Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 oktober

Anna

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@anna:
dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Ja, ik kan me er iets bij voorstellen, dat het nogal moeilijk is om dat alchohschrift bij te houden wanneer je nog drinkt. Alleen daarom al zal je niet meer willen drinken. Zo "ingewikkeld". Als je niet drinkt hoef je ook niets in te vullen, maar wel de trekmomenten, maar die heb ik ook nog niet ervaren. Vergeet hierom dus ook regelmatig het schrift in te vullen, aangezien ik niet bezig ben met A. Men attendeert mij hier dan op en dan zucht ik en vergeet dat ik het voor mezelf doe en doe het dan maar braaf. Snap je?
Je hebt me in ieder geval wel wat verder geholpen en ik zal het zeker nog eens goed in overweging nemen.

@ferry:
jij ook proficiat. Ik denk eigenlijk weinig aan alcohol en heb juist het gevoel dat ik met de behandeling "gedwongen" wordt om eraan te denken en ben dan bang dat ik tegendraads wordt. Maar als ik echt ADB ben, dan kan ook dat me niet omver krijgen. :-)

@joann:
En? Zat zeker nog vol. Gewoon blijven proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick,
Ik heb de internet behandeling ook gedaan om te minderen. Ik ben er zeker tevreden over en ja het is even moeilijk en ook confronterend om steeds de opdrachten te doen. Maar het helpt wel zeker om naar je zelf te kijken. Nu is het minderen een tijdje goed gegaan maar 5 maanden later heb ik toch maar besloten om te stoppen.

Misschien ben je er nog niet helemaal klaar voor!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mick, bofkont. Ik had plenty trekmomenten. Fijn voor jou dat je het niet hebt. Doe je daar iets speciaals voor? Heb je het helemaal nooit moeilijk om niet te drinken? Het gaat juist om de momenten dat je daar wel zin in hebt, en hoe je daarmee omgaat. Als je nooit trek hebt, heb je toch eigenlijk geen probleem?

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
Ja, het gaat deze keer eigenlijk ontzettend goed, maar ik moet niet te hard juigen want dat duiveltje kan ineens de kop opsteken. En tja... heb ik geen probleem? Nee, op dit moment niet nee (?). En dat is dus de bedoeling. Als ik mensen zie drinken, of ik ga naar een "borrel", dan denk ik aan het moment erna en dat is genoeg....
Ik mediteer dagelijks en dat scheelt. Dat is iets dat voor mij werkt.
Maar goed, nu gaat het goed. Ik had ook niet besloten om voor altijd te stoppen en vind dat ook een niet vrije gedachte. Mijn methode werkt voor mij op dit moment. Heb regelmatig stoppogingen ondernomen en elke keer gaat het een stuk beter, ik krijg steeds minder moeite met niet "mogen" drinken, het is deze keer toch vooral niet "willen" drinken. De trek zou weer kunnen komen, dus ik houd mijn hoofd erbij. Wakker blijven, daar gaat het voor mij om.

Hoe lang ben jij nu ADB, of staat dat hier ergens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ellie:
Nee, ik krijg niet speciaal meer trek van de behandeling, maar het roept iets ouds(?) in mij op en krijg dan (zou kunnen), zoals ik al zei, iets tegendraads. Heb het gevoel dat ik die materie al eens eerder gezien en gehad heb. Ik weet niet of het mijn passende methode is. Dit is ook de moeite waard om te onderzoeken. Dat kan natuurlijk geen kwaad. Als ik echt ADB ben, dan haalt niets me onderuit, want anders ben ik dus toch niet ADB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff, ik heb net even de hond uitgelaten (jawel, ik ben weer nat geworden) en zie me hier toch weer een hoop berichtjes. Niet bij te benen vanavond zeg.

Mick, ik snap het nu denk ik. Prima voor jou dat het nu zo goed gaat. En misschien heb je dan op dit moment idd niet zoveel aan de behandeling. Maar ik begrijp dat jouw duiveltje ineens weer terug kan komen. Wat een gemenerd, om zich zo te verstoppen. Die van mij is meestal wel ergens in de buurt, dus ik heb hem wel door.

Ik ben maandag 12 weken ADB (maar dan moet ik eerst wel nog morgen en overmorgen ADB zijn).

Ellie, ik keek naar Medium, de lama's en nu Raymond is laat.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
12 weken. Goed joh. Die ga je "makkelijk" halen. Elke keer, kan die ene dag er ook nog wel bij. Deze gedachtegang heb ik eigenlijk ook, wanneer ik drink. Nou ja, gelukkig is dat dan nu andersom. En ja, wat een gemerd is dat duiveltje he. Laat ik maar zeggen dat ie lief is, want dan houdt hij zich koest. Misschien is het dan wel geen duivel. Weg istie. Bestaat hij eigenlijk wel?
Je bent je eigen duivel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik ben 29 sept. gestopt met drinken en nu 2 keer een avond toch gedronken stom!!! Dus eigenlijk weer terug naar af! dag 1 het is denk ik beter om weer op nieuw te gaan tellen.

Ik vind het moeilijk om met uitgaan ofiets niets te drinken dus ga dat ook maar even niet meer doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann ik kan helaas alleen deze mooie woorden verzinnen. Was dat maar waar dat zo makkelijk was... Misschien moeten we het maar zo bekijken dat die dag op een gegeven moment komt.

Ik ben in Feb. gestopt met roken van de 1 op de andere dag na 25 jr en heb er geen enkel probleem mee. Dus het kan! Alleen je moet er klaar voor zijn. (tenminste dat denk ik dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ellie:
Ja, moeilijk is dat dan hè, tijdens het uitgaan. Ik was vroeger echt een feestbeest, maar dan was ik eigenlijk altijd onder invloed van drugs en drank. Vond ik het eigenlijk wel echt leuk? Waarom moest er toch altijd iets extra's bij. Was alleen praten en dansen niet genoeg? Neeee, ik wilde totaal los. Weg van de wereld. Uit mijn bol. Bah, moet er niet meer aan denken. Vooral niet aan de dag erna. Sloeg soms dagen over met slapen. Nou, dat was echt roofbouw op mijn lijf.
Vindt je stappen/uit gaan echt wel leuk en zo ja, waarom moet je jezelf dan verdoven? Is het anders niet gezellig? Is het dan eigenlijk wel zo gezellig?

Maar ja, ik zeg nooit nooit. Ik weet het eigenlijk ook allemaal niet. 1 ding wel.....Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele goede vragen daar zat ik dus vanacht ook aan te denken! Gisteren avond dus uitgeweest en toen dacht ik inderdaad wat doe ik hier toch! Voel me eigenlijk ook al weer veels te oud ben nu 40. Heb erg veel gefeest en inderdaad ook 10 jaar geleden met nodige drugs enz enz.Nu ik alleen ben 3 jaar ondertussen zoek ik het in het uitgaans leven zoek eigenlijk een man als ik eerlijk ben....En terwijl ik zelf weet dat het niet zo lukt ga ik toch zo vaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...