Spring naar bijdragen

vrijdag 30 juni


hermiena

Aanbevolen berichten

Hey vriendjes en vriendinnetjes, ik ben weer in het land. Heb een hele fijne vakantie gehad. Hoop dat het met iedereen hier ook goed gaat. Helder de titel heb ik van jou gepikt zag ik staan, hahaha. Maar je hebt gelijk inderdaad ik zou dat zeggen!!

Ben iets eerder terug dan gepland omdat er een vriendin van mij is overleden. Ze had een hersentumor en ze wordt maandag gecremeert. Vanavond is de avondwake. Ik wist natuurlijk wel dat ik haar niet meer zou zien als ik terug zou komen van de vakantie maar toch doet het pijn!! toen ik het slechte nieuws woensdag hoorde wou ik dan ook graag naar huis om bij mijn andere vriendin te zijn die ook een vriendin van haar was. Heb de hele vakantie geen druppel gedronken maar toen het nieuws kwam dat ze was overleden heb ik 1 biertje op haar gedronken met tranen in mijn ogen. Omdat ik wist dat dat haar wens was. Het was een mooi en symbolisch gebaar en ik heb er geen spijt van. Bij die ene is het gelukkig ook gebleven want met al die tranen in dat bier smaakt het niet.

Vandaag en maandag dus zware dagen voor mij ook al heb ik er wel vrede mee. Heb besloten om van nu af aan van elke dag te gaan genieten en eruit te halen wat er in zit want het leven is veels te kort, voor je het weet is het voorbij.

Had beloofd om af en toe wat van me te laten horen dus bij deze. Zal me niet meer actief mengen in het forum maar check wel mijn prive berichten en natuurlijk msn.

Kun je nagaan, ik ben net thuis en hier zit ik alweer. Mijn familie weet nog niet eens dat ik al 2 dagen weer thuis ben.

Lieve allemaal maak er een mooie dag van.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Hermiena ik heb je gemist, zo het klopt dat ik jou citeer, dat heet missen.
Ik heb zo, n angst gehad dat je het had aan gelegt met een romantise druivenbakker maar
gelukkig drijft schoonheid altijd boven.

Verdrietig natuurlijk is de reden waarom je nu thuis bent, maar toch lieve Hermiena fijn dat je weer
hier bent en verteld hoe het is met je, veel sterkte komende tijd , en gecondoleerd met je vriendin.
maar naast de condeonlanse, een dikke knuffel, ik ben geen biertje van 5%maar 100% een vriend


Woeste Kus Helder

enne dat ene biertje is toch een mooi en lief gebaar, maar verdriet smaakt nooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hermien,

Wat een verdrietige situatie. je hebt gelijk, het kan allemaal zomaar over zijn. Lief dat je eerder naar huis bent gekomen om bij je vriendin te zijn. Je moet deze gebeurtenis met elkaar delen.
Ik wens je heel veel sterkte.

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,

Ik hoop het heel erg voel nog steeds geen lust om te drinken, vandaag boodschappen gedaan en rustig langs de drank gelopen, ik hou mezelf niet meer voor de gek door te zeggen ik ben er, daar ben ik ook goed in om dan vervolgens weer te gaan drinken.
ik ben begonnen en ga rustig door elke dag opnieuw om door te gaan telkens als we weer stil staan om door te gaan(wie kent het lied niet).
hoe is het met jou?
Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,

Ik hoop het heel erg voel nog steeds geen lust om te drinken, vandaag boodschappen gedaan en rustig langs de drank gelopen, ik hou mezelf niet meer voor de gek door te zeggen ik ben er, daar ben ik ook goed in om dan vervolgens weer te gaan drinken.
ik ben begonnen en ga rustig door elke dag opnieuw om door te gaan telkens als we weer stil staan om door te gaan(wie kent het lied niet).
hoe is het met jou?
Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,
Gecondoleerd met het verlies van je vriendin, heel begrijpelijk dat je eerder daarvoor van vakantie kwam. Het geeft ondanks de pijn een beter gevoel als je bij haar afscheid kunt zijn.
Fijn dat je een goeie vakantie hebt gehad.
Sterkte maandag

Eefje, wat fijn dat je zo snel met de internetbehandeling kunt beginnen, je had je toch pas aangemeld?
Ben blij dat je een goed gesprek hebt gehad met je vriendin, duidelijkheid en eerlijkheid kunnen veel opleveren he?
Heel veel sterkte en succes, je klinkt sterk en overtuigd
Groeten
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Hermiena,

Dubbel hoor je verhaal. Dat vreugde en verdriet toch zo samen kunnen gaan.... raar. Wel heel lief hoe je erover praat vind ik. En dat het zomaar afgelopen kan zijn realiseer ik me terdege (soms steeds meer)...

Sterkte en ook bij de condoléance en begrafenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Hermiena,

Dubbel hoor je verhaal. Dat vreugde en verdriet toch zo samen kunnen gaan.... raar. Wel heel lief hoe je erover praat vind ik. En dat het zomaar afgelopen kan zijn realiseer ik me terdege (soms steeds meer)...

Sterkte en ook bij de condoléance en begrafenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma,

even iets anders, ik ben nog steeds aan het bijlezen, dat is n.l. best een hele taak na zo'n poos, en dan zie ik ineens, op 23 juni dat jij afscheid wilt nemen!

dat had ik gemist. Eerlijk Emma, ik schrok ervan! Het forum zonder Emma, dat is tja, dat kan toch gewoon helemaal niet. Dat is toch gewoon ondenkbaar!

Emma, blijf alsjeblieft lekker meedoen, ook al lukt het niet drinken niet goed. Je bent er toch mee bezig en het gekke, hoewel het bij jou niet goed lukt, ben je volgens mij een stimulans voor heel veel anderen!

Gek is dat eigenlijk he?

Hoop dat je lekker blijft meedoen.

Je begrijpt, als het beter voor je zou zijn te 'minderen' met het forum moet je dat doen maar het zou heel heel jammer zijn!

Maar ik geloof dat je, net als Helder en Hermiena, toch nog niet echt weg bent. Een Emma draadje, ik zou er voor gaan!!! Een extra mooi draadje met extra mooie woorden!

groetjes

Pietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hermiena,

Ik denk aan je.Ik heb het zelf nu al twee keer meegemaakt en het doet pijn ook al heb je samen al afscheid genomen. Dat biertje was heel iets anders dan drank, het was een symbool.
Fijn dat je nog een vriendin hebt met wie je dit kunt delen. Afcheid maar ook de celebration of a life.
Sorry, ik kon even niet om de nederlandse woorden komen.

Met liefs,
Anjo




sorry, ik kan niet typen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij dat wilt geloven, Kathrina zou ik dat dan gewoon maar doen.
Wie weet slaat het aan en wordt de wereld toch iets vriendelijker.
Ik heb onder Femmy antwoord gegeven over je vraag op fatsoen, nu ja antwoord, gewoon gedachtes.

High four,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé allemaal,

Jazeker het gaat goed met mij. Je zult het niet geloven maar ik heb deze week zelfs één glaasje wijn gedronken. Ter gelegenheid van een bijzonder etentje met een oude vriendin. Geheel probleemloos. Van één glaasje sta ik zelfs al een beetje op mijn kop maar ik heb helemáál niet de neiging om dan meer te gaan drinken. En ook niet als ik daarna weer thuis ben. En de dag erna niet. Het gaat dus helemaal prima met mij.

Ik heb de afgelopen week wel af en toe meegelezen hoor. Al was het maar om af te kicken. Maar ik merk echt dat het me goed doet om niet meer zo actief te zijn hier. Lijkt misschien een beetje verraad maar zo voel ik het zelf absoluut niet. Ik draag jullie allemaal nog steeds een warm hart toe en wens jullie ALLE goeds!

PP, ik ga je gauw schrijven!

Allemaal een mooi droog weekend toegewenst. Volhouden hè, kanjers!

Liefs,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien,
Het hoort hier misschien niet helemaal thuis maar ik heb tactus benaderd en gevraagd om wat meer informatie te geven over middelen zoals Refusal, Antabus en Campral.
Ben benieuwd wat ze er mee doen.
Voor allen
Welterusten en morgen gezond en fris weer op
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Tosca,

Ik ben het zo met je eens. Al speurend kwam ik op de site van Parnassia en daar vond ik de informatie die ik van de week nodig had.
ik klaagde over moeheid en hoofdpijn en heb al bijna een jaar last van mijn maag. Het is toch van de zotte dat ik zelf moet gaan speuren omdat de dokter zelf die link niet legt. Zo bijf ik ook hameren dat wij thiame moeten slikken. Weet niet hoe je dat schrijft want hoe vaak kijken ze niet alleen naar leverfunctie en maar vergeten we de hersencelletjes die weg zijn en ook niet meer terug komen. Er zijn 800.000
mensen in Nederland die te veel drinken. Hoeveel duizenden hebben een probleem maar weten het niet.
Een paar jaar geleden zag ik een interview met Mary T moore, zij had het over haar gevecht met alcohol, zij dronk twee glazen martini per dag. Mijn eerste reactie was duuuh maar
toen vertelde ze dat ze het niet kon hebben als ze die niet kreeg. Daar reageerde ze heel heftig op.
Wijze vrouw eigenlijk. In haar land zijn ze ook nogal tegen koffie, al heeft starbucks hele goede omzet.
Ook zo iets als ik geen drank in huis heb kan ik goed aan maar geen koffie, is dramatisch.
Dus zit ik eigenlijk met drie verslavingen. Koffie, mijn peukjes en mijn whiskey.
Het grote voordeel is dat ik een binge drinker ben. ik kan maanden niet drinken en dan kort achter elkaar enorm beel drinken, maar het is altijd vluchtgedrag. Dat is nog slechter voor je lichaam.
Ik ben nu erg aan het dubben met hoe ik het ga doen.
Ik drink graag een wijntje bij een vriendin of bij een etentje. Daar bij zal ik op zijn minst wat
aangeschoten zijn. Drie glazen tops in de zo veel maanden..
Whiskey is mijn keus voor vluchtgedrag liefst nog met een slaaptablet, ik wil dan gewoon mijn hoofd stil hebben.En dat is bloedlink. En daar moet ik mee stoppen en een andere manier vinden om met spanning om te gaan..
Nu zit ik eigenlijk te dubben ovr de WW, wil ik dat wel stoppen? Of wil ik dat bewaren voor speciale gelegenheden? Moeilijk, moeilijk.

In mijn volgende gesprek met de dokter zal ik dit eens aan kaarten, of ik toch thiame krijg en of omega 3
ook in het ziekenfonds zit want ik wil mijn hersenen toch wel de kans geven die ze verdienen.

Mijn doel is nog steeds even helemaal niet drinken zodat dit lijf bij kan trekken.

die smoothies bij tips en adviezen klonken heerlijk. maandag maar eens in de bieb kijken.Omega 3 kan ik namelijk nu even niet betalen maar iedereen van ons staan zwak, iedereen kent korzarkov maar hoe is het gesteld met de ziekte van alzheimer.

Dus ik dub nog gewoon even door. De weegschaal hangt nog steeds naar het niet drinken.

Ik weet dat de meeste van jullie aan de WW en bier zitten dus vat het aub niet verkeerd op.

anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Omega 3-6-9 is veel goedkoper in de VS en Canada. Een vriendin van me brengt het voor me mee. Ik betaalde 19 euro voor 100 capsules. Da's minder dan de helft van wat je hier betaalt. Misschien ken je iemand die deze zomer naar daar op reis gaat?

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo lieverd,

Ik vat het niet verkeerd op, maar of je nu WW of Whiskey drinkt het alcoholpercentage blijft t zelfde en het effect ook. Laat die weegschaal nou maar naar de goeie kant hangen dus niet drinken en ook niet in de zoveel maanden, dan kan je weer beginnen. Hou t nou uit je systeem, gebruik de ruimte in je hoofd en je dagen voor andere zaken.

Thiamine is 1 van de vele B vitamines en dat hoeft niet zo duur te zijn, zijn goeie te koop bij de Tuinen. Daar is nu ook een actie dat veel van hun vitamines voor de helft van de prijs zijn. Maar als ik je iets mag aanreden kijk dan voor een complete Vit B tablet waar alle soorten in zijn. Bijv. een Vit B forte heb je gelijk alles in hoge dosering, drank breekt niet alleen B1 af maar ook de rest.

knuffel CG

PS kom ook eens dansen als Fran en ik weer a.h. plafond hangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...