Spring naar bijdragen

Voor allemaal

Satja

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

Het is alweer een paar maanden geleden dat ik hier voor het laatst was en ik heb zin om even te laten weten hoe het met me gaat.

Voor wie me niet kent:
Ik ben op 5 maart voor het eerst op het forum gekomen en heb me direct door ervaren stoppers en minderaars laten overhalen om de volgende dag al te stoppen met alcohol.
Mijn doelstelling werd: ik wil niets drinken zolang ik het nog benauwd krijg van de gedachte dat ik nooit meer zal drinken. En eigenlijk dacht ik dat ik daar jarenlang mee bezig zou zijn maar de werkelijkheid was heel anders.

Na een moeilijke eerste week werd het steeds makkelijker om niets te drinken en ik was ontzettend blij met wat het me opleverde: véél meer energie, meer helderheid, meer tijd, meer plezier etc etc. Ik was gewoon trots op mezelf! Mijn leven heeft een heel andere wending genomen doordat ik zo veel meer energie kreeg.

De behandeling van Tactus heeft me goed geholpen en ik heb ontzettend veel steun gehad aan het forum. Ik schreef elke dag en dat hielp me om mijn inspiratie wakker te houden. Want dat is wat ik ontdekt heb: bij mij gaat het niet om discipline maar om inspiratie. Het helpt mij niet als ik zeg dat ik niet màg drinken, maar als ik weet dat ik niet WIL drinken dan ben ik zo sterk als wat.

Vlak voor de zomer ben ik met het forum gestopt omdat ik het druk kreeg met andere dingen. Daarna heb ik nog een enkele keer wat gelezen maar ik had geen behoefte meer om mee te schrijven.

Inmiddels gaat het nog steeds supergoed met mij. Sinds een maand of twee drink ik zelfs af en toe wat. Het begon met een glas champagne bij een afscheid en toen merkte ik dat ik er helemáál geen moeite mee had om het bij dat ene glas te laten (vroeger moest er dan meteen een hele fles achteraan!). Dus ik drink alleen als er iets bijzonders is en het blijft bij één of twee glaasjes. En het grappige is dat ik dus heel snel aangeland ben op het punt waar ik dacht mijn hele leven voor nodig te hebben!

En natuurlijk blijf ik alert, ik weet wel dat het risico van terugvallen bestaat maar eerlijk gezegd ben ik nu vol vertrouwen dat ik er helemaal doorheen ben!

Dus hier is mijn boodschap voor jullie allemaal:

ZET DOOR!!! HET IS ECHT HEERLIJK OM NIET TE DRINKEN EN HET IS HEERLIJK OM JE TIJD EN ENERGIE AAN ANDERE DINGEN TE KUNNEN BESTEDEN.
EN..... WEES NIET STRENG VOOR JEZELF MAAR ZOEK EEN MANIER OM JEZELF TE INSPIREREN!

Ik wens jullie allemaal veel liefde en inspiratie toe en ik hoop dat je dapper blijft doorzetten.

Liefs,

Satja

PS: nog een extra zetje: ik ben sinds die 6e maart ook veertien (!) kilo afgevallen, fijn hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Satja,

ook ik ben superblij voor jou.Heb nog vaak aan je gedacht.Als ik hier
in de buurt vrouwen zag wandelen met of zonder honden.
Ik dacht dan,zal ik nog 1 keer zwaaien naar jou.Zonder je uiterlijk etc.te
kennen of kunnen herkennen.Maar gewoon.

Met liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een moedgeven verhaal.
Wat mij intrigeert is hoe je wist dat je weer kon gaan drinken
en of je dat met veel vertrouwen of toch een beetje angst deed.

jouw interpretatie van discipline versus inspiratie ik voor mij erg herkenbaar.
het kost geen tot bijna geen moeite om niet te willen drinken, als het niet zou mogen is het heel anders. dan krijg je de gewaarwording dat je je iets ontzegt, wat op zichzelf aanleiding kan zijn tot het missen.
ik mis niks
hooguit een roes af en toe, maar zonder is heel goed te leven, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja,

IK ben zo blij van je te horen. Ik heb zoveel aan je gedacht. fijn dat het zo goed gaat. volhouden, he!!!
Ik heb ook wat meer afstanf genomen, mijn werk gaat redelijk, wie heeft 8 uur als startpunt bedacht:huh: maar ik ben sterk en het gaat steeds beter. Wie weet volgend jaar toch maar wandelen door onze wondrschone provincie?

Dikke knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...