tekorten voorzien. Een tekort is, hebzucht, haat, drank, drugs, macht etc.

Even toelichten, kwam vandaag tijdens een boswandeling een kennis tegen die het steeds over de "gnosis" had, had er wel van gehoord maar eigenlijk geen idee waar ze het over had, thuis gegoogled, kwam dit tegen, deze zin trof mij: machten zijn deze die ons van tekorten voorzien, Een tekort is hebzucht, haat, drank, drugs, macht etc..

Tussendoor:
Weer bijzonder gevaarlijke momenten achterin. Wat wil je ook met die Zigic. Dat is de langste speler ter wereld: 2.19 meter. Er zijn giraffen die kleiner zijn.

Ze is een onaantastbaar heiligdom voor de Hebreeën dat zijn de apostelen en apostolischen.
Die het voor het zeggen hebben zijn het die haar als een aardse Maagd heilig en onaantastbaar hebben gemaakt.

Tussendoor:
De vrije trap van Van Persie gaat centimeters langs de tweede paal.

Wat ge met het ene oor zult horen
schreeuw het in het andere oor
verkondig het op uw daken.
Want niemand steekt een lamp aan
en zet ze onder de korenmaat
noch zet ze op een verborgen plaats,
maar hij zet ze op de kandelaar
opdat diegenen die komen en gaan
haar licht zouden zien

Tussendoor:
Zigic springt Van der Sar onderuit. Die moet het gevoel hebben dat er een flatgebouw tegen hem aansprong.

verkondig het op uw daken.

Tussendoor:
Kuyt kopt de bal zeer nuttig weg voor Zigic.

opdat diegenen die komen en gaan
zodat het voor die personen die het zoeken
haar licht zouden zien.
makkelijk te vinden zal zijn

Tussendoor:
Drie minuten blessuretijd.

Hij onder u die klein zal zijn
Deze die het ego af weet te werpen en vanzelf niemand belangrijk meer is

Tussendoor:
De laatste minuut is aangebroken, Nederland krijgt een doeltrap. Dit moet binnen zijn.

zal het Rijk kennen en Johannes overtreffen.
Is binnen gegaan in het innerlijk en heeft het Goddelijke ontdekt.

Zo, weten jullie het ook weer, 1 - 0 dus.

Verientje

Sarcasme zit in m'n genen, sorry, kan er niks aan doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet nu ondertussen nog niet wat ik morgen moet kiezen: refusal of therapie bij een verslavingsinstelling. Wil eigenlijk gewoon meteen stoppen met refusal, en daarna niet meer praten over alcohol, waarom, hoeveel, hoe komt het etc..

Gewoon niets meer, heb het eerder gedaan zonder pilletjes, maar nu gáát het niet, ik kan geen beginnetje maken, maar ik wil ook geen therapie, heb er geen vertrouwen in, en door de spanning voor wat er komen gaat zou ik al gaan drinken, als je me nu vraagt: refusal, en kappen met iedere gedachte aan alcohol. Ook geen therapie dus. Mijn leven is wat mij betreft perfect, op die verslaving na! Wat vinden jullie er nu van? Graag reacties, help!!!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Verientje,
Begrijp ik het goed dat je moet kiezen tussen Refusal en therapie?
Bij het slikken van refusal wordt ondersteuning altijd aangeraden, dit kan ook wat anders zijn dan de geijkte therapie. af en toe een gesprek met je huisarts, maatschappelijk werk of iemand van de verslavingszorg. Mijn huisartenpraktijk werkt samen met een Psychiatrisch verpleegkundige. daar heb ik 2 jaar geleden goede ervaring mee opgedaan. Geen gewroet en geen gegraaf, pragmatisch en heldere tips en adviezen.
Als jouw leven perfect is op die verslaving na, en je moet kiezen dan zou ik je refusal aanraden. Het bevalt mij heel goed. Geen gevecht, geen vreselijke druk op mijn schouders elke dag maar heel veel rust. Natuurlijk vind ik het wel eens jammer, wat betekent dat ik op dat moment liever een fles wijn zou willen opentrekken. Maar vaak is het maar een flits, denk: oh nee, en dan is het weer over. De gedachten die uitgaan naar alcohol worden dag voor dag minder. Het beheerst mijn dag niet meer.
Ik ben ook verslaafd en ik kan het zonder dat hulpmiddel gewoon niet. Ook al had ik 6 therapeuten dan nog zou ik die wijn willen. Dus met refusal werkt het gewoon voor mij het beste en heb de therapeuten eigenlijk al bijna niet mee nodig.
Dit is mijn verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mijn doelstelling is om nog zeker een half jaar te slikken en dan evt zonder door het leven. Of dat lukt zal afhangen van hoe het alcoholloos leven zich heeft verankerd in mij. Ik wil daar nog niet te vaak en te lang bij stilstaan.
Nu voel ik me goed en zekerder.
Sterkte met je beslissing
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Verientje,

Mooie combinatie heb je gemaakt, gnosis en voetbal... :)

Lastige beslissing waar jij voor staat! Als het over mijzelf ging zou ik het wel weten, ik wil altijd het naadje van de kous weten, wie ben ik, hoe doe ik dit, waarom doe ik het zo etc etc. Maar ik ben ik en jij bent jij. Gelukkig maar.

Wat me in jouw bericht wel aan het denken zet is je allergie tegen therapie. Je hebt het daar al eens eerder over gehad een paar dagen geleden. Als je zò graag géén therapie wilt, dan kun je je afvragen waar je eigenlijk zo bang voor bent? Je schrijft dat je spanning voelt over wat er komen gaat. Kennelijk heb je het vermoeden dat er iets op tafel zal gaan komen, of je weet gewoon niet wat er zal gebeuren en je vind dat eng. Wil dat dan niet juist zeggen dat je iets te onderzoeken hebt?

Ik heb trouwens hele goede ervaringen met therapie. Ik had het echt voor geen goud willen missen en als ik niet in hterapie was gegaan dan was ik nu echt een stuk minder ver geweest.

En er is nog een zinnetje waar ik echt op MOET reageren, je zegt 'mijn leven is perfect op die verslaving na'.
Dat dacht ik ook drie maanden geleden. Maar dat is natuurlijk niet waar, als je geen reden had om te drinken dan dronk je niet. Ik geloof echt wel dat je alles nu goed voor elkaar hebt, begrijp me goed, maar er is toch iets waar je last van hebt kennelijk. De grote vraag is: wil je weten wat? Zo niet, dan gauw aan de refusal en nergens meer over praten!

Ik wens je wijsheid toe Verientje. Doe wat goed is voor jou!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Verientje,

Als je de kans krijgt op een op een behandeling waarom dan die kans niet nemen? Als het voor jou niet werkt dan kun je toch gewoon stoppen?
Dagbehandeling of in een groep was niets voor mij, de reden simpel, precies wat jij zegt al dat gepraat over drank maakt mij dorstig. Maar een op een had ik denk ik wel gered. Het is ook niet zo intensief.
Jij kiest waar je over praat. De onderliggende gedachten zal blijkbaar zijn dat als je alleen Refusal gebruikt je niets aan "de wond" doet die je laat drinken. Als het allemaal zo simpl lag.....
Het is een beetje te belachelijk voor woorden. Je hebt het goedje nu even nodig probeer je ze dat nog een keer duidelijk te maken. Ik denk dat ik geneigd zou zijn om maar mee te gaan in hun gedachtegoed
zodat ik de kans kreeg om een tijdje op krachten te komen. Ik denk dat dat het belangrijkste is op het moment.

Satja, je slaat de spijker op zijn kop. Hoe zo, werd ik wakker met een telefoon nummer?
Er was een hele goede reden waarom ik dat nummer niet meer had. Waarom vind ik dat ik dat niet mag voelen? Omdat ik mezelf er voor schaam? Omdat ik vind dat je er niet naar moet zoeken omdat je dan niet vind? Alles om maar niet "wanhopig" te lijken. De waarheid is gewoon dat de BP's van de wereld niet in deze omstreken wonen. Plus dat ze stuk voor stuk getrouwd zijn al dan niet met AJ dan wel met tante Truus.
Het is fijn als je goed alleen kunt zijn maar misschien ben ik de laatste tijd wel een beetje te vaak alleen.

Verientje, ik hoop dat het je lukt morgen om met een recept naar huis te gaan.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jongens (dames),

Dankjulliewel voor de berichten en tips! Ik weet nu in ieder geval zeker dat het morgen de refusal moet worden! Wat betreft de therapie zit ik nog steeds in twijfel, heb er gewoon geen vertrouwen in, tenzij je toevallig de juiste therapeut treft, maar ik ken zoveel mensen die al járenlang aan het shoppen zijn in de firma "therapeut en co" en nu ongelukkiger zijn dan voordat ze op pad gingen!

En Satja, dat mijn leven perfect is zonder alcohol is misschien wat overdreven, maar ik mag heus niet klagen, het is echt goed te doen zonder alcohol, mis alleen de euforie van drinken in mijn dagelijkse leven, nou ja, dan maar zonder euforie, er zijn gewoon téveel nadelen verbonden aan die paar uurtjes euforie, en dan heb ik het niet over ruzie, scenes, verwaarlozing etc, dat is gewoon niet aan de orde, maar over alledaagse dingen, niet fit zijn, vét worden (want iedere week alcohol is één kilo erbij, echt waar!!), schuldgevoel, en nog één ding waar ik wel mee zit, als ik alcohol drink heb ik behoefte aan mensenpraat, zonder alcohol heb ik dat totaal niet, kan ik opgaan in mijn eigen leventje en heb niet het gevoel dat ik iets mis, heb ik volkomen genoeg aan mijn eigen kleine wereldje.

Dan wordt ik een beetje een eigenheimer, om in aardappeltermen te spreken, heb jarenlang vrede daarmee gehad, maar vind mensen ook erg leuk, nu ja, weet niet goed hoe uit te leggen, nog één twijfel dus, voor morgen, therapie ja of nee? Dus, kort samengevat: als ik drink heb ik behoefte om mensen te spreken, wil ik mensen leren kennen, afspreken, dingen doen, maar als ik niet drink heb ik die behoefte totaal niet, kun je mij met een stapel boeken in een kamertje zetten en blijf ik daar gezellig een maand zitten zonder het gevoel te hebben iets te missen. Dat is de dualiteit! Wat moet ik ermee? Wie kan het mij zeggen, morgenvroeg moet ik het weten! Sorry jongens, dat ik jullie hiermee lastigval op zo'n prachtige dag,

wens jullie in ieder geval nog een fijne avond!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verientje,

Misschien lees ik je wel verkeerd maar het lijkt wel alsof je voor de keuze staat of een sociaal leven of geen sociaal leven?
Je zegt dat je als je niet drinkt je geen behoefte hebt aan mensen en dan volledige op kan gaan in je wereldje om je heen. Het lijkt mij dat als dat helemaal zo was je dat ook niet als een agrument zou zien.
Iets waar je niet mee zit, zit je toch ook niet mee?
Het lijkt mij trouwens afschuwelijk als je geheel in je eigen wereldje gaat zitten want ik stel je berichtjes te veel op prijs.
Misschien is dat iets waar je aan de slag mee moet? Dat je leert om ook naar mensen uit te reiken als je nuchter bent. Het kan zo simpel zijn om iets over jezelf vast te stellen om het dan ook spontaan niet mee te laten tellen.
Ik dacht me te herinneren dat je met deze vrouw juist wel een goed gesprek had gehad. Of heb ik dat mis? Gooi het bij die mevrouw op tafel. Leg het uit aan haar. Cognitieve therapie schijnt goed aan te slaan bij mensen met een sociale fobie.
Maar het lijkt me dat het eerste wat je nodig hebt is een recept.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) Wie de BP's en de AJ's zijn weet ik niet maar ik begrijp de strekking wel Anjo. Te veel alleen zijn, dat is precies wat ook mij bezighoudt. Dat is uiteindelijk niet wat je wilt, al lijkt het lekker veilig en rustig.

Hoor je dat Verientje? Katriena zei het al, het kan toch niet waar zijn dat je zonder drank jezelf met zoveel gemak terugtrekt uit het contact met anderen? Ik ken het, en ik ken óók de neiging om te zeggen dat het zo heerlijk is in m'n eentje. Dat is het soms wel, maar de waarheid is dat het ook veel te vaak leeg en stil is.

En al dat georganiseer om onder de mensen te blijven. Hoe moet dat bijvoorbeeld weer deze zomer? Ik weet het echt nog niet.

Nou ja, komend weekend een lang weekend kamperen met zes vriendinnen dus dan kom ik wel weer even aan m'n trekken!

Satja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vraag over alleen zijn of niet heb ik ook al mijn hele leven en vanaf dat ik op kamers ben gaan wonen woon ik alleen.. nooit een relatie gehad, gewoon omdat ik op dat gebied een te grote wond heb. Niet dat die nou echt pijn doet, maar hij is er en ik moet dat respecteren.

Inmiddels door therapie heb ik geleerd dat dat niet stom is, maar dat dat is hoe het bij mij werkt. Als er iemand te dichtbij komt dan verlies ik mezelf zo erg dat ik niet meer kan functioneren, dan kan ik niet meer denken, slapen, verlies het overzicht , krijg paniekaanvallen.. en dat gaat pas over als diegene weer echt uit mijn leven is... toch ben ik dol op mensen om me heen, als ik maar weg kan wanneer ik dat wil, of als de kontakten maar kortdurend zijn. Ik heb het heel lang als een groot probleem gezien, en niet begrepen wat er mis was, sociale fobie? of gewoon als kind te vaak iemand om me heen gehad die falikant mijn grenzen doorbrak? Het is gewoon zo en ik accepteer het nu.

Inmiddels heb ik geleerd daar een evenwicht in te vinden, door bv bij een koor te gaan, cursussen te doen, dus kortdurend tussen de mensen te zijn.. korte cursussen, vrijwilligerswerk, maar ook niet meer dan 3 ochtenden per week. Daarnaast is mijn hond een uitkomst, alhoewel toen ik hem net had ik mezelf ook flink verloren heb. Het is een heel grote strijd geweest om die hond in mijn leven te accepteren.. zie het maar als mijn eerste echte relatie in mijn leven.. pfffff.. Nu brengt die hond me dagelijks buiten en kontakt met anderen, babbeltje in het bos en dan weer lekker alleen in mijn eigen huisje en lukt het me steeds beter het monstertje om me heen te verdragen. Ik ben dus graag alleen en heb dat ook echt nodig om sociaal te kunnen functioneren.

Wat ik hiermee wil zeggen? Verientje het kan verstandig zijn om uit te zoeken of je liever alleen bent of dat je liever toch mensen om je heen hebt en misschien om samen met iemand te kijken hoe je dat op kan lossen op een praktische manier.

Volg je trouwens de online therapie bij tactus? die is hetzelfde als de reguliere behandeling bij een verslavingsinstelling, dus dat zou dan dubbelop zijn.

Verder moet je echt doen wat je hart je ingeeft, niet iets doen omdat anderen zeggen dat het goed voor je is, dat was ook altijd mijn grootste valkuil.. dus als jij je goed voelt met alleen refusal dan moet je dat zeker doen!

Ik wens je veel sterkte toe en misschien kun je iets met mijn verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit doet mij denken aan wat mijn therapeute ooit tegen me zei: "nou en dan ben je wat meer teruggetrokken en wat stiller, wat is daar erg aan?
Mensen zullen zich meer op hun gemak bij je voelen als je jezelf bent en niet als je gespannen gaat lopen doen om maar "spontaan" over te komen."
Dat was in dit opzicht een echte eye-opener voor mij.
Door van mezelf te accepteren dat ik in contact met anderen wat meer teruggetrokken ben kan ik me wonderlijk genoeg wat meer ontspannen, en gaat het vanzelf beter.

Oh hoe gaat het met het matigen?
Ja goed!
Nou ja wat versta je onder matigen he, ik heb voor mezelf de lat niet te hoog gelegd.
Vandaag heb ik bij de BBQ 3 wijn gedronken en kon mezelf vrij makkelijk van de 4e afhouden, die ik voorheen zeker weggeklokt zou hebben. Ik heb nu meer het besef dat ik bewust kan kiezen en dat ik van een 4e vannacht last zou krijgen.
(dat "we" gewonnen hebben hoorde ik aan het gejuich rondom me, voetbal interesseert me niet zo).

En waarom ik dan toch een paar drink?
Daar denk ik ook over na.
Ik ben nog niet zover dat ik helemaal zonder kan.
Ik weet ook niet of ik ooit zover kom en misschien wordt het op den duur wel steeds minder wat ik drink, dat zou ook mooi zijn.
Voor dit moment accepteer ik het, het is al een verbetering.
Maar ik blijf graag kritisch naar mezelf kijken.
En soms vind ik het heeeeel erg lekker dat glas wijn en soms merk ik: he, het versuft me eigenlijk allleen maar.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verientje,
Ik wil me heel graag aansluiten bij de eerste alinea van Kate, misschien ben je gewoon zo, vindt je dat prettig, daar is niets mis mee. Je bent dan "jezelf", met drank op niet.
Veel succes
En Kate: goed van je zoals het nu gaat. Houen zo
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve forummers,
FF weinig geschreven, veel in de tuin geweest en ja: in 2 dagen een fles wijn op, weet niet goed waarom, vond het eigenlijk ook geen lekkere wijn, misschien beetje kont tegen de krib, zo van ik kan het wel? Voel me gelukkig niet rot over mezelf, omdat ik de hoeveelheid de baas ben gebleven en nu niet de behoefte heb om weer te drinken. Toch voelt het luliig naar jullie, het voelt ook als opbiechten en als ik ergens de pest aan heb is het gevoel mezelf te moeten verantwoorden..
Maar goed, ik wil ook dolgraag eerlijk blijven, vandaar.

Ik moet een hoop bijlezen,later zal ik reageren, dat jullie niet denken dat ik geen belangstelling voor jullie heb, want ik vind jullie geweldige, dappere en geestigen mensen. Tot gauw,


Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Beepie, ik vond al dat je zo lang wegbleef. Fijn dat je er weer bent.
't Is nog best netjes ja, een fles in twee dagen, voor innemers als wij is dat zeer matig :)

Dat gevoel van opbiechten dat begrijp ik, maar jezelf moeten verantwoorden? Dat zie ik niet. Niemand hoeft zich hier ergens voor te verantwoorden, tenzij je met modder gaat smijten of zo. Vind jij zelf dat je je moet verantwoorden? Of wil je gewoon vertellen wat er gebeurd is? Dat is nogal een verschil. Ik hoop het laatste trouwens.
Ik ben nieuwsgierig naar hoe het ging, om van te leren bedoel ik.

Ik hoop dat je je spulletjes weer bij elkaar raapt en mee blijft doen. Oke?

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja,
Dat gevoel van moeten opbiechten komt geheel van mezelf hoor en is zeker niet iets wat ik door jullie heb gekregen.
Is oud patroon en moeilijk te doorbreken, weet gelukkig wel waar het vandaan komt en dat is stap 1 in een veranderingsproces. Natuurlijk blijf ik schrijven, heb het forum veel te hard nodig en vind het ook gewoon leuk.
Me weer aangemeld bij Tactus, maar na 5 weken nog geen plek, daar baal ik wel van.

Beep,
kapot gestoken door de muggen, moet denken aan Patsy uit Ab Fab, die zei dat de laatste mug die haar
had gestoken zich in de Betty Fordkliniek moest laten behandelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...