Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 november

Anna

Aanbevolen berichten

Lieve Anna, wat moedig dat je dit durfde te schrijven....het was niet mijn bedoeling om je iets te vragen waar je misschien spijt van krijgt, althans dat hoop ik niet!
Maar ik kan me wel optrekken aan dit verhaal. Ik herken ook dingen, veel drinken als puber, vooral bier. Thuis was ook geen leuke situatie. Mijn pa dronk ook en er was geregeld ruzie. Als jongste van 4 voelde ik me altijd verantwoordelijk om bij pa en ma te blijven als er weer wat aan de hand was. De rest sloeg op de vlucht. En als mn pa eens iets zei waar hij ook wel een beetje gelijk in had, dan probeerde ik hem ook wel eens te helpen, maar evenzo ook mn moeder. Echter...deed ik dat dan kreeg ik te horen dat ik partij koos, terwijl ik alleen maar wilde dat ze begrip kregen voor elkaar. Als jonge meid is dat heel verwarrend en raak je daardoor onzeker, ga je twijfelen aan je zelf. Heb ik nu nog last van.

Daarna elf jaar een vriendje gehad die mij domineerde, dronk veel, en wilde dingen die ik niet wilde. Hij werd vervolgens verliefd op een ander en kwam nachtenlang niet thuis. Of kwam stomdronken letterlijk thuisgekropen. Ik was labiel en pikte veel te veel. Toch wist ik op gegeven moment de kracht te vinden om hem de deur te wijzen.

Mijn 2e relatie was de vriend die 15 jaar ouder was, wat ik hierboven al had beschreven. Hij heeft mij geleerd om weer iemand te zijn...ik kon mij echter niet een leven zonder kinderen voorstellen.

Ja Anna die drank blijft dan idd als rode draad door je leven lopen...helaas
En net wat je zegt, de weekenden waren de gelegenheden om je volledig vol te laten lopen.

En deze relatie is voornamelijk moeilijk vanwege de verschillen in karakter.
tja en nu dit.

Ik vind dat je je er heel goed doorheen hebt gezet! Petje af. En ik heb er zeker wat aan!

Dikke knuffel van mij!:sun::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

en dan kom ik ook nog eens even binnenwippen.. nee, helemaal droog heb ik het niet kunnen houden de afgelopen tijd, maar ook niet dramatisch veel gedronken, er gebeurt nogal wat. Ik ben nog steeds blij dat ik nu afgekeurd ben, het geeft zoveel rust, maar wat weer onrust bracht is dat mijn kat donderdag doodgegaan is. Ik zou die middag naar de dierenarts gaan maar het was al te laat. Ik mis mijn saggerijnige meissie van 14 jaar oud en daardoor zijn er weer wat flessen doorheen gegaan helaas.

verder gaat het eigenlijk gelukkig wel goed. Okee helemaal droog sta ik nog niet maar wel 5 van de 7 dagen per week. Dat was mijn doel 2 jaar geleden, Mijn doel voor dit jaar om helemaal niet meer te drinken haal ik niet maar ik heb er ook vrede mee. Het belangrijkste is dat ik niet meer elke dag drink en zonder kater op mijn werk verschijn.

morgen ga ik bijlezen, ik heb geen idee hoe het met iedereen gaat nu maar wilde toch even wat van me laten horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...