Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hoi Anna,Ik heb de boekentips van Epona's draadje al in het mijne gekopieerd.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Houtje, veel plezier vanavond met je optreden. Een verpleeghuis is een prima plek voor een eerste optreden, het publiek is blij dat jullie er zijn en niet kritisch. En bij de liedjes die je nog niet van buiten kent zing je toch gewoon voor spek en bonen mee, als je mond maar beweegt valt het niemand op.Marieke, hoe was de vergadering verlopen, over je begeleiding van het koor op het keyboard? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Fran, klusje voor jou? Jij hebt het langste boekendraadje geloof ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Moeilijk gaat ook, zegt Twans moeder. Maar ik denk niet dat het dat is wat je zoekt, Houtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Oké, Anna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hoi allemaalEen goeiemorgen gewenst!!! @fery, danke om jouw ervaring hier te delen!! enne...Proficiat!!!@anna en stien, ik begrijp jullie tegenkantingen ivm AA heel goed, ik worstel er ook mee!!@houtje, leuk koor, zeg!! Zing jij op de bijeenkomst een welkomstliedje?? haha!!groetjes van knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hoi franneke,Een dipje vandaag?? Je krijgt alvast een virtueel ruggensteuntje van mij, ok!!Knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Luister Marieke,ik vond het ook eng die link erop te zetten!!!!!!!! Jij dapper ik dapper okee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Overdosis van mezelf, Knuf. En nog bedankt voor het ruggensteuntje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hi,Knuffie, niet wat vroeg voor jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 quote: Originally posted by: stienJos, Welkom op dit draadje, fijn dat je mee denkt en schrijft. Jou gedachten zijn zo gek nog niet, ik heb ook lang met deze gedachten rond gelopen en ben er eigenlijk gedurende mijn therapie op internet anders tegenaan gaan kijken. Er zijn verschrikkelijk veel alco's in het land en lang niet iedereen onderkent haar/zijn probleem. Het feit dat je er heen gaat zegt al eigenlijk iets over jezelf, je erkent dat je een probleem hebt en er daadwerkelijk mee aan de slag wil. Maar dat is ook de reden dat al de anderen er aanwezig zijn, anders zou de AA niet bestaan. Mogelijk als ik zover ben dat mijn eigen buurman daar aanwezig is. Dan rijst bij mij alleen de vraag, wie schrikt er harder hij of ik. Hij kan niet meer ontkennen want is er al langer als ik, bovendien heeft hij alzoveel geleerd dat hij het alleen bemoedigd toch?? Die zelfde angst had ik altijd als ik mijn voorraad moest kopen, wie ziet me, wat zullen ze denken. Deze is weggevallen omdat het probleem er niet meer is, ik heb geen voorraad meer nodig. Mogelijk valt na een eerste bezoek AA ook dit probleem weg. Ik heb geen probleem met de mensen die daar zijn , de bijeenkomst in mijn dorp is in een gebouw waar ook de openbare bibliotheek is. En de kans daar door anderen herkend te worden die niet naar de AA gaan is zeker niet onbestaande Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Marieke,Het ziet er juist hartstikke leuk en warm uit, close en hartverwarmen Ik heb gelijk uit volle borst hier in huis DROOMLAND ingezet, heeeeeeeeeeeeeeeerlijk dat mis ik zo dat meezingen!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Weet ik niet. Via aanpassen misschien? Of laat het gewoon staan. Geeft niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Als ik blijf kijkenzoals ik altijd heb gekekenblijf ik denkenzoals ik altijd heb gedachtAls ik blijf denkenzoals ik altijd heb gedachtblijf ik gelovenzoals ik altijd heb geloofdAls ik blijf gelovenzoals ik altijd heb geloofdblijf ik doenzoals ik altijd heb gedaanAls ik blijf doenzoals ik altijd heb gedaanblijft mij overkomenwat mij altijd overkomt.(bron onbekend) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Heel wijs BamBam.Ik heb net mijn hond uitgelaten, het is hier nog steeds heerlijk weer, maar de lucht begint nu wel steeds donkerder te worden. Zou me niets verbazen als er inderdaad sneeuw aan zit te komen. Maar ik ben bang dat die te laat komt om de hockeyles niet door te laten gaan Houtje. Jammer voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Ja zeg, dat bepaal ik wel...Houtje krijgt sneeuw om kwart voor vijf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Ik moet toegeven, ik vond het idee van de AA ook nooit wat. Herinnerigen aan mijn opname, groepstheraphie, uren moeten luisteren naar de meest vreselijke onzin. En nee, geen kwaard woord over de meesten. Echt niet, maar er zitten ook mensen tussen met een iq van minder dan 60.In ieder geval ik heb gecheckt waar hier de bijeenkomsten worden gehouden en het is voor mij onmogelijk om dan weer thuis te komen en wij hebben geen bruggen waar je onder kan liggen.Hier lig je gelijk in de plas.Ik heb net de meest vreselijke conclusie getrokken. Ik moest naar buiten dus me warm aangekleed en ikloop daar en ik heb het toch een partij warm. Vreselijk, het zweet loopt langs me gezicht.Ik zie een jongen in een t-shirt maar voor de rest iedereen mutsen, handschoenen en ik maar zweten minus muts en handschoenen. Die jongen kan ik plaatsen, dat is nl cool, een warme jas in de zomer en een t-shirt in de winter. Herkenbaar gedrag. En toen begon het langzaam te klaren, PMS, nooit last van gehad maar nu. Ik ben 45............ik zit gewoon in de overgang!!!!Gatver...tja, ik wist het wel. mijn spiegel vertelt mij de waarheid maar mijn gedrag verhult veel.Dat betekent dat ik me nu dus echt moet gaan gedragen. Ik was een dame van mijn 17 tot mijn 39ste, toen kwam voor mij de puberteit. Wat laat maar het is niet allemaal hormoongestuurd, ik kon niet puberen, ik was de vrouw van en had twee kleine meiskes. Ik ben dus hoogstwaarschijnlijk de enige vrouw van Nederland die gelijk van haar puberteit naar de overgang gaat.Misschien moet ik maar een actie starten; Help Anjo de overgang door.Ik heb mijn meiden en complex gegeven waarom ben jij niet als andere moeders? Die gingen niet zitten op het gras als ze 30 min. moesten wachten op dochter 2, die droegen plooirokken en ik jeans of werkkledij. Een mantelpak dus. Ik ging naar het theatre, naar school en werkte en gaf mijn kinderen het beste wat ik kon betalen. En ik ging naar popconcerten wel VIP. mijn dochter klaagt daar wel eens over.Zij denkt nl dat ze dat voor haar is verpest. Maar toen ze klein was ging ze naar BROS VIP. Naar micheal Jackson ook Wij hoefde nooit in de rij te te staan bij de Hardrock Cafe en mensen van tv zeiden hallo tegen me.Kan het zijn dat ik toen in m ijn beste periode zat? Dus wat nu? Ik kan zo in een dame veranderen maar heb daar gewoonweg het geld niet voor.Ik hoor net dat Katrina door mij is gebelt. Niet dus. Wil je iemand bellen gebruikt dan niet mijn telefoon adres.Verder als iemand hulp kan bieden, graag!!!!>Liefs.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 @ BamBam vandaag heb ik nog niet gedronken , die emails ontvangen vind ik niet zo een probleem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Lieve Anjo,Ik denk dat we allemaal op een soort van breekpunt in ons leven staan. Het stoppen met drinken is (naast dat het een doel op zich is) een aanleiding voor eenieder van ons om een tussenstop te maken, terug te kijken en plannen te maken voor hoe het dan wél moet. Ik denk dat we ons niet moeten vergissen door het niet meer drinken teveel als 'op zichzelf staand' te zien. Waarom willen we niet meer drinken? Het heeft met meer te maken dan met alcohol, het is vaker -denk ik- een onderdeel van een algeheel veranderingsproces wat (toegegeven) bij jou wel heel erg synchroon lijkt te lopen met je biologische klok... Wat nu, vraag je?ANJO IIThe SequelHet is een schrale troost, maar het script mag je helemaal zelf schrijven dit keer!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Anjo, hoe kreeg je dat voor elkaar om VIP naar popconcerten te gaan? Had je zo je connecties? Ik ben in mijn jonge jaren twee keer naar pinkpop geweest, maar dat was het wel op concertgebied.Twan, sorry, ik zal me niet meer met het weer bemoeien. Misschien komt die sneeuw in Houten wel iets eerder dan waar ik zit.Katrina, zoek je dat regionale nieuws op internet, of woon je in de omgeving van Utrecht en krijg je de regionale kranten? Want je krantenartikeltjes gaan inderdaad niet over Utrecht. Daar valt op multiculti gebied véél meer te beleven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hoi fran,Ik word nochtans heel blij van een overdosis fran!!!!! Dikke knuffel enne... kzin der wè vo joen!!!!!Hoi, stienIk ben al op van 14u30, wel wat vroeg vandaag, tegen het einde van de week wordt dat alsmaar later, haha!!!!knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 By the way, hier ligt er 10 cm sneeuw!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 He verdorie, die was voor Houtje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hoi TwanWel een beetje heel ver uit de buurt, hé!! Last van coördinatie stoornissen, haha!!!??knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 24 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 januari 2007 Hey Ferry welkom bij de AA, trouwens iedereen met een drankprobleem is welkom bij de AA.Houtje bedankt voor je steeds weer informatieve en persoonlijke teksten en berichten die ik graag lees.Mensen die AA die over AA oordelen of veroordelen hebben vaak last van vooroordelen, en zijn zelf nog niet binnen geweest.Deze mensen hoor je hun eigen angsten uitspreken.Ik kan die angsten niet weg nemen en alleen over mijn eigen ervaringen en AApraten.Blijf eens een keer of zes iedere week naar een vergadering gaan.Zelf heb ik vooral in het begin meerdere groepen bezocht omdat het niet verantwoord was in mijn eentje thuis te blijven.Het voordeel daarvan is geweest dat ik bij een groep terecht ben gekomen waar ik me veilig voelde.De groep komt op de eerste plaats en het individu op de tweede plaats.Het individu maakt zich ondergeschikt aan de groep.Dat betekend niet dat het individu en zijn problemen niet aan bod komen, integendeel, een groep funktioneert niet naar behoren als één persoon zou gaan soleren of ego trippen in diezelfde groep.AA kent geen leiders en wijst iedereen op zijn eigen verantwoordelijkheden.Een goed lopende gespreksavond is niet afhankelijk van de aangewezen chairman of voorzitter maar van de hele groep.AA biedt veel voordelen ten opzichte van de professionele hulpverlening.Via telefoon zijn AA leden 24 uur per dag bereikbaar.De annonimiteit bij AA staat hoog in het vaandel.De AA groep heeft een 12 stappen programma.Er bestaan geen wachtlijsten.Iedereen die het verlangen heeft te stoppen met drinken is welkom.Van groepen in AA vind ik dat het meer luister- dan gespreksgroepen zijn.Aan de hand van een stap uit het 12 stappen plan vertellen de aanwezigen hun belevingen en daar wordt niets aan toegevoegd of afgedaan.Iedereen wordt in zijn waarde gelaten.Er wordt niet gediscusieerd.Aan de hand van de twaalf stappen en andere tekst uit het AA assortiment ben ik als het ware heropgevoed, tenminste zo heb ik dat ervaren.Wat vroeger thuis niet werd verteld of uitgelegd vond ik terug in het 12 stappen programma, andere AA lectuur en gesprekken met lotgenoten.Ik heb daardoor ruim inzicht gekregen in mijn verleden en in het verlengde daarvan hoe mijn nieuwe leven in te richten ...NU zonder drank..Anders leren omgaan met mijn overlevingsmechanismen.Daardoor de overstap vanuit een angstig leven naar een liefdevol leven durven maken.Rudydelen is helen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden