Spring naar bijdragen

9/11

tapas

Aanbevolen berichten

Ja, dat was een spannende dag 5 jaar geleden, ik zat vol verbijstering aan de TV gekluisterd. Maar nu ben ik vroeg wakker, ga zo wat honden uitlaten en werken

Nee bijster goed ging het hier niet, vandaar dat ik niet schreef.. wo tot za gedronken.. ik denk een reactie op de te drukke weken.. en een flink portie "wat kan mij het schelen" maar het kan me wel degelijk schelen dus nu weer nieuwe week, nieuwe kansen.

Sinds gisteren een logeerhondje.. een vriendin van mij heeft 9(!) honden.. veel te veel maar maak dat maar eens iemand wijs die niet wil luisteren.. en het doemscenario is gebeurd, zij is plotseling in het ziekenhuis opgenomen dus de honden moesten verspreid worden. Ik heb hier nu een klein mormel in huis, niet echt blij mee en ik hoop dan ook dat baasje snel uit het ziekenhuis zal komen. Ik zal toch moeten werken dus hondje zal toch alleen moeten blijven vandaag met mijn hond. Ik hoop dat dat goed gaat. Het is op dit moment eigenlijk niet iets wat ik erbij kan hebben, maar ja ik kijk hoelang het lukt en anders moet er wat anders geregeld worden.

Lola, ik vind het vreselijk wat je overkomen is maar misschien is dit nu juist wat je nodig had om te realiseren dat je relatie met je vriend, al houd je nog zo van hem, voor jou echt niet goed is. Een te groot hart is fijn voor anderen, maar funest voor jezelf. Ik snap dat je gewend bent om voor anderen te zorgen, en dat is ook een goeie eigenschap maar het is geen goeie eigenschap als je daarbij jezelf vergeet. Ik snap dat je met hem te doen hebt daar in die cel maar dat hij daar zit heeft ie echt aan zichzelf te danken. Ook hij moet leren om voor zichzelf te zorgen en de verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven te nemen wil zijn gedrag ooit veranderen.

Meisje zorg goed voor jezelf en laat voor je zorgen! heel veel sterkte met de inwendige en uitwendige blauwe plekken en knap van je dat je niet gedronken hebt.. Je moet nu je koppie erbij houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
een gewetenskwestie: op welk draadje moet ik nou reageren?:D
Hier maar voor nu, omdat je schrijft over je drankgebruik Tapas.
Een paar dagen achter elkaar met het idee "wat kan het me schelen" ....
Drank is hier de escape, hè? even niet willen voelen dat je grenzen overschreden zijn, even niet tegen je eigen geweten hoeven te knokken. En nu moet je weer tegen drank knokken èn tegen je diepe gevoel dat je teveel hebt toegelaten. Tja, zeer herkenbaar.

Mijn ervaring is dat als je niet drinkt:
je dáár in elk geval trots op kunt zijn
je 1 probleem minder hebt, nl het gevoel dat je dronk terwijl je wel beter had willen weten.

dan snijdt het mes aan 2 kanten.
Maar dat wist je zelf ook wel , denk ik.

En Lola, liefde uit zich niet in (het toestaan van) geweld, echt niet. liefde kan rechtvaardig zijn maar nooit geweldadig. en bedenk misschien maar dat je nu jouw vriend de gelegenheid geeft om ernstig en kritisch naar zijn eigen gedrag te kijken. daar help je hem stukken meer mee dan je te laten meppen.
je wilt toch niet dat hij uit de cel komt en gewoon weer door gaat op de ingeslagen weg? jou of iemand anders weer mishandelt? er zijn ook mensen die hem kunnen helpen, reken daar maar op.
en richt je energie maar even op jezelf; probeer je iemand te voelen die beter verdient dan een pak slaag. dat maakt verdrietig, ik weet het.
ik vind het ontzettend knap dat je niet drinkt, heel goed. een betere dienst kun je jezelf niet bewijzen.

liefs allen,

Goede dag, iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Ook sorry voor het tegelijkertijd starten van een draadje. Lastig hè, dat als je met een berichtje bezig bent je niet kunt zien wat een ander aan het doen is. Toen ik inlogde was er nog niemand online.

Jammer dat het vorige week mis is gegaan. Ik had afgelopen donderdag al zo'n gevoel dat je wekelijkse 'vaste dag' toch een groot risico inhoudt. Er is een nieuwe week begonnen, dus nieuwe kansen om ADB te blijven. Veel succes, ga ervoor meid! En laat de boel maar even de boel, je hebt jezelf ermee als je teveel doet, dat zie je wel.

Petra, ook goedemorgen.

Nu moet ik gauw weer werken.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lieve Kat toch,
je bent al zo wijs.Deze maatschappij lief is niet eerlijk.
En dan????

Wist ik het maar dan kunnen we samen demonstreren of zoiets.

Jongens/meisjes ik zit er doorheen.Excuses.
Gaat even niet goed.Maaar jullie weten dat ik een doorbijter ben.

:heart:lola'tje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

Jee meiske, ik ben er even stil van. Sorry dat ik niet eerder reageerde. Ik was gevloerd door de griep.
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er door heen zit. Wat zal je je alleen voelen.
Maar ik vind het sterk en knap van je dat je voor jezelf op komt want je geliefde slaan kan echt niet.
Er ligt ergens een grens en daar mag niemand over heen gaan. Ook mensen van wie je houd niet.

Je vriendin is nu opgenomen las ik. Wat fijn voor haar want het moet echt afschuwelijk zijn om zo ziek te zijn zonder hulp. Ze is nu in ieder geval veilig en kan zich totaal richten op beter worden. Voor jou moet het wel erg leeg zijn ineens.

Ik hoop dat je goed voor jezelf zorgt en je niet schuldig voelt want dat is echt niet nodig. Iedereen maakt keuzes in zijn leven en uiteindelijk ligt de verantwording bij jezelf. Je vriend maakt ook zijn eigen keuzes en is daar zelf verantwoordelijk voor.
Blijf sterk, meiske!

Een hele dikke knuffel,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je er weer bent, Katrina. Zo tussen de regels door lees ik dat je het goed hebt gehad. Fijn.

Tja Tapas, het is inderdaad een gekke dag vandaag. Ik hoor de hele dag al dat het de dag was waarin de wereld veranderdde. Gek genoeg is het nu voor mij ook deze week precies 5 jaar geleden dat ook mijn wereld er totaal anders uit ging zien. Ik ging de dag erna naar een rehab kliniek en dingen zijn nooit meer hetzelfde geworden. Dus ik loop de hele dag al wat te mijmeren en na te denken over de mensen die ik daar ontmoet heb. Met sommige zal het goed gaan maar met vele ook niet vrees ik.
Voor mijzelf geldt ouder en wijzer en nog steeds knokkende. Jij toch ook,he?!

CG, krijg je al wat meer rust of is het nog steeds een gekkenhuis op je werk?

Ik ga weer aan de slag moet morgen weer aan het werk. Ik heb mijn tas nog niet open gemaakt sinds ik vorige week ziek mijn bed instapte. Hopelijk houd mijn stem het vol.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...