Spring naar bijdragen

De bezemwagen


Houtje

Aanbevolen berichten

Dan volgt hier een oproep van dit erg nuchtere forum. Zien of spreken jullie mensen die genoemd worden, aarzel dan niet en verveld je wedervaren hier op het Forum.

Tante Ti-i-i-l: waar zit je? Uitgevlogen met je koolmeesjes? Ik moet aan de tartaar en rode kook dus HELP

Medea: Hoe gaat-ie Meis?????????? Red je het nog een beetje en vind je de warmte juist makkelijk of extra vermoeien.

Mismaff: goed dat je zo duidelijk voor jezelf en je privacy opkomt ...

Ziba, gaat ie goed????

Tosca, mijn Refusal-vriendin, redden we het allemaal?

Water, we zien je maar zo af en toe voorbijschuiven (klotsen....) of is dat van het water????

Beep still going strong,

Maar waar is Kaab die hoorde toch bij Beep of ben ik malende?

Er was nog één stel Dré en JLO die heb ik ook nooit meer gezien.

Ik mis er nog een paar ik heb een lijstje van een half jaar geleden, maar inmiddels zijn we verdubbeld?

Hermiena zit in Italië, PP is haar Belgische bonbon-kilo's aan het affietsen (zonder alcohol) en er kwam zelfs geluid uit de Keulsche I-Pod heden tot mijn grote vreugde.

Cheryl gaat stoppen, hartstikke goed meid. En Romanski ook. Erg fijn voor je. Je zult zien dat het je enorm goed doet en je meteen een inwendige rust krijgt, dat lijkt me zo fijn voor je.

De bezemwagen staat klaar, dus instappen maar:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Houtje,
Tante is niet met de meesjes weggevlogen.
Die lieten trouwens een leeg nest achter met slechts 1 onnozel eitje.
Met tante Til gaat het wel heel aardig.
Til drinkt niets meer, en dat blijft haar goed bevallen.
Nog immer; So far so good!
Op het saaie af.
Groetje,
Tante Til.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje , alles gaat goed hier.

Nou ja...
Pa in zaikenhoes, Ma mot zeult worden, wicht is eigenwies, baan is drok ja... dat vreet wel op den duur. Maar goed, naarmate ik ouder word krijg ik een vrolijker gemoed. Fijn is dat, ik geniet daarvan. Misschien ook wel "naarmate ik nuchterder wordt..." ik drink steeds minder alcohol.
Ik wil daar regel in hebben. Maar ik besef wel dat een gewoonte van decennia niet in een paar weken is opgelost. Ik doe het dus allemaal rustig aan, met een doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Water,

Fijn je weer te lezen. Ik hoop dat het niets ernstigs is met je vader.
Wat moet je moeder, in mijn dialect betekend dat ze gedragen moet worden maar dat klopt weer niet met eigenwijs....... En het is druk op de zaak geloof ik.

En met jou gaat het dus ook goed. Fijn.

Dikke kans dat ik nu nog uren ga piekeren over "zeult" wat doe je me aan:D

Slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Zien of spreken jullie mensen die genoemd worden, aarzel dan niet en vertel je wedervaren hier op het Forum"

Of Marieke,

Trek zelf aan de bel. Vrees niet, zie de andere discussie van vandaag, het gaat juist om i e d e r e e n.
En dat er weinig op je gereageerd wordt, of dat je dat gevoel hebt, is vervelend. Heb je zelf een idee hoe het komt of waarom?

Wat mij betreft vanavond ging ik het eten bereiden (half zes eten) ivm vermijden van de trek. Verder gaf ik nog wat algemene tips: afleiding en véél drinken. Enne, soms Tandhakken (een oude term van Mathilde en mij) om aan te geven dat we het moeilijk vonden zonder alcohol en zéker op bepaalde momenten. Mijn vraag is dan ook aan jou: je weet wanneer je moeilijke momenten zijn, kun je iets verzinnen als afleding/activiteit ertegen?

Enne, Marieke, dat was dus de bedoeling van de oproep "bezemwagen" om iedereen bij een te vegen. ik had écht niet de intentie jou expres te vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat ik je nou toch toevallig spreek Marieke. Ik had zelf eigenlijk ook niet zo'n enorme last ervan (je vergeet hè na zoveel jaren) maar wat mij dus ook dik tegenviel was dat het stoppen totaal geen invloed heeft gehad op mijn depressiviteit.
Ik ga eens even kijken in het archief of ik wat kan vinden daarover. Of in mijn eigen Tactus-verslag. Be right back!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Misschien heb je wel een beetje gelijk. Ik lees iedereen en ik ben je dus ook niet vergeten maar inderdaad je hebt gelijk. Ik was me er ook niet van bewust. Mijn excuses.
Voel je je lichamelijk rotter nu je niet drinkt of is het je gemoed dat zwaarder weegt?
Je hebt dat gezegde ik drink omdat ik problemen heb of ik heb problemen omdat ik drink.
Zit wel een greintje van waarheid in maar stoppen met drinken is ook geen wondermiddel.
Ja ik voel me lichamelijk wel een stuk beter maar geestelijk loop ik niet elke dag te fluiten. De harde waarheid is dat ik niet voor niets dronk, het bracht me in die zin wat op. En die ontlading is er nu niet meer. Het is het T-lijstje van Franklin, de voor en de nadelen.
Voor mij werden de nadelen te zwaar wat betekent dat ik nu zonder de voordelen moet doen.
En dat is niet altijd leuk.

Als je lichamelijk rotter voelt dan zou ik toch echt even langs de dokter gaan.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi houdje hi fijne meid .met mij gaat goed. allen heelvaak weet ik niet wat moet ik schrijven .ik wil heelveel dingens vertellen maar kan ik niet verwoorden,maar ik ga het vaaker proberen,met niet drinken gaat goed morgen wordt het precies drie maanden dat ik gestopt heb met drinken ,ik had een uitgelijer het is soms moeilijk,erg moeilijk zelfs bv als je in een feest bent of zo ,of als je een terrastje zit en vooral die hete dagen .maar de ergste is al achter de rug.ik hoor van sommigen in forum dat campral een placebo is , maar het heeft me echt geholpen .ik krijg vanavond bezoek uit buiteland en het kan zijn dat ik wat minder kom.dan weten jullie de reden.hele fijne avond.groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Je bent weer gestopt lees ik.
Dat vind ik hartstikke goed van je maar soms raak ik ook wat in de war: de ene week gestopt, de andere matigen, moet je natuurlijk helemaal zelf weten, echt! Ik ben zelf ook van stoppen naar matigen gegaan.
Maar vandaag lees ik dat je 5 weken gestopt bent.....
Dan krijg ik het idee dat dat niet helemaal klopt.
Misschien zit ik ernaast.

Kate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve forumgenoten,
Gaat niet goed, weer gedronken vanavond, weet niet zo goed waarom. Ben jaloers op de diehards.
Maar ja , had zelf ook bijna 5 weken geen drank gehad, dan nu weer, kan echt niet een beetje aan..
Heb mezelf ook beetje verloren in de discussies, ook al heb ik daar niet aan deelgenomen.
Nu ga ik slapen, morgen weer werken, sterkte allemaal en willen jullie me helpen?
Weet alleen niet zo goed mijn vraag te verhelderen..



Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Beep, wat doe je nou lieverd? Dit gaat niet helemaal zoals je wou hè?

Ga lekker slapen en denk morgen nog eens na over je vraag.
Natuurlijk wil ik je helpen! Ik ben alleen vanaf morgen vier dagen in opleiding dus pas zaterdagavond weer terug.
Er zijn genoeg forummers die je gaan redden, daar heb ik alle vertrouwen in. Ik ben wel heel benieuwd naar wat er aan de hand is dus ik hoop dat nog uitgebreid van je te horen als ik terug ben.

Klinkt misschien truttig, maar ga toch maar eens nadenken over de vraag waarom je juist nu de mist in gaat. Wat zit je dwars? Wat houdt je bezig? Daar ligt de sleutel naar een goede doorstart voor jou!

Ga lekker slapen en wees niet boos op jezelf morgen.

Liefs,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...