Spring naar bijdragen

Donderdag 1 februari


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Psychiatrisch ziektebeeld...dus ik ben een psychiatrische patient en hoor thuis in de psychiatrie.
Psychiatrische patienten hebben een pilletje nodig anders functioneren zij niet normaal.
Psychiatrische patienten zijn .....gek en gekken.......doen gekke dingen.
Psychiatrische gekke dingen zijn.....o.a. geen maat kunnen houden met innemen.

Mmmmmm, zomaar een gedachte spinsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosie:
Fijn dat je aan me gedacht hebt, ik heb het droog gehouden...

@Cato:
Als je nu echt de tel kwijt raakt, dan is er een klein maar handig programmaatje wat je gratis kunt downloaden, wat voor jou de uren, dagen, weken, maanden en jaren telt vanaf de dag die jij invoert:

http://www.download.com/TimeTr...ek&subj=dl&tag=button

@Kok:
Het is heel normaal om het de eerste tijd alleen over jezelf te hebben! Toen ik hier net kwam zat ik ook vol met verhalen die ik voor het eerst aan iemand kwijt kon, dus des te beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cato: je bent wel heel stellig in je uitspraak dat alcoholisten psychiatrische patiënten zijn. Ik wil wel graag weten uit welke bron je dat hebt.

En ik vraag me af wat ouders of partners van 'kwijlende monsters die platgespoten moeten worden en niet voor zichzelf kunnen spreken' voelen als ze jouw bericht lezen.

Of ben ik overgevoelig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Fran, je bent niet overgevoelig. Ik vind het ook een nogal boute bewering, temeer daar twee afzonderlijke artsen verwijzing naar psychiatrie voor mij op dit moment niet geïndiceerd achten. Wél andere vormen van hulpverlening.
En als moeder van een ex-psychiatrisch patientje dat niet kwijlde en ook niet platgespoten hoefde te worden voel ik mij eveneens enigszins aangesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist, Anna. Mijn hartsvriendin heeft een zus die geestelijk gehandicapt is, de geestelijke leeftijd heeft van een 3-jarige, niet kwijlt, maar soms gekalmeerd moet worden. En als een van ons morgen een beroerte krijgt of een auto-ongeval, kan het ONS ook overkomen. Beetje op je woorden letten kan geen kwaad, ook al ben ik zelf soms vuilgebekt.

Typefout.
Voor Koh: had 'zelfs soms vuilgebekt' geschreven, moest 'zelf soms...' zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Psychiatrische problemen zijn een combinatie van aangeboren aanleg en omgevingsfactoren, die het ontstaan van de problemen triggeren. Een psychotische aanleg hoeft nooit aan de oppervlakte te komen, maar onder bepaalde omstandigheden kan dat wel gebeuren. Dat is volstrekt geen reden om psychiatrische patienten af te doen als onredelijke, kwijlende en gevaarlijke wezens.
Het kan iedereen overkomen, want totdat je het krijgt weet je helemaal niet of je de aanleg hebt of niet. Net zo goed als iedereen onder stress een depressie of een burnout kan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van mening dat we allemaal mensen zijn, met of zonder handicap dat maakt niet uit.
Er is een gezegde dat zegt; wie zegt dat de gekken gek zijn, mogelijk zijn de normalen gek en de gekken normaal. (of zoiets).
Maakt niet uit we schrijven over mensen, over elkaar over je medemens, over jezelf.
Mag dat dan ook een beetje met respect omschreven worden?
Hier hoef je niet alleen gevoelig voor te zijn, gewoon een beetje medemenselijk heid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosie, ik ben nog steeds lelijk verkouden. Het zakt nu naar beneden, dat betekent dat mijn neus meer open is, maar dat ik erger begin te hoesten.

En ja, ik ga morgen toch een aantal uren werken. Ik ben namelijk str*nteigenwijs met een overdosis verantwoordelijkheidsgevoel, en de enige die werkt morgen. Ik hoef gelukkig niet de hele dag, omdat ik 50% ziek ben, dus ik gooi er morgenochtend een paracetamol in en werk me de ochtend door. En dan kruip ik 's middags wel weer een paar uur in bed.

Het fijne van zo'n verkoudheid is dat je met zo'n duf hoofd absoluut geen zin in A hebt.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens helemaal mee eens hoor, ik vind dat niet alleen hier maar over het algemeen te snel met diagnoses wordt geschoven alsof het Monopoly geld is. Psychologisch wordt verward met Psychiatrisch, een dip wordt een depressie en ga zo maar door. Ik denk dat iedereen het beste voor heeft met elkaar, maar dat het oppassen is met elkaar 'gezellig' van medisch advies te voorzien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...