Spring naar bijdragen

wie stopt er mee?


romanski

Aanbevolen berichten

Laatste poging tot een reactie hierop

wat heeft dat nou met arrogantie te maken

miscommunicatie is zo ongeveer de oorzaak van alle geweld , ruzies, oorlogen

niemand is minder of meer, ieder zoekt zijn eigen omgeving waarin hij/zij kan gedijen en warmte voelt

dat doe jij, ik en is niets menselijk vreemds

ik kom hier voor mezelf op de eerste plaats (zoals iedereen hier) en hoop een aantal mensen te ontmoeten waarmee een (ook talige, want daar moeten we het hier mee doen) klik tot stand komt. Die ik kan steunen, oppeppen, laten lachen en omgekeerd. dat dat er in ruim een maand tijd al zoveel zijn had ik niet gedacht, mooie dingen meegekregen, vertrouwen en begrip; herkenning ook

dat maakt mij (en hopelijk ook een aantal anderen) sterker, hard nodig om een behoorlijk vuiltje in mijn leven weg te poetsen, om die zon weer volop te voelen en te laten voelen aan hen die mij lief zijn. Dat ik dat doe op mijn manier (zoals iedere op de hare/zijne) moet jij net zo respecteren als ik dat van ieder moet doen (kijk maar naar de inhoudelijke reacties van mij: die zijn nooit denigrerend naar wie dan ook, omgekeerd wel)

als jij of wie dan ook dat niet herkent (die andere taal?) laat het dan gaan er zijn er zovelen om mee te delen..

waar ik een hekel aan heb is betutteling, bemoedering, onbegrip en misinterpretatie van wat ik helemaal niet ben

met oprechte inzet

R

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Heeft niets met rechten maar alles met fatsoen te maken.

Wat dat betreft ga je op een forum op dezelfde manier met mensen om als in het dagelijks leven, met respect, en als je elkaar wat langer kent, weet je beter wat je aan elkaar hebt en kan het wat meer lijden, maar zelfs dan nog zou je dit niet op zo'n manier kunnen zeggen.

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, O allen,

Laten we de verhitte gemoederen wat afkoelen, volgens mij zitten we hier allemaal voor hetzelfde. WE/ WIJ, en ik hoop dat ik voor velen spreek, hebben allemaal een probleem met Alcohol, anders waren we hier niet op dit forum te vinden. Het is belangrijk dat we elkaar met respect benaderen en behandelen, alleen wat ik al eerder heb aangegeven, is dat je nooit op deze wijze kan zien wat iemand bedoeld. Het is bewezen dat communicatie voor minstens 70% non verbaal gaat en de overige procenten verbaal. Dus hier heb je gelijk 'ons' probleem en dat is 2-ledig. WE kennen elkaar niet en we zien elkaar niet en we moeten het dus van pure schrijftaal hebben en de 1 is daar beter in dan de ander, laten we dat nu voor ogen houden. Ik denk niet, als ik zo kijk op het forum, dat het belangrijk is of je elkaar al langer kent of sinds korte tijd, maar dat het gaat om inhoud, steun, herkenning en compassie, want dat is toch waar we hiervoor zijn.

liefs en sterkte Chinagirl,

Samen staan we sterker dan ooit!!!!!!!!!! Hoop ik en is mijn intentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Disciplina Vitae Scipio
Kennis is de staf van het leven

daar heb je een stok

Inderdaad, iedereen zit hier uit vrije wil, om te delen met lotgenoten, ervaringen uit te wisselen. Sommigen vind ik verbaal (nou ja ok, schriftelijk dan, dit is tenslotte een Internet-forum) ietwat te sterk overkomen, dat ligt waarschijnlijk aan mijn interpretatie van hun presentatie. Hier hoef je niets te bewijzen wat mij betreft. Hier kun je gewoon je gemoed luchten als jij zelf wilt dat er op gereageerd wordt. Wil je de reaktie niet, dan moet je jezelf inhouden, en we weten allemaal wel hoe dat moet.

Oftewel, op z'n Grunnens: Nait moeilijk doun, kop d'r veur.

Het staat eenieder ten allen tijde vrij hierop te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum Winnie, succes met alles!

Er moet me even iets van het hart.
Ik vind het jammer dat er een soort wedstrijd lijkt te ontstaan tussen 'nieuwe' en 'oude' forumschrijvers en -lezers.

Romanski is in zijn enthousiasme misschien iets te hard het forum binnengestoven (volgens het principe 'het piepend wiel krijgt de meeste olie'), maar dat neemt niet weg dat hij het forum net zo hard nodig heeft als wij allemaal.

Er staat (gelukkig) niemand kaartjes te knippen bij de ingang, dus het forum is voor iedereen die daar behoefte aan heeft. Dit brengt met zich mee dat het een zelfreinigend karakter heeft en van eenieder vraagt de ander te respecteren, en misschien geen overhaaste berichten van vijf woorden te sturen.

We hebben allemaal andere temperamenten en onhebbelijkheden en slechts één gezamenlijk doel.
Laten we dat doel voor ogen houden en lief zijn voor elkaar.

We hebben het allemaal even hard nodig.

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Winnie, NU!!!

Gun jezelf dat nou, je bent al begonnen door je hier aan te melden, iedereen zit voor je te duimen, en morgen krijg je van mij een roos als je doorzet.

Knappe meid die daar tegenop kan!

Doorbijten hoor!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Romanski,

Hieronder probeer ik voor jou en de rest van mijn forumgenoten een en ander samen te vatten.

1. het is hier géén openbaar café zoals jij stelt. Wie op dit forum wil schrijven moet de algemene voorwaarden lezen en ook aan conformeren. Daarin staat duidelijk dat er van je verwacht wordt dat je rekening houdt met anderen, en respectvol met elkaar omgaat.

2. de opmerking tegen Anjo (die jou volledig terecht wijst op het feit dat wij hier - na veel gedoe - een indeling hebben kunnen maken op dit forum die door onze webmaster is overgenomen (dit had je trouwens kunnen weten als je alles zo goed had kunnen lezen als je zegt dat je gedaan hebt) en dat het "handig" om de verschillende thema's te scheiden en de dagelijkse was aan het dagelijkse draadje te hangen, is iets waar iedereen hier erg blij mee is. Wie er niet mee om kan gaan, kan het altijd nog opzoeken in "de werking van dit forum".

3. Als je alles inderdaad zo goed gelezen hebt en dat ook allemaal begrijpt, dan begrijp je dat die structuur er is omdat sommige mensen minder tijd hebben om te lezen en selectief hun eigen onderwerpen eruit kunnen pikken. Vraagje: kun je dan niet van de 4 door jou aangemaakte draadjes er één maken en die bv. noemen "belvenissen van een nieuwe stopper"? Mijns inziens passen de meeste van jouw berichten daar wel onder. Het past ook niet om tegen Anjo te zeggen dat je "wel iets anders te doen hebt dan je druk te maken over de indeling van haar boekenkast" en dat jij volgens je eigen normen je schrijfsel deponeert waar het jou uitkomt.

4. Om dan met dubbelzinnige taalgrapjes de discussie te pas af te snijden, is niet erg netjes. We zijn hier met een zeer gemêleerd gezelschap en als iemand iets niet begrijpt of niet kan volgen, kun je gewoon vragen om uitleg. Het is niet fijn voor diegene als die zich dan "minder slim" of zelfs "dom" voelt.

5. Al het zeer en de ellende die je hier op het forum tegenkomt, hoeven inderdaad niet jouw zeer en ellende te zijn. Dat wens ik je van harte toe. Maar er zijn er velen die er wel last van hebben, en het antwoord op jou vraag "ligt het soms aan mij dat ik niet zoveel ellende heb" is dan dus "dat weet niemand" dus wacht af wat je leven nog in petto voor je heeft en probeer anderen als het in jouw macht ligt te steunen in hun moeilijkheden.

6. Dat geldt ook voor je bijdragen op dit forum. Je posting komen erg enthousiast over, maar je meldt tegelijkertijd op zaterdagmiddag dat het voor jou hier "te rustig" is. We horen dat vaak van nieuwe schrijvers, er zijn niet echt vaste uren dat iedereen actief, daar is geen richtlijn voor te geven. Maar op zaterdagmiddag met mooi weer, is de kant groot dat het minder druk is. Als je je "te rustig" is, ga je toch gewoon wat anders doen?

7. Verder ik het persoonlijk (maar dat is alleen maar mijn mening) wat kort door de bocht om tegen Beep te roepen "gewoon niet beginnen" dat is 1. wat kort te bocht 2. we zitten hier allemaal met hetzelfde probleem 3. stoppen is misschien moeilijk in het begin dan BLIJVEN stoppen elke dag en weet je wel. Hoe weet je nou hoe moeilijk het voor Beep is als je nergens naar vraagt, maar alleen maar reakties blijft neerschrijven? En hoe weet je nou hoe moeilijk het is als je net met de 3e dag bezig bent?

8. Het sturen van privé-berichten is om dingen privé te bespreken die je liever niet "open en bloot" op het forum vertelt of over wilt praten. Het is niet erg beleefd om (ik heb het inmiddels van méér mensen gehoord) iemand een privé-bericht te sturen met "wie ben jij" . Misschien is dat een manier van kennismaken die jij zelf erg prettig vindt, maar ik zou je willen adviseren de kennismakingsdraadjes maar goed te lezen en daarbij wat meer aansluiting te vinden, dan hoef je ook niet meer aan iedereen te vragen wie hij/zij is.

Natuurlijk kun je dit verhaal als "domme kritiek" beschouwen en daarmee afdoen, maar dan doe je tekort aan mijn bedoeling ook andere mensen, die op dit forum zitten, recht van spreken te geven. Recht, en ruimte en vrijheid. En soms wat extra tijd, als ze die nodig hebben. Of een begipvolle wedervraag.

Vandaar.
Het is goedbedoeld :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste houtje en anderen die zich voelen aangesproken (en hierna gaan we allemaal onze tijd beter besteden in deze 'kroeg lijkt me)

1. café is uiteraard een wat humoristisch bedoelde metafoor voor dit forum en ook in andere café's zijn zo ongeveer dezelfde gedragsregels van toepassing als hier

2. niet alleen voormij is het onderscheid tussen een thema (is alcohol alleen een verslaving) een dagdraad (wie stopt er met me mee (of een toch een thema?) een ditje (best wel eng, een altaar voor jezelf? is dat geen thema???) etc etc inleefbaar voor een ander etiket, dat is geen onwetendheid , onkunde of domheid van wie dan ook hier, gewoon een kwestie van semantiek, dus mijn reactie was op geen enkele wijze denigrerend bedoeld, maar wel weer (zo zit ik nu eenmaal in elkaar relativerend ten opzichte van een zogenaamde staande structuur hier waar - et recht- naar gezocht word ,maar ook alles op is van af te dingen

3/4 zie boven en als jouw vraag aan mij om alles op één hoop te gooien wat ik hier juist (en voor mezelf ) uit elkaar probeer te trekken positief beantwoord moet worden, kan iedereen wel al zijn (opgesplitste) gevchten/vraagtekens etc onder zijn eigen naam onder één noemer gaan brengen: dat doet geen recht aan de poging van dit forum een begin van structuur aan te brengen.

5. nogmaals: de opmerking dat ik eigenlijk geen reden heb in mijn leven om aan dit ellendig knagende probleem te lijden is op geen enkele manier iets van beter voelen, integendeel: het is juist mijzelf extreem klein en kwetsbaar maken ten opzichte van hen die het veel moeilijker hebben (en houtje en anderen reken er maar op dat ook ik de optelsom van heel veel ellende die hier langs komt extreem luid (maar niet in mijn gezin gelukig) en ongelooflijk dichtbij al 17 jaar in mijn nek hijgt en op mijn schouders drukt.

6. HET VOORBEELD van een misverstand/miscommunicatie is wel het laatste voorbeeld: als ik zaterdagmiddag opmerk dat het 'rustig'is op het draadje van stoppers, was de enige ECHT ENIGE intentie van die opmerking dat je (ook weer ter relativering van al dat gewicht ) quasie motiverend/grappig etc hoopt dat er zoveel mogelijk mensen in de trein van stoppers stappen; zonder waardeoordeelof wat dan ook: een soort grappige aanmoediging , et staat niet voor niets achter die opmerking : ,,natuurlijk moet iedereen zelf weten wat voor hem / haar he vmoment is (of iets dergelijks) maar als ik nou alle -naar mijn idee toch duidelijke taaluitingen, moet gaan uitleggen .....

Met respect voor iedereen hier

was getekend Romanski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twan,

Even terug komend op je eerdere bericht met je opmerking over twee kampen.
Er zijn geen twee kampen. Iedereen is welkom want met velen sta je immers sterker.
Wel is het zo, net als in het echte leven dat je elkaar een beetje moet leren kennen.
Met sommige heb je wel wat met de ander wat meer. Maar we zijn met allen samen aan het vechten.
En dat geeft een verbondenheid. Dus als je denkt dat iemand onrecht wordt aangedaan dan reageren we
daar op.

Mijnheer Romanski, heeft in de tijd dat hij nog dronk verschillende keren pb naar mensen van het forum geschreven. Zoals hij zelf zegt hij is een talige persoon en wel zo dat het voor de gewone mens soms niet te volgen is. Maar het kan natuurlijk ook aan de alcohol gelegen hebben.
Als hij nu op dag 3 zit dan kan ik daar van afleiden dat hij donderdag ook gedronken had en misschien was het daarom wel dat sommige dingen die hij schreef er behoorlijk in hakte.
Het resultaat is dus dat mensen al een beetje huiverig van hem zijn.
Houtje heeft hem daar straks een heel correct bericht gestuurd dit om de gemoederen te sussen en hem uit te leggen waarom de indeling zo is.
Staat er ergens in zijn antwoord fijn houtje dat je de moeite genomen heb om het duidelijk te maken ook al heb ik er niet zo veel behoefte aan?

Wat er nu gebeurd heb ik in de 7 weken dat ik op het forum zit nog niet meegemaakt. En is ook niet gebruikelijk. Een forum behoort veilig te zijn voor al de deelnemers en dan mag er best wat gezegd worden en hoef je niet op elke punt komma te letten zolang je gewoon mensen met respect behandeld.
Ik hoop dat de nieuwkomers nu ook de achtergrond begrijpen van wat er nu speelt en het dan ook met een andere optiek zullen bekijken.

En wat mij betreft; dit is de eerste keer dat ik er zelf op reageer. Het heeft bij mij niet zo'n indruk gemaakt. Het is net als wandelen in Amsterdam, dan weet je dat je in de hondepoep kan trappen, gebeurd het je dan dan veeg je gewoon je schoen aan het gras af en loopt weer verder. Wel vies maar niet belangrijk genoeg om je druk over te maken.

Dus gewoon doorgaan met het forum, Twan.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting.

Dat van de PB's wist ik niet, is zeker niet leuk en daar zou ik ook niet van gediend zijn. Mijn bericht bevatte ook een oproep aan eenieder die zich aangesproken voelt (een goed verstaander heeft aan een half woordenboek genoeg) het forum met respect tegemoet te treden, meer niet. Ik wilde zeker geen olie op het vuur gooien.

Er staat niets in je bericht waar ik het niet mee eens ben, en ik ga zeker door met het forum!

Groetjes,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er zelfs niet gediend van om van verschillende mensen binnen 24 uur te horen dat er zoveel privé-berichtjes verstuurd worden door Meneer Romanski. Als hij wil weten wie en wat voor mensen wij zijn geeft het geen pas lukraak privé-berichten te versturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan Houtje, Houten, Houten 1, Houten 2, Koekie.
Roept u maar...En een en dezelfde persoon komt te voorschijn. Zijn we al gewend. Gelukkig blijft het icoontje hetzelfde.
Waar is trouwens mijn tweelingzus Pipo?
Houtje, ik vind alles best, als je maar blijft tiepelen.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...