Spring naar bijdragen

De visboer op vrijdag 16 juni 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

"De Visboer"

Siddering trekt door zilveren flanken.
Royaal zwaaien van staarten.
Nog eenmaal het perfecte keren als
school in een vergiet van zwart email.
De visboer grijnst. 'ja jongen,
er is bewegen na de dood.'

------------------------------------

Wat eten jullie vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodmorning everyone.

Geen vlees, geen vis. Niet uit gedisciplineerd principe, maar gewoon omdat ik het niet meer hoefde. Ik kocht nog wel vlees, de vriezer lag vol, maar ik at het niet meer. Een paar jaar later ging het met vis dezelfde kant op. Bevalt me prima. Gelukkig hoef je geen linzen meer te weken zoals vroeger. Volop vleesvervangers in de supermarkt verkrijgbaar tot en met vegetarische bitterballen en kroketten toe. Zo hoef ik mijn voorliefde voor makkelijk eten en junkfood niet eens op te geven!

Vanavond wordt het stokbrood met kaas en salade en er zal nog wel veel meer zijn. Ik ga met een heel stel vriendinnen een weekend kamperen en wandelen en we hebben altijd zo achterlijk veel eten bij ons dat we er een week van zouden kunnen leven. Allemaal vrouwen, dan krijg je dat, die denken nog steeds dat ze de hele stam moeten voeden.

Maar vanavond dus makkelijk. Als het een beetje meezit ergens op de camping voor de televisie, dat moeten we nog zien te versieren. Over drank maak ik me geen zorgen meer, dat ging de vorige keer ook al prima.

Nu ga ik inpakken en dan lekker naar Twente tuffen. Ja, alweer Twente, dat is toeval. Ga je weer zwaaien Lola? Deze keer moet je speuren naar zes kletsende vrouwen met drie daar omheen rennende honden.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe. Zorg goed voor jezelf, in deze barre tijden heb je aandacht nodig!

Liefs, Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Ziba, je hoeft echt geen excuses te maken dat je mijn berichtje niet hebt gezien, het is goed gekomen!

Verientje, weet je wat mij vaak helpt, aan het eind van een vergadering, of als iedereen inmiddels weer zes onderwerpen verder is........
Gewoon beginnen met: ik wil nog wat zeggen over..........
Of: wat me nog te binnenschiet...................
Om nog even terug te komen op...................
Juist als je er wat over na hebt kunnen denken komt er vaak nog wat zinnigs!
En als vrienden erdoorheen staan te brallen en mij niet horen herhaal ik een zin soms 4 keer, net zolang tot er iemand luistert, en soms schreeuw ik: hallo, mag ik ook wat zeggen!
En vaak vind ik het leuk om van alles aan te horen en er het mijne van te denken, het is vaak ook heel grappig om te zien hoe mensen op elkaar reageren.
Dat lukt trouwens beter zonder drank.

Satja, wat leuk dat je vegetariër bent!
Ik ben het ook een hele tijd geweest, en ben weer vlees en vis gaan eten omdat ik gezondheidsklachten kreeg en het daarop gooide. Natuurlijk weet ik dat als je gevarieerd eet je alles binnen kunt krijgen maar ik vond het op een gegeven moment te moeilijk worden.
Ik eet niet elke dag vlees, en als er zo'n vrachtwagen met varkentjes voorbijkomt weet ik dat het niet helemaal klopt.
Ja dat zeggen ze dan tegen je he, ik eet niet zoveel vlees hoor! (terwijl ze weer een schaal bitterballen laten aanrukken..... haha).
Veel plezier dit weekend!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Over twee week moet ik naar mijn verzekeringsarts van het UWV, hij wil dan met mij over werk (hoe noem je dat ook alweer? kan niet op het woord komen!)
Ben hier als de dood voor en dat resulteert erin dat ik de afgelopen dagen heb gedronken en via de dokter weer een receptje voor paracetamol/codeïne heb gekregen met als reden sgn voor mijn overactieve darmen. (wat die darmen betreft klopt ook wel) maar ik slik dan gelijk 10 tabletten waar ik eigenlijk nog te weinig van merk!
Ben zo bang dat als ik weer aan het werk ga ik de druk niet aankan, het is gewoon een fobie van me. Heb 9 jaar een behoorlijk verantwoordelijke baan gehad bij een commercieel bedrijf en op een gegeven moment trok ik het niet meer.

Als ik weer aan het werk moet wil ik het liefst achter een kassa van een supermarkt ofzo maar ja daar nemen ze alleen maar jong grut aan. Of een opleiding volgen, het liefst in de sector zorg en welzijn zoals SPW-activiteiten begeleidster. Wat een warrig verhaal he?
Thats me, een en al chaos.

Dat was mijn verhaal en nu even terugkomend op het "wat eten we vandaag? vis?"
Weet je wat lekker is? Wel prijzig maar moet kunnen af en toe:; kabeljouw filet rul bakken met daarin een uitje, paprika en tomaat plus zout en veel peper. Echt is heerlijk.

knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,


Jawel eindelijk naar de dokter geweest, toevallig lag ook het nieuwe pasje bij de post vanmorgen, en ik kan zeggen dat het zo prettig is helemaal geen schroom had over het drank gebruik.
wel is grappig dat ik aan gekeken werd twee keer, met de opmerking maar nu drink ik niet meer hoor.
ja ja ik geloof je wel.ha ha
voor mijn recept is wel goede lever nodig dus deze wordt gecontroleert van de week, dan weet ik dat ook gelijk.
Enne Houtje omega 3 nergens meer te krijgen na een t.v. uitzending van de week over vis.
Satja mooi weer gewenst dit weekend
oke ik ben weer weg



Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
ha Erica(warrig verhaal?).Nee hoor knap dat je je verhaal doet.
Ik kom ook vaak niet op de "juiste"woorden maar wat is juist?
Goed gedaan.
En Satja,weerlangs Denekampje,OOtmarsum en Tubbergen etc?
Nou als ik jullie met honden zie zal ik zwaaien en zwaaien hoor!
Dan denk jij nog wie is dat mens toch!Ha ha
Hava fun dear.
Ik heb een rotnacht achter de rug.Bijna niet geslapen maar toch
niet ontevreden hoor.
En ik eet meestal vleesvervangers-vandaag ook.Ik mag wel graag
nog een visje eten hoor.
En eens per 2 weken of zo eet ik vlees van reformwinkel.
Prettige dag allen en Satja als je me privé wil berichten wat ongeveer
je route is.Dan sta ik zeker paraat!!!!!!!!
Helder,je bent alweer weg?Goede dag voor jou.
Ha Katrina!
Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

bedankt voor je tips. Doe ik idd ook steeds vaker. Soms moet ik iets wel 6 keer herhalen maar dan heb ik zoiets van: en nou zul je luisteren ook. Dat schreeuwen helpt bij mij niet zo goed, heb nogal zachte stem. Was een keer boos op mijn kinderen, voor mijn gevoel aan het schreeuwen, zei een vriendje van mijn zoon: wat praat jij zacht!

Heb een keer met een dropping meegedaan, iedereen stond te discussiëren over de route, toevallig kende ik die plek, probeerde een paar keer te zeggen welke weg we in moesten, niemand luisterde, ben toen maar achter hen aan de verkeerde kant in gesjokt, zou me nú niet meer gebeuren hoor, heb wel íets bijgeleerd!

Erica,

pas je een beetje op met die pillen, het zijn geen snoepjes hoor! Kunje niet beter iets natuurlijks nemen, bijvoorbeeld nervovit van Bional, wordt je wat rustiger van, helpt mij altijd goed. Zit valeriaan in, wordt ook veel gebruikt voor examens enzo, je wordt er niet suf van. Maar dan niet een hele strip hoor, 3 maal per dag 1 of 2 tabletjes.

En wat UVW betreft, je bent nu bang voor de spookbeelden die in je hoofd zitten, maar het loopt altijd anders als je denkt. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest..... Maar ja, is makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer wat te ontspannen, evt. met zo'n nervovietje, sterkte meid!


Helder,

Goed dat je naar de huisarts gegaan bent, en dat je over je alcoholgebruik durfde hebben, goed hoor!
Weet je ook meteen hoe het met je lever is, en kun je straks weer lekker tokkelen. Je wordt nog eens zo gezond als een vis!

Wij gaan vanavond vis eten bij vrienden, en aangezien die overal wijn bijgooien, en ik niet wil zeggen dat ik refusal slik, begin ik morgen met mijn 1e alcoholloze dagje, zal ik me even als een vis op het droge voelen, en dan zondag mijn 1e refusalletje, ben er écht helemaal aan toe!

Fijne dag iedereen,


liefs Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo houtje je berichtje ontvangen en kon goed begrijpen dat je het moest verwerken wat zou je zelf doen zomaar een vreemde twee weken in je huis laten die je hele maal niet kent je zal best een toffe meid zijn ik ben 64 jaar en ben al haast 10 jaar weer alleen ik heb al eens meer iemand in huis gehaald zij had een zoon en een kat ik kon niets tegen haar zoon zeggen want ze nam het allemaal persoonlijk
op ze betaalde hier niks omdat ze geen geld had en dat vond ik niet erg maar haar zoon had iedere keer snoep en allerlij lekkere dingen die hij in mijnwoonkamer aan het op peuzelen wasen liet alle papiertjes rond slingeren de kat is vier dagen opgesloten geweest in de slaapkamer en ze liet de hele tijd mijn hordeur open dus kwamen er veel vliegen naar binnen toen ze weg ging was het een puinhoop in mijn andere huis heb ik ook een vrouw voor 5 dagen bij mij gehad en dat ging niet slecht ook heb ik twee mannen in een tentje op mijn land gehad voor 12 dagen iedere avond zaten ze binnen en ik kon geen
tv kijken en heb ze ook te eten gegeven zo je ziet houtje ik heb al eerder mensen gehad en dat liep niet van een lije dakje sorry hoor maar ga nu eindigen veel liefs en knuffels van mismaff:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt goed Verientje! dat je er aan toe bent. Probeer je vanavond met mate te nuttigen? of mag je nog een keer helemaal los? stof tot nadenken dus!

Satja wat heerlijk, klinkt goed, weer lekker een weekend weg met dames, en de honden die ook nog mee mogen, ben best wel jaloers.. ik heb vroeger heel veel gewandeld, steeds weekenden, het pieterpad.. ben van Pieterburen in fases tot Roermond gekomen en toen kregen mijn wandelmaatje en ik ruzie.. heb het pieterpad dus nooit helemaal uitgelopen en neem het me nog steeds voor.. wie weet ook eens een sabatical en in mijn eentje met hond het afmaken... of meeliften met een groep die dat laatste stuk nog eens gaat lopen.

Helder wat een grote stap, en zie je wel, dat actie ondernemen voor jezelf je meteen een goed gevoel geeft!! en weten hoe het met je lever is kan nooit kwaad.

Verientje wat is het soms moeilijk om voor jezelf op te komen he, ik heb meestal wel een grote mond maar laat me ook zo weer wegblazen, hoewel.. nu niet meer.. en als ze je niet willen horen dan wil zwaaien ook nog wel eens helpen.. joehoe.. Niet meer achter mensen aan sjokken die de verkeerde kant op lopen hoor... desnoods je eigen route gaan lopen!

Houtje, ik heb al veel te veel vis gegeten deze week, voornamelijk zalm, mmmmmmmm en ja ik ben een rasvleeseter, vind het heerlijk helaas.

Erica, de volgende in de herkeuringsstress, wat een ellende is dat he.. ik zit nu in de ziektewetstressen deels herkeuringsstress omdat er nog een beroepszaak gaat komen.. nee, daar wordt je absoluut niet rustig van maar weet dat pillen en drank het niet beter maken... Ik wens je veel sterkte en hoop dat je je gedachten en stress een beetje de baas zult kunnen tot die tijd. Sterkte!!

Lola, sterkte met je vriend..en vooral met jezelf je zit in een enorm lastig pakket waar jij alleen maar uit kunt stappen als je er aan toe bent.

Kate, goed bezig joh

hoop dat ik nu niemand vergeten ben!!

Hier schijnt het zonnetje weer en dat doet me gelijk weer goed, ik heb het zo ontzettend koud gehad de afgelopen dagen.. vannacht weer de electrische deken aan gehad om op te warmen.. zou het komen omdat ik een vetlaagje kwijt ben.. brrrrrrrr... ik werd er echt beroerd van. Ik ben echt heel gelukkig dat ik het zonnetje weer zie vandaag!!!

Okee iedereen een heel fijne dag. Ik ga mijn huis maar eens opruimen voor de zoveelste keer... ben al aan het onderzoeken of ik met een PGB een werkster in kan huren die helpt me wat meer orde in de chaos te houden... soms is het te erg! ene dag huis netjes, en 2 dagen later weer een zooi.. kan ik weer iovernieuw beginnen, er moet toch een systeem in aan te brengen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Houtje,ik ga lekker uit eten vanavond, mijn ouders zijn 45 jaar getrouwd, gezellig met iedereen behalve mijn zus want die is aan het rentenieren downunder, alhoewel het zou me niet verbazen als ze er opeens stond. Daarna een BBQ! Heerlijke, allemaal schaapsherders, krijg ik toch een beetje dat "downunder" gevoel.

Erica, ik zeg niets behalve dat het niet slim is. Je dokter blijkbaar ook niet.

Satja, heel veel plezier!

Helder, ik slik omega-3 al jaren. Het is pittig geprijst maar zoals je weet ben ik nogal gericht op de Engelstalige media, was getrouwd met een engelsman, veel in het buitenland gewoond, twintig jaar alleen maar engels gesproken vandaar dat mijn Nederlands zo slecht is de d en dt,pff... en dan kan ik ook nog niet typen Ik leg het even uit want ik krijg hier best veel vragen over en ik wil absoluut niet over komen als zo'n taalsnob. Kennen jullie die? Bij mijn studie Engels gaan ze dan ook onder pauze Engels met elkaar praten, allemaal Nederlanders!!! Daar zakt mijn broek van af en DAAR wil ik dus niet bijhoren.
In ieder geval, zo'n tien jaar geleden hoorde ik dat het goed is voor je hart maar ook voor je hersenen.
Mijn lever doet het prima maar mijn hersenen zijn als ik drink een vergiet. Nu hoorde ik dat je vanaf je 40ste ze eigenlijk moet gaan slikken tegen Alzheimers. Dat schijnt te werken.
Het is wel belangrijk dat je visolie koopt waar omega-3 in zit want dat zit niet in alle zalmsoorten of vis.
Heb je echt alles al gehad, drogist, apotheker, reform winkel of zelfs bij de supermarkt?
Als je postbus adres hebt ( je hebt toch een bedrijf) dan wil ik het wel naar je sturen?


Kate,
Je bent een genot om te lezen, echt waar! Wat ga je lekker meissie.
Ik heb een druk weekeinde maar er komt een pb aan!
En wat een goede tips voor Verientje.

Verientje,

Je bent echt niet de enige, echt niet. En het is echt een probleem, mijn staigaire had ook een zachte stem, straalde alleen maar onzekerheid uit en liep dus in feite achter de leerlingen aan. In vergaderingen idem ditto.
Hebben we echt een karwei aan gehad want anders had ze wel met haar studie kunnen stoppen.
In de klas mocht ze van mij niets meer zeggen todat het stil was, duurde het te lang dan greep ik in.
en dan begon ze overnieuw. Na een paar lessen ging het goed en kreeg ze meer zelfvertrouwen.
Ze was natuurlijk banger van mij dan van de leerlingen dus toen ze begreep dat ik het haar niet aanrekende ging het al beter. Na een paar weken liet ik het alleen doen was ik er even niet, zij en de leerlingen wisten niet dat ik op de gang stond.
Met vergaderen net zo, dan wilde ze wat zeggen en dan bulderde iemand overheen een dan zei ik gewoon volgens mij was X aan het woord. Dat heb ik maar twee keer hoeven doen.
Heb jij niet een vriendin die je in dat soort situaties kan helpen totdat je meer zelfvertrouwen hebt?

Tapas, het ging goed gisteren avond las ik.
Je klinkt weer de Tapas die we kennen.

Lola,heb je al eens van verplichte opname van je vriend gedacht want het klinkt alsof hij een gevaar is voor zich zelf en de omgeving? Hier gaan ongelukken van komen meisje!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie allen lieverds,
ieder hier heeft zo zijn/haar eigen behoorlijk heftige problemen
en dat jullie dan toch aan mij denken.Sweet hoor.
Tja,weten jullie;ik kan dit niet meer aan.
Net weer eens mijn vriend naar bed getakeld.
De drugs en de alcohol liggen en staan overal nog.
Ik ben het zat en de blauwe plekken ook.
Als mijn familie alles hoort staan ze hier snel op de stoep.
Durf ik die stap wel te zetten???
Ik weet het niet.
Maar ik moet wel wat want zo kan het niet meer verder.
Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,
ik snap je reactie hoor.
Mijn hulpverleners hebben ook zoiets.
Ik zit nu (sorry) even bij te komen van het gedonder.
Ik zal je wel privé over mijn acties op alles chatten.
Liefs Lola
En je klinkt echt niet als een oma hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola, weinig aan aan toe te voegen. Fysieke veiligheid is 1) dan geestelijke veiligheid 2) en dan leren zoeken naar balans als je alleen zou komen te staan.

Velen van ons hebben veel verloren, maar meer onnodige ballast. Geronnen werd gewonnen.

Spin daar garen bij, en beschouw jezelf écht als de spin in het web die de zaak controleerd. Dat drugs en alcohol en de rest in huis rondslinggeren lijt me gewoon niet acceptebel.

Sterkte meisje soms kan je beter alleen zijn dan heb je ook minder discussie over hoe en wat, en over wie waar veranttwoordelijk voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lieverds toch,ik ben zo moe en vind geen rust.Ook al ligt mijn vriend nu veilig
in het ziekenhuis voor eventjes.
Maar dat gedoe;politie-ambulance.
Maar eenoverdosis is zo gevaarlijk.
Dus ik was druk met ademhaling voelen en hartslag meten.
Daar ben ik zonder trots al bijna aan gewend.
Ja,ok ik huil nu maar ben nuchter.
Hoe vinden jullie dat??
Mijn grote broer heb ik ook ingelicht.Hij komt morgenvroeg hier.
Dat is toch ook heel lief?
Heb het ziekenhuis nog gebeld en zit nu dus weer zonder beltegoed.
Beetje angstig idee wel.
Dus zit ik op het forum maar niet alleen daarom hoor.
Ik wil jullie simpelweg bedanken.Oprecht bedanken.
En wil ook wat afleiding want mijn broer was not amused.
Kwaad dus.En hij heeft ook zijn rust nodig.
Knuffel Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk jij dat hij kwaad is op jou lieverd maar op de degene die zo misbruik van jou, je lichaam en je huis maakt.
Gebruik die kwaadheid in posititieve zin. Kan je niet een weekje bij je familie of vrienden terecht? Wat mij betreft: ik heb een zolder met logeergbedden en in noodgevallen is iedereen welkom, hoe dan ook. Niet voor eeuwig, maar om adem te kunnen halen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...