Spring naar bijdragen

dinsdag 13 juni


Houtje

Aanbevolen berichten

Wat zijn we toch ook een zeurpieten (vind ik van mezelf) is het lekker en warm, hebben we daar de hele winter naar uitgekeken, loop ik wéér te mekkeren. En kan niet slapen dus ben morgen weer te laat. Maar ja.

Lekker met dit weer is: fietsen en aan de rivier zitten met een koel briesje over je heen.

Lekker eten vinden jullie in "recepten".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Verientje

Weet je dat je op 12 juni precies 4 maanden hier aangemeld bent? Toen ging het ook goed en was je bezig met de Cactus, en nu met de Refusal moet het zekers te weters gaan lukken.

Ik had zelfs minder trek met Refusal gek hè? En nu roep ik het woord Martini en denk ik YUK.

Ik wil je heel veel succes wensen met je zoektocht naar het nieuwe evenwicht voor jezelf (pillen en praten, een gouden combinatie).

En iedereen natuurlijk verder ook, rustig peddelen vandaag hè ivm de hitte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede Morgen

Ook voor mij is het weer lekker laat en het is een grapje voor mij om te slapen zeker nu het zo warm is,
Dat doe ik later wel als het een beetje afgekoeld is, het is meer de tijd voor een avond wandelingetje.
Of wat Houtje zecht lekker fietsen en aan de rivier zitten, das een goed plan voor morgen.

Toch heb ik het gevoel dat ik er veel beter tegen kan nu zonder drank, om mij heen zie ik iedereen peultjes zweten en ik heb nergens last van, behoudens het slapen dan.

En Verientje veel geluk he je gaat het weer proberen vandaag heb ik gelezen goedzo.

Hoi hoi Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik nog een keertje,

Van de week heb ik mijn berichtje weg gehaald over geloof misschien irriteert dat maar het is voor mij niet de manier om terug te kijken, maar juist vooruit op dit moment.
Laat ik alleen maar in overweging geven als een kind niet in liefde en veiligheid opgroeid dat ook niet zomaar herkent, in dat jonge leventje, en daarmee is het wel veel gevraagt dat de mooie bedoeling achter godsdienst op gepakt word.

Voor mij is het meer zaak om positief naar voren te kijken en mij wat geluk te gunnen, wat ik nu doe is een lijstje maken met dingen die ik wil doen en wat ik wil oplossen en dit ga ik wekelijks doen.

Als eerste staat dan toch persoonlijke verzorging op mijn lijstje, dus eens eindelijk naar de huisarts voor mijn slaap problemen en nog veel meer.
Houtje had het over nagels van de week, en dan kijk ik naar die van mij helemaal stuk en weg, terwijl ik graag zing, dat helpt voor een goed humur, dan mis ik mijn gitaar die heb ik nodig als ruggegraat immers groot is het talent niet.
En dan vind ik mij een zeurpiet om naar de dokter te gaan, zulke dingen moeten maar eens afgelopen zijn, en een beetje zorgen voor mij zelf. Ik heb vorig jaar een vleugel gekocht en op de zaak gezet, maar niet naar de dokter met een zieke nagel

En die vleugel gaat er uit en bouw ik om, daar zwemmen volgend jaar vissen in, toevallig.

groet Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verientje,

Vandaag de eerste dag van een nieuwe periode. Het is een reuze hulpmiddel de Refusal, 's ochtends neem je een halve (ik dacht de eerste dagen twee tabletten en daarna elke dag een halve). Ik vind het gebruiken van een hulpmiddel echt niet "minder" dan "zonder" moet je kijken wat een gevecht jij al achter de rug hebt.

Helder,

Wat je schrijft, heeft volgens mij te maken met het principe "je moet eerst van jezelf houden, vóór dat je van een ander kan houden". Jij moet jezelf je geluk gunnen, anders gunt een ander het je ook niet. Jaaaaaa de dinsdagen zijn altijd mijn betere dagen, dan heb ik intelligente ideeën (ahum).

Ik vind ook zingen erg leuk toevallig, en sta al een jaar op het punt om me op te geven voor een vrouwenkoor hier in het Dorp maar de kinderen willen geen oppas twee keer per week (ik werk één keer een avond) nou ja werken, vrijwilligerswerk dan. Ook stom dat je 24 uur voor die gasten klaar staat en dan niet één keer voor jezelf van 20 uur tot 22 uur naar een koor gaat.

Wel 500 euri voor de hockey maar geen 70 voor jezelf. Ik ben het slechte voorbeeld IN TOPVORM. (Ik zou bijna willen zeggen sorry dat ik besta maar dan gaat mijn theorie naar Lola niet op) en het is ook onzin. Ik geloof ook dat kinderen gelukkiger zijn als de ouders c.q. de moeder ook gelukkig is en doet wat ze leuk vindt.

Kijk eerst eens wat die vleugel waard is op Marktplaats kan je misschien wel een zwembad voor kopen mét vissen koikarpers, de allerduursten !!!

De huisarts is een goed plan, en ja slapen blijft een rotprobleem. Ik kom er 's avonds niet in en 's ochtends niet uit.

Ik vrees dat Zoon mijn ochtendhumeur heeft (het is alsof ik in de spiegel kijk)....ik ben erover heen geknokt omdat ik het voor mijn omgeving zo naar vind zover is hij nog niet.

Nou succes met je tocht naar de huisarts, keep up the good work zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

ik had het zelf nog niet gezien, 4 maanden, pfff, ben wel hardleers hè! Maar goed, 2 stappen vooruit, 1 achteruit, dan kom je er ook wel. Lijkt wel een pelgrimstocht. Hoef het gelukkig niet op m'n knieën te doen! En dan de fiets met de slappe band in de nek, of jouw pandaatje misschien, sorry, fantasie slaat op hol! Maar ben er helemaal klaar voor.

Helder, je hebt gelijk, als je alco gebruikt heb je veel meer last van het warme weer. Al dat vocht moet eruit maar je lichaam wil het toch graag vasthouden, pffff, voel me een olifant!

En dat lijstje is een goed idee, en dan lekker afvinken wat je gedaan hebt, voelt goed!
Bedoel je trouwens dat je wel gitaar hebt maar nu niet kunt spelen i.v.m. de nagel? Als dat zo is: 1e klusje dokter bellen, kun je over tijdje weer lekker tokkelen, zolang misschien maar even pingelen op de vleugel? Je bent goed bezig Helder, je hebt bij de T-splitsing de goeie afslag genomen, om met Cactus-termen te spreken! Succes en een fijne dag!

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens Eustatius zijn we sinds 20 april verloren vrees ik.

Ik heb als moeder-overste (laat ik het zelf maar zeggen) het lijstje weer eens doorgenomen.

De Keulsche I-Pod is ook stil maar we nemen aan druk.
Gerda/Oma Knotje gaat goed maar heeft geen tijd meer voor het forum.
Frank een maand afwezig maar dat gebeurt wel vaker.
Ziba gesignaleerd in boeken-draadje doet nog mee
Medea is wisselend aan- en afwezig, laatst op 5 juni dus valt mee.

Maar wel even oproepen: Medea, hoe gaat ie?????

Liefs voor allen en

P.S. Verientje: zolang je maar vóóruitloopt het niet achteruit gaat het goed. Tempo is niet zo relevant.

Ik ga naar mijn werk (fietsen) pfffff dat is dan weer 14 kilometer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen,

Ja slaapproblemen. Echt een ellende en wat een stress! S morgen altijd 5 minuten te laat. of erger.......

Ik ben gisteren eindelijk in slaap gevallen maar het was veel te laat, net wakker en ik ben op!
Dromen, fijne dingen, hmmm

Dat principe van goed voor jezelf zorgen en wat dat precies inhoud daar ben ik pas een paar weken mee bezig. stom he, 44 jaar niet dom en nu er pas achter wat dat eigenlijk inhoud.
Niet dat het altijd lukt maar dat is een ander verhaal....... het is een patroon en dat doorbreek je niet zomaar.

Nagels, eindelijk 3 maanden niet gebeten, vrijdag er gelijk af. Jezelf pesten heet dat want als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel die afgekloven handjes van me.

Houtje lekkere recepten, ik heb vorige week een boekje gekocht in zo'n outlet store Koken voor mijnheer Cappucino. Een verzameling van collums van een restaurant critic vol met grappige verhaaltjes over koken en vol met recepten. gisteren werkte mijn hersenen niet en wat is er dan lekkerder dan lezen over koken? Het kostte minder dan 5 euro dus als jij ook zo'n winkeltje in de beurt hebt houd je ogen dan open voor dat boekje. vriendin in de stress, die had er het volle pond voor betaald.
Heerlijk van die boekjes, ben ook gek van de serie van Nigella Lawson, niet zo weg van haar recepten maar wat een leuk mens en huis en wat kan dat mens genieten van haar eten. heerlijk om naar te kijken.
Mooie plaatjes daar kan ik zo van genieten. Haal ik ook echt wat uit, een soort oplading van mijn batterijtje.

Ik hoop dat ik vanavond kan melden dat ik die klusjes eindelijk heb gedaan. Hoe lang moet ik die nu al doen? Weken geloof ik..........eenmaal gebeurd zal ik zo opgelucht zijn dus onder het motto van goed voor jezelf zorgen.......hup met de geit.

Iedereen een prettige dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee met jullie en geniet van alle verhalen. Ik ben gisteren gestopt met drinken en de eerste nacht was oké... Een paar uur kunnen slapen, maar de combinatie van ontwenningsverschijnselen samen met de hitte was geen fijne. Lekker veel water vandaag dus, en niet-suiker-houdende frisdrank. Muntthee, ook lekker.

Een kookboek wat ik echt kan aanraden is Moro, deel één of deel twee. Heel erg lekker... En het vooruitzicht om daar weer wat meer aandacht aan te besteden is ook goed. Ik hoop dat ik een bijdrage kan leveren aan het forum, zoals ik steun heb aan de bijdragen van anderen.


Groetjes,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal

Houtje, wat goed dat jij af en toe even bekijkt of iedereen nog meefietst. Medea, inderdaad, HOE GAAT IE???

en StMaarten trouwens, ook een tijd niet gezien he? je zou blijven heb je ons beloofd!

vanuit de Keulse Pot weet ik dat het allemaal prima gaat met het niet drinken. Het niet roken moeten we het maar niet over hebben geloof ik, he Piggelmee?

Twan, gefeliciteerd met je keuze en je nieuwe leven. Het zal moeilijk worden maar je krijgt er veel voor terug!

Tante Til, trouwens, waar hang jij uit?

Allemaal een fijne dag gewenst. Hoop dat iedereen slaagt in zijn doelen! Bij mij gaat ie weer goed. Fietsje is letterlijk prima in conditie! en ik trouwens ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben er weer, ben gistermiddag naar het huis van mijn ouders gegaan, om de tuin te sproeien en ook om toch maar eens wat kleur op dat witte lijf te branden. Vrienden van mijn ouders waren daar en stonden op het punt om weg te gaan, dus even samen wat drinken, en ja, dat werd een biertje.. eigen keuze hoor.. het zweet brak me uit hoor.. want zou ik nu meteen voor de bijl gaan? maar nee, daarna lekker aan de spa gegaan, met een vriendin en onze honden naar het strand geweest s'avonds, nog meer water en spa, en toen ik om half 11 weer thuis was mocht ik nog een biertje... en daar is het bij gebleven.. het is wel lastig hoor, maar ik weet gewoon niet goed wat mijn doel is.. helemaal niet drinken, of idd alcohol de baas worden en met mate heel af en toe... zaterdag lukte het me ook, savonds bij het eten een klein glaasje rose, en aan het eind van de avond vlak voor ik naar huis ging nog een klein glaasje.. gewoon voor de lekker..

Ik ben blijven slapen in het huis van mijn ouders zodat ik vanmorgen in de duinen kon hardlopen, en dat met die hitte, maar het was erg lekker.. daarna in de zon gezeten puf.. zodat ik nu roze ben.. tja ze moeten op het werk toch kunnen zien dat ik vrij geweest ben en had ik eindelijk ook eens de tijd om de gebruiksaanwijzing van mijn nieuwe digitale camera door te spitten. TOch weer wat handige dingetjes ontdekt.. tja borderline en gebruiksaanwijzingen he.. pffffff

en deze week vakantie, helaas.. maandag werd ik al gebeld waar ik bleef en toen ik vroeg om meer dagen vrij kreeg de baas het erg benauwd en ging stotteren... ja en dan ga ik weer voor de bijl... Dus morgen werken maar dan kijk ik meteen of ik wat werk mee naar huis kan nemen zodat ik thuis kan werken.. en verder gaat de zaak eeen week dicht de laatste week van juni, dus ben ik dan weer een week vrij, dat maakt het dan wel weer goed denk ik...

en verder ben ik zo onrustig als een tierelier, zoals vaak als ik vrij ben.. dan wil ik opeens helemaal niet meer en nooit meer werken, dan wil ik niks.. loop te stressen om niks... werd gistermiddag ook nog gebeld door het UWV, afd ziektewet.. gelukkig een meelevend iemand die het wel begreep, maar binnenkort moet ik wel naar een ziektewetarts.. dus daar zit ik me alweer flink druk om te maken natuurlijk!

affijn, een heel verhaal, soms moet ik gewoon effe spuien.. te weinig mensen gezien vandaag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug van weggeweest...

Het spijt me dat ik je aangestoken heb Anjo, ik hoop dat je er sneller vanaf bent dan ik want bij mij heeft het negen dagen geduurd.
Maar achteraf denk ik dat het misschien ook in gang is gezet door mijn bezoek aan een cranio-sacraal therapeut die dingen met me deed waar mijn systeem volledig van op de kop ging. Laten we er maar even van uit gaan dat ze op een goed spoor zit en kijken wat er gaat gebeuren.
Het heeft allemaal ook wel iets te maken met het stoppen met drinken. Na de fysieke afkick en de worsteling met oude emoties wordt nu duidelijk wat ik in mijn lijf allemaal heb vastgezet de afgelopen dertig jaar. Of zoiets...

Tapas, het is wel duidelijk dat je het effe niet meer weet. Laat dat gewoon een poosje zo, je hoeft niet per se nu te kiezen wat je doel is. Er komt vanzelf wel weer een moment waarop dat duidelijk wordt. Zo lang je niet het gevoel hebt dat je aan het afglijden bent, is er niet zo veel aan de hand, toch?
Ik wou voor jou dat je nog wat meer vakantie kon nemen, maar aan de andere kant geeft je werk ook wel voldoening hè?

Hé PéPé! Ben jij nou echt naar Rome aan het fietsen of was dat een Houtense beeldspraak voor heel iets anders? Voordat ik je goede reis ga wensen en allerlei vragen ga stellen check ik het maar even...

En Twan, goed van je dat je nu ook gestopt bent. Hoe is het om dat besluit genomen te hebben? Ik hoop dat je je ervaringen met ons blijft delen, al was het alleen maar omdat Water er dan weer een mannelijke bondgenoot bij heeft!

Echt weer een Verientje-reactie, dat je hardleers bent! Je bent gewoon een enorme doorzetter dat je nu al drie maanden aan het stoppen/minderen bent ook al gaat het niet altijd gemakkelijk. Zo kun je het ook bekijken!
Ik heb al eens eerder gezegd dat alle mensen die hier aan het worstelen zijn met drank per definitie krachtige en sterke mensen zijn. Het is niet niks om met veel drank een leven op de rails te houden, dat weten jullie allemaal!

Goed idee Helder, die persoonlijke verzorging. Echt doen, niet vinden dat je flauw bent als je jezelf aandacht schenkt. Misschien helpt het om te beseffen dat je door goed voor jezelf te zorgen ook veel voor je directe omgeving doet.

Nah, welterusten allemaal, lekker slapen en hopen op een verfrissende donderbui vannacht!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ook :lips:
Moet echt meer slapen.... raak zo langzamerhand uitgeput en het werk is nu superdruk ivm de voorbereidingen nieuwe seizoen..... dus energie bewaren --- ben ik niet goed in.

Jongens, ga slapen met een lach
Dan heeft iedereen morgen weer een fijne dag

:rose:

vol met spa rood en zonder drank met citroen
blijven we het met zijn allen doen !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...