Spring naar bijdragen

(Ach waarom niet?) Donderdag 10 augustus

Piggelmee

Aanbevolen berichten

Hoi Floortje,

Ik ben om 5 uur nog niet thuis denk ik, zit nu nog op mijn werk.Goed dat bij jou koken afleidt. Ik heb juist trek tijdens het koken, ik had altijd de fles ernaast staan. En in de keuken had niemand het in de gaten, dus dat dronk lekker door. Maar dat doen we dus niet meer. Ik ga voor dag 9 en jij voor 2, en samen met opa en de rest voor die 4,5 maand. Wat vind jij?

Ik voel me ondertussen niet zo lekker, nog steeds hoofdpijn, hoewel ik al een Aleve op heb. En ik heb inmiddels ook buikpijn, hoewel ik als het goed is nog lang niet ongesteld hoef te worden. Volle maan?
Zoals ik me nu voel zou ik acuut weer aan de wijn gaan. Maar als ik al die positieve verhalen lees van de mensen die er al maanden vanaf zijn, dan weet ik dat ik door moet zetten. Oh hemeltje, het is te merken dat het al bijna 5 uur is. Maar goed dat ik nog een half uur in de auto moet zitten, kan het weer even wat afzakken.

Volgende week heb ik vakantie, en ik ga denk ik ook maar eens lekker bijslapen. Ik ben bekaf.

Fran, doe je het vandaag zonder Antabus? Goed van je zeg. Laat je weten hoe het gaat?

Nou mensen, ik ga de boel afsluiten hier. Allemaal een fijne en sterke avond. Ik begeef mij al tandenbijtend naar huis. Ik lees het vanavond wel weer, als een van de zoonliefs tenminste even achter de pc vandaan te krijgen is.

:huh:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De opdracht is gearriveerd!

Blijkt drie keer zoveel te zijn als oorspronkelijk voorzien... En het ziet er niet gemakkelijk uit! En ik was net een kip zonder kop aan de telefoon. Blokkeren... Pff, sta je droog, en lijkt het alsof je dronken bent!
De grote paniek is tot nu toe uitgebleven. Ik ben natuurlijk best zenuwachtig, dat wel, maar de paniek is er niet. Ben snel even wat verwelkte bloemen van de hortensia's gaan knippen en dacht bij mezelf: Fran, je doet dit werk nu al 15 jaar, waarom zou je dit dat niet tot een goed einde kunnen brengen? Gewoon aan beginnen en er het beste van maken.

Mijn ademhaling is nog steeds diep. Vandaag mag ik nog luieren. Morgen schiet ik in actie.
Een week geleden zou ik nog half hysterisch geweest zijn, denk ik. Ik hoop dat het morgen goed gaat. Dat ik rustig kan blijven. Indien nodig neem ik weer Antabus. Nu ja, het zit nog in mijn bloed, en ik heb het verhaal van Aura gelezen en ben dus ten zeerste gewaarschuwd.

Even op bed gelegen, maar het gaat oké. Geen overweldigende drang naar bier. Wel vreselijk veel zin in chocoladepudding! :huh:

Anna, hoop dat je de avond goed doorstaat!

Floortje, gefeliciteerd met dag 1!

Zo, snel naar de winkel. Ik moet en zal chocoladepudding hebben! Ik neem wel de gezondere sojapudding. :D

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Succes met je opdracht morgen. Niet in paniek schieten omdat het zoveel is, je kunt het echt wel. Zoals je zegt, je doet dit al 15 jaar. En je bent wel eens in slechtere conditie geweest dan nu toch. Geniet maar lekker van je chocoladepudding.

Marieke, ik had hierboven al een reactie op je berichtje van gisteren gezet. Jammer, maar gelukkig datje naar bed bent gegaan. En vandaag opnieuw beginnen met ADB.

Ik heb daarnet bijna een blikje bier open gemaakt. Vind ik niet eens echt lekker, maar er staat geen wijn koud. Ik heb weer zo'n afschuwelijke trek, terwijl ik net dacht dat het minder werd. Maar ik ben ook zo verschrikkelijk moe. Drukke dag op mijn werk, hoofdpijn, niet lekker. Bah! Vanavond maar op tijd naar bed.

Sorry dat ik niet wat opgewekter ben. Heb even een moeilijke dag.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anna,
je trek is niet direct overgewaaid zie ik.
GOED dat je geen bier hebt opengetrokken! GATVERRRRRRRRR! HEB je toch gedronken en is het nog wel iets dat je niet eens LEKKER vindt!
Ik had een half uur geleden na het eten echt even zin in een wijn...ik zag op de klok dat de winkels nog open waren.... Bij: opschieten, door rood rijden, winkelkar tussen de bijna sluitende winkeldeuren doorproppen...zou ik het nog kunnen halen....
Meteen een ijsje genomen, een Magnum nog wel, en ik wilde een paar kilo kwijt.
maar ik VERTIK het om wijn te drinken.
Dit is nog steeds dag 2 en ik ga voor dag DRIE!!!!
Doe je wel mee, ANNA?

Sterkte allemaal, Groet Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie, Floortje en Anjo. Nee, toch maar niet openmaken dat bier. En ook maar geen wijn koud leggen. Lieve help, wat heb ik er een zin in. Maar in zo'n stemming weet ik ook zéker dat ik veel te veel zou drinken. Ik stel me nu dus voor hoe ik me morgenochtend zou voelen, als ik het wel zou doen. Ik blijf bij je, hoor Floortje.

Ik denk dat ik me op mijn werk ook een beetje te druk gemaakt heb. Er valt niet doorheen te komen nu, in de vakantieperiode, en dan probeer ik toch zoveel mogelijk gedaan te krijgen. Stom natuurlijk, want ik krijg er geen cent extra voor betaald. Wel vorige week die fles wijn, goed bedoeld, maar dat was eigenlijk nu juist niet wat ik op dat moment moest hebben.

Anjo, hoe is het met jou? Je klinkt weer een hoop beter dan vorige week. Ben je weer over de dip heen?

Nou, ik nog maar even voor de tv hangen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, een leugen is het niet.

Ik ben van naam veranderd en heb dat al meermaals uitgelegd. Ik voel me veel prettiger in een Koekiemonsterpak van dikke blauwe pluizen mét 5 kilo parels natuurlijk.

Dus Pickel-May, ik ben er ook nog (Houten/Houtje). Zo, iemand nog identiteitsproblemen? Dan ligt dat niet aan mij.

Weet je Piggel, het is ongelofelijk. Van "ons" clubje (sorry rest van het forum) en dan bedoel ik dat van oktober/november toen we allemaal tegelijk begonnen, staan we allemaal rond de 8-9-10 maanden droog, Fleur natuurlijk voorop, die heeft het eerste jaar al achter de rug. Mij bevalt het ook goed. Ik kan gelukkig melden dat ik de keukenwekker niet meer nodig heb. Man, man, man, wat heb ik ht maandenlang moeilijk gehad rond de 1600 uur, verschrikkelijk. Maar ja, een gewoonte van zeg 20 jaar ben je niet in 2 maanden kwijt. Op advies van de Cactussen (échte schatten, zeg dat wel) heb ik stug volgehouden, één keer om 1600 uur in de fout gegaan, dat is namelijk fataal namelijk voor je gedragsverandering). En ik gebruik mijn lieve, lieve keukenwekker nu nog alleen om te koken.

Soms merk ik niet eens dat het 1600 uur is geweest. Ik wens je heel erg van harte een nieuw leven toe de rest van je leven, het is voor velen een kadootje.

Als die I-Pod van jou klaar is komen we met zijn allen op reünie, goed?

Verder alle "studenten" een lieve groet, jullie zijn toppie bezig met elkaar steunen.

Ik ben weer weg.

Koekie/Houtje/Houten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hello iedereen sorry dat ik zolang weg gebleven ben maar ik heb laatste twee maanden zwaarste dagen van mijn leven gehad.helaas mijn depressie had zijn hoogtste punt bereikt en ik ben dagen lang erg douwn geweest .helaas was ik zo druk met mezelf bezig en runnen van mijn gezinetje dat ik helemaal niet meer op de forum geweest.ik ben nu weer met therapien bezig en het gaat helemaal nog niet helemaal hondred procent .ik ben sinds 20 maart gestopt .en eerlijk gezegd twee uit gelijers gehad laatste was dagen geleden en het was heel erg marike44 ik moest aan jouw denken ,ik was van huisweg gegaan maar mijn man heeft me opgehald .ik ga nu naar cad ,ik weet geen raad meer met mezelf opzich gaat het meestal goed maar ik heb erg moeilijk met buiten huis en uitgaan zelfs met boodschapen te doen als ik de flestjes ziet ga ik weer aan bier denken en ook momenten dat ik moeilijk heb .het gaf me altijd vedofende gevoelens de trek is satukje minder maar als ik ergens ben en iederen aan het drinken is heb ik het moeilijk .ik had nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn .ik heb erg veel steun nodig ,ik hoop dat ik op een goede adres ben en steun van jullie kan gebruiken zoals altijd .nogmaal sorry dat ik zo lang afwezig was ,maar ik had het erg zwaar en ik wou niet iederen lastig vallen bedankt en groedtjes ziba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziba,

Dat klinkt allemaal erg moeilijk en erg zwaar. Fijn dat je ons weer gevonden hebt. Blijf je dan nu ook eventjes? We hebben allemaal onze hoogte en diepte punten, samen feesten en samen huilen, het is niet veel maar misschien is de wetenschap dat je niet alleen bent toch een troost. kom op! Samen zijn we sterk!

Dikke bereknuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Eerst even een hartelijk dankjewel voor alle warme reacties, het voelt weer als thuiskomen. Heerlijk om na zoveel tijd gewoon weer even hier te zijn en herkend te worden en ook nog iets kunnen betekenen.
Fijn om PP, Koekie, Fleur, Mathilde, Katrina, Tapas, Anjo, Erica en zelfs Opa 2 weer terug te zien en zelfs Maria, Wil 133, Mismaff, Anna, Francesca en anderen die mij niet eens kennen.
Ik lees jullie struggles en moeilijkheden met ADB worden, het komt me allemaal zo ontzettend bekend voor, maar het voelt voor mij toch al als heel lang geleden.
Ik wens iedereen hier het zo van harte toe, om dat ook te gaan ervaren.
Dus nogmaals, hou vol en denk er maar aan dat alcohol over een aantal maanden niet eens meer een optie hoeft te zijn, het is echt mogelijk.
Liefs, Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...