Spring naar bijdragen

Woensdag 2 augustus


Twan

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

als dát gebeurt, Fran, B-NL, kom ik je versterken hoor!! dat begrijp je, dat kan je nooit in je eentje

PUNTUITPUNTBE

in principe niet maar in dáááát geval.....!

IK WIL EVEN NADRUKKELIJK MELDEN, DAT "PUNTUITPUNTBE" HEB IK VAN FRAN, HEEFT FRAN VERZONNEN, VRIJ NAAR DE GASSIES VAN HOUTJE!

MOEST IK EVEN RECHTZETTEN,

GROETJES

DE NEPBELG (ik hoor ook nergens bij he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jee, PP, straks word ik van het forum gegooid door Verdonk (of is het Verdonck?), wegens het niet bezitten van een geldig paspoort.

Ik weet eigenlijk ook niet of deze polarisaatsie zo goed is voor het forum. Want meteen krijgen we weer het gehakketak tussen WIJ en ZIJ.

Sorry voor het geschreeuw, Twan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft ook niet te rennen hoor Fran, maar wat steviger schoenen aan en stevig doorstappen? Zwemmen en dansen vind ik trouwens ook geen slecht idee. Maar ja, als er bij die dansclub het e.e.a. voor de gezelligheid bij gedronken wordt, is dat misschien wat minder.

Ben jij inmiddels uit de gevarenzone? Bij mij gieren de zenuwen weer door mijn lijf. Vreselijk, kom ik daar ooit nog vanaf?

Twan, voor de hond hadden we een hamster. Heeft die er ook nog iets mee te maken (het was een hij)? En verder hebben we al heel lang visjes, maar die houden alleen van water.

Kijk maar wat je ermee kunt.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag eigenlijk alles, maar dan zit ik over 15 jaar of zo met 2 knieprothesen... Had mijn moeder ook, en ik kan je verzekeren dat dat geen lachertjes is, hoor!

Maar als ik heel eerlijk ben:
- als ik stop met drinken
- als ik gezond eet
- als ik 5 kilo vermager
- als ik het rustig aan doe

Zou ik waarschijnlijk best wel 1 keer in de week naar de balletles kunnen gaan.
Gewoon niet te veel springen en zo.

Maar de aftakeling van mijn lijf doet me zo'n pijn, dat ik het psychologisch heel moeilijk vind. Je zit daar tussen de pubers die alles nog voor zich hebben, terwijl jij voortdurend met pijn zit. En denkt aan hoe het vroeger was, toen je nog zo ongeveer tegen het plafond kon springen.

Ik ben al een keer gestopt na een operatie. Ben dan weer herbegonnen toen ik 70 kilo woog (!!!!). Ben 15 kilo afgevallen. En toen dronk ik weer te veel, en verdikte ik en ging alles achteruit.

Ik weet dat ik best wel een bepaald niveau zou kunnen houden, maar eigenlijk moet ik gewoon een zachtere sport vinden. Alleen is ballet altijd mijn passie geweest.

Maar ach, ik wil niet zeuren. Ik vind ooit wel iets als ik maar een keer dag 202 bereik... *cynische smiley*

En voor jou Anna: doe niet zoals ik! Wees sterker dan ik!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Fran, ik heb het toch wel makkelijk merk ik..

.. doordat ik in het verleden nogal wat gedonder op mijn werk heb gehad met drank, te dronken worden op de borrels en vooral met de katers waardoor ik niet goed functioneerde en veel fouten maakte had ik toen de keuze, of om mijn drinkgedrag aan te pakken, of te stoppen met werken. Dat is inmiddels 2 jaar geleden en zolang lukt het me ook al om niet te drinken voordat ik moet werken.. ik werk op maandagochtend, woensdagochtend en donderdag. Sinds AdB en tactus drink ik de maandagavond ook niet meer.. dus van zondag tot donderdag is alles veilig

donderdagavond is daarom mijn gevaarlijke avond. Dan zijn al mijn spanningen en trekmomenten opgespaard... en dan merk ik ook, als ik donderdag niet drink, dat dat zich uitstelt naar vrijdag of zaterdag. Ik ga dus ongeveer wekelijks voor de bijl.. en dat is misschien ook niet eens een drama maar ik drink dan soms zoveel dat ik een kater van 2 dagen heb.

Voor mezelf ben ik er nog niet uit of ik die ene dag nou echt wil opgeven of dat ik wil proberen die ene dag maat te houden..

wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat werk voor mij een hele goeie stok achter de deur is en dat ik mazzel gehad heb dat ze me daar tot de orde geroepen hebben.

Hoe doen anderen dat? werken met een kater?
merk je verschil als je niet meer drinkt voordat je moet werken? ik dus wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapasje,

Ik heb maar 1 probleem (van de 100.000 dan, hihi): ik werk thuis. Ben freelancer. Werk wanneer ik wil, en meestal wil ik gewoon niet. *rolt met ogen*. Kan zuipen zoveel ik wil. En omdat de werkgever waarvoor ik werk zo weinig betaalt, krijg ik altijd wel werk. Nobody in his right mind zou voor dat geld willen werken, snap je wel. Maar als alcoholiste (ik begin dat woord steeds meer te gebruiken omdat ik ook steeds meer begin te beseffen dat ik dat gewoon ook BEN), doe je alles om je nog net een beetje staande te houden.

Eigenlijk werk ik gewoon onder mijn intellectuele niveau. Maar zolang ik drink, kan ik ook gewoon geen uitdagingen aan. Daarom wil ik graag stoppen.

Maar tegelijk bekruipt me dat eeuwige gevoel van 'En als ik wil drinken, dan zal ik ook drinken, en niemand zal me tegenhouden!'

Dat herken ik ook wel bij jou, dat rebelse. Corrigeer me als ik mis ben, hoor, Tapas.

Ik zit nu in een '1 dag niet, 1 dag wel' ritme. Het gevolg is dat ik gewoon NIKS doe! Als ik niet aan de zuip ga, doe ik niks. Geen triggers, weet je wel. Als ik wel aan de zuip ga, doe ik ook niks, wegens niet in staat...

Ach gut. Voel me weer vreselijk terwijl ik dit schrijf. Maar ik geloof dat hier maar eens eerlijk gepraat moet worden over wat de drank allemaal doet.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Dan raad ik dat je in Antwerpen woont. Heerlijke stad, Het is hier een klein half uurtje vanaf en ik kwam er vaak toen ik nog in bezit was van auto en echtgenoot. Dochter 2 woont er ook.
Je berekening klopt niet want daar staat Jan niet op. Ik was toch opgehouden met drinken?
Ik loop rustig 2 uur met de hond van de buren, het beestje valt af, ik niet.
Ik weet nog in een ver verleden dat mijn ex ruzie had met de belastingman. Ex had daar een vrouw voor, die lostte alles op, En dan ging ik fitnessen. Zooooo duur maar elke trap die ik tegen zo'n machine gaf was raak. Hup belastingman, voelde je die?
En een afgetraind lichaam dat ik had.......... Dansen heb ik ook gedaan Salsa heerlijk totdat mijn vriendin een heel jarloers vriendje kreeg. DAg Anjo.
Roeien lijkt me prachtig, dus gewoon doen, Anna.
IK da de sbrink gewoon schrijven of we de afspraak kunnen verzetten. Ik trek het even niet.
Duurt vast niet lang dat duurt het nooit met mij. Ik mis het oude forum, heel erg. Ik mis Koekie, Helder em PP. Ik snao dat jullie dat niet hebben maar voor mij zijn ze heilig. Jullie zijn me natuurlijk ook lief.
Voooral FRan, die nu dus van har stoel af domderd.

Het gat niet goed met mij. Angst regeert dus JAn reggeert.
Veel liefs,
Abjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, wat moet dat moeilijk voor je zijn, dat je zo graag nog wil dansen, maar dat je lichaam het niet toelaat.
Wat een ellende. Gelukkig heb ik zulke klachten niet. Alleen astma en allergieën, maar daar valt met medicatie wel mee te leven. Alleen hardlopen met Twan en Tapas gaat niet, want ik loop na een paar honderd meter al te piepen en te hoesten. Jammer van dag 9, morgen dan maar?

Tapas, werken en drinken, tja. Ik werk 4 dagen (woensdag vrij) en houd het die avonden voordat ik moet werken dus wel beperkt. Een enkele keer drink ik wel iets te veel en dan loop ik als een zombie met koppijn op mijn werk, maar meestal zakt dat in de loop van de dag af. Vrijdag en zaterdagavond zijn mijn risicodagen, want dan "mag" ik, en ga ik om de zoveel tijd dan ook héél erg veel te ver. Jammer van het weekend, want je bent nergens meer toe in staat. Daar wil ik dan ook graag vanaf.

Ik voel me vanavond helemaal niet lekker. Hoofdpijn, moe, suf. Heeft iemand enig idee of dat van het niet drinken komt, of wordt ik misschien gewoon ziek? Leuk is in ieder geval anders.

Ik ga maar even voor de tv hangen.

Doei, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo!

Ik woon helemaal niet in Antwerpen, hihi! Wat een belediging zeg! :D

ANJO!!! Slik *** weer refusal of antabus! Die maagpijn kan nooit erger zijn dan wat je nu meemaakt! SLIKKEN, die pillen! Denk je nu echt dat de psych en de 'testers' er in trappen dat je alsmaar uitstelt? Doe dit nu niet! Je wilt NIET TERUG NAAR AF!!! Daar ga je pas echt aan kapot!

LEES WAT IK SCHRIJF!!!!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ANJO!!!
Fran heeft gelijk!!!!
Je bent het aan het voor je uitschuiven!!!
En als je het voor je uit schuift geeft dat je een excuus om "te wandelen"!!!
Zo blijf je bezig.
Je bent nu al zo lang goed bezig!! Voor niks??
Nu er een belangrijke mijlpaal in zicht komt, school, lopen misschien de spanningen op en ga je voor de bijl.
Haal asjeblieft alle trucken uit de kast!!!
Ga je voeten masseren, pak de kookwekker!!! neem n warme douche!! ga mensergerjenieten met zoonlief!! Doe wat behalve wandelen!!
Je weet even goed als ik dat het werkt!! Daarvoor ben je al te lang op dit forum.
Blijf in ieder geval nog even op het forum!!
Tot zo!!!
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat we Anjo kwijt zijn, Kaab...

Daarom wil ik nog maar eens zeggen: ondanks alle rozen en cadeautjes die hier rondgestrooid worden, zijn er ook heel RAUWE kanten aan alcohol! En niet iedereen kan dag na dag een roosje op zijn conto schrijven. Dit is dus geen speeltuin. Dit is een forum voor ALCOHOLISTEN!!!
Ik ben zelf de eerste om lol te maken, maar ook de eerste om mijn eigen miserie te verbergen. Maar ze is er wel degelijk! Vergeet dat niet!

En nu berg ik juf Fran op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...