Spring naar bijdragen

(Ach waarom niet?) Donderdag 10 augustus


Piggelmee

Aanbevolen berichten

Jullie vragen je misschien af waar die Piggelmee ineens uit komt vallen, maar ik ben hier een ouwe rot en inmiddels al 8,5 maand niet-drinkend alcoholist.
Dat wou ik hier toch even kwijt, waar anders......!
Ik zie weinig van mijn "maten" (rond nov. 2005 begonnen) terug, maar ik verdenk er een paar van naamswisseling......... Koekie????? bijv.
Fijn om hier weer even te lezen hoe iedereen elkaar steunt en bijstaat.
Nog even een duitje van mij: het leven is heerlijk zonder alcohol en ik kan nu eigenlijk alleen nog maar voordelen opnoemen, dus iedereen die twijfelt of het op de lange duur echt iets oplevert kan ik zeggen: "JA", het is absoluut de moeite waard, dus hou vol, zet door en er komt echt een tijd dat je niet eens meer aan alcohol denkt! Echt waar.
Ik ben heel benieuwd hoe het met mijn buddy Pietje Puk gaat, wij gingen/gaan (?) gelijk op, maar heb al een tijdje niets van haar vernomen.
PP als je dit leest, laat 's wat van je horen.
Iedereen sterkte en liefs toegewenst van
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi vrouwtje Piggelmee,

Leuk om je hier weer te lezen.
Gaat het goed met je?
Met Mathilde gaat het ook héél goed, dankzij ADB en de steunende elementen, zoals Koekie, Emma, Pietje Puk, Helder, Fleur en vele anderen zoals Francesca, Lola, Anjo, Tapas, Anna, Mismaf, Twan, Dave,etc. etc.

Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He wat gezellig om weer eens iets van jullie te horen.. Piggelmee en Tante Til! en vooral dat het zo goed met jullie gaat, beter nieuws kan er niet zijn van de oude rotten, en zoals jullie lezen zijn er ook veel jonge rotten die het heeeel goed doen. Deze belegen rot doet het redelijk wat drank betreft, heel goed wat eten betreft maar als ik de balans opmaak met een half jaar geleden gaat het gewoon veel beter met me.

Ik kan niet slapen dus dacht, ach ga maar weer eens even hier kijken, en zie dat iedereen nu in zijn of haar bedje ligt, okee kom ik iedereen nog even toedekken en ga ik ook weer terug! nachtkus en trusten maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

De computer doet weer even iets, de oude harde schijf is terug gezet (er zat sinds een half jaar een nieuwe harde schijf in, met Windows XP, nu dus weer Windows millennium). Wel trager en zo, maar ik kan tenminste weer op internet. We gaan wel proberen die nieuwe schijf te herstellen.

Piggelmee, wat heerlijk dat het al 8,5 maand goed gaat met jou. Dat geeft een nieuwe rot inderdaad moed. En met name dat je er niet meer iedere dag aan hoeft te denken, want dat moet ik wel, en daar wordt ik af en toe zo vreselijk moe van. Idem Mathilda.

Tapas, ik vind dat jij het ook goed doet hoor. Als jij een dag alcohol in de week vol kunt houden, lijkt me dat niet eens zo erg. Zolang het maar niet meer wordt, en je het nog een beetje in de hand kunt houden. Daar schuilt voor mij het gevaar, ik kan het volgens mij niet voor lange tijd beperkt houden. Hoe zit dat met de "oude rotten"? Drinken jullie wel eens een glaasje, of helemaal niets meer?

Ik ben vannacht om 13.00, 16.00 en 18.00 uur wakker geweest. Toch de volle maan?

Nu ga ik het hondje uitlaten, en werken.

Doei, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi!

Ha Tante Til en Piggelmee! Fijn om te lezen dat het nog altijd goed gaat. Ik snak naar de dag dat ik niet meer aan alcohol denk!

Twan, ik weet niet of ik nu zoveel positiever ben, maar ik kan wel beter relativeren als ik droog sta. En dat is voor mij toch ook een hele eyeopener! Ik kan nu rationeel dingen weerleggen, terwijl ik dronken alleen maar steeds verder meeging in mijn negatieve gedachtegang tot alles onoverkomelijk leek. Na dat telefoontje met Pseudo gisteren, ben ik wel aangedaan (nog steeds), maar ik ben er minder obsessief mee bezig dan wanneer ik dronken zou zijn. Het maalt allemaal minder door mijn hoofd.

Anna, wat goed dat je dat glas wijn niet genomen hebt! Ik kan ook helemaal gek worden van pc-problemen, vooral omdat ik er verder niks van afweet en ik mijn pc nodig heb voor mijn werk. Eergisteren is de luchter in mijn bureau stuk gegaan. Ook de nieuwe peertjes branden niet, dus moet het de luchter zelf zijn. En ik kan zelf geen nieuwe hangen, dus dat is toch wel een probleempje. Maar ik blijf rustig en ga een keer informeren of soms iemand van de buren een nieuwe zou kunnen ophangen en aansluiten.

Die hoofdpijn... Vind ik eigenaardig. Misschien heeft het iets met mijn sinussen te maken, een gevolgje van de griep? Maar ik lees het hier van meer mensen, dat ze hoofdpijn hebben na het afkicken. Misschien zijn onze hersencellen wanhopig aan het rondrennen in ons hoofd omdat ze geen alco meer krijgen? Of gewoon omdat ze niet weten wat er gebeurt? Maar ik vertrouw erop dat dat wel zal overgaan.

Ik heb zitten nadenken over dat laten versloffen van het huishouden... Dat deed ik vroeger ook, ook toen ik niet dronk. Ik ben op mijn 18de van huis weggegaan en sedertdien leef ik tussen de rommel. Dat zal dus ook niet overgaan door niet te drinken. Als ik wat verder sta, zou ik een keer moeten proberen om een patroon te vinden dat bij me past, zodat het toch aanvaardbaar blijft en ik me niet meer voortdurend hoef te schamen. Ik zal mezelf moeten heropvoeden vrees ik...

Iedereen een fijne dag toegewenst en veel sterkte voor wie het nodig heeft!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje,

Heel knap dat je gisteren, ondanks die discussie met je man, toch niet gedronken hebt. Juist dat soort momenten zijn het moeilijkste vind ik. Juist daaruit blijkt dat je karakter hebt. :present:

Ga je vandaag voor dag 2? Ik kon gistermiddag wel niet online zijn, maar ik heb ook zitten tandenbijten hoor, om 5 uur. Het was weer even heel moeilijk, ik kan nog steeds niet goed met stress, frustratie e.d. omgaan. Nou ja, wat kun je ook verwachten na 1 week (correctie, week 2 dag 9).

Anna
;beetje slaperig;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug! Tante Til en Piggelmee:present:
Heb ik erg gemist want jullie zijn toch een soort van voorbeeld van hoe het moet! Tenminste wat ik zo lees.

Voor de rest moet ik opbiechten dat het de laatste tijd behoorlijk uit de hand aan het lopen is met mij!

Ik vraag mezelf af hoe dit kan maar in mijn achterhoofd weet ik het wel denk ik. Mijn vriend is weer aan het werk en ik........ ik weet niet wat het is maar kan mezelf niet onder controlle houden. Heb net met de verslavingszorg gebeld want ik wil middels Campral proberen die ellendige honger naar verdoving tegen gaan.

Heb ooit eerder medicatie gehad (tegen trek van alcohol en ook drugs) en omdat mijn leverwaarden te hoog was, 5 week geleden, moet ik, als ik niet mezelf wil vernietigen, iets doen!!

Merk nu mijn borderline heel sterk want soms denk ik (vaak) als ik er niet meer ben dan is alles opgelost.
Is ook zo maar voor mijn dierbaren moet ik sterk zijn toch?
Ik lees vaak dat er mensen hier op het forum zijn die pas 'smiddag trek krijgen, nou ik dus al bij het opstaan! Gister ben ik 6 keer naar de super geweest en heb ook zes keer een klein flesje (2 glaasjes) wijn gekocht en voelde mij echt heel beroerd en dit heeft mij niet weerhouden om vandaag weer te beginnen.

Weet iemand van jullie ook een middel wat helpt tegen die tegenstrijdige K.T gevoelens? Mijn huisarts vertikt het om mij iets (librium) te geven tegen die verschrikkelijke onrust die in mij zit.

Sorry voor mijn geklaag maar moest het even kwijt

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Erica,

Wat jammer dat het zo mis loopt bij jou. Je schrijft dat je jezelf niet kunt bedwingen omdat je vriend weer werkt. Kennelijk helpt het voor jou dus als er iemand bij je is. Kun je niet af en toe bij iemand op bezoek gaan, of vragen of iemand bij jou langs komt? Misschien helpt dat om niet te drinken.

Wat je in ieder geval níet moet doen is langs de supermarkt. Die kleine flesjes zijn naar verhouding ook nog hartstikke duur. Ga rennen, springen, douchen, je huis poetsen, of wat dan ook, maar NIET naar de supermarkt!

En ga nog een keer met de huisarts praten. Misschien wil hij je niets verdovends voorschrijven omdat dat ook weer verslavend werkt, maar vraag anders Campral, Refusal of Antabus, zodat je in ieder geval niet kunt drinken.
Ik weet zo gauw ook geen andere middelen tegen die onrust, ik vecht er zelf ook nog iedere dag tegen. Maar heus, al je niet drinkt wordt het minder. Dat zegt Piggelmee toch ook.

Probeer de keukenwekker nog eens. Dat werkt bij mij ook nog steeds als ik het moeilijk heb.

Kop op, laten staan die fles, je bent het waard!

:sun:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Piggelmee, lieve forummers,

Piggelmee, het goede nieuws, het is niet GINGEN maar GááN! Wij GAAN gelijk op! Ik ben ook nog steeds ADB. Ik ben behalve de keer die je weet nog één keer een heel klein beetje de mist in gegaan en verder niet.
Welliswaar vind ik het nog steeds best moeilijk af en toe maar de voordelen wegen zo veel zwaarder dan de nadelen dat ik dat dan maar voor lief neem als iets waarmee ik zal moeten leren leven. Beter leren leven met wat trek af en toe dan met iedere ochtend een kater en alle andere problemen die erbij hoorden (ik hoef ze niet te noemen, wie kent ze niet??). Ik heb het veel vaker níet moeilijk en voel de trots en de bevrijding waar we tóen zo op hoopten heel erg. Ik schaam me ook niet meer om te zeggen dat ik niet meer drink naar mijn omgeving. Dat maakt het ook een stuk makkelijker. Men is er inmiddels aan gewend zodat het sociale drinken ook niet meer aan de orde is.
Ik zeg altijd, net zoals Til en jij eigenlijk ook: zonder het forum zou het me never gelukt zijn. Het forum, de Tactustherapie maar natuurlijk niet in de laatste plaats mezelf.

Koekie heeft geen naamswijziging ondergaan maar is op vakantie. Bovendien hebben de 'oudjes' op aangeven van Helder besloten een stapje terug te doen om de 'nieuwe collega's' de kans te geven zelf uit te vinden wat wij toen ook zelf hebben uitgevonden. Beter voor iedereen he. Bovendien, de alcohol moet op een gegeven moment geen hoofdrol meer spelen in ons leven. Wat dat betreft ook goed om het een wat minder prominente rol te geven.

Ik heb trouwens Angel6 beloofd bij mijn vertrek om me op 27 november te melden, om het jaar ADB te memoreren. Inmiddels zal Twan die dag ook 365 rozen op de site zetten.
Als we dat draadje van 27 november samen doen, Piggelmee moet Twan 730 rozen plaatsen. Eigenlijk wel een leuk vooruitzicht he Piggel. Alleen dáárom al de moeite waard om door te gaan.

Verder wil ik dan toch even van de gelegenheid gebruik maken te zeggen dat ik het fijn vind dat 'de nieuwe collega's' elkaar zo goed weten te steunen en dat dat zijn vruchten ook lijkt af te werpen. Het doet me erg goed dat er weer zo goed gepraat wordt over dat rottige probleem dat ons bindt.
Ik lees het nog altijd want zoals het voor iemand die nog niet lang bezig is een stimulans kan zijn te lezen hoe het na maanden is, voelt dat omgekeerd écht net zo! Goed te weten welke strijd je hebt gestreden en wat je dus weer door zou moeten als je het laat vieren. Dat is een erg belangrijke stimulans voor mij.
Erica, als ik jouw stukje lees voel ik me een beetje droevig. Ik vind het zo vervelend dat je het zo moeilijk hebt, soms ging je zo lekker. Weet je nog, een poosje geleden, toen was je zo strijdlustig met de dag starten met een liedje en vrolijkheid enzo. En jezelf in de ochtend aankijken en zeggen dat je blij met jezelf bent. Ik had veel aan jouw tips toen. Weet je nog? we begonnen de dag allemaal met een liedje en een lach, dat hadden we van jou geleerd!!! Probeer dat zelf weer voor de geest te halen. Mij hielpen jouw tips. Misschien kunnen ze jou óók weer helpen! Sterkte he.

Allemaal een fijne dag, veel succes met het tackelen van ons grote probleem, samen sta je sterk

hartelijke groetjes

Pietjepuk (een 'oud student')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooimooimooi pietjepuk, die 8.5 maand alcoholvrijheid!
Die vrijheid straalt van je postings af.
En je ervaring met betrekking tot de voordelen kan ik helemaal met je delen, op basis van mijn alcoholvrije periode van bijna 4 maanden, die zo ongeveer vorig jaar deze tijd in ging: het begin ook van een aktieve periode op dit forum.
Wijze woorden ook van jou, die "uitleg" van je afwezigheid hier.

Daarom, ter leringhe ende vermaeck, hier even mijn langere-termijn-ervaring neergepend:
Sinds het nemen van af en toe weer een glas vanaf begin december ging het tot het begin van de zomer een hele tijd goed, en was het verbruik maximaal een 20% van voor de stop-periode (in die tijd, afrondend, zeg maar 1 fles port per dag).
In de zomer is een verder afglijden begonnen: veel strand, veel etentjes met kennissen (allemaal drinkers), diverse korte vakanties met familie en/of kennissen (allemaal drinkers), en ja hoor: voor je het weet doe je weer volop mee, en ga je thuis door: toch maar even port in huis halen, om 5 uur, wat narigheid met 1 van de kinderen: "verdriet wegdrinken"...
Het voordeel van de alcoholvrije periode is, dat je nog donders goed weet hoe goed je je toen voelde: die ervaring van een goede tijd is niet meer weg te branden uit het brein, ook al verval je weer, zoals ik.
Bijkomend voordeel is, dat je je sneller bewust wordt van je afglijden, en bijtijds kunt ingrijpen.
Vooral ook, omdat de oude klachten weer terugkeren: moe, slecht slapen, pijntjes overal.

Daarom kan ik iedereen, die eigenlijk, diep in zijn/haar hart, van de alcohol af wil, 1 ding met klem aanraden: las een alcoholvrije periode in van minimaal 3 weken (dan ervaar je de meeste voordelen van alcoholvrijheid), of langer (dan ervaar je nog meer voordelen), of desnoods korter (al wordt de ervaring steeds geringer, naarmate de periode korter is).

GUN jezelf (geest + lijf) gewoon die ervaring!!!

Kortom: ook voor mij persoonlijk is het weer de hoogste tijd, om een alcoholvrije periode in te lassen.
Hoe lang?
Hmm: de rest van het jaar = 4,5 maand, = dus een leuke periode.
Met als enige "ontsnapping" een mogelijke vakantie van 1 - 2 weken: in die periode zien we wel: beetje vriezen, beetje dooien...

Wie doet er mee??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Een leuke verassing, de dag geopend door Piggelmee. Fijn dat het zo goed met je gaat. Dat doet me goed. En dan gelijk Tante Til erachter. Fijn.

Ik heb niet zo heel veel te melden vandaar dat ik meer gelezen heb dan geschreven.

Erica, wat afschuwelijk voor je dat je zo'n last van het alleen zijn hebt. Tenminste dat leid ik er vanaf, het ging harstikke goed toen je vriend vakantie had. voel je je niet beter als je aan het werk bent?
En wat de dokter aan gaat, ik krijg ook maar voor een week slaaptabletten mee. Logisch gevolg van
dingen die gebeurd zijn in het verleden, ik zou elke butdag weg slapen. Misschien geldt zoiets voor jou ook?
Als je weet dat de kern misschien in het alleen zijn zit zou je misschien kunnen bekijken wat je daar aan kunt doen?

Fran, Ik neem aan dat je het gewoon over lichtjes in je bureau hebt. Bij ons is een luchter zo'n enorme lamp met een heleboel lichten en vaak kristalen tierenlantijntjes. Vind ik zo leuk, volgems mij woon je geen 50 kilometer van mij en dan al zulke taal verschillen. Al hoe wel hier verschilt het al per dorp.
Vond het wel een leuk plaatje, Twee van die enorme lampen in je bureau.:-)
Die hoofdpijn zit mij dwars, ik denk dat je teveel antabus neemt. Ik weet dat sommige dokters met het volle pond beginnen en dan afbouwen, een kwart per dag zou voldoende moeten zijn. Maar ik ben geen dokter dus misschien toch maar even langs gaan?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Iedereen maakte zich al zorgen over je!

Ik heb echt wel nagedacht over het woord luchter. Wist wel dat dat meer een kroonluchter is, maar kon het juiste woord niet vinden. Het is een hanglamp met één peertje erin die hier hangt...

Ik heb niet echt zware hoofdpijn, hoor. Gewoon een beetje. Heb vandaag nog geen Antabus geslikt om te zien of het zou overgaan, maar het blijft. Niet erg genoeg om er iets tegen te nemen. Ben trouwens niet bij de huisarts geweest, maar slik het op eigen houtje.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Opa,
Wijze woorden van een oude rot. Je raakt een punt waar ik als jonkie me zorgen over maak.
Gisteren heb ik me aangemeld op dit forum en ik heb veel aan alles wat ik heb gelezen. Ik had me voorgenomen om in ieder geval voortaan 2 dagen/week niet te drinken en de andere dagen niet meer dan 3 glazen wijn.
Een geweldige verbetering vergeleken met m'n innamepatroon van de afgelopen 20 jaar.
Ooit ben ik 3 maanden zonder geweest en toen weer langzaam teruggegleden.
Daar zit dus mijn angst. Ik ben nu 2 dagen zonder en voel me duidelijk al beter.
Vandaag mag ik dus weer een 'slokkie'. Gisteren was er een een veelbetekenend moment. Ik was om 4 uur een wandeling gaan maken want de bekende trek sloeg toe. Onderweg besloot ik bij een aardige uitspanning even uit te rusten.
De vanzelfsprekende vraag van de ober: 'Wat wilt u gebruiken, meneer?' Waarop ik antwoordde: 'Doet u mij maar een droge witte.....ehh.....ice tea'.
Zo ingebakken zit het dus. Na het lezen van jouw bijdrage ga ik nu voor 3 weken zonder. Daarna zie ik wel. Trouwens misschien heeft iemand nog een tip.
Wat drink je in godsnaam behalve water. Ik vind bijna alle frisdranken vies!!!
Groeten aan iedereen en een goede dag.
Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou,
Als dan Piggelmee, en zelfs Opa 2 zich weer melden, dan kan ik toch niet achterblijven!
Piggelmee, je gaat goed, gelijk op met Pietjepuk.
Opa 2, ik hoor je niet over de notenkraampjes! Ga daar maar weer eens snuffelen.
Fleur gaat nog steeds goed, hoor! Die staat nu vanaf 1 juni 2005 droog en wil dat zo houden. De reden? Lees het relaas van Opa 2 en ik weet weer waar ik het voor doe. Rust in het hoofd en in het lijf.
Allemaal een fijne dag.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rufus,

Ik lees dat vaker. Ik heb het zelf ook. Dus dan maar liters thee en heel veel tam tam Spa Rood dus met ijsklontjes, citroen of munt. Tomatensap die pittige.
Ik moet er altijd wel om lachen, we gooien moeiteloos allerlei bucht door ons keelgat maar frisdrank lusten we niet:huh:

Opa en Pietje Puk,
Fijn weer van jullie te horen. Het is altijd zo'n opsteker als het goed gaat met iemand en Opa zet hem op, he! Je voelt je inderdaad veel beter als je niet drinkt. Rest mij de vraag waarom ik dan toch de mist in ga, bij tijd en wijlen. Dus ik doe met je mee!!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Rufus, Anjo, dat maakt al weer een groep van 3!
Prachtig dat jullie meedoen.
En ja Fleur, bij die notenkraam kom ik nog steeds hoor, en bij de dropkraam ook, al wat het de laatste tijd iets minder frekwent...
En met die 8,5 maand bedoelde ik jou natuurlijk piggelmee, zonder iets aan mijn respect voor pietjepuk af te doen...
Alternatieven: jazeker, water; eerst weer eens flink schoonspoelen.
En de kruidenthee weer oppakken: ochtend-, middag- en avondthee van van der Pigge (zie internet, aldaar).
Ook de Rivella was zo slecht nog niet.
Nieuwe tip: een bakje yoghurt schijnt ook enorm te helpen, als je trek krijgt in alcohol.
Enfin: het paard is weer op de wagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo opa,

Ik doe mee hoor, tot eind dit jaar. Oei, wat klinkt dat lang, ik schrik ervan. Is het goed dat ik dag voor dag meedoe? Ik schrik iedere keer als ik zo'n relaas lees van iemand die een hele poos gestopt is, en dan van lieverlee aan weer begint. Ik kan me dat zo goed voorstellen. Precies zo gaat het bij mij ook altijd: net als het een tijd goed gaat (en bij mij hield 'goed' tot nu toe alleen maar in dat ik niet meer dan 3 glazen per dag dronk) begin je weer met af een toe een glaasje 'meedoen', en voor je het weet loop je weer op grote schaal in te slaan.

Rufus, jouw probleem heb ik ook hoor, en ik denk nog meer mensen hier. Drankjes met koolzuur lust ik niet (met uitzondering van Crystal Clear want daar zit minder in), verder is bijna alles te zoet. Ik zoek het nu in de afwisseling: CC uit fles, CC uit pak (zonder koolzuur), Spa Clear (is iets minder zoet) en af en toe tussendoor een sapje of IceTea.

Anjo, fijn weer van je te horen. Alles goed met je?

Fran, ik heb ook dagelijks hoofdpijn, niet zo heel erg, maar zeurderig, en ik slik geen Antabus. Ik denk toch dat het van het afkicken komt. Nu ben ik wel gevoelig voor hoofdpijn, dat had ik als kind al heel veel, en ik heb jarenlang de gewoonte gehad hoofdpijn met wijn weg te spoelen. Kwam'ie natuurlijk de volgende ochtend 3x ze erg terug, maar op dat moment was ik er even vanaf. Misschien komt het daardoor. Ik ga er in ieder geval nog niet mee naar de huisarts, want altijd als ik daar ben geweest heb ik het gevoel dat ik er niets me opgeschoten ben. Ik zie het nog maar een tijdje aan.
Succes met je lamp. Ik ben jaren geleden al begonnen zelf mijn lampen, stopcontacten etc. te repareren, bij gebrek aan iemand anders om dat te doen. Ik ben er op het moment redelijk handig in, al zeg ik het zelf. Zal ik even bij je komen kijken? Als je zelf gaat prutsen, zet in ieder geval wel de stop dan uit (ben ik een keer vergeten).

Alle oudgedienden, wat gezellig om ook iets van jullie te horen. Ik heb wel af en toe in het archief iets gelezen, maar lang niet alles. Het is zoveel. En wat zijn er ineens veel namen + verhalen om te onthouden! Als ik de boel door elkaar ga gooien moeten jullie me dat maar niet kwalijk nemen.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de lieve goed bedoelde raad, ik denk dat ik er al achter ben hoe het komt dat ik weer drink.
-moet je nagaan, voor een tijd geleden, weet niet meer hoe lang, gebruikte ik alleen maar methadon en seresta's en als ik geld had ook coke. En nu..............................
Dacht er net aan dat ik beter af ben met pillen want toen dronk ik niet of in ieder geval alleen op verjaardagen.

Ga zo met mijn dokter bellen en een afspraak maken want dit gaat niet goed! Ik bedoel, waar ben je(ik) mee bezig terwijl je weet dat je lever eronder te leiden heeft!!!!!!!!!!
Mijn anti-depr.en anti-pshygotica werken natuurlijk voor geen meter.

Mijn dochter is net in een leefgroep opgenomen en gaat na een jaar ongeveer zelfstandig (begeleid) wonen en komt dus niet meer thuis wonen. Ik mis haar geweldig terwijl ik in principe elke dag contact met haar kan hebben (doe ik dus ook telefonisch) Het is nl vlak bij ons huis in het dorp. Maar toch het besef dat ik haar kwijt ben (ze is net zestien!) aan hulpverleners is niet goed voor mijn gemoedstoestand.

Gelukkig voelt ze zich er enorm op haar gemak en past zich goed aan, maar gewoon het idee alleen al!

Mijn zoon van 20 woont wel thuis en dat voelt soms heel krom maar ik weet dat het toch te maken heeft met haar toestand, ze heeft namelijk een lichte vorm van ADHD en PDDNOS.
Het schuldgevoel overheerst nu teveel en moet hier gewoon overheen denk ik.

Is er misschien iemand van jullie die hier (ADHD en PDDNOS) meer vanaf weten?

spreek (schrijf) jullie later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erica,

Ik weet niet wat PDDNOS is, maar ken wel een paar mensen met ADHD. Mensen met ADHD hebben moeite hun aandacht ergens bij te houden, en zijn daarbij ook nog hyperactief. Dit leidt meestal tot problemen met hun omgeving. Ze hebben hier zelf heel veel last van, maar zijn ook lastig voor hun omgeving.
Ik denk dat het dus zowel voor je dochter als voor jou uiteindelijk fijn is dat ze nu zo goed opgevangen wordt. Zij krijgt hulp, om met haar drukke zelf te leren omgaan, en jij krijgt wat meer rust, die je hard nodig hebt voor je eigen problemen. En omdat ze dichtbij is, kunnen jullie toch lekker iedere dag contact hebben. Ik snap heel goed dat het raar is, en pijn doet, dat ze nu uit huis is. Laat het allemaal even bezinken. Na een tijdje zal de situatie wel wennen, en zijn jullie er misschien allebei blij mee.

Marieke, ik zag net dat je nog een berichtje op het dagdraadje van gisteren gezet had. Jammer dat het mis gegaan is gisteren, je was nog wel zo blij dat je thuis was, en zo strijdlustig. Zie het maar als de laatste vakantiedag. Dan is vandaag weer een nieuwe start. Hoe is het gegaan bij Pearl vandaag? Heb je ze van katoen gegeven?

:)Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiephoi!

Hier Francesca na het middagdutje! Kon weer niet wakker blijven, dus maar op bed gaan liggen. Ik had mijn badjas over me heen gelegd omdat het zo fris is, en mijn oude kater kwam trappelen op mijn buik. Ineens voel ik ook pootjes in mijn rug! De jongste was ook op bed gesprongen! Dat had hij nog nooit gedaan. Hij heeft ook geslapen met zijn kopje op mijn enkels! Ik was altijd bang dat als mijn oudste dood zou gaan, ik nooit meer zo'n bedkat zou vinden, maar de jongste begint er ook al mee! Gezellig, hoor! En geen rare dromen...

Ik zit nu een kop hete thee te drinken en heb voor het eerst in weken het raam van mijn bureau gesloten omdat ik het te koud vond. Een heel winterachtig gevoel is dat! Ik heb nog niet in het zonnetje gelegen dit jaar, en ik hoop dat we toch nog een stukje zomer krijgen, hoor!

Anna, wat handig dat je zelf aan de elektriciteit durft te werken! Daar blijf ik ver weg van, hoewel ik er ook meer van zou willen weten. Voor de rest trek ik me nogal uit de slag met klusjes in huis. Moet je wel als je alleen bent, hé.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik maar gewoon moet rusten tot die moeheid uit mijn lijf is. Ik wil me geen zorgen maken en de huisarts kan uiteindelijk ook niets meer doen dan zeggen dat ik moet rusten. De hoofdpijn gaat ook wel over. Wat ik dus wel merk aan mezelf, is dat mijn ademhaling zo veel dieper gaat de laatste dagen! Normaal adem ik heel oppervlakkig en stoterig omdat ik bijna altijd opgejaagd ben. En nu ondervind ik dat ik vaak gewoon dooradem. Een heel rustgevend gevoel is dat, zo diep ademen. In het begin maakte het me zelfs een beetje angstig, die rust! Wat een mens niet kent, daar is hij bang voor, hé! :D

Erica, in het weekje dat ik droog sta heb ik niet meer van die diepe wanhoopgevoelens gehad. Dronken dacht ik ook vaak: Wat loop ik hier te doen? Wat heeft het voor zin? Ik kan me net zo goed dooddrinken, want niemand zal me missen... Nu heb ik het niet meer gehad. Het is dus echt zo dat drank je depri maakt! Niet alleen de alcohol zelf, maar vooral het gevoel dat je waardeloos bent omdat je niet van de drank af kunt blijven, hoewel je weet dat het zo slecht voor je is en je eigenlijk geen alcoholiste WILT zijn. En je geeft zelf ook aan dat je medicijnen niet werken.

Ik ben natuurlijk de laatste om je de les te spellen, maar misschien moet je ook maar eens bedenken dat je vriend hier misschien zo ongelukkig van wordt dat je alleen eindigt. En dan is het hek natuurlijk helemaal van de dam! Maar ik schrijf natuurlijk niks nieuws, want je weet zelf wel het best hoe het allemaal in elkaar zit...

Opa, ik doe ook mee, hoor! JIEHAA! Heb er al een week op zitten en ik wil doorgaan! Stel je voor dat ik weer begin te zuipen en dat ik dan wéér die moeheid, nachtmerries en hoofdpijn moet doorstaan als ik weer stop!!! Om nog maar te zwijgen over de vreselijke strijd die eraan voorafgaat! Neenee, voorlopig ben ik vastbesloten, hoewel de trek nu en dan toch nog stevig de kop opsteekt. Ik durf in de supermarkt nauwelijks naar het bier te kijken als ik passeer... (Ik schrijf 'voorlopig' omdat ik het net als Anna griezelig vind om ver vooruit te kijken...)

Rufus, goed dat je mee op de kar springt! De meesten van ons kunnen gewoon niet minderen of ervaren dat minderen als een nog grotere strijd dan gewoon stoppen. Gewoon proberen!

Zeg Marieke, goed dat je zoon je op tijd 'betrapte' gisteren! Kon je anders weer aan een rondje verontschuldigingen beginnen met het schaamrood op je wangen! :$ Als ik je zo lees, kan ik best wel begrijpen dat je nu en dan wilt ontsnappen, maar de manier waarop is natuurlijk niet ideaal... Kun je niet een of andere cursus volgen in je eentje? Zodat je een andere manier vindt om even weg te zijn?

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anna,

Ja GOED he...Trek ging toch weer over. vandaag ga ik voor dag 2....
Ik ga om 5 uur aan je denken, in het ergste geval gaan we snel op het forum kijken ok?
Meestal ga ik rond 5 uur als een gek bedenken wat ik ga koken en ineens sta ik te koken en ben ik dus weer met eten bezig ipv met drinken.
Succes!!!
Vandaag houd ik het droog!
groetje Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed om van oudgedienden te horen; levenstekens en verhalen...ik sta sinds 2 febr. 2006 droog, nu een half jaar en ik heb me nooit beter gevoeld dan nu!!!!ADB is het waard! Al kost het zoveel moeite en kun je je niet meer verdoven; zou je heel hard willen gillen en gooien met iets of alleen maar huilen; ga er doorheen. Want je word echt een ander mens. En veel aardiger voor jezelf.
Erica, mijn dochter heeft ook PDD-nos en daarbij is ze licht verstandelijk gehandicapt. Ze is nu 11 en het puberen slaat toe. Deze zomer opvakantie wilde ze niks, huilde alleen maar als ze iets moest en ik was zelf aan t eindje. ik heb dit halfjaar nog nooit zo naar een borrel verlangd als in deze vakantie. Ik heb geraasd en gehuild en ik weet niet hoeveel baantjes getrokken in t zwembad, om maar niet te drinken. En ik kon niet meer van de realiteit weglopen. Het was heel erg moeilijk en ik weet dat deze inzinkingen zullen blijven komen want de handicap van mijn dochter gaat niet weg. En ik hou zoveel van haar. Ik moet er (nu) niet aan denken dat ze ooit niet meer bij mij woont. Ik leef met je mee, dit is een hele zware periode in je leven. Je bent niet alleen. Sterkte. Maria.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo piggelmee wat leuk dat je weer op de site bent beland ik heb je nog nooit eerder van je gehoord maar gefiliciteerd met je 8 maanden zelf ben ik haast 2 maanden nuchter de 14 de er zijn wel mensen nog op dit forum die jij wel zou kennen maar het is op dit moment erg stil ik heb me willen uitschrijven om dat ik haast nooit een reactie had gehad op mijn mailtjes maar heb van een heleboel mensen fijne reacties gehad dat ik hiet toch maar zou moeten blijven en dat doe ik ook soms maak ik fouten zoals een nieuw draadje te beginnen en dat moet juist niet er is meesta al een nieuw draaadje en dat was mijn fout ik hoop dat ik het nu goed doe om op jouw reactie te antwoorden heel veel liefs van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...