Spring naar bijdragen

Maandag 24 juli

Twan

Aanbevolen berichten

Katrina,

ik wil helemaal niet op het forum antwoorden maar nu je me en plein public een vraag stelt zal ik je ook maar even en plein public antwoorden (anders is het weer net:hee, Katrina zo aardig, en Pietje zegt niet eens wat terug!)

alsjeblieft, laat me nou even met rust! Alsjeblieft!

Ik hoef aan niemand voorgesteld te worden door je, ik hoef niet binnengehaald te worden ofzo onder het mom dat ik van harte welkom ben op het forum.

Mijn enige vraag is: laat me even met rust, alsjeblieft.

Ik gun iedereen het allerbeste, ook mezelf, dus als je dat respecteert: laat me, ik ben mijn prive mail aan het lezen want ik heb gelukkig heel veel steun van mensen die me dagelijks PB's sturen en daar ben ik heel blij om en daar heb ik veel aan in mijn strijd en zo doe ik het nu op mijn manier zodat ik toch nog wat aan het forum heb.

Okee? ik hoop dat je dit wilt respecteren.

stuur nu ook niet weer een reactie terug hier op het forum, mocht je nog iets willen melden, doe dat dan prive.

Dank je voor je medewerking

iedereen het beste weer! hou m droog, en Lola de ouwe Kinks, thank you for the days, prachtig nummer!

groetjes

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hé, lieve Lola!

Maak je nou geen zorgen! Die opmerking van Tactus was 100 keer meer van toepassing op mij dan op jou. Zit daar nu echt niet mee in! Ik zou er meer mee moeten zitten!

En verder:
Eendagsvliegen of niet: zelfs eendagsvliegen hebben het recht om hier te schrijven. Waarom moeten hierbij eigenlijk namen genoemd worden? Het is moeilijk genoeg om toe te geven dat je ofwel zelf een alcoholprobleem hebt of dat je vriend een alcoholprobleem heeft. Dus lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk dat sommige mensen ineens terughoudend worden of afhaken. Of inloggen, een berichtje schrijven en dat weer weghalen. Net zoals sommige mensen niet bij de huisarts durven aankaarten dat ze graag een recept voor Refusal willen. Lijkt mij net hetzelfde.

En dit schrijf ik NIET om ruzie te zoeken. Alleen omdat ik een van de 'vernoemden' ken van een ander forum en weet dat ze heel oprecht is.

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou,wat mij betreft is ieder welkom op het forum.De een schrijft veel en de ander minder.
Dat maakt geen moer uit.Ook ik heb tijden dat ik het zo moeilijk vind om iets op het
forum te verwoorden.En dan lijkt het misschien dat ik niet wil!Nee,dus ik wil wel maar
het lukt niet altijd.
Alleen heb ik wel een probleem met de enkeling die het hier bewust wil verzieken.
Dan springt Tactus gelukkig wel in.

Dus allen,ook Fran,laten we ervoor gaan met onze club!

Liefs allen,

Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens, Francesca.

Eendagsvliegen bestaan niet. Als iemand een vraag stelt op het forum en hij of zij krijgt daar antwoord op dan heeft dat zin. Is het niet voor die ene persoon, dan is het misschien wel voor anderen die het antwoord vaak pas weken later lezen en er iets aan kunnen hebben in hun eigen leven.
Dat is in ieder geval mijn insteek.

Vergeet niet dat het forum uit meer bestaat dan die handvol mensen die iedere dag schrijft.
Er zijn er velen meer die lezen, dag in dag uit, die misschien niet de behoefte voelen om zelf te schrijven maar wellicht wel iets aan onze verhalen en ervaringen hebben.

Reden temeer voor ons allemaal om er een beetje verantwoordelijk mee om te gaan (in z'n algemeen bedoeld, en ik zeg dit ook tegen mezelf)

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,nee meid je wordt niet gek hoor.
Dat je dat ook maar denkt zelfs.Veilig en vertrouwd plekkie hier
daar gaan we voor.
Dus als ik te ver ging(?) excuses.

Ik weet dat gewoon niet omdat ik oprecht ben.
Jij ook nog veel meer trouwens.

Katrina,log je nog weer in?

We mogen hier allen thuis zijn.

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Lola,

Natuurlijk had ik het niet tegen jou persoonlijk. Gek, kind:sun:

Ik heb gewoon een vol hoofd vandaag. Denk je, ik ben 44 en oma nu ben ik niet meer zo snel te van mijn stuk te brengen, had ik het even fout. Misschien dat ik daarom een beetje te heftig reageerde en ook niet zo goed las wat iedereen schreef. Mijn eerste impressie was van daar gaan we weer.
Mijn fout.

Het is hier nog steeds snik heet en mijn verbinding valt steeds weg wat mijn gemoed ook geen goed doet.
Gen idee wanneer zoonlief thuis komt van het strand, er zitten ook voordelen aan om in de provincie te wonen, maar het is een vent en verwacht wel dat zijn kostje gekookt wordt.
Gek is dat, hoe je probeerd je kinderen op een bepaalde manier op te voeden en dat het dan juist het averrechts effect heeft. Dochter 2 verwent haar vriend afschuwelijk, hij heeft volgens mij nog nooit de afwas gedaan. En dat heeft ze echt niet van mij.

Ik ga dus maar mama spelen.

Tot straks!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En potjannusdorie,

ik merk nu dat ik nog niks gegeten heb.
Even een mager boterhammetje eten.Vandaag
durfde ik het aan om me te wegen.Het resultaat 59 kilo en ik ben1.69 meter.
Dus lijkt het me verstandiger om maar geen 20 kilo te willen afvallen.Veel van het vet
dat ik bij mezelf zie zit waarschijnlijk ook in mijn doordravende grijze cellen.
Ik ga nu voor zo'n 8 kilo eraf.

Totaal ander onderwerp,dat besef ik,maar dit is wel een ditje/datje.
En voor mij persoonlijk weer een bevestiging van mijn minderwaardigheidscomplex.

Lieve luitjes,even een boterham.Ik blijf wel ingelogd maar mat volle mond praten;)
doe ik even niet.

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeminee Lola,

Wil je door een lampeglas kunnen: 59 kilo's met 1.69, ben je toch hartstikke mooi of niet. Als je dadelijk 51 kilo weegt, krijgen we dan een vergrootglas om je zoeken;)

Nou meid als je daar behoefte aanhebt doen, maar wel op tijd stoppen hoor!!!

Anjo, wat een heerlijke herrinnering heb je daar beschreven, zo'n klein bolletje voorop, heb je ook liedjes gezongen. Ik weet wel dat ik hardop allerlei kinderliedjes met ze zat te zingen. Had wel veel bekijks maar dat was t waard.

Gelukkig dat de mensen in je omgeving wel vertrouwen in je hebben, misschien in de toekomst krijgt dochter 1 dat ook weer. Hoop het in ieder geval wel voor je.

Ben verder ook blij dat de tactussen meekijken, maakt mij niet uit. Als het hier maar veilig is voor iedereen. En de eendagsvlinders prima, belangrijkste is dat mensen hier kunnen halen of brengen waar ze behoefte aan hebben.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallootjes,

Lola je bent in mijn dieetgroep gestart maar volgens de BMI waarde zit je nu op een gezond gewicht en als je naar de 51 kilo toe wilt gaan zit je onder je gewicht! Ja als supervisor onder de dieten wilde ik je dit toch even melden.

Haha even zonder gekheid gaat het goed??

En met iedereen??

Fijn dat Tactus meekijkt op het forum. Ik blijf zelf wel van mening dat mensen zowel nuchter als aangeschoten op het forum mogen komen (ok geen ruzie maken). Neem even het voorbeeld van Kaab afgelopen week. In het dagelijks leven heb je hier toch ook mee te maken en kan ik ook niet blijven weglopen! of van een feestje wegblijven. Soms versterkt het bij mij het gevoel ook nog eens dat het fijn is om nuchter te blijven. Maar goed een extra controle is wel zo prettig. Dus mensen die deze week een borrel hebben genuttigd achter de compu voel je niet schuldig!!!!! en pak de draad weer op.

liefs angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet te geloven. Heb ik me een partij uitgeslooft en vind ik armen en benen werk te snurken op de
bank.

lola,
Ik ben 1.70 en net iets lichter dan jij en als ik me niet vergis mag je dan zo rond de 60 kilo wegen, dus eigenlijk ben je te dun!
Waar ik moet letten maar dan ben ik wel oma en niet zo'n jonge griet is dat mijn spieren goed getraind blijven. Dus dat wordt eten en ochtendgymnastiek!

CG, Natuurlijk heb ik luidskeels gezongen met poppedeintje!Klap eens in je handjes en dan gingen die handjes op het blonde bolletje. Prachtig!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Weet je, vroeger toen al het grut nog klein was moest alles op uur en tijd. Nu maak ik me niet meer zo druk. We hebben een magnatron. Maar als mijn serie vanavond begint krijgt hij toch een por als hij er doorheen snurkt, in de zin van lawaai maken, niet slapen. Ik heb in ieder geval lekker gegeten.
:)

We hadden het vandaag over liedjes en herinneringen die dat los maken, ik heb dat op het moment met Wher'd you go. Zoonlief zal heel verbaasd zijn als hij ziet dat ik dat heb gedownload. Het is wat rapachtig
met #@!^ woorden. Het liedje maakt veel in me los, hele tegenstrijdige gevoelens. Maar echt een lied om heel hard mee te bleren:D

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lola, Twan, Chinagirl, Anjo en Katrina,

Sorry, ik ben geen eendagsvlieg, maar kan gewoon niet altijd op het forum zitten. De hele dag werken en zo, weet je. Ik zag dat de eerste berichten vandaag al heel vroeg geplaatst zijn. Ik heb op mijn werk echt niet de tijd om het forum op te gaan, dus verwacht mij niet al te vaak. Ik wil wel proberen iedere dag even in te loggen.

Ik wil jullie allemaal even bedanken voor jullie talrijke reacties en adviezen. Ik voel me daar echt toe gesteund. Wat betreft gisteravond: nee, het is me niet gelukt het bij 1.5 te houden. Dit forum maakte kennelijk zoveel los dat ik zelfs meer heb gedronken dan in een maand tijd. Maar vandaag is een nieuwe dag.

Ik vond jullie discussie over muziek heel leuk. Ik ben ook gek op muziek, en veel van dezelfde muziek die jullie noemden. Wat betreft klassiek is Bach voor mij inderdaad op dit moment het ultieme (hoewel ik ook veel hou van Beethoven, Chopin, Grieg). Ik hou ook erg veel van jaren 60, 70 en 80 muziek, maar ook van veel moderne muziek. Niet zo van Blöf, die muziek blijft wel 3 dagen in mijn hoofd hangen en daar kan ik niet tegen (mijn jongste zoon noemt dat "hangmuziek"). Mijn jongste zoon is gek op metal, en daar kan ik ook wel veel van waarderen. Iemand ooit gehoord van Iced Earth (doet een klein beetje denken aan Iron Maiden). Hij is de grootste fan in Nederland, heeft zelfs een eigen website. De band is hier verder niet zo bekend, maar de muziek is wel goed.
Mijn oudste zoon is helemaal weg van hardcore, hardstyle, terror etc., maar dat kan mij totaal niet bekoren. Hoewel hij soms een remix heeft die hij dan helemaal geweldig vindt, en waarvan het origineel een heel oud nummer blijkt te zijn dat ík vroeger goed vond. Dus misschien is er nog hoop.

Katrina, wat schrijf jij ontzettend mooie berichtjes, het lijken allemaal wel gedichtjes. Rolt dat er bij jou zo uit, of moet je daar heel erg over nadenken? (Ik meen dit serieus, niet verkeerd bedoeld hoor.) Ik vind het heel erg knap.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola, nu echt niet gaan afvallen hoor!! dat is denk ik een raar denkbeeld van je dat je te dik bent.. ik ben 1.68 en weeg nu 80 kilo en voel mezelf enorm slank (omdat ik maanden geleden nog 96 woog). Ik ben helemaal gelukkig als ik weer richting 70 zou gaan, dus idd 5 tot 8 kilo nog zou afvallen.. 51 kilo willen wegen met die lengte is echt niet normaal.. effe grijs gaan denken ja, en niet zwart en wit!!.. vanaf maat 42 -44 zou je kunnen spreken van .. stevig, tenminste in mijn grijze massa en boven de 46-48 ben je waarschijnlijk te zwaar.. wedden dat je nog niet eens maatje 40 hebt?

maw... rustig aan jij!! gewoon gezond eten en bewegen! en goed voor jezelf zorgen!! waarom ik zo fel reageer, ik ken dat met bl-ers.. hongeren of vreten.. weet er alles van... en droogstaan of zuipen helaas ook.

Ik krijg weer trek in lekkere dingen en dat wil ik niet.. drank, lekker vet eten, zoet, chocola, ijs, veel... dus dat vraagt weer aardig wat wilskracht, misschien moet ik Houtjes wekkermethode maar eens toe gaan passen vooral voor de lekkere trek... uitstellen en afleiding zoeken! of ik ga maar weer eens strepen op streep je slank.. even weer de touwtjes aantrekken!

maar, ik ben nog helemaal nuchter hoor! en ga dat ook zo houden! Heb inmiddels ijsblokjes in de vriezer liggen dus lekker aan de spa of cola light met blokjes.

trek hebben hoort voor mij echt bij een dag werken merk ik, als ik sochtends gewerkt heb ben ik toch wel vaak erg moe en onrustig.. als ik vrij ben heb ik veel minder tot geen trek..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tapas,

Goed hoor dat je al zoveel bent afgevallen, nou dan ben je ook echt niet meer te dik, zeker weten van niet. Ik kom uit een familie van dikkers, beide zussen zijn ruim 100 kilo en korter dan 1.68 dus dan weet je t wel. Ben de enige in de familie die niet dik is, waar dat aanligt, Joost mag t weten, waarschijnlijk bouw van 1 van de opa's. Jongste zusje is nu zwanger, die is nu net zo dik als dat zo lang is, rollen we nu bijna d'r huis in. :)

Neem m'n petje voor je af hoe je het toch telkens weer klaarspeelt om jezelf bij de les te houden.:present: Het zal zeker niet altijd even makkelijk zijn. Is de rust nu weer gekeerd nu de logeerhond weer terug is en hoe gaat het met je vriendin, hoop voor haar en voor jou dat er een stijgende lijn in zit.

Ik ga dadelijk weer een lekker sapje pakken en een groot glas spa. Wat denk je, zou dit forum niet eens gratis een aantal kratten spa bezorgd kunnen krijgen. Volgens mij zijn wij hier goed voor de helft van de omzet net zoals voor de crystal clear.

En Lola, luister je ook eventjes goed naar al die vrouwen hier op het forum. 51 kilo!!!!!!!!!! Het moet niet gekker worden, ga je energie maar ergens anders in steken, ga je muziekverzameling maar eens alfabetiseren en als je nog energie overhebt kom je maar bij schoonmaken. Eten van de vloer is in dit huishouden echt niet meer mogelijk. Dus kom op meis, 59 kilo is prachtig.

Anna, het maakt niet uit hoe vaak je op het forum bent als je maar zo af en toe je neus laat zien. Weten we hoe t met je gaat en of je ondersteuning nodig hebt. Ik zit hier ook alleen maar of 's morgens heel vroeg en laat in de middag, begin avond omdat ik de hele dag aan het werk ben. Dat maakt niet uit, het gaat om de kwaliteit niet de kwantiteit.

Zo ga nu even mijn boek uit lezen en dan waarschijnlijk op 1 oor. Nog 2 dagen werken, dan heb ik 10 dagen achterelkaar gewerkt. Onvoorstelbaar dat deze periode 25-30 jaar geleden volsterkt normaal was in de gezondheidszorg, moet er niet meer aandenken om zo altijd te moeten werken. Ben gevloerd, trek in wijn neemt dan toe. Gelukkig met de Refusal kan dat niet, vind het een groot voordeel. Was anders zeker voor de bijl gegaan. En nu niet :moon:

tot mails CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas en Lola,

Heb even een bmi uitgerekend voor Lola: 60 kilo voor 1,70 m is bmi 20,80 (ongeveer). Dat is oké. Onder de 20 is te weinig, boven de 30 is te veel. (Bmi = gewicht gedeeld door lengte in het kwadraat). Zelf vind ik het niet zo betrouwbaar, want de ene mens is toch lichter gebouwd dan de andere, maar het kan wel een aanwijzing zijn. 51 kilo voor 1,70 m is dus echt wel heel weinig, hoor!

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anna, ik heb je net welkom geheten op je eigen draadje bij wie is wie, maar nogmaals! welkom!!
hoe gaat het vanavond?

Franscesca, je hebt wijselijk mijn BMI maar niet uitgerekend he hihihihi... maar het klopt, je hebt stevig gebouwde en smalgebouwde mensen ik hoor bij die eerste groep en was met mijn lengte op mijn 12e al 65 kilo ofzo.. als ik nu 65 kilo zou wegen dan zou iedereen denken dat ik zwaar ziek zou zijn. Er zijn nu al mensen die zeggen dat ik niet nog meer moet afvallen... maar die kijken nog teveel naar die oude Tapas denk ik.. die van 96 kilo. Mijn streefgewicht is dus 75 en volgens de BMI te zwaar maar volgens het oog perfect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahum, Tapas... Inderdaad...
Ik ben ook altijd veel zwaarder geweest dan anderen van mijn lengte. 'Zwaar gebeente' noemen ze dat. Brede schouders, atletisch gebouwd. Ik ben 1,67 m lang en woog ooit 52 kilo (ballet), was toen vel over been, maar vond nog dat ik een dikke kont had. *Rolt met ogen* Nu weeg ik 61 kilo en er moeten er wel 4 af, hoor! Weg met dat biervet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...