Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Zo, de pasta uit een pakje is op.En ik moet er vandoor!Bedankt voor je paradijs, Twan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Van al dat gepraat over eten krijg ik ook weer honger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hoi Hoffie, welkom hier.Je vertelt nu al over jezelf, dus zie je, het gaat helemaal vanzelf. En in een ding heb je gelijk, je kunt alleen ZELF iets aan je alcoholgebruik doen. Je zou kunnen proberen de internetbehandeling te doen. Er is op dit moment wel een wachtlijst, maar als je regelmatig probeert aan te melden lukt het wel een keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hoffie2 Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 heey anna danke voor je reactie terug ja het is maar een beetje van de ijsberg me vriendin waarmee ik 5jaar samenwoon weet niet tot bijna niks van voor haar tyd en dat wil ik ook graag vergeten de thuis situatie voor haar maar kan dat wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Ik neem aan dat je het nu over je eigen thuissituatie hebt, voor je met je vriendin ging samenwonen Hoffie?Eerlijk gezegd denk ik dat het moeilijk is dat allemaal te vergeten. Ik begrijp uit wat je zegt dat je niet zulke leuke herinneringen hebt. Voor veel mensen is dat een reden geweest om te veel te drinken of gebruiken. Alcohol helpt je gevoel te dempen en te vergeten. Wil je echt veranderen, en een leven zonder alcohol (en drugs) dan is het belangrijk om ook je andere problemen, en moeilijke herinneringen aan te pakken. Eerlijkheid en openheid is daarbij belangrijk. Kun je met je vriendin praten over je alcoholprobleem? Als dat het geval is, kun je misschien ook met haar beginnen te praten over je verleden.Ik heb van een aantal mensen hier begrepen dat zij daarin geslaagd zijn met behulp van de AA. Misschien is het een goed idee eens een paar bijeenkomsten te bezoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmus Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Goedenavond, ik ben nieuw hier en wil eigenlijk alleen even proberen of dit berichtje lukt. Ik stel mij binnenkort nog wel even voor. Groeten, Wilhelmus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Welkom Wilhelmus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Heb even de behoefte van mij af te schrijven.Gremlins hier! En niet een paar, verschrikkelijk.Ben ik nou zo dom of lijkt dit maar zo. Heb internet therapie afgerond en dacht weer eens nieuwe stappen te ondernemen.Heb de site's van houtje en Marieke gekeken, beluisterd, leuk dat jullie dit wilden delen.Leuk dat jullie naar zang, sport, club's e.d. gaan. Voor mezelf heb ik niet zoveel meer sinds mijn verleden en dacht moet ook nu maar weer eens de draad gaan oppakken.Met aantal mensen o.al. familie getelefoneerd, alle donders, is me niet goed bekomen.Deed ik altijd onder begeleiding van mijn ....en op een bepaald tijdstip, dan wist ik zekerdat ik niet op een onmogelijk tijdstip gestoord kon worden.Maar nu, dit is niet leuk meer. Mijn maag knaagt en ik heb echt wel gegeten, ben helemaal lichtin m'n hoofd. Wordt er even helemaal akelig van.Oh, dit moet niet te lang gaan duren, heb er al heel lang geen last van gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hai Stien hou vol hoor. Ze gaan weer weg! Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Ik heb vandaag een drukke dag gehad, partijtje van de kids was geslaagd. De hele dag last gehad van pijnscheuten in mijn nek, erg vermoeiend.Ik heb voor het eten twee wijntjes genomen en kon het hier bij laten. Morgen weer 0.Ik duik zo mijn bedje in. Voor allen welterusten en tot morgen. Liefs Visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Stien, ik begrijp je gevoel wel. Ik heb ook lang last gehad van het gevoel dat jij beschrijft als ik iets deed wat ik daarvoor altijd deed onder het genot van de nodige glazen ... Telefoneren hoorde daar voor mij ook bij. Ik heb tegenwoordig ook een hekel aan lange telefoongesprekken. Vroeger kon ik uren doorkletsen, ondertussen alsmaar bijschenkend.Volgens mij is het het beste te bellen op een ander tijdstip dat je dit vroeger deed, en te proberen het gesprek niet te lang te maken. Ik weet dat dat soms moeilijk is, maar gewoon toch proberen. Kop op meid, laat je niet overhalen door de gremlins. Je bent net zo goed bezig!Visje, fijn dat je kinderen een geslaagd partijtje hadden. Die pijnscheuten in je nek klinken mij niet goed, hoe lang heb je er nu al niet last van. Kun je je niet een paar dagen ziek melden, en even goed uitrusten? Of een van je collega's een paar keer je nek onderhanden laten nemen? Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Ik had trouwens daarnet iets geks. Ik heb net zeker anderhalf uur op een andere internetsite gezeten, en toen ik weer naar het forum ging bleek ik nog steeds ingelogd te zijn!Iemand hier ervaring mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Dan had je gewoon niet uitgelogd volgens mij, Anna.Nou, het mysterie van de springerige optische muis is ook opgelost. Die doet raar op een glad oppervlak. Dus: blaadje papier eronder en nu glijdt hij normaal over het scherm. De muisaanwijzer dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Stien,Ik ben dan wel geen dok, maar zou best hyperventilatie kunnen zijn, daar krijg je dat soort klachten van. Wat Marieke zegt, is goed. Probeer bewust naar je buik te ademen, dat je buik UITZET als je inademt, leg je handen in je flanken en probeer bewust je lijf te ontspannen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Dank voor jullie steun, ik zit mijn tijd uit. Maar ik kan zelfs de lucht ruiken, hetgevoel is zo sterk.Anna, geeft een goed gevoel dat je me begrijpt.Ik geef het niet op, ben gaan lezen op het forum omdat hier even niemand was. Vond op het interneteen medicijn die de zucht naar alcohol doet verminderen, neurontin.Iemand hier weleens wat over gehoord? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Ik had inderdaad niet uitgelogd Fran, maar normaal gesproken als ik naar andere sites ga, en na een poosje weer naar het forum, moet ik opnieuw inloggen.Stien, nooit gehoord van Neurontin, maar het zal wel net zoiets zijn als Campral.(moest net zijn i.p.v. niet) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Houtje, dat kan inderdaat hyperventilatie, ik denk dat ik nogal angstig ben geworden van die gevoelens.Doordat het een aantal weken goed gaat, dacht ik even dat ik er al was, het ergste voorbij.Ben weer even goed terug op m'n plaats gezet. Er over schrijven helpt, wordt weer wat rustiger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Stien, een tip.Als je dat gevoel hebt, zo hè, van die gierende trek ga dan de oplossing niet BUITEN jezelf zoeken maar IN JEZELF. Kijk naar je drankdagboek op internet, maar vooral naar het begin, print dat uit, waarom je wilde minderen/stoppen.Het is 2200 uur, je kan gewoon in bed gaan liggen, dat kan s'middags om 1600 moeilijk, dus doe het licht uit, zet een kop thee, eet even iets zoets (helpt mij wel meestal of dropjes) of water, heeeeeel veeeel water, en ga naar bed.Als je gaat struinen naar geneesmiddelen, daar heb je niks aan. Dat zijn alleen hulpmiddelen die je via een arts kan krijgen en daar heb JE NU NIKS AAN. je moet het nu zelf oplossen en dat kun je, heus. Wij kunnen het allemaal. Daarom kijk ik ook nooit naar morgen, maar denk: ik neem nu een sapje, dat mijn medicijnen en ik ga plat. Morgen weer een dag, en dan is het vandaag weer gelukt. Stapje voor stapje. Elke dag, elk uur een stapje.Kun je daar iets mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Neurontin lijkt een beetje (ik ben ook geen apotheker, iemand al nieuwsgierig wat ik wél ben eigenlijk op valproÏnezuur (depakine) dat is een anti-epilectum.Ben je niet in de war met Naltrexon (Revia) dat wordt ook gebruikt voor drugsverslaafden gelóóf ik. Ik weet wel dat het echt een paar weken duurt voor je lichaam is ontgiftigd. Denk er ook aan (tip 1 van Tactus) om extra vitamine B te slikken, omdat alcohol dat razendsnel afbreekt en vitamine B is een hele belangrijke.Ik zou zeggen (boerenwijsheid) : koppie thee of bouillon, cracker erbij, pyjama aan en in je mandje. Morgen weer een dag. En die medicijnen lossen jouw probleem niet op. Bij sommige mensen zijn ze een hulpmiddel, maar je krijgt ze niet zomaar van de dokter. Wondermiddelen bestaan niet. Wel jammer hè.\Ik kom zo terug (even pj aantrekken) ben moe van het optreden, maar t ging goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Je hebt gelijk.Allemaal bedankt, ik ga te bed, truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Slaapwel, Stien! In je bed ben je veilig! Zo voelt het voor mij althans altijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Slaap wel Stien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Precies Fran,Ik heb mijn bed al "aangezet" dan slaap ik ook eerder. Ik log uit, tot morgen !!En BB, ik zal een mooie droom voor je bestellen. Slaap ze allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 dank je wel Koekie:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Jij ook mooie dromen, Houtje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden