Spring naar bijdragen

maandag 21 augustus

anjo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Twan die dondert nu van zijn stoel:D Ik werd zelf wakker de wakker mag nu iets later nu ik een lift heb
maar ik ken mijzelf slaap ik als nog door de wekker heen.

Marieke 44, ik vind het niet vreemd dat je wat depri bent. Alcohol dempt ook de dingen die je niet zo leuk vind plus dat elke verandering ook goede, wij als mens niet leuk vinden. Straks een nieuw huis, een nieuwe start. Misschien valt er dan een hoop oude stress van je af.

Ik hoop dat Ferry en Mismaff toch besloten hebben om bij ons te blijven.

Het is ongelovelijk hoeveel papier ik al heb weg gegooid, mijn huis staat volgens mij al een centimeter hoger:$Toch ligt er nog genoeg te doen maar het ergste lijkt achter de rug.
Nu moet er nog heel veel geordenerd worden en dan is alles klaar voor de volgende stapels.

Ik hoop dat iedereen een keigave week mag hebben. Met zijn alle aan de thee!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee, goed bezig Anjo, werken is ook prettig, tussen de mensen zijn en ga je vandaag je leerlingen ontmoeten? spannend hoor!
Jaja, ik ben er weer, even een paar dagen zonder forum, werd een beetje moe van dat wel en niet drinken van mezelf, voel me schuldig als ik toch drink terwijl iedereen zo goed bezig is momenteel.. dan weet ik even niet meer waar ik sta.. ben ik nou stom bezig of is dit gewoon mijn patroon?

maar heb het rustig aan gedaan, de welbekende donderdag viel mee omdat er een vriendin in nood langskwam en we de fles port hebben gedeeld.. gelukkig kon ik me inhouden om daarna nog meer te gaan halen.. het idee dat ik aangeschoten in de snackbar zou staan had ik eindelijk eens geen zin in.

zaterdag naar het huis van mijn ouders gegaan die weer eens op vakantie zijn, onder het mom van morgen hardlopen in de duinen maar eigenlijk met het geheime plan van savonds drank om me heen.. dat zette me gelijk voor het dilemma, als ik veel zou drinken zou ik niet fijn kunnen hardlopen, dus heb het bij 3 borrels kunnen houden... en ja zondagochtend getrimt, hoewel het meer aquajoggen was.. ik geloof niet dat ik ooit eerder zo nat geregend ben en liep constant in soort beekjes van water..

daarna weer naar mijn eigen huis en begonnen met een kast te schilderen, nee niet in kenia tinten maar in cacao.. richting de bruinen dus. Verder al mijn lopende klussen zo ongeveer afgerond dus hopelijk even wat rust met werk. 2e boekje is af, website is af en een nieuwsbrief is af...

Al met al geen slecht weekend dus.. wel met wat drank maar zeker niet overmatig... en nu weer werken...

succes allemaal en marieke44, ik heb net een berichtje voor je achtergelaten op het draadje van gisteren. succes de komende 3 dagen!!

Verder iedereen mijn grootste complimenten, wat zijn jullie allemaal ontzettend goed bezig zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen allemaal,

het is hier nat, bah niks aan maar ja positief blijven denken en me niet door het weer laten beïnvloeden!
Heb nog wel contact met Lola gehad en ze heeft het best moeilijk maar slaat zich er goed doorheen. Internet deed het weer volgens mij dus denk dat ze vandaag wel weer van de partij is.
Ik maak me net zoals velen van jullie ook best zorgen om haar maar ze heeft gelukkig ook veel steun aan haar hulpverlener die volgens mij zo'n beetje dag en nacht voor haar klaar staat.

Met mij gaat het ook wel redelijk, hou m'n hoofd boven water in ieder geval. Ik heb 3 week op het huis en de poes van de buren gepast en ze kwamen gister weer thuis en waar ik al bang voor was hadden ze ook souveniers meegenomen en helaas in de vorm van een enorme fles sangria en nog iets anders!
De fles staat in de kelder en oh oh wat is dit een klote toestand. Mijn vriend zegt: we gooien hem wel leeg en ik met m'n stomme kop zeg: nee, is wel handig voor eventuele verjaardagsvisite.
Maar tot nU toe ben ik de ALCOHOL DE BAAS!

Eigenlijk hebben zij (buren) niet goed begrepen waarom ik opgenomen ben geweest toch? Maar ach zij weten niet beter denk ik maar.

Ga zo eerst even snel door mijn huisje vliegen en daarna weer lekker met een boek op de bank hangen en natuurlijk mijzelf op de hoogte houden van jullie.

O ja, nog even voor degene die van plan zijn om weg te gaan van het forum: DOE HET NOU NIET!! Ik krijg ook niet altijd respons maar daar trek ik me niets van aan want ikzelf reageer ook niet op alles.
Het is geen goeie reden om af te haken maar probeer gewoon mee te doen (zeg ik ook steeds tegen mezelf
;))

Dus zoals ik vaak afsluit: KOP DER VEUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag allemaal,

Het is gisteren allemaal goed gegaan, dus nu ben ik officieel 2 weken ADB.

Jeetje, wat zijn jullie goed bezig. Anjo door een hoop papierwerk heen, Tapas een hoop werk afgemaakt en geschilderd, en ik heb nog steeds een stuk administratie liggen, een deur die geschilderd moet, een aquarium dat schoongemaakt moet, en totaal geen zin. Ik voel me bijna schuldig, dus zal proberen vandaag toch maar ergens aan te beginnen. Maar ik zit midden in een mooi boek, en dat moet dus ook uit!
Erica, wat fijn dat je ADB bent. Nu nog proberen die fles sangria te negeren. Gezellig dat jullie er weer zijn.
Tapas, als het jou lukt om op donderdag en in het weekend met mate te drinken, vind ik op zich dat je goed bezig bent. Ik heb nog onlangs ook heel erg lang zitten twijfelen of ik niet een of twee glaasjes kon drinken. Ik heb het uiteindelijk toch maar niet gedaan, omdat ik heel bang ben dat ik binnen de kortste keren weer op een oud niveau zit. Misschien als ik wat langer gestopt ben, dat ik het uiteindelijk wel zal kunnen om af en toe iets te drinken (dat hoop ik), maar op dit moment durf ik dat nog niet. Zolang je het op dit niveau volhoudt, is het volgens mij geen probleem.

Marieke, ik kan me je depressie goed voorstellen. Ik heb 9 jaar geleden ook binnen 1 week moeten verhuizen, en ik vond dat verschrikkelijk. Het is één grote rotzooi, een hoop geregel, je bent doodmoe, kortom, verhuizen is helemaal niet leuk. Maar al die rompslomp, daar moet je gewoon even doorheen, en je krijgt er wel iets voor terug. Als het eenmaal achter de rug is denk ik dat je heel gelukkig bent in je mooie nieuwe huisje. Bedenk maar, dat als je in hetzelfde huis blijft wonen, je ook eens in de zoveel tijd opnieuw moet behangen, of schilderen of wat dan ook. Dan zit je ook in de rommel, en dat is ook niet leuk, maar het knapt er wel van op.
Lees nog maar eens even alle voordelen terug die je een paar dagen geleden noemde van je nieuwe huis. Dan weet je misschien weer waar je het voor doet. En gewoon even kennismaken bij de nieuwe buren, dan raak je zo ingeburgerd. Sterkte hoor, het is inderdaad een hele onderneming. Laat maar regelmatig even weten hoe het gaat.

Sneeuwwitje, hoe ik het gegaan op het smartlappenfestival?

En verder wens ik iedereen (echt iedereen) een mooie en droge dag. Maak er maar wat van.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag Iedereen,

Dag 9 is goed begonnen....meestal was de maandag toch wel DE dag die het ergste was qua kater en de trend zette voor de rest van de week. Gister wel wat later naar bed gegaan en niet echt lekker geslapen maar toch beter opgestaan dan met een kater :)

B. is op pad om inkopen te doen voor het volgende seizoen, normaal doen we dat altijd samen maar ik kon helaas geen vrij krijgen. Ook zij is heel positief bezig met haar ADHD-monstertje, ze was zowaar op tijd aanwezig bij de eerste leverancier....ik ben trots op d'r!! :) I.pv. mee op pad kan ik vanmiddag wel de kids uit school halen, altijd leuk om die verraste gezichten te zien als ik er ineens sta.

Het lijkt er zowaar op dat we echt vooruitgang kunnen gaan boeken. Nu moet ik me er nog toe zetten om een aantal dingen op te starten om ze af te kunnen ronden. Zo moet ik op korte termijn m'n huis te koop zetten, ooit op 2 salarissen gekocht, dat redt ik nu gewoon echt niet meer, het gat wordt steeds groter. Dus....de grote sprong maar wagen en samen gaan wonen...we hebben er zin an :)

De trek was gister nauwelijks aanwezig, heel ff bij het eten maken, maar heb voor de rest geen Gremlins gevoeld of gehoord.

Iedereen heel veel succes en plezier vandaag.

Groetjes,

Badje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,
Bedankt voor je complimentje. Ik doe mijn best, en meer kun je niet doen, vind je ook niet.

Marieke,
Fijn dat je weer een beetje over de schrik heen bent. Geniet van je nieuwe huis, met zoon, katten en hond. Die zullen de tuin in ieder geval heerlijk vinden.

Badgast,
Je klinkt vol energie, heerlijk. En fijn dat het met niet drinken ook steeds beter gaat.

Ik moet zeggen dat ik me de laatste paar dagen ook wat rustiger begin te voelen. De trek is er nog wel, maar ik kan het beter aan. Het viel mij op, de laatste paar dagen dat ik mijn alcoholschriftje invulde, dat ik steeds minder tijdstippen hoef te markeren met "zin in, denk aan". Als het eenmaal na negenen is, weet ik al dat ik het verder wel red, en kan ik eventuele restjes trek gemakkelijk aan. Ik voel het nog wel, en ik ben er ook nog mee bezig, maar het overheerst niet meer alles, en dat is een erg prettig gevoel.

Marieke en Tapas, natuurlijk is er niets mis met af en toe een drankje, met mate. Zoals Katrina zegt, ook dat is alcohol de baas. En volgens mij doet 90% van de mensen dat. Zolang de alcohol maar niet de overhand krijgt.

Ik ga maar eens even stofzuigen, en mezelf tot verdere activiteit aanzetten. Bij afwezigheid van Twan, kan iemand misschien voor een beetje zon duimen?

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, maar daar zit nou net het probleem, als ik op donderdag tijdens mijn eigenste happy hour 3 glaasjes zou nemen dan zou ik het de baas zijn maar ik neem meestal een fles port.. en soms zelfs nog meer, ik moet dan gewoon effe lam.. maar die andere 6 dagen ben ik alcohol wel de baas... en dat soort drinkers vind ik op het forum niet terug. Voor mij was het doel eigenlijk die donderdag gewoon niet drinken maar de voordelen van die avond wegen nog te zwaar.. ontspannen, effe los.. alle andere dagen kan ik dat prima weerstaan raar genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Anna gefeliciteerd met je twee weken:present:

Tapas, Ik heb dat ook een tijd gehad, dagen niet drinken en dan weer ff een hele lading. Soms ging het ook een paar keer goed en dronk ik niet door. Dan was ik meestal op visite en Dan hou je toch wel een beetje in.

Marieke; De onrust slaat toe, hoe dichter je er voor staat, maar ik pas me bij de anderen aan, kijk eens naar de voor en nadelen, die je vorige week hebt opgeschreven.

Badgast: Ik heb het zelfde als jou, gisteren ook totaal geen trek, het smartlappen festival werd afgelast i.v.m. de regen, dus dat scheelde ook alweer.

Rufus: Ik ben heel benieuwd hoe je je voeltals, je maar zo weinig hartfunctie heb, wil dat zeggen dat je dan waarschijnlijk een harttransplantatie moet hebben op den duur.

Alle anderen: we doen het samen, ook al noemen we niet iedere keer iedereen, de ene dag heeft die meer meegemaakt en de andere keer een ander, daar wordt dan ook meestal het eerste op gereageerd.

Zelf ben ik aan dag 9 bezig, normaal is 9 mijn geluksgetal, maar vandaag betwijfel ik het, heb weer ontzettende trek.

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee, TomPoes, een lekkend dak, met déze regen? Ik hoop niet dat het hele dak lek is, maar alleen een plekje. Even goed balen. Moet je ervoor het dak op, of laat je iemand komen om het te maken? Sterkte ermee.

Sneeuwwitje, volhouden. Kom anders maar gewoon op het forum zitten typen, zoals je laatst ook gedaan hebt. Ik heb ook alweer trek, dus we tandhakken gewoon samen.

Tapas, ja, een hele fles port is wel veel voor een avond. Toch vind ik het knap dat het je daarbij lukt de rest van de week droog te houden. En zoals Katrina ook al zei, je bent verder heel gezond bezig. Misschien is een kleinere fles een idee? Of steeds iemand uitnodigen, zodat je hem niet alleen leegdrinkt? Ik val inmiddels geen gram af. Ik eet op zich wel gezond, maar als ik niet drink snoep ik heel veel, drop en chips. Dat werkt voor mij als een soort afleiding van de trek, en het lukt me niet om daarmee te stoppen. Ik ben bang dat ik daarmee een nieuwe verslaving crëeer, maar dit is toch minder schadelijk hoop ik?

Francesca, als je even geen zin hebt om te schrijven, prima hoor. Wil je af en toe even laten weten hoe het met je gaat?

Anna, kauwend op dropje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Weer een dag bijna achter de rug zonder drank. Vanavond dus twee weken ADB. Op naar week drie. Dat is de voorlopige doelstelling. Naast me staat een grote pot zwarte thee zoals gewoonlijk na het eten.
Tot voor twee weken geleden at ik nog maar zelden een warme maaltijd, ik kocht wel eten en maakte een plan (ik kan goed koken) wat ik zou klaar maken, maar dat werd meestal na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum weggekieperd. Tegen achten was ik al rijp voor vertrek naar boven, ik zat te knikkebollen met een scheef gehouden glas in mijn hand. Niemand belde na verloop van tijd 's avonds omdat ik iedereen vertelde dat ik wegens vermoeidheid vroeg de koffer in ging.
Oude patronen worden nu vervangen door nieuwe en het lukt aardig. Ik lijk minder moeite te hebben met de physieke onthouding dan met de koppeling van gedragspatronen aan alcohol. Verdringing speelt daarbij een grote rol.
Maar zoals ik heb gelezen bij verschillende mede-worstelaars sta ik daar niet alleen in.

Marieke, gefeliciteerd met je nieuwe huis en ik kom op je housewarming party samen met de buren. Vragen we Erica ook dan komt ze meteen van die fles Sangria af. Moet er veel gedaan worden?

Sneeuwwitje, trek of niet, ik ga je vast complimenteren met dag 9. Hou je vast aan je geluksgetal! Dus nu niet op naar de 3e week maar naar dag 18.

Anna, je loopt 1 dag voor op mij. Het moet lekker voelen dat het sterke geslacht voor altijd achter je aan moet blijven lopen. Rufus volgt je als een schaduw of heet dat stalking tegenwoordig?

Anjo, ik hoop dat je vandaag lekker hebt gewerkt en dat dat nieuwe clubje van je een goede indruk heeft gemaakt. Het is een verrukking mee te maken dat iemand in zo korte tijd van absolute rampspoed, via cynisme, naar zoveel positieve energie weet te komen. Ik voel hem bijna hier.

Anjo, ook Sneeuwwitje vroeg hoe het zat met die lage hartfunctie. Bijna 3 jaar geleden was de diagnose na een hartinfarct uiteindelijk chronisch hartfalen ofwel cardiomyopathie. Toen werd een hartfunctie van 20% geconstateerd. Ik bleek achteraf een aantal stille infarcten gehad te hebben waar ik gewoon mee doorgelopen heb. Een belangrijk deel van de hartspier was afgestorven, het hart vergroot en lekkende kleppen waren er ook. Daar helpt geen lieve vader of moeder tegen en harttransplantatie is dan misschien uiteindelijk nog een optie. Je kan niets meer. Elke inspanning is een ramp. Maar met veel revalidatie onder begeleiding (vooral intensieve training op allerlei apparaten) is binnen een jaar mijn hart de helft in omvang afgenomen waardoor de kleppen weer sloten en de effectiviteit van het hart toenam tot 30%. Dat is bijna de helft van wat een normaal mens heeft. Die is namelijk 70% en geen 100% (denk aan een cv ketel die geeft ook geen 100% rendement). Met die 30% kan ik redelijk uit de voeten en doe nu mijn eigen huishouden weer, ga tennissen en loop weer enkele uren (helaas niet meer in de bergen). Dat is alles bij elkaar best een pittige periode geweest. Van de ene op de andere dag uit het arbeidsproces + alle contacten die daarbij hoorden, terug geworpen op jezelf etc. etc. Drank is natuurlijk slecht in zo'n geval. Twee glazen rode wijn per dag mag nog net. Als je nou weet dat excessief drankgebruik mede verantwoordelijk is voor chronisch hartfalen, dan grijp je dus bijna vanzelf naar de fles. Ik heb dus mazzel gehad maar moet de goden niet verzoeken en nu stoppen voor het te laat is. Er is teveel wat het leven de moeite waard maakt.
De moraal van dit verhaal: "pas op met drank en met stress". Eventueel de volgorde omdraaien.
Nu ik de eerste hindernis heb genomen met koning alcohol, moet ik dus aan de gang met alle andere zaken en een nieuw leven opbouwen. Dat geldt voor bijna iedereen hier op het forum. Daarom is het ook zo jammer als mensen zich om wat voor reden ook terugtrekken van dit forum. Het is echt belangrijk en helpt je mee door alle steun die je krijgt.

Dag allemaal, een goede nacht gewenst met mooie dromen en morgen fris weer op.

Een knuffel van Rufus.

P.s. Asterix en Obelix zijn op TV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rufus,

Ik dacht al, wiens adem voel ik nu steeds in mijn nek? Maar dat was jij dus. Jij hebt inderdaad wel een heel erg goede reden om te stoppen met drinken. Fijn dat je inmiddels toch alweer zo ver hersteld bent. Zit verdere verbetering er nog in (bijvoorbeeld als je een lange tijd niet meer gedronken hebt, en gezond leeft en zo) of moet je hiermee tevreden zijn? In ieder geval heel veel succes met het opbouwen van een nieuw leven. Je bent voor mijn gevoel erg goed bezig, dus dat moet lukken. Bedankt voor je tip over Asterix (ben gek op die boekjes).

TomPoes, als ik aan de wijn zat snoepte ik eigenlijk helemaal niet zoveel. Maar nu is het echt een vervanging, voor mijn gevoel, dus ik val niet af, hoewel ik erg veel witte wijn dronk en daar wordt je volgens iedereen toch dik van. Sonja Bakker ken ik, een paar mensen op mijn werk volgen het ook. En soms hebben ze een SAS-dag. Ken je dat? Het staat voor schijt-aan-Sonja-dag, dus als ze een dagje willen zondigen omdat ze een feestje hebben of zo. Misschien dat ik heb boek een keer leen, om eens te kijken of het wat voor mij is. Maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin om me iedere dag heel strikt aan allerlei regels te moeten houden. Ik eet op zich best gezond, altijd verse groenten en zo, en niet erg vet. Maar ik snoep op het moment gewoon teveel.

Anjo, hoe ging het op je werk?

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dag 2 zonder alcohol. Ik sta nog maar aan het begin, maar de kop is eraf. Had vanmiddag, zoals altijd na mijn werk, trek in een biertje, maar vond het zonde van mijn heldere gevoel. Ben wel weer hyperactief en thuis een beetje opvliegend, zeker rond borreltijd. Reageer nogal wakker en soms ook iets te. In de ochtend ben ik erg vrolijk en bijna euforisch om zonder kater wakker te worden. Ik weet dat als ik dit "volhoud" ik weer door allerlei fases zou gaan en dit is de bekende eerste.
Ik zie dat er al heel wat mensen lekker op weg zijn. Goed hoor.
@Tompoes:
Ja lekkere bijkomstigheid is dat toch. Ik ben niet dik, maar van al dat bier kweek ik wel een buikje. Heb nu wel (in tegenstelling tot jou) ineens veel meer trek in zoetigheid, terwijl ik "normalitair" alleen maar zoutige dingen eet. Ik drink veel water en thee, dat stilt ook een beetje de behoefte aan snoep. Zoethoutthee bijv.
@missmaf:
las net je mailtje van je elleboog. Is me niet geheel duidelijk wat daarmee is. Klinkt niet fijn.

Veel succes weer allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Jee, Rufus je verteld het wel "so matter of fact" maar dat is gewoon weg heftig. Iets dat is afgestorven heelt zich zelf niet meer. Het lijkt me een angstig gevoel.
Maar het klinkt alsof je er positief mee om gaat, ook al moet jezelf nu wel limieteren in wat je kunt doen.
Zou je een harttransplantatie overwegen? Want we hebben als ik het goed begrijp niet over het vervangen van een klepje.

Bij mij ging het vanmiddag fout. Ik heb nu nog niet een echte taak en niet iedere mentor vindt het leuk als je er bij bent, morgen sectievergadering en dan komen de tweede klassen en dan doe ik gewoon mee. En ook team vergadering. Zat mijn boeken door te nemen en toen ging het fout. oude gewoonte, reflex? Morgen dus maar even aan de Antabus voor een tijdje. Het zat erin, vergelijk het met wat veel mensen hebben met koken en dat ze voelen dat daar een wijntje bij hoort. Ik maak me niet druk, weet wat ik moet doen en als ik daarvoor even een stok achter de deur voor gebruik dan doe ik dat.
Het zal even wennen zijn voor me, normaal geef ik les uit de losse hand maar ik weet dat ik om 8 uur smorgens niet fris en fruitig ben dus die lessen moet ik echt even voorbereiden, lijkt me wel zo eerlijk tegenover de leerlingen.
Denk dat mijn blooper van vanmiddag ook te maken heeft met de omslag van ritme en gewoon alles nieuw.

Het is trouwens een droppie van een stadje. Kende alleen de buitenwijken en die zien er gewoon uit zoals elke nieuwbouw wijk in een willekeurige stad maar de binnenstad is leuk. Zoals jullie weten heb ik een haat-liefde verhouding met mijn dorp dus wie weet?

Goed, ik ga mijn mandje weer opzoeken morgen weer vroeg dag.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Een Duitse vriendin zegt dat altijd. Neem aan dat het zoiets betekent als moed houden.
En ja, het is een kabaal. Was dat even vergeten. Moet er ook weer aan wennen om harder te praten.
Zal blij zijn als de lessen weer beginnen, heb van mijn ouders zo'n koffertje geleend want als part timer geen eigen lokaal maar wel kilo's boeken. Niet te tillen. Lokalen zien er ook uit alsof het doorgang lokalen zijn dus heb ik vanmiddag touristen bureau gebeld voor wat posters. En zal de brugpiepers aan het werk zetten zodat er wat komt te hangen.

Tapas,

Je verbeterde formulier werkt als een tierelier! Dank je wel. Wat de donderdagavond betreft, je bent dus echt niet de enige. Maar dat wist je al. Het doorbreken van spanning is afgrijselijk moeilijk. Laten we hopen dat we gedurende dit leven er nog achter komen hoe we dat kunnen doen. Ik houd me maar weer even vast aan de Antabus, totdat de nieuwigheid is gesleten en mijn zelfvertrouwen weer blaakt.
Hardnekkig ventje die Jan.

Hoe gaat het trouwens met Zilverlijntje?

Slaap lekker!
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me er wel iets bij voorstellen Anjo, na zo'n eerste spannende dag.. maar goed dat je nu gaat slapen want morgen moet je wel weer fris zijn en nog beter dat je aan de antabus gaat. Je kan je gewoon niet veroorloven om met een kater op school aan te komen.. die tijden zijn voorbij!!

In welk stadje geef je trouwens les?

Hier ben ik de trek de baas gebleven, wat stresserig op mijn werk, en helaas weer vreetneigingen.. darmen van slag, obstipatie, aambei (auw) dus ik moet mezelf weer even in de kladden grijpen. Ik liep voor het eerst sinds lange tijd weer rond met "even langs de snackbar lopen" in mijn hoofd.. maarja wat heb ik eraan, niks, noppes, niente.. en nu is het gevaar wel geweken en kan ik veilig de hond gaan uitlaten.

Rufus heftig verhaal zeg.. wat zal dat allemaal spannend geweest zijn toen en wat ben je dan goed hersteld!

en de stoppers!! toppie de poppie!! jullie gaan echt als raketten!!

ik ga ook slapen oja en voor de afleiding of voor wie zich verveelt heb ik een leuke puzzel

http://www.freestuffhotdeals.com/hacker/1.html

ik heb er 2 dagen over gedaan maar hij is leuk! en het voordeel is dat je geen tijd hebt om te drinken als je zo moet nadenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, weet je zeker dat je er morgen al tegen kan, Antabus. Ik had begrepen dat je altijd even moet wachten als je alcohol gedronken hebt, omdat je er dan doodziek van kunt worden. Maar jij hebt er misschien meer ervaring mee. Kan me met al die drukte en nieuwigheid wel voorstellen dat je even de mist in ging.

Tapas, ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die zin heeft om te snoepen en te snacken. Gelukkig kom ik niet langs een snackbar als ik de hond uitlaat.

Dave, je gaat lekker zeg, en Mick, jij ook. Hou nog een dag vol, ja?

Ik ga even naar je spelletje kijken Tapas.

Iedereen alvast welterusten.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rufus:
K.. voor je zeg. Gelukkig drink je al 2 weken niet meer. Succes, veel sterkte. En doe het vooral rustig aan!!
@Anna:
Elke dag is er weer 1. Maar ik heb zo het gevoel dat ik morgen ook niets drink. Ik begin net weer een beetje te "leven".
Joh, die administratie loopt niet weg en die deur ook niet. Zo'n boek is toch een goede ontspanning. Alles op zijn tijd. Na dat boek, dan misschien de administratie. Meestal is dat de ergste klus, maar oh zo lekker als die gedaan is. Er is altijd wel iets te doen. Na die deur, de administratie en het boek, komt er wel weer iets anders dat gedaan moet worden. Lekker eigenlijk. Je zou maar alles af hebben in je leven. Wat moet je dan?
En wat dat snacken betreft, dat gaat vanzelf weer over. Tenminste, zo ging dat bij mij wel vorige keren.

Jullie en de rest ook welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...