Francesca Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Twannie, je vergiste je weer, want volgens mij vier je vandaag, zaterdag, je twee maanden!! :present: en 3 dikke zoenen!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hoi Fran,Ja, je hebt helemaal gelijk... Zie je nou hoe verstrooid ik ben tegenwoordig? Vandaag inderdaad 2 maanden, bedankt voor de bloemen!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Nou Twan,Ik ben dus net zo in de bonen als jij, want ik dacht gisteravond dus even dat het al zaterdag was. Terwijl ik notabene net slingers had lopen ophangen voor mijn zoon die op zaterdag jarig is! Nou, in ieder geval heb je de bloemen alvast, en nogmaals gefeliciteerd.Francesca, jij bent tenminste helder. Vandaag met frisse moed aan je opdracht beginnen? Sterkte ermee, ik zal aan je denken.:heart:Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hallo allemaal!Ik heb eindelijk nog eens lekker kunnen uitslapen. Geen drilboren vandaag, en de kat had blijkbaar ook zin in uitslapen... De moeheid begint stilaan iets minder te worden, maar fris en fruitig ben ik nog steeds niet. Pff... Met mijn hartsvriendin gebeld, die zich bezighoudt met alternatieve geneeskunde, en zij zei dat ontgifting heel veel energie vraagt van je lichaam, en dat je daardoor ook moe bent. Waarschijnlijk draait mijn lever overuren nu...Wat ik gisteren ervaren heb: ik zal echt weer moeten leren leven en functioneren zonder drank. Ik dronk de laatste jaren eigenlijk bij alles, en dus word ik nu door alles getriggerd. De hele dag door. En ik kan ook niet nog een paar weken luieren om eraan te wennen, maar moet gewoon de draad weer oppakken. Gisteren heb ik echt wel afgezien, hoor! Bah! En er gaan ook allerlei dingen stuk in huis. Ik wilde gisteren de gaskachel even doen branden om de kilte en de vochtigheid uit mijn huis te verdrijven, maar ik kreeg de waakvlam niet aan. Een halfuur geprobeerd, maar geen waakvlam en dus ook geen vuur. Ik denk dat de boel schoongemaakt moet worden, en dus zal ik iemand moeten bellen daarvoor. Eigenlijk verlang ik hevig naar iemand die me bij de hand neemt en me helpt om mijn leven op de rails te krijgen, maar helaas. Tot later,FranPS: Thanks, Anna! Zal nodig zijn. Maar het is zoals je gisteren schreef: gewoon beginnen en dan gaat het wel beter. Zo helder ben ik niet, want ik kan niet op de goede woorden komen. Duurde een eeuwigheid voor ik op het woord kachel kon komen. Veel plezier met je feestje vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hoi Fran,Dat heb ik ook, me niet fris en fit voelen, moe, terwijl ik toch al een aantal maanden niet meer dan 1 fles heb gedronken op een avond. Kennelijk moet al die alcohol van al die jaren er toch uit, en dat kost kennelijk tijd.Vroeg ik me gisteravond, toen ik zo'n vreselijke trek had, nog af waar ik het eigenlijk allemaal voor doe, ik ben er vanochtend weer even met de neus op gedrukt.Mijn zoon was gisteravond uit geweest, en heeft kennelijk met vrienden even zijn verjaardag gevierd. Hij kwam dus tegen de ochtend straalbezopen thuis en maakte een gigantische herrie achter het huis en bij het binnenkomen. Ik ben niet naar beneden gegaan, want ik weet dat hij op zo'n moment absoluut niet aanspreekbaar is, en dan krijgen we gegarandeerd ruzie.Vanmorgen nadat ik de hond had uitgelaten de schade opgenomen: hij had met zijn dronken kop de computer nog aangezet, maar dat was blijkbaar erg moeilijk, want hij lag op zijn kant op de grond (mocht zeker nog verder kapot). Zelf lag hij in een stoel te slapen; ik heb hem met moeite in zijn bed gekregen.Fiets in de schuur gegooid, versnelling kapot, en een plantenbak die aan de muur van de schuur hing had hij kennelijk tegen de achterdeur kapot gegooid. Waarschijnlijk heeft hij er al wankelend tegenaan gestoten, kwaad geworden, en kapot gegooid. Gelukkig zit er dubbel glas in de achterdeur, want anders wat dat nu waarschijnlijk kapot geweest. En nu ligt hij dus zijn roes uit te slapen.Je snapt wel dat ik nu heel veel zin in die verjaardag heb zeker. Wat ben ik blij dat ik er gisteravond vanaf gebleven ben, ik voel me nu een stuk beter dan hij. Het gekke is dat ik altijd als ik trek heb het gevoel heb dat alles veel leuker en prettiger is met een glaasje op. Maar er is dus helemaal niets leuks aan, het is gewoon één trieste bedoening.Enfin, de rommel is weer opgeruimd, de computer doet het nog (met oude schijf) en die fiest regelt hij zelf maar. Ik ga nu boodschappen doen, en proberen de hele boel van me af te zetten. Ik heb in ieder geval de voldoening dat ík fris ben, al heb ik nog steeds/weer een lichte hoofdpijn. Hoewel het niet leuk was, sterkt dit me in mijn overtuiging dat ik er écht vanaf moet. Hopelijk leert mijn zoon ervan dat er ergens een punt is, waarop hij moet stoppen met bier drinken.Sorry voor dit weinig opwekkende verhaal, maar ik moest het echt even kwijt.Spreek jullie later nog, denk ik,:$:devil:Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Lieve Anna,Ik vind net dat dit soort verhalen op het forum geschreven MOET worden! Na een tijdje begin je gewoon te vergeten wat alcohol allemaal met je kan doen en verlang je alleen nog naar de prettige roes, terwijl die prettige roes vaak ook uitdraait op ellende en schaamte achteraf. Als je tenminste nog weet wat je allemaal uitgespookt hebt! Ik ben blij dat ik het nog een keer kan lezen van een ander, want ik begon alcohol ook weer te beschouwen als een vriendje dat ik zo miste...Sterkte!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Fran,Goed om te lezen dat dat ontgiften zoveel energie kost en dat je je waarschijnlijk daardoor zo moe voelt. Nu kan ik --als ik weer eens geen energie heb-- in ieder geval bedenken dat mijn lijf hard aan het werk is om al het gif eruit te krijgen...Anna,Nou, lekker wakker worden is dat zeg. Je gaat niets opruimen hoor, laat hem de boel even zelf opknappen als hij wakker is he? Later op de dag zal het vast wel weer gezellig worden.Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Ha Twan! Die vlieger gaat voor jou niet meer op, hoor! Jij bent allang weer helemaal rozig als een baby vanbinnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Dag Twan,Gefeliciteerd met je twee maanden. Mijn bloemenman is met vakantie, maar anders had ik je een mooie ruiker gestuurd. Jammer, van woensdagnacht. Ik ben wel gegaan maar kon het niet meteen vinden en ik had geen rekening gehouden met het tijdverschil. Dus ik was te laat. Volgende keer beter. Ik heb ook je weerbericht gelezen en denk morgen voor het eerst dit jaar maar eens aan de kust te gaan kijken. Een lekker stuk lopen, denk ik. Hoe doe je dat trouwens? ik bedoel het kopieren van extern materiaal in een bericht?Is dat: KOPIEREN/KNIPPEN/PLAKKEN?Ik ben met dag 5 begonnen. Gaat goed en ik krijg er een beetje vertrouwen in. Mijn dagindeling gaat er heel anders uitzien. Oude gedragspatronen moeten vervangen worden. Dat is knap lastig af en toe. Ik zie het zo: eerst een grote stap; dat is het toegeven dat je een probleem hebt en er iets aan wil gaan doen en vervolgens een hoop kleine stapjes. Kan nog wel even duren! Wil jij voor altijd stoppen?Anna: gefeliciteerd met je zoon. Heeft ie vanavond nog wel zin in een feestje? Ik hoop dat ie een kater heeft van hier tot Thailand! Ik vind dat je je er knap doorheen slaat.Voor de anderen: veel sterkte het weekend en ook veel plezier.Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hoi Twan.Ik ben vannacht bezig geweest om je een mooi berichrt achter te laten. Geheel mislukt. Dus ik wens je al het beste met je twee maanden! Het lukte me niet dus ben ik maar uit gaan huilen bij Kaab die was gelukkig wakker. Twee prusten met rozen. In ieder geval 1 roos van mij:present: denk daar duizend zweetdruppels bij en je weet hoe veel die me heeft gekost. Geniet vandaaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floortje Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hai Allemaal!Wow, Twan...TWEE maanden alweer? Hoe FIJN moet jij je voelen zeg! Geweldig.Anna, wat een verhaal met dronken zoon. Wat heerlijk dat jij zelf nuchter bent gebleven, anders had je zeker een VEEL rottiger gevoel gehad vanmorgen.... Wens jullie vanmiddag een gezellige verjaardag, aan jou zal het niet liggen, denk ik.Fran, jij moet ook behoorlijk vechten, merk ik. Wat een duveltje die alcohol, dat hij zelfs probeert te doen alsof het je vriendje is!!!!TRAP er niet in heh???Ik herken de verhalen enorm hoor, ZEKER die voldoening die het glas geeft op de korte termijn....maar het IS geen ontspanning, het is NIET fijn om te drinken....Dat probeer ik mijzelf maar telkens voor ogen te houden...Ik ga voor dag 4 vandaag, met 1 stiekum oogje gericht op Twan zijn prestatie! (Ssssst!)Allemaal veel sterkte deze zaterdag!Liefs van Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hallo allemaal,Ik ben weer even thuis tussendoor. Bedankt allemaal voor de lieve reacties.Marieke, jij hebt vannacht met benedenbuurman dus ook weer kunnen zien hoe leuk het allemaal is met alcohol hè. Ook vastbesloten er vandaag niet aan te komen?Die hoofdpijn is tenminste ook een goed excuus om niet te drinken. Hoewel ik weet dat het waarschijnlijk over is zodra ik een glas wijn op heb, dat was het afgelopen weekend ook zo. Maar het feit dat ik nu al twee weken hoofdpijn heb (met uitzondering van de twee dagen dat ik wél iets gedronken heb), duidt er voor mij op dat mijn lichaam inderdaad helemaal vergiftigd is, en daar wil ik nu wel eens vanaf. Ik ben benieuwd wanneer ik ineens tot de ontdekking kom dat ik géén hoofdpijn heb.Twan heb jij dat ook gehad? En wanneer is het bij jou overgegaan, of heb jij ook nog steeds hoofdpijn. Rufus, je gaat goed zeg! Ik ben na dag 4 een keer van de fiets gevallen. Moet jij niet doen hoor. En dat met die kater van mijn zoon komt beslist goed hoor. We bouwen straks een feestje mét kater, en jouwen hem allemaal uit.Gelukkig heeft mijn jongste zoon zichzelf beter in de hand. Hij drinkt wel eens een biertje met vrienden, maar is na één keer dronken + kater daar zo van geschrokken, dat hij nooit meer dan 2 of 3 drinkt. Hij kan dus wel sociaal drinken, en ik hoop heel erg dat hij dat zo houdt. Gisteren had hij ook niks op, dus we zijn lekker met zijn tweeën nuchter. Het gedrag van zijn broer zo af en toe (zoals vannacht), en helaas ook van mij zo af en toe in het verleden, heeft bij hem zo'n afkeer van overmatig drankgebruik opgewekt, dat ik goede hoop heb dat hij er ook vanaf zal blijven.Iedereen hier weet natuurlijk wel dat kinderen van alcoholisten ook een verhoogd risico hebben om het te worden, en dat is ook mijn grote zorg. Mijn oudste zoon drinkt beslist niet iedere dag, maar als hij uitgaat in het weekend, en aan het drinken slaat, dan gaan ook echt alle remmen ervan af.Dat herken ik, want zo ben ik ook ooit begonnen op die leeftijd. Ik ben er nog niet uit of het nou erfelijk is (wat sommigen beweren) of toch een kwestie van 'nurture'. Ze hebben natuurlijk aan mij, en vroeger ook aan hun vader, een slecht voorbeeld gehad. Daarom ben ik na vannacht vastbesloten om door te zetten, hoe moeilijk het ook is. Ik kan mijn zoon nu nog moeilijk wijzen op zijn alcoholgebruik, omdat hij mij ook vaak genoeg straalbezopen heeft gezien. :$Maar als het mij lukt om droog te blijven, kan ik hem over een paar weken toch ook wijzen op zijn drinkgedrag als hij uitgaat, vinden jullie niet?Allemaal een fijne en droge dag. Ik ga nog even naar de markt, en ik besloten mezelf vandaag een beetje te verwennen. Ik ga een zilveren armbandje, dat ik jaren geleden van een (inmiddels overleden) tante heb gekregen, en waar geen goed slotje aan zit, laten maken, zodat ik het kan dragen. Zoiets is best duur, en ik schuif het al jaren voor me uit (gaf het geld liever aan wijn uit denk ik). Maar het is een mooi armbandje, en ook een mooi aandenken.Doei, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hallo Allemaal,Fran, zo voelt het nog niet hoor, rozig als een baby... Maar het gaat wel de goede kant op. Als ik nou ook nog van de sigaretjes af kan blijven en van tijd tot tijd een keer ga rennen, dan ben ik waar ik wezen moet...Rufus, je kunt inderdaad gewoon kopiëren en plakken in berichten. De weerberichten zijn overigens afkomstig van www.weerbericht.nu, mocht ik er een keer niet aan denken. Bedankt voor je felicitaties trouwens, en ik weet nog niet wat mijn uiteindelijke doel is. Voorlopig maar weer gewoon een maand erbij. Voor altijd is zo lang, ik heb in mijn leven nog nooit iets gezien wat 'voor altijd' was, dus mijn volgende doel ligt wat dichterbij.Anjo, lieve actie, jammer dat het niet gelukt is. Maar de bedoeling is helemaal duidelijk! Hoe gaat het met jouw wandelvakantie? Over vakantie gesproken, volgens mij zit onze grote vriendig CG alweer op de helft, weer tijd dat ze terugkomt, toch?Marieke, heb je in het pand misschien toegang tot de stoppenkast van je benedenbuurman? Ik zou hem in ieder geval de 'Pearl-behandeling' geven als hij weer nuchter is...Floortje, fijn hoor, dag drie is binnen. Gefeliciteerd! En nu weer verder... Anna, mijn hoofdpijn is op zich wel weg, van tijd tot tijd nog wel last van een beetje een zeurderige milde versie. Volgens mij komt het ook door het tekort aan suiker, want als ik een snoepje neem gaat het over. Misschien een tip, in ieder geval beter dan een wijntje...Nou, hier regent het weer pijpestelen, een fijne dag allemaal!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hallo,Even een mededeling tussendoor: Ik heb met Lola gesproken gister en het gaat wel goed met haar alleen kan ze tijdelijk niet op internet en dus ook niet op het forum. Ze heeft een leuke week gehad en is lekker tot rust gekomen.Zodra ze weer toegang tot het internet heeft zal ze ons haar verhaal doen.groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nemo Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Ik dacht dat ik dus de enige was met hoofdpijn,niet dus blijkbaar.Ik heb er al een week last van maar had het niet in verband gebracht met het stoppen,het wordt wel minder merk ik maar we zetten natuurlijk door.En wat ik al eerder zei,je betn gewoon bezig om een "ander" mens te worden,je hele levenspatroon is aan het veranderen merk ik maar het is wel een beter patroon met meer creativieit en ontspanning.Idereen veel sterkte weer en ik ga voor de 2 weken(dinsdag!!)groeten van dave Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Twan, bedankt voor je tip over het snoepje. Ik zal het eens proberen, want die hoofdpijn begint me toch wel de keel uit te hangen. Hoewel ik deze week al erg veel drop op heb, en daar zit ook suiker in, maar misschien dat het zout juist weer niet goed is voor de hoofdpijn. Ik ben blij dat het bij jou al begint te zakken Dave, bij mij nog steeds niet dus.Erica, ik ben blij te horen dat het goed gaat met Lola. Met jou ook? Ik miste haar ook, evenals Chinagirl. Ben benieuwd naar hun verhalen.Katrina, hoe lang zit jij eigenlijk al op het forum? Dat vraag ik omdat je alle reunisten kent. Ik kan me voorstellen dat je ze gemist hebt. Eigenlijk Ferry ook een 'terugkomer'.Ik heb armbandje weggebracht, heerlijke pruimen en meloenen gekocht, en een visje voor vanavond, dus ik heb weer goede zin.:)Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 AAAAAAAAARRRRRGGGGGGGGHHHHHHH!!!*$£µ%§&+/*%£µù:$:(*rondvliegendservies*Sorry, moest even mijn frustratie kwijt...Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Fran,was die frustratie nog op iets in het bijzonder gericht, of meer in het algemeen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Nou, Twan, ze was vooral tegen mezelf gericht...Ik zag de :beer: voor mijn ogen fladderen en me grijnzend en uitdagend aankijken van 'Pak me dan!'Maar dat kan niet en dat WIL ik ook niet!Ben meteen na voorgaande boodschap EINDELIJK aan dat rotklusje begonnen, dus het uiten van mijn frustratie heeft resultaten opgeleverd...Over hoofdpijn gesproken: die is nu verhuisd van links naar rechts... En ik heb alweer een middagdutje gedaan. Ik ben trouwens ook geconstipeerd... In plaats van een dikke buik van de biergist, heb ik nu een andere dikke buik.GGGGRRRRRRRRRR, ik vind persoonlijk dat stoppen met drinken meteen beloond zou moeten worden met tonnen energie, een fantastisch humeur, een stralende huid (en geen pukkels), een maatje minder, een platte buik en strakke billen, een poetsploeg, een herstelploeg en een geliefde voor het leven!Zo, ik heb gesproken!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Ik heb een voorstel. Kan iemand die handig is met knippen en plakken niet eens alle succesverhalen aan elkaar breien in een apart draadje? Dan staan ze allemaal bij elkaar en kunnen we ernaar teruggrijpen als we ons weer eens afvragen waarom we het allemaal doen? Iemand kandidaat? (Er staat namelijk nog een mooi verhaal bij 'Wie is wie')FranOw ja, ik ben ijverig aan het werk!!! voor mezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Sluit me volledig de vorige spreekster aan (dat van die energie, fantastisch humeur etc. dan).Katrina, natuurlijk weet ik ook wel dat je op grond van wat iemand schrijft niet kunt zeggen dat je die persoon echt 'kent' of zijn/haar karakter kunt doorgronden. Je kunt er toch wel een klein beetje uithalen, hoe iemand is, wat iemands problemen of positieve kanten zijn, vind ik.Het gaat mij er ook niet om dat ik iedereen door en door moet kennen. Onze dagelijkse gesprekken hier voelen voor mij gewoon vertrouwd, vriendschappelijk, en ik heb daar steun aan.Dat bedoelde ik toen ik zei dat je sommige schrijvers van de 'oude garde' gemist moet hebben. Ik mis CG en Lola ook nu al, en ik zou al de anderen ook missen als ik een poos niets meer van hen zou horen.Mijn hoofdpijn is toch wat gezakt, na een paracetamol (perfecte reden om niet te drinken). We hebben gezellig gegeten, zoonlief is blij en opgewekt, mét kater, en het is weer gezellig.Marieke, gewoon een keer doen, met die stoppen. Als benedenbuurman met al die herrie zijn roes ligt uit te slapen merkt'ie dat toch niet. En fijn dat het zo goed is afgelopen met je lenzen.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Goed idee Fran, alleen.....wat een werk. Ik heb daar nu even nog niet de energie/tijd voor. Misschien een ideetje voor de moderator anders? Of doet die dit soort dingen niet (ik heb begrepen dat die ook voor het archief gezorgd heeft).Ik vind het ook belangrijk om de "slippers" terug te kunnen lezen. Dan kun je af en toe weer terughalen waarom je ook weer al die moeite doet, vind ik. En ik weet nog heel goed dat toen ik pas hier kwam, ik af en toe gedeprimeerd raakte van het idee dat iedereen het zo goed leek te doen, behalve ik. Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Weet niet of dat laatste zo een goed idee is, Anna, tenzij er een positief vervolg op die uitglijder komt en er een waarschuwing en veel berouw aan vasthangt... *opgehevenvingertje* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Hmja, daar heb je wel gelijk in Fran. Zal voor iedereen ook wel verschillend zijn.Dus, is er iemand die héél goed ingelezen is, de succesverhalen weet op de snorren, en daar een compilatie van kan maken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Anna, er staan er al minstens 5 op het draadje van donderdag, gisteren en vandaag bij 'Wie is wie?' We hoeven niet bij de oude te gaan zoeken, hé! De nieuwe komen er toch wel weer aan! Of de senioren kunnen gewoon hun verhaal neerzetten in het aparte draadje.Opa2 zou een goed voorbeeld kunnen zijn van iemand die weer sociaal probeerde te drinken en toch weer in de problemen raakte.Goh, ik krijg ineens toch een energieopstoot en heb zin om een avondje goed door te werken! En dat is bepaald een vreemd gevoel voor mij!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden