Spring naar bijdragen

Donderdag 14 december

Lau

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey... ik ben weer boven water.
Ik weet al aardig mijn hoofd boven water te houden.
Daar hoef je geen marinier voor te zijn.
In de marinade stond ik dagelijks.
Mijn alcoholisme of verslaving accepteren als een ziekte heeft deuren voor mij geopend die voordien gesloten bleven.
Een 35jaar lang durend gevecht stopte.
Het is niet erg ziek te zijn maar er niets aan doen, wel!
Hervallen ben ik als ik alcohol gebruik in welke vorm dan ook, daarin ben ik erg streng voor mezelf.
Ik drink wel of ik drink niet... een tussenweg is er voor mij niet.
Ik ben gestopt met sjoemelen, alle achterdeeurtjes dicht.
Stoppen met drinken of het niet vol kunnen houden heeft mijns inziens niets te maken met slapte, goed of fout, karakter of wilskracht, maar gaat meer over zelfrespect, trouw zijn aan je zelf, rotsvast geloof dat alles weer goed komt en eerlijk zijn t.o jezelf.
Open staan voor mensen en serieus genomen willen worden kan alleen maar zonder daarbij te drinken.
Angsten overwinnen voegt op den duur meer kwaliteiten aan een leven toe, zoals zelfvertrouwen.
De pijn en het verdriet wat dat met zich meebrengt accepteren in plaats van te verdrinken.
Daar is moed voor nodig en kalmte moed en wijsheid wens ik iedereen die nog vecht om zijn hoofd boven water te houden.
Als ik na 5jaar op het proces mijn verslaving achter me te laten, terugkijk kan ik alleen maar concluderen dat ik rijkelijk beloond ben door te stoppen met drinken.
Voorheen stond ik op deze wereld met lege handen.
Ik heb veel terug gekregen om te geven en dat is wat ik jullie allemaal toewens.

Slaapwel
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap wel Rudy.

Ik ben pas drie maanden gestopt. Mijn buit voelt iets minder rijk als die van jou, toch ben ik al erg blij dat ik volgehouden heb. En ook al ben ik vaak moe, zie ik het soms ff niet meer zitten, denk ik dat er nooit iets verandert, toch is er winst voor mij, mijn lief, mijn omgeving. En dat is fijn.
22 jaar strijden is nu voorbij, ik wil daar graag lang van genieten.

Wat schreef je laatst ook al weer Rudy; In Belgie zeggen ze ; Doe stille voort.

Echt stil ben ik niet maar ik ga wel mooi voort!

Alleen vandaag drink ik niet!

Weltrusten allemaal, slaap wel, heb fijne dromen, tot morgen.

BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook daar waar het omgaat..onder alle omstandigheden ..volhouden ..niet te drinken.
Het duurt een tijd voor het lichaam zich heeft herstelt en de geest rustiger is geworden.
Maar de beloning mag er zijn.
Wij..althans.. ik.. was een mens van korte termijn bevredigingen.
Ik was nooit tevreden.
Stoppen met drinken is een lang termijn project wat op den lange duur zijn vruchten afwerpt.
Ik ben nu tervreden met wat ik heb.

Bambam je bent het waard...houdt vol.
slaapwel
Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ondanks dat ik vanavond wel heb gedronken, voel ik toch ook een overwinning....heb het de hele avond heel rustig aan gedaan en heb me niet laten overhalen om te blijven, want ik zou met een vriendin terug rijden en mn collega's wilden graag nog dat ik bleef en met een ander zou meerijden, zodat ik nog langer zou blijven en evt. de stad mee in zou gaan. Maar ik heb toch, na even twijfelen, nee gezegd!!

Ben blij dat ik dat gedaan heb, want het werd er niet leuker op vanavond. Een jong ventje had in de toiletten de lamp afgebroken en er waren er behoorlijk wat die echt stomdronken waren en vervelend werden. Dat was voor mij ook de reden om toch maar naar huis te gaan.
Ik heb dan wel niet de hele avond zonder alcohol kunnen doorbrengen, maar heb wel een grens kunnen stellen!!! En die grens had ik zonder dit forum waarschijnlijk aan mn laars gelapt. Daarbij kwam, dat als ik even weg was, b.v. in mn kantoor, er al direct collega's kwamen kijken waar ik was (dit door het geval van vorig jaar!!). En dat doet toch ook wel wat met je......ze houden me in de gaten... en willen niet dat ik weer zo'n stomme fout maak.....

Je bent meer alert en kijkt ook meer om je heen wat het gedrag is van anderen als ze gedronken hebben, je bent je er meer van bewust...tjonge wat kunnen mensen dan toch ook gek doen!!

Dus ondanks, dat ik wel wat gedronken heb, kan ik toch zeggen, dat ik het vanavond onder controle had!!!!
En dat vind ik toch een heel pluspunt.

En nu ga ik zo nog lekker even m'n hondje uitlaten en nog even nagenieten van het feit, dat ik mezelf tot een halt heb weten te roepen...
Welterusten allemaal!

Veel liefs Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi BB, doe dan maar luidruchtig voort.

Rudy, bedankt voor je stukje, dat was even precies wat ik nodig had. Ik hoop jouw rust en tevredenheid op een dag ook te bereiken. Nu is het vaak meer storm en onweer, maar ik zet door.

Moesje, ik vind het eerlijk gezegd jammer dat je toch gedronken hebt, maar ik ben blij dat je het in de hand gehouden hebt. Gefeliciteerd!

Allemaal welterusten. Bijna weekend, en voor mij voelt het al een beetje als weekend. Maak er wat van morgen!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,
Ja ik vind het ook jammer dat ik toch heb gedronken, maar het was enerzijds zo'n strijd om niets te drinken en ik voelde me ook best wel onzeker en dat zette me ertoe om toch wat te drinken, helaas..
Stapje voor stapje...steeds meer bewust worden van je drinkgedrag......en van je valkuilen....

De collega die vorig jaar nog zo bezorgd om me was, vroeg me notabene om langer te blijven..ook zoiets dat je denkt van ...ja hallo! Waarom zeg je nu niet gewoon van: tuurlijk ga lekker lekker naar huis!
Ja oke ik heb geen auto bij me, maar ja...ik heb nog kindjes die morgen naar school moeten...(zij kan helaas geen kinderen krijgen)
Toen ik dat zei, begreep ze het ook wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet anders concluderen dat "denken" op tijd te kunnen stoppen met drinken, aanzet tot méér drinken.
Lieve mensen kijk om U heen, voorbeelden genoeg.
Denken over drank te kunnen triomferen door te blijven drinken is een illusie.
Deze gedachte maskeert de gevaren van de alcohol die altijd op de loer blijven liggen.

Voor velen van ons is het een kwestie van leven of dood geworden.

Drank werkelijk "overwinnen" kan alleen maar, door er mee te stoppen.

GroetjesRudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...