Spring naar bijdragen

Maandag 14 augustus

Twan

Aanbevolen berichten

HET WEER VOOR MAANDAG 14 EN DINSDAG 15 AUGUSTUS
Maandag worden we teruggeworpen in een herfstige sfeer. De buien komen af en aan en voor de zon schiet niet veel ruimte over. Daarbij gaat de west tot zuidwestenwind toenemen tot krachtig langs de kust. De temperatuur zal dan ook gedrukt wordt tot maximaal 16 tot 18°, maar in buien zal het veel frisser zijn. Vanavond en vannacht blijft de kans op een bui bestaan en meet de wind af. De temperatuur daalt niet verder dan 13 tot 16°. Dinsdag gaat het er veel rustiger aan toe en zijn er minder buien te verwachten. De zon komt wat vaker aan bod, :) vooral aan de kust, en bij een zwakke westenwind komt het kwik tussen de 17 en 19° te liggen.

De temperatuur van het zeewater ligt nu nog rond de 19°.

Een frisse start, een schone lei, een onbeschreven blad, kortom: een nieuwe week!

VEEL SUCCES ALLEMAAL!

Liefs,
Twan :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo alle nieuwelingen, ik wens jullie veel suc6
Ik heb ook een tijdje niets meer van me laten horen, ik had een rot week achter de rug. Het GGnet was van plan om mij naar een ontwenningskliniek te doen. Ik dronk eerst om de ene dag, katerdag en de volgende dag weer volop drinken en zo 4 jaar lang. Het laatste half jaar gaat het al beter, ikdronk toen 1 dag en twee dagen niet. Nu ben ik bezig met 1 dag drinken en drie dagen stoppen. Ondanks dit drankpatroon zou ik opgenomen moeten worden, de psycholoog heeft zelfs mijn huisarts gebeld.

Ik heb met mijn huisarts een gesprek gehad en zij denkt echt nog niet aan opname.

Ik vind dat het GGnet ontzettend kan overdrijven, heb ik vorig jaar ook met mijn zoon meegemaakt, met psychische problemen. Na 3 intakes zou hij moeten opgenomen worden voor een jaar, geen familie, niet telefoneren, geen enkel contact met de buitenwereld,anders zou hij nooit beter worden.

Hebben we niet gedaan, hij is bij een andere psycholoog geweest en met wat medicijnen gaat nu goed met hem.

Als ik jullie allemaal volg, zijn jullie ontzettend goed bezig en vol motivatie :):musicnote:

Sneeuwwitje gaat weer proberen te slapen, tot morgen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemorgen Mede-Strijders,

Eerste dag en nacht zonder A. zit erop. De nacht waar ik zo tegenop zag is redelijk gegaan, wel veel wakker geweest, 2 x wakker geworden echt nat van het zweet, vreemd gedroomd over GREMLINS (bedankt Twan :) ).

Maar....ondanks dat alles....ben ik nu helderder dan ik me sinds lange tijd heugen kan!! :)

Moet nu wel rennen, kon er niet uitkomen, zo lekker warm...maar moet over 10 minuten op m'n werk zijn. Hoop dat ik daar de kans krijg het dagdraadje van vandaag te volgen...zoniet...tot laterz iedereen.

Dag 2!! Kleine stapjes.....wordt vanzelf een lange wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Badgast,

Goed Man! Gefeliciteerd! Wat een geweldige manier om de week te beginnen! Een roos voor je eerste dag, zet maar naast je neer op je werk. :present:

Je kunt die Gremlins trouwens beter in je dromen tegenkomen dan in het echt... ;)

Succes, en wees trots op jezelf!

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

top badgast, toen ik je gisteravond niet meer ingelogd zag staan was ik toch even bang dat je bezweken was en alsnog naar de avondwinkel was gegaan, ben blij om te lezen dat je doorgezet hebt! Je hebt je eerste dag gehaald!! nu op naar de 2e!!!!! en je hebt geslapen!!

Katrina, niet teveel spoken gaan zien he.. Katharina welkom hier! en zou het Hikkie ook gelukt zijn? en Ferry?

ik zit hier wel wat te hikken, moet de hond uitlaten maar heb geen zin om drijfnat te worden, maarja het moet toch... wat een regen, en dat terwijl het gisteren hier zo mooi en lekker warm was.. pfffff okee, pluu mee, handdoek in de gang en gaaaaaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, wat zijn jullie gisteren actief geweest, mijn computer deed het niet en ik had een jank dag met het resultaat dat ik nu weer met rechte schouders mijn herkeuring moet gaan doen, vanmiddag.
Zo werkt het dus altijd dus dit wordt helemaal niets. geeft niets, ik ben in ieder geval wakker dus nog even koffie en dan op de fiets doe ik gelijk die bloedtest. niet op de fiets voor de duidelijkheid.

Hikkie en Kathrina, welkom. En wat leuk om weer van Winnie te horen.
Sneeuwwitje, heel veel sterkte, het klinkt bleeh allemaal.
Marieke44, ik duim voor je. Lijkt me heerlijk een nieuw huis, een nieuw begin en een project om je in vast te bijten.
Zilverlijntje, fijn dat je er was. Een medewandelaarster, gezellig. Ik voelde me soms wat verloren tussen al de WW drinkers. Whiskey klinkt zoveel erger terwijl het toch gewoon alcohol is. Spiritus is pas eng.

Fran, alweer gelijk aan de flirt, zag ik
;)

Badgast op naar dag 2!!

Groetjes aan iedereen en een fijne dag.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good meurning!

:present::present: voor de 2 maanden van Mismaff!

Een pluim voor Badgast! Dat zweten hoort erbij; ik heb het de tweede nacht heel erg gehad! Mijn bed was kliedernat! Gaat weer over.

Welkom Katharina. Hoop dat het lukt! En anders rapen we je wel weer op.

Anna, heb je je eerste week volgemaakt? Op naar de tweede!

Hihi, Anjo... Ik kon het niet laten. Het stond er voor ik het wist... Dat is dus een aspect van mezelf dat ook zonder drank naar boven komt. In cyberspace althans. In het echt ben ik heel bedeesd, hoor... :) Heb nog meer dingen van mezelf ontdekt die gewoon hetzelfde zijn zonder drank.
Het beste met je test!

Hikkie, hoe is het jou vergaan?

Sneeuwwitje, laat je niet doen, hoor! Volgens mij doe je heel erg je best, en ik zie geen enkele reden om je te laten opnemen als je tussendoor toch droge dagen inlast! Het valt me heel erg op hoe sommige mensen meteen de grove borstel bovenhalen, terwijl anderen dan weer vinden dat je helemaal geen probleem hebt als je elke dag drinkt! Twee uitersten dus. Gewoon vertrouwen hebben in jezelf!

Tapas, hoe staat het met je huisje?

En nu ga ik aan de slag!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, fijn om je weer te lezen en voor vanmiddag:

wees eerlijk, leg uit dat je borderline hebt, en dat je sterker voordoen een van de kenmerken is, vertel over je strijd met alchohol, over stemmingswisselingen, slapeloosheid, je moeite om je tot dingen te zetten.. dat je weer aan het werk gaat is voor hun al heel erg fijn.. leg uit dat je de rust wilt om je werk weer uit te gaan bouwen. Je hoeft daar niet jankend als een wrak te zitten om gehoord te worden maar kijk uit dat je het ook niet gaat wegwuiven. Ik zou willen dat ik met je mee kon gaan, dus als het helpt doe dan maar net of ik erbij zit...

Ik ga heel hard voor je duimen vanmiddag en hoop dat je een arts treft die medewerking wil verlenen en beloond waar je mee bezig bent nu!!!

heel veel sterkte vanmiddag!!!

en doe die bloedproef idd maar in een stoel... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Mismaff, gefeliciteerd met je twee maanden.:musicnote:

Badgast, harstikke goed dat je hebt volgehouden gisteren. Ben benieuwd hoe het Hikkie en Ferry is vergaan.

Verder iedereen die een of ander jubileum heeft: ook gefeliciteerd! :present: Ik ben geen 20 meer, heb een zoon van 21, dus ik kan weleens iemand vergeten.

Ik heb officieel week 1 rond. En vakantie, heerlijk uitgeslapen. Ja Fran, ik ontdek ook allerlei dingen bij mezelf die gewoon hetzelfde blijven, en uitslapen is daar een van.

Anjo heel veel succes vanmiddag. Ik hoop dat het goed gaat voor je. En Sneeuwwitje, ik ben blij dat je huisarts het er ook niet mee eens is dat je opgenomen zou moeten worden. Ga gewoon regelmatig met die huisarts praten als je het moeilijk hebt, die kan je misschien ook wel helpen. En verder kun je hier gewoon je verhaal kwijt. Je doet hartstikke je best, laat ze maar eens zien dat je echt wel wat aankunt.

Marieke, wat leuk, een nieuw huis. Jammer dat je man en zoon (nog) niet zo enthousiast zijn. Het lijkt me heel goed voor jou, weg uit die herrie, en bij drinkende buurman. Ben benieuwd als je het bezichtigd hebt, of het van binnen ook bevalt.

Tapas, succes met hoek 3. Je kunt ook niet alles tegelijk doen. Als je het zat bent, ga je gewoon in hoek 1 of 2 zitten.

MissP, niet stom, maar juist heel goed dat je daarnet besloten hebt NU te stoppen met drinken. Heel veel succes.

O ja, Katharina, ik had je al op het wie is wie draadje gezien. Nogmaals welkom en heel veel succes. Ik kan Katharina en Katrina heus wel uit elkaar houden hoor.

Koekie, ik vind het wel gezellig als je weer mee schrijft hoor. Dus je hoeft niet weg te blijven omdat je al 9,5 maand ADB bent. Je kunt met jouw ervaring juist heel veel mensen steunen. En na al die maanden blijft 16.00 uur nog steeds moeilijk? Dan staat me nog wat te wachten om 17.00 uur, helaas. Ik hou jou maar als groot voorbeeld aan. Iedere dag als de gremlins komen rond 17.00 uur, bedenk ik dat jij er al een uur tegen vecht. Moet vast helpen.

Werk ze allemaal, of luier ze, degenen die vakantie hebben. Ik ga eens kijken of de regen opgehouden is.

:)Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Badgast, ik denk dat die duizeligheid er ook bij hoort ja. Het zal voor iedereen misschien weer net een beetje anders zijn, zo had ik zo gigantisch veel hoofdpijn, terwijl dat bij anderen al na een paar dagen over was. En je hebt natuurlijk ook weinig geslapen. Zal na een paar dagen wel minder worden.

Succes op je werk. Ik heb de afgelopen weken ook op mijn werk ingelogd, maar dat was niet zo erg bevorderlijk voor de hoeveelheid werk die ik verrichtte. Nou ja, je moet maar bedenken dat je eigenlijk ziek bent.

Succes met dag 2!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Dag 7 is aangebroken voor mij, ik loop een dag achter Anna aan, maar wat Anna kan, kan IK ook!
Pot thee gisteravond is uitstekend bevallen, alle obers ten spijt!

Het regent bakken vocht, ik wens iedereen hier een DROGE dag, heel veel succes allemaal met de moeilijke momenten.

TREK gaat over! Vroeg of laat, maar ineens is het weg. Dan volgt er een geluksmomentje in je hoofd: ruimte en rust in plaats van de roep om alcohol.

Liefs van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Floortje, je hebt het etentje dus goed doorstaan? Geweldig! Volgens mij vindt Katrina het niet leuk dat er nu ook een Katharina is, maar dat vind ik onzin. Ik raak steeds in de war van mensen die hetzelfde icoontje hebben. Gisteren dacht ik al een paar keer dat Ferry Twan was, en nu denk ik dus steeds mezelf te zien als Katharina iets schrijft. Maar dat went ook wel.

Vandaag heb jij er dus ook een week opzitten. :present:

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Badgast,

Alles is mogelijk en waarschijnlijk...
Misselijkheid, duizeligheid, ingebeelde dronkenschap (ik ben een avond met een licht hoofd uit de kroeg gekomen nadat ik alleen maar fris gedronken had, heel vreemde Pavlov ervaring), het kan allemaal.
Gaat allemaal over, gewoon volhouden!

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiephoi!
Nog een paar uurtjes werken en mijn opdracht is af! :clock:
Viel al bij al nog wel mee. Ik mag gewoon niet TE perfectionistisch zijn, want dan blijf ik maar bezig!

Tja, Badgast: hoofdpijn, duizelen (ijl in het hoofd), zweetaanvalletjes, constipatie... You name it! Maar ik bekijk het zo: als ik 100.000 katers kan doorstaan, kan ik hier ook wel tegen! En bovendien gaat het wel over...

Anna, vreemde gewaarwording vind ik, om te ontdekken dat sommige dingen blijkbaar gewoon bij je karakter horen en niet bij de drank. Dat bewijst eens te meer wat drank met een mens kan doen: op den duur weet je niet meer wie je echt bent!

Zo, en nu weer werken.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallootjes allemaal,

Mismaff van harte gefeliciteerd met je twee maanden ADB hier een bos :present: van mij.

Badgast: top dat je de eerste dag en nacht zonder alcohol hebt doorstaan. Lekker gevoel he dat heldere op de vroege morgen (even ochtendhumeur niet meegerekend). Je bekijkt het heel goed, kleine stapjes iedere keer weer. Het frisse gevoel wordt elke dag frisser!! De bijverschijnselen die horen bij het ontgiftigingsproces en bij de een zijn ze erger dan bij de ander. Wat francesca al schrijft als je een kater kan hebben dan is dit nog een peuleschil. De bijverschijnselen worden immers elke dag minder. GA ZO DOOR.

Miss P: welkom en jij komt ook zo ver! Mijn partner was ook op een gegeven moment niet meer blij met mij maar ik ging toch door. Daar heb ik hem behoorlijk wat pijn mee gedaan. Nu achteraf gezien heb ik spijt dat ik niet eerder tot het besef kwam maar de mensen die het dichtst naast je staan die doe je met je alcoholproblemen het meeste pijn. Goed dat je de keuze hebt gemaakt om te stoppen. Niet alleen je partner zal erg blij zijn maar vooral jij zelf

Verders iedereen weer een zeer goede dag toegewenst ook al is het buiten tranen met tuiten!

Angel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, ik ben het helemaal met je eens. Ik denk dat ik maar eens een ontdekkingstocht naar mezelf ga beginnen. Wie weet hoe spannend dat nog wordt. Wat heerlijk dat je opdracht bijna af is. Even doorzetten nog.

Badgast, ik heb een paar keer heel erg het gevoel gehad alsof ik wél aangeschoten was, of een kater had 's morgens. Terwijl ik dus écht niets gedronken had. Ook heb ik af en toe momenten dat ik constant typefoutjes maak. Dat doe ik ook als ik gedronken heb, maar soms dus ook als ik dat niet heb gedaan. Heel lastig, als je erg veel moet typen voor je werk. Hoort misschien ook bij mij, ik denk dat ik af en toe te snel wil.

Goed nieuws: ik heb al voor de 2e dag géén hoofdpijn. Ik had beloofd dan een feestje te geven, dus dat moet vanavond dan maar. Maak ik het niet te laat, omdat de meeste mensen moeten werken.

Het is rotweer, dus ik ga vandaag maar niet de schuur doen (was een van mijn vakantieprojecten). Ik denk dat ik maar eens op zolder wat ga ruimen.

See you later, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...