Spring naar bijdragen

woensdag 14 juni 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, gewoon de eeste niet nemen! Dat eerste stukje chocla, die eerste bonbon, dat eerste zakje zoute matten of hoe heet het tegenwoordig. Die eerste pizza, dat eerste toastje, dat eerstje stukje kaas. Allemaal niet nemen. ha ha. Hoe makkelijk.

Maar gedoe is het wel. Ben je nuchter word je dik. Ellende. Weet je dat er in je basis verzekering 3 of 4 cunsulten met een dietiste (of voedingsdeskundige zoals ze zich graag noemen) zit? Misschien is er een tip.

Hier gaat het wel. Gisteren gezwommen, dacht dat dat zo goed voor het lijf zou zijn maar nu vele malen meer pijn.
Auto naar de APK en beurt...pff, laat ik maar zo zeggen dat ik heel wat bolletjes moet slikken en verkopen wil ik binnen een jaar uit de rode cijfers zijn. Mijn hemel en dat voor zo'n klein autootje. Maar goed, zou niet weten wat ik zonder moest dus we accepteren maar weer.

Vandaag maar weer eens hos, daar gaat bijna m'n hele dag. Boodschappen, cadeautjes en kaarten en dan zit het grootste gedeelte van "de dingen die moeten en gewoon niet leuk zijn" er voor deze week op.
En ik ben eerlijk gezegd blij dat het niet meer zo vreselijk warm is. Heerlijk die ochtend frisheid. Scheelt ook weer voor het uur heen en terug naar hos en het gewacht aldaar.

Jongens, tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma wat is het HOS??
sterkte vandaag, heerlijk als je alle verplichtingen in 1 dag kan doen, ben je voor de rest weer lekker vrij. maar zo'n dag kan wel even pittig zijn.

Heerlijk ook dat het afgekoeld is.. pfffff...

Houtje, dat bestaat hoor, niet SdB maar SjS.. tenminste dat ben ik gaan doen toen ik met AdB ging beginnen, Streep je slank, www.margriet.nl/afvallen. Inmiddels ben ik 12 kilo kwijt, het gaat niet hard maar het gaat goed. Hoort voor mij ook bij een stuk zelfzorg

Helder, zelfzorg is zo belangrijk, je bent de moeite waard en moet gewoon eerst voor jezelf zorgen voor je voor een ander gaat zorgen, dat geldt trouwens voor ons allemaal.. want we zijn hier collectief erg goed in het voor de ander zorgen geloof ik.

Satja bedankt voor het inzicht.. als je stilstaat komt er vanzelf weer een weg in het zicht. Ik ga proberen het op me af te laten komen en zie wel waar het naartoe leidt.

Nou, ik heb mijn moed bijeen geraapt en ga naar mijn werk, absoluut geen zin, duurt altijd weer even voor ik in het ritme zit (hahaha, 3 ochtenden per week). Er ligt helaas weer meer dan genoeg werk op me te wachten..pffffff

Iedereen een fijne dag gewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houtje, Emma, Tapas en al die anderen,

Houd het droog!!!! Helaas gisteren zo vreselijk in de fout gegaan. Mooi weer wetend dat ik vandaag vrij ben 2 flessen wijn gekocht en nu nog halve over. En ik baal nu weer zo vreselijk. Weet op het moment niet hoe ik deze week door moet komen met 2 bruiloften, een strandfeest en een examenfeest. Vorige week ging het zo goed en nu ben ik weer al het vertrouwen in mezelf kwijt. Man en kids geloven er ook niet meer in. Ik heb jullie steun nu echt heel hard nodig a.u.b.

Stoppen met roken vind ik makkelijker en een paar kilo's erbij kan me ook niet zoveel schelen maar die drank, ik word er zo moedeloos van, zit te janken achter de pc. Op deze manier hoeft het van mij allemaal niet meer.

Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chinagirl, wat jammer!

Niet bij de pakken neer gaan zitten hoor! Het is heel moeilijk, maar misschien helpt het als je je doel voor de korte termijn bijstelt? Natuurlijk is het uiteindelijke doel om helemaal niet meer te drinken, maar daar gaat misschien meer tijd overheen. Misschien helpt het om jezelf een doel te stellen voor de kortere termijn waar je je makkelijker aan kunt houden, zodat je jezelf kunt belonen voor het halen van dit doel, en jezelf niet op de kop gaat geven.

Geloof me, we kennen allemaal het gevoel dat je jezelf wilt straffen, maar het helpt niet. Pak jezelf bij je lurven (zachtjes) en begin opnieuw!

Sterkte,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Chinagirl,
Het ging vorige week zo goed, schreef je. Probeer je daar dan nu weer aan op te trekken, Blijf geloven in jezelf. Ja, en die feestjes in het vooruitzicht....niet die eerste nemen, bestel meteen fris en je zult zien, dat je heerlijk kunt genieten. Nu baal je van jezelf, dat gaat voorbij; als jij het droog weet te houden bij die feestelijkheden, zul je je zo goed voelen. Niet denken, dat lukt me niet, maar: ik hou het droog, wat er ook gebeurt. Als het je al een tijd gelukt is, kun je het nu ook weer. Waarschijnlijk denk je als je dit leest, ja makkelijker gezegd dan gedaan; is ook zo, maar toch.....gewoon doorgaan, volharden en dat vervelende alcoholmonstertje een optater verkopen als hij zich laat horen...
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, lieve allemaal.

Kennen jullie me nog?
De oudgedienden nog wel hoop ik. Het gaat heel goed met mij. Ben erg druk met werken maar dat geeft niet want ik vind het allemaal erg leuk.
Ik heb een beetje teruggelezen , niet teveel maar wat ik wel zag is dat jullie mijn favoriete boeken lezen en wel zadelpijn en het verwende nest.
Och mensen wat zijn dat heeeeeerlijke boeken!!!!!!!!!!!!!
Ik heb ze gelezen van de bieb maar ik ga ze denk ik kopen want zulke boeken moet je af en toe weer even open slaan.
Zo herkenbaar, zo leuk, het is een lach en een traan wat daarin beschreven is.

Ik kom weer op het forum hor als jullie dat leuk vinden.
Hoe is het Emma, tante Til, Fleur, Houtje?

Liefs Gerda.

En alle anderen, Hermiena hoe gaat het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Romanski, nogmaals welkom.

Ik denk dat je zeker iets aan dit forum met struikelende lotgenoten kunt hebben. Als je namelijk iemand anders ziet struikelen over een bananenschil, dan weet je dat je daar moet oppassen waar je loopt!
;)

Ik denk wel dat het forum vooral goed werkt in combinatie met een behandeling, bijvoorbeeld die van Tactus, die de meesten van ons hier volgen.

Een probleem is nooit te groot om aan te pakken, maar het kan helpen om het op te delen in kleinere delen. Iedere keer als een kleiner probleem is opgelost geeft je dat weer kracht om aan het volgende deel te beginnen, denk ik (hoop ik).

Lees eens wat rond op het forum en in het archief, je zult zien dat (sommige van) jouw problemen soms erg veel lijken op die van anderen. Ik heb daar zelf veel aan gehad.

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Gerda

Dat vinden wij VRE-SE-LIJK als je terugkomt. Hè-hè.
Hartstikke leuk man (vrouw). Het is nog steeds gezellig hier, de ouwe meute met rollators (Pietjen Puk, Emma, Fleur, Tante Til, enz. enz. En hele leuke nieuwen, Tapas, Satja, Anjo, Beep, ..... vullen jullie het zelf even in?



En hallo Romanski,

Goh, ben jij het echt zelf? Of ben ik in de war (teveel koffie?)
Er is een voorstel-draadje, wie-is-wie, dan kun je lezen wie wij zijn en wat wij doen en hoe het hier werkt. En óf het werkt..... ik ga naar de 8 maanden droog na 25 jaar een liter witte wijn (ww) per dag en zo zijn er veel meer. De meesten van ons hebben de internettherapie gedaan, daar is helaas een wachtlijst voor maar je kunt alvast beginnen, het is hier een warm badje vind ik en je vindt allemaal lot- en gevoelsgenoten.

Sterkte en als je vertelt wat je probleem is en je doelen kunnen we je gericht steunen te minderen (of te stoppen.).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

Hier een opgetogen Kate.
Lekker vrij vandaag, gemediteerd, geyoga'd, een beetje gestoft en met een diepte-boek in de aangenaam fris-warme lucht op mijn terras.
Een zieke patiënt thuis die weinig aandacht vraagt, ligt lekker in zijn bedje.

Ik heb de afgelopen maand 2 weken niets gedronken, daarna 2 weken minderdanvoorheen maar wel elke dag en toch was ik niet helemaal tevreden. Het lukte me niet om een begin te maken met stopdagen. Als het niet mag dan komt de drang juist op.

Nu kreeg ik gisteren de inval om dan eens alcoholvrij bier/wijn en light (kleiner alco%) te proberen!!!
Dus gisteren blikjes alcovrij bier gekocht en appelcider wijn alcovrij en cider 1,1% (voor het weekend? doe maar ruig).
Nou het smaakte me best zo'n alcovrij biertje bij het eten.
En na 2 blikjes zit je hartstikke vol, daarna alleen nog trek in water.
Na het eten nog de puf om de hele tuin te sproeien, heerlijk.

Wie weet is dit een manier die bij me past.

Over roken: ik heb erg lang gerookt en heb wel 30 stoppogingen gedaan.
Nu ben ik er al 9 jaar vanaf! Zonder er ooit nog naar verlangd te hebben.
Het is dus mogelijk! (zou dat uiteindelijk ook voor alcohol gelden?).

Voorlopig hou ik het op matigen en nu dan dit nieuwe experiment.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Romanski,

Volgens mij heb je helemaal gelijk.

Ik heb een kennis, hij is heel geslaagd in het leven, mooie vrouw en 3 bloedjes van kinderen, ver boven gemiddeld inkomen en een heel groot huis. Eigen zaak en zo'n mooie bak voor de deur. Staat vrij hoog in de wie is wie in deze omstreken.
Ook een hele knappe vent met een vlotte babbel en heel beleefd maar ach ook heel geslaagd met het consumeren van drank ( altijd goede kwaliteit spul).

Herken je jezelf daar wat meer in?

Ondanks dat ik hem heel graag mag, heeft hij volgens mij meer problemen dan ikzelf heb.

natuurlijk praat ik weleens met vrienden over hem en om dan zijn privacy te beschermen noem ik hem maar wat er het eerste in me op kwam:"Sukkel."

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

Volgens mij is dat een prima alternatief voor het echte spul. Het is een vervanger omdat je dezelfde rituele hebt al bij drinken en als het je zo lukt waarom dan niet?
Heerlijk he, dit weer even, lekker koel.

Gerda,
Wat leuk om je te lezen. Ik ken je van het archief en het zou heel leuk zijn als je weer mee deed.

Volgens mij liggen er een paar van hun stoel bij het lezen van mijn berichtje aan Romanski.
Sorry, ik heb daar zo mijn redenen voor en in het echte leven heb ik een nogal scherpe tong.
Aan jullie mijn oprechte excuses.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi,
goh wat een dagdraad.

Chinagirl, balen balen maar gewoon doorgaan! Heb je al enig idee waarom het zo mis ging. Ik bedoel het idee van een dag vrij kan er ook voor zorgen dat je allerlei plannen voor die dag maakt en daarbij zeker geen kater kunt gebruiken. Of? Ik weet het niet wat er dan in jou bol omgaat. Maar dat zijn wel de dingen die je uit moet zien te vinden. Heel veel sterkte!

Twan gezellig data je er bent. Hee veel succes

Gerda wat gezellig! En wat heerlijk om te horen dat het allemaal zo goed gaat! Hoop je weer wat vaker te lezen.

Tapas; hos is hospitaal. Hoe korter dat woord hoe beter. Maar het viel wel mee, ging allemaal redelijk snel. Maar ikwas me toch een partij moe. Zo uit de auto in bed en geslapen. Even alle nare beelden vandaar vergeten.

Fleurtje, hoe is het?? Fijn je weer te lezen.

Kate leuk dat je de alcoholvrije hebt ontdekt en dat het blijkbaar voor je werkt. Veel programma's als AA waarschuwen je ervoor omdat het teveel doet denken aan. Maar als jij er mee om kunt gaan prima.

Romanski, welkom. Tja, dit forum is net het echte leven. Als je even goed luistert dan hoor je verhalen en gebroken levens en noem maar op. En omdat veel van hier "het masker van succes" hebben afgelegd en hun ware ik naar boven komt komt daarmee ook het onderliggende verhaal naar boven.
Succes hoop dat dit forum jou ook een beetje kan helpen.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Ik dacht dat een alchoholprobleem een verslaving was?
Moet men arm zijn hiervoor?
Kan iedereen niet uit zijn evenwicht geraken?
Of als iemand een prima leven heeft , kan die van drank een gewoonte maken tot het verkeerd afloopt?
Ik heb in elk mogelijk soort leven gezeten, van de goot tot welstand, en stadia ( gelukkig tot ongelukkig) al gezeten, dus ik spreek van ervaring.
Het is een ziekte. Een ziekte. Met vele stadia en vooral vele excuses om ze te hebben of ze niet te hebben.
Ik trek geen partij, maar wil het wel opnemen voor iemand die misschien veel moeite heeft gedaan om zich hier bij aan te sluiten.

toch een vriendelijke groet Lena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nou juist het probleem met alcohol, het komt in alle lagen van de bevolking voor... Overal zijn mensen die daar gevoelig voor zijn. Maar het meest zichtbaar is idd de alcoholist die geen geld heeft en op straat rondzwerft de rest drinkt denk ik voornamelijk achter "gesloten" deuren, thuis, op een feest, in de kroeg.. of onzichtbaar in het geniep... de een heeft er geen problemen mee en zal nooit verslaafd raken en voor de ander is het een heel groot probleem.. alcohol.. zucht..

zucht.. ik ben moe en afgedraaid en heb een barstende koppijn.. ben daarnaast zwaar geschokt door de dood van Bert Klundert wat ik net op het nieuws hoorde.. en wil me het liefst volproppen met eten..

maar voor de rest gaat het goed hoor... zal wel horen bij mijn eerste dag werken na een vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oohhhh is hij toch overleden....erg nog zo jong en dan twee hersenbloedingen. We hebben het niet in de hand dus.
Wel kunnen we proberen ons best te doen vind ik (roken, drinken, ehhhhh snoepen) nou ja ik ga nu onder MEDISCHE begeleiding proberen die 5 kilo te verliezen het moet ECHT.

Ik blí'jf maar eten de hele dag, dat KAN echt niet. Ben ik 7,5 maand ruim 5 kilo aangekomen, dat MOET eraf anders kan ik beter een vuilniszak nemen met gat voor hoofd (hoewel....misschien beter niet).

Neem me niet kwalijk , maar veel van de discussie hiervoor begrijp ik domweg niet. Ik laat het zo en ga eten. Geen uitleg aub dat is niet aan mij besteed.

prettige avond (ik verheueg me nu al op het gevoel het dekbed over me heen te kunnen trekken....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romanski,
Er is al veel op je gereageerd op je vandaag.
Je vraagt "helpt het echt om hier te komen als je van een te groot probleem af wilt? of wordt de vrije val alleen maar groter met (struikelende) lotgenoten? "

Ten eerste: je kunt ook op een andere manier proberen iets aan het grote probleem te doen; heb je al eens contact met je huisarts opgenomen bijvoorbeeld? Er met anderen over gepraat?
Ten tweede kun je er alleen achter komen of dit forum helpt als je het probeert; jij bent de enige die kan bepalen of je er iets aan hebt.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb er veel aan. Juist om te weten dat je hier mag "struikelen" is zo goed vind ik. Niemand zal daarna een ander "pootje haken". Ook het lezen dat er af en toe iemand struikelt kan juist motiverend en stimulerend werken vind ik.
Ik zou zeggen: lees en schrijf en doe je voordeel ermee. Soms is het veel; maar ik ben het eens met Lenaliey dat je ook diagonaal kunt lezen.
Succes met je voornemen
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kathrina,

In het Engels heet dat een 'Spritzer". Ooit heel lang geleden werkte ik in een poeppie chic restaurant
en daar dronken een heleboel mensen spritzers tijdens de lunch, precies om de reden die jij aangaf.
Ik was de gastvrouw van dat restaurant, ik ontving de mensen, bracht ze naar hun tafel etc.
De eerste keer dat iemand een spritzer bij me bestelde, heb ik daar 15 minuten over gedaan!!!!
Ik begreep dat ik een peperdure Sancerre open moest maken in een groot glas moest schenken met ijsblokjes en spuitwater en dat begreep ik dus echt niet. Ondertussen werd de rij bij de deur steeds langer, begon de baas in het Frans tegen me te rattelen en een ober in het Italiaans tegen me te gebaren.
Verwarring alom en ik bijna in tranen, ik kon gewoon niet geloven dat ik het goed begrepen had en twijfelde enorm aan mijn Engels, Frans etc.
Ik mocht wel blijven, hoor. Toen het weer rustig was en mijn baas weer gekalmeerd snapte hij mijn verwarring en zei zoals een dikke Gallier betaamd:'Gekke jongens, die Britten."
;)

En dat vind ik zo leuk aan het forum, soms moet je weer denken aan dingen die je dacht al te vergeten te zijn.
Maar dat water bij de wijn doen daar heb ik nog steeds last van:D
Ik drink whiskey ZONDER ijs en soms met een slokje water APART! Of was dat dronk?

Tapas en Houtje,

Jullie klinken alle twee bek af en verdrietig. Lekker slapen en hopelijke morgen weer een betere dag.
En Houtje, ik zou de moeite niet nemen om het te begrijpen, het was niet zo belangrijk.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je bent inderdaad niet snel maar alle goede dingen komen als je er op wacht.
Nee hoor, ik hoef mijn leerlingen niets wijs te maken behalve dan mijn vak
:D
Ik heb ondeugende oogjes schijnt en vind het leuk om naar ze te luisteren en ze te obsereveren verder ben ik in de klas gewoon prettig gestoord. En dat pikken ze zo op, dat weet jij als geen ander. Dus ik hoef ze geloof ik, niets voor wijs te maken voor hen ben ik of een bi#@ of keigaaf.

Ik kan niet wachten tot ik weer mag. Was vandaag benieuwd of iedereen uit mijn klassen het examen gehaald had. Gek he? Hou je toch.
Nog 2 maanden, en nu weer BBL, handen en voeten werk en juist daarom zo leuk.

En nee, ik ben Satja niet, wilde even van gedaante veranderen en koos dus het meest voor de hand liggende teken maar nu denk ik bij mijn berichtjes he Satja, klooi dus nog maar even door totdat ik de juiste gedaante heb gevonden. Het is soms net het echte leven.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hé zeg! Net ingelogd en dan zie ik mijn eigen kop al tien keer in de dagdraad staan. Héééél vreemd.

Maar het is mijn bezit niet hoor, dat hoofd, dus ga je gang Anjo.

Ik vind trouwens dat ze wel wat meer afbeeldingen mochten hebben om uit te kiezen. Maar ja, dat is natuurlijk een peanutsprobleem.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...