Spring naar bijdragen

Donderdag 1 februari


BamBam

Aanbevolen berichten

Hoi Kok,

Ik heb zelf Librium voorgeschreven gekregen van de arts van het CAD, nadat ik had aangegeven dat ik me zo "wiebelig" voelde. Niet mentaal, maar lichamelijk voelde ik me vreemd, heel trillerig maar dan van binnen, zeg maar. Het hielp absoluut, en je wordt er niet suf van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Kok,

Inslapers zijn gevaarlijke dingen, zeg ik met enige kennis van zaken. Ik gebruik namelijk ook inslapers,
anders lig ik de hele nacht wakker. Er zit nl bij mij geen uitknopje.
Nu heb domme dingen gedaan onder invloed van drank maar nog dommere dingen als ik die krengen niet in bed in neem. Ik wordt loslippig en zeg de domste dingen, krijg altijd honger en iets koken is dan lrevensgevaarlijk en het allerergste is dat ik dan totaal black out.
In combinatie met drank.........I won't go there.

Kalmeringstabletten nemen inderdaad de scherpe kantjes van het afkicken maar zijn echt bedoelt als tijdelijk.

Nogmaals niet in combinatie met alcohol en tijdelijk. Denken we dat wij het moeilijk hebben, verslaving aan kalmeringstabletten is echt een hel.

Dat was het laatste restje moederlijkheid voor een dag. Ik ben geheel kapot, stond les te geven met mijn handen plat op mijn bureau steekt een leerling me met een potlood in mijn hand.
Natuurlijk was het geen bloedbad maar het moet toch niet gekker worden...

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelige film en zo Hollywood. Als je nu iets wilt vertellen laat het dan wat echter zijn, niet iemand die gaat slapen.

When a man loves a woman, kickte er bij mij wel in. Ook Hollywood maar het beeld van een moeder die vergeet waar ze haar kind heeft gelaten geeft toch een klein glimpje wat het doet met je kinderen.

Daarintegen heb ik echt gelachen om Bree die wakker werd in een warenhuis of op het grasveld buiten haar huis. Zelfspot is mij niet vreemd.

Wat ik heel erg hinderlijk vindt is het beeld van een alcoholist die zo van zijn probleem wegloopt.
Hij gaat even in rehab en hij is weer het heertje. Een nederlandse soap is hier heel goed in.

Trainspotting voor alcoholisten heb ik nog niet gezien.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, even afwezigheid in verband met het uitlaten van het hondje. Het dier loopt helemaal over van liefde nu ik zoveel thuis ben.

Grappig om te lezen dat de een me voor gek verklaart omdat ik morgenochtend ga werken, en de ander het goed vindt. Wat dat over mij zegt had ik er al bij gezet. Het zegt dus ook iets over jullie.

BB, ik denk dat voor ons de vergelijking van de pot en en de ketel wel opgaat hè, de hele dag aan de telefoon terwijl je maar 2 uur zou werken.:D

Wat betreft het stellen van diagnoses en het geven van adviezen: we kunnen elkaar best advies geven voor wat betreft het niet drinken, maar als het over medicijnen en het schetsen van ziektebeelden gaat, laten we dat maar aan de artsen overlaten lijkt me.
Als ik na uitgebreide gesprekken met mijn arts medicatie voorgeschreven krijgt, en iemand hier vertelt me dat ik dat beter niet kan nemen, dan ga ik toch weer twijfelen. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Maar een arts geeft mij die medicijnen niet voor niets, en mijn klachten zijn ook niet niks.
Omgekeerd kan ik niemand adviseren iets te gaan gebruiken wat niet door een arts is voorgeschreven, want ik zou niet weten wat dat voor risico's met zich meebrengt.

Dus wat adviezen betreft: beperken tot adviezen om dat eerste glas (en alle volgende) te laten staan. Dat is waarvoor we hier zijn. Dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anna:

Fijn dat jouw hond zo lief voor je is, die van ons is op dit moment echt om achter het behang te plakken!
Ik ben 2,5 uur bezig geweest haar te pakken te krijgen, het kreng. Ga je fijn wandelen met haar, met het balletje spelen, zoekspelletjes doen, oefeningen, is het tijd om naar huis te gaan, gaat ze ervandoor... Ze ligt nu haar zonden te overdenken want ik negeer haar de rest van de dag volledig.
Puberteit... Het zal best, maar er is er hier maar éen de baas, en dat is zij niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo boppers,

heb afgelopen dinsdag twee shagjes gerookt op m'n werk. Ik begreep even weer heel goed hoe lastig stressvolle situaties voor me zijn in combinatie met vermoeiheid en veel aan m'n hoofd hebben.
Daarnaast voelde ik weer even, even maar, hoe teleurstelling om kan slaan in boosheid en boosheid in onverschilligheid.
En geschrokken dat ik heel bewust een keuze ging maken om het toch te doen terwijl ik wist dat ik me er naderhand rot over zou gaan voelen.

Dat deed ik ook altijd met drinken. Ik wil niet of weinig drinken, ik doe het toch, ik voel me waardeloos, schuldig, verdrietig, vind mezelf een sukkel en hoppa, laat ik nog maar es een flesje open trekken.

Nu waren het er(maar) twee maar ik baalde er van. Het is geen drama, toch ervaar ik een gevoel van falen. En dat ik het op het forum moet zetten natuurlijk:$
Ik ben er van geschrokken, kon het gelukkig wel snel plaatsen en het negatieve gevoel niet laten overheersen.

Maar goed, ik ben op de goede weg. Dit laat me zien dat ik alert moet blijven en niet moet denken dat ik de strijd al gewonnen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kok,
Nou ik ben het hoofd van de roedel als ik alleen met haar ben. Als het andere baasje er ook is is hij natuurlijk ook de baas (over haar haha). Ze gaat ons altijd testen als één van ons een paar dagen alleen met haar is, honden willen altijd een trapje hoger op de roedelrangorde, kijken of ze nu wel op de bank mag, of ze wel tegelijkertijd met mij eten krijgt, dat soort dingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

Vandaag mijn papa-dag.... partner aan het werk en ik zorg voor de kids....vreemd maar wel leuk..

Heb een beetje meegelezen vandaag....de laatste dagen had ik het heel druk met van alles....

Zie veel verschillende manieren van aanpak...ook weer wat betreft medicatie...het enige wat ik kan zeggen is speel niet voor eigen doktertje en pas op...bijna iedere verslaafde gaat onmiddelijk op zoek naar een vervanger als hij/zij probeert te stoppen...en daarin ligt een groot gevaar...en de meeste van ons hebben het ook helemaal niet nodig...ik praat dan niet over librium voor hele heftige drinkers als die stoppen...zelf heb ik cocaine en cannabis gecombineerd met alcohol jaren achtereen dagelijks gebruikt...
Toen ik in de kliniek kwam kreeg ik helemaal niets , nada.... alleen hele grote innemers kregen een aantal weken librium en dat werd in een rap tempo afgebouwd...voor de rest waren alle medicijnen tbv psychische problemen (en elke alkie/verslaafde heeft een psychisch probleem hahaha) verboden...en ik heb niemand gezien die daar last van had...elke alkie/verslaafde incl. mijzelf voelde zicht rusteloos , ontevreden en geirriteerd......dat is normaal...want welk tevreden mens blijft zich volgooien met alcohol ? Welk emotioneel stabiel persoon blijft gewoon doorgaan met gebruiken en drinken terwijl hij/zij zelf ziet dat het verkeerd gaat maar niet kan stoppen ?

Stoppen met drinken was voor mij pas het allereerste begin...pas toen kon ik aan het werk en moest wel een komplete andere richting opgaan....mijn manier had gefaald en niet 1 keer maar ontelbare keren...
Sommige van ons willen hun oude leven terug voordat ze over de schreef gingen met alcohol en drugs...voor geen goud zou ik mijn oude leven willen terughebben voordat ik los ging...dat oude leven heeft ervoor gezorgd dat ik in de kliniek ben geeindigd...ik had een nieuw leven nodig...en ik heb de kans gekregen en met beide handen aangepakt...
Onder mijn leven versta ik mijn wil en mijn akties...

Vandaag kan ik zeggen dat ik zelf de veroorzaker ben van al mijn problemen.... het is absoluut niemands schuld dat ik een verslaafde ben...het heeft niet te maken met mijn omgeving of mijn vader en moeder of partner etcetc...

Nogmaals dit is mijn mening en ervaring.....ik weet nu en heb ervaren dat het mogelijk is om los te komen van het verleden , waarin ik altijd zo graag melancholisch in verkeerde , en het te beschouwen als een van mijn grootste schatten om te kunnen veranderen...

O Ja Francesca de Heilige Geest of Hoger Bewustzijn of Geweten is bij iedereen aanwezig....alleen toen ik er nog geen contact mee had dacht ik ook dat het niet bestond....maar nu kan ik heel nuchter zeggen dat het bestaat...en dat het zeer krachtig is....

Ik wens iedereen een hele fijne dag en succes met alles wat je wil bereiken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Twan, nou mijn hond is lief voor mij op zijn manier. Dat houdt in dat hij als ik ergens mee bezig ben voortdurend op strategische plekken in de weg ligt, zodat ik bijna mijn nek over hem breek. Dat hij zodra ik ergens ga zitten zeer lomp geplaatste en pijnlijke poten komt geven, en daar het liefst uren mee doorgaat. En dat hij, als ik even op de bank wil liggen lezen, bij voorkeur mét zijn kluif bovenop me komt liggen, en dat ligt erg oncomfortabel en leest bovendien nogal moeilijk. Bovendien wil hij uit pure liefde graag mijn gezicht aflebberen. Maar ja, aangezien alles zo lief bedoeld is, is het moeilijk om boos op hem te zijn.

BamBam, zie die twee shagjes maar als een uitglijder. Je hebt een valkuil (her)ontdekt, dus probeer er de volgende keer niet meer in te trappen. En misschien nog belangrijker: je hebt niet gedronken! Petje af.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee, Twan zo'n hond lijkt net een kind.:D
Ik zou de potloden maar even uit haar buurt houden
;)

Ik zit zelf ook aan een hond te denken, ik kreeg een aandoening aan mijn achterwerk.
Het -ik -wil -niet- meer- van- de- bank- af-syndroom. En het wordt steeds erger.
Het enige wat mij nog tegen houd is de wetenschap dat ik straks toch weer volledig aan het werk moet
en dat vind ik dan weer sneu voor zo'n beestje. En hoogstwaarschijnlijk ook voor mijn meubelen.

Maar het neemt echt ernstige vormen aan. Ik mis mijzelf wel eens. Dat klinkt vreemd, I know maar toen ik nog en gezin had ( thuis) dan was ik veel actiever. Hubby wist nooit wat hij weer aan zou treffen als hij
thuis kwam van zijn trips. Had ik gewoon het huis even om gegooid en dan bedoel ik niet het verzetten van een stoel. Maar ja, toen had ik nog avonden maar ook kids en werk.
Nu durf ik de deur even niet open te doen omdat het zo'n puinzooi is en heb ik vanmorgen een vol uur gezocht naar een toets die toch echt ergens moest liggen. En dan wordt ik zo allemachtig boos op mijzelf.

En dan lees ik jouw avond menu en denk o ja, koken deed ik ook wel eens.
Gisteren wel vol overmoed belooft aan een vriendin om haar te helpen met de catering voor een groot feest dat zij geeft in July. Vol goede moed dat ik mijzelf tegen die tijd weer heb gevonden, ze zal wel ergens liggen onder al die troep.

BamBam, voel je niet te schuldig, meid. Het zijn hele ingesleten patronen en die komen zo nu en dan nar boven. Je hebt het in jaren opgebouwd en bent het niet zo weer kwijt.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza-lief, ik bedoel dat van die Heilige Geest altijd cynisch. Hij heeft me nog altijd niet gevonden. Of ik laat Hem niet toe. Kun je op twee manieren bekijken. Volgens mij zit die H.G. in mij, want IK zal de enige zijn die de eerste kan laten staan. Geen onzichtbare hand gaat me tegenhouden. Maar dat is alweer helemaal mijn eigen 'feestje', zoals het in NL ook wel een keer gezegd wordt.

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza man!!!

Was ik helemaal om en genoot echt van je schrijfsels en nu denk ik dat is niet helemaal waar.
Het is waar toen ik in rehab zat mocht ik nog een week mijn inslapers en toen was het over en uit.
Maar mijn Ad kreeg ik al die tijd gewoon want het is soms levensgevaarlijk om met dat soort medicijnen te stoppen.
Trouwens, de tijd daar was zo intens dat ik meestal als een blok in slaap viel maar ik heb ook talloze nachten gehad dat ik elke minuut op de klok keek of ik al een peuk kon gaan roken.

Sommige verslavingen zijn ook niet zo moeilijk te weerstaan. Ik deelde een ontspannende activiteit met je. Heerlijk spul , ik werd daar zo mild van en je kon drinken wat je wilde je werd nooit echt dronken.
Op een dag keek ik om mij heen en realiseerde ik me dat al die mensen de grootste ideen hadden maar nooit wat deden. En zo wil ik niet mijn leven leiden. iK heb toen radicaal gebroken met die groep mensen
en nooit een nieuwe groep opgezocht, Dat is nu 18 jaar geleden. en nee, dit waren niet een groep vieze
mensen, sommige waren ook heel succesvol omdat ze dat alleen in het weekeinde deden of op feestjes.
Zij hadden ook nog een passie voor iets anders. Anderen kwamen nooit van die stoel af.
Het heeft twee maanden geduurd voordat het geheel uit mijn gedachten was.

Drank is wat moeilijker, het is overal, je bent nergens veilig, roken idem ditto. Maar dat wordt nu als a sociaal gezien. De grootste drug om te weerstaan waren sigaretten maar dat heeft de maatschappij zelf opgelost.
Drank is iets anders, de Amerikanen hebben het geprobeerd , het is hen niet gelukt.

Ziza, ga aub niet Tom Cruise on me. AD redden mensen levens.

Waarom moet je wennen aan je papa dag? Je bent hun papa, ze hebben er maar een. Geniet ervan, ze zijn maar even klein.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Twan, ik weet het joh, ik weet het. Daarom wordt hij ook steevast terug zijn mand in gedirigeerd, maar hij blijft het proberen. Wij zijn een mannengezin (lees: roedel) met een vrouw aan het hoofd. Dus als het mijn hond lukt dominant over mij te zijn, is hij in zijn optiek waarschijnlijk de baas in huis. Overigens is hij vaak ook heel onderdanig hoor, gaat spontaan op zijn rug liggen als ik binnen kom.

@Anjo, ik ben het met je verhaal eens. Daarom schreef ik ook al, laat het geven van directe en indirecte adviezen met betrekking tot het nemen van medicatie over aan artsen. Het feit dat een persoon wel of geen medicatie heeft gehad, zegt absoluut niets over wat goed is voor een ander.

@Fran, ik hoop dat je rotbui snel over gaat. En niet teveel luisteren naar die andere stemmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...