Spring naar bijdragen

knuffie is al heel wat beter en klaar voor het opnieuw onveilig maken van het forum, hihi!!


knuffie

Aanbevolen berichten

@Stien:
'Gelukkig' is het mijn moeder niet, want ik voel je verhaal tot op het bot, dus laat staan als het mijn eigen moeder zou zijn.... (klinkt wat egoistisch, maar toch)
Ik bedenk me dan maar, dat het een volwassen persoon is die haar eigen beslissingen kan nemen en dat ze zichzelf alleen maar teleurstellingen op de hals haalt om dingen van een ander te verwachten en jou opscheept met een schuldgevoel. Dat is dan wel weer jouw schuldgevoel en jouw probleem, maar dat zij daar alleen zielig zit te zijn, dat is haar probleem. Voelt ze zich ook zielig? Zegt ze dit ook? Of vul jij dat in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond allemaal,

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is de sneeuw alweer aan het dooien. Ik moest vandaag eigenlijk de hele dag werken, maar ben vroeg in de middag naar huis gegaan in verband met de sneeuwval. Ik denk dat ik juist door de hevigste bui ben gereden.
Thuis ben ik nog even mijn bed in gedoken, ik ben nog steeds vreselijk moe, en zowaar in slaap gevallen. Werd om vijf uur helemaal gedesoriënteerd wakker, ik dacht dat het ochtend was. Raar gevoel hoor.

Mieke, fijn dat je zo snel naar die Detox-opname kunt. En tot die tijd, volhouden! Kom maar veel hier schrijven.

Stien, rot voor je dat je moeder daar zo zielig in haar uppie in de kou zit. Ik kan me voorstellen dat je je daar niet prettig onder voelt, en je kunt helemaal niets doen, behalve haar regelmatig bellen. Voel je niet schuldig hoor, dat je niet meegegaan bent. Hoe vervelend ook voor je moeder, jij hebt je eigen leven en je eigen verplichtingen.

Visje, zullen we even quatre main spelen? Ik heb ook een piano, maar ik speel er veel te weinig op, en mijn kinderen hebben er geen zin meer in.

Fijne avond allemaal, en hou het binnen droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Het is hier ook sneeuw-witje. Mijn jonge labrador/appenzeller van 7 maanden is helemaal doot het dolle heen en mijn oude Scooby van bijna 11 was weer net een puppy.
Heerlijk eind gewandeld met de dogs en mijn man.

We zijn vandaag met die sneeuw naar het het belastingkantoor Doetinchem gereden, daar werden we doorgestuurd naar het belastingkantoor in Winterswijk.
Er wordt binnenkort bij ons privé beslag gelegd, terwijl de vennoot overal buiten valt. omdat mijn man eerst een eenmaanszaak had, staan heel veel adressen nog op zijn naam, terwijl dat op de VOF moet staan.We zijn de de hele dag in de weer geweest om ons te verweren, maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd, grrrrrr..........

Maar ondanks alles ga ik vanavond niet drinken. Ik heb wel ontzettende trek, maar heb gelukkig niets in huis. Alleen rode wijn maar dat lust ik niet en het is bijna 20.00 uur dus gaat de C 1000 ( daar woon ik boven, dus kan zo naar beneden wippen) dicht.

Ik blijf lekker hier tot die tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Anna, ik voel me ontzettend kl"ten, maar niet alleen door de toestanden thuis, maar ook door mijn moeder.

Mijn ouders wonen ook in Winterswijk, dus gingen we even daarlangs. Ze had het weer helemaal op de heupen, omdat we met mijn vader aan het praten waren over de zaak van mijn man.
Ze draaide helemaal door en schreeuwde naar mijn vader en verweet hem van alles. Toen schreeuwde ze dat we alleen maar om mijn vader gaven en toen ik haarvast wilde pakken, om te zeggen dat we ook om haar gaven heeft ze me de deur gewezen. Ik moest oprotten en zij liep weg.

Ze redt het elke keer weer om mij te manipuleren, ik ben godsamme bijna 53 en nog kan ze me elke keer weer de grond in trappen.
Mijn vader heeft echt geen leven bij haar. Ik denk ook echt dat ze een geestelijke ziekte heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, beroerde toestanden het houdt maar niet op hé. Daarom is het extra bewonderenswaardig van je dat je niet C1000 in gaat. Volhouden hoor dan kun je elkaar ook beter steunen.
En ja, genieten van die oh zo kleine dingen. Een flinke wandeling met z'n twee, honden mee en dat in deze winterse natuur. Het koppie lekker aflaten koelen en helder kunnen denken, daar doen we het toch voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miek, eigenlijk mijd ik mijn moeder mijn hele leven al, maar ik heb zo'n lieve vader en er komen bijna geen mensen meer. Mijn moeder doet tegen veel mensen zo raar, familie komt er bijna niet meer, kennissen hebben ze niet meer. Ik kan het mijn vader niet andoen dat hij zijn kinderen ook niet meer ziet.
Ik heb nog een zus en meestal gaan we samen, dan staan we iets sterker in onze schoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, heel herkenbaar dat verhaal over je moeder. Dat zij zo reageert maakt het voor jou en je man ook niet gemakkelijker in de huidige situatie. Mijn moeder is ook heel dominant en manipulatief, zelfs ook nog nu ze dementerend is. Voor mijn vader ook een heel moeilijke situatie, en omdat zij voortdurend het woord heeft is het zo goed als niet mogelijk een gesprek met mijn vader te hebben. Zelfs als ik hem bel, neemt zij binnen de kortste keren de telefoon over.
Omdat mijn moeder bezoek niet goed meer aan kan, zie we elkaar meestal bij mijn zus. Dat scheelt een stuk, omdat we dan de aandacht een beetje kunnen spreiden, en we om beurten even met mijn vader soms apart kunnen gaan zitten. Het is idioot dat zij in haar eentje de situatie zo weet te beheersen, maar niemand kan er iets aan doen.
De laatste keer dat ik met mijn kinderen alleen bij mijn ouders op bezoek was geweest kwam ik ook helemaal overstuur thuis. We proberen dat zoveel mogelijk te vermijden.

Ga lekker even tv kijken of iets anders waardoor je weer een beetje op andere gedachten komt. En sterkte, ook voor je vader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ouders kunnen heel erg manipuleren en daarmee willen zij controleren. Op dit moment zit je moeder in Spanje alleen te wezen. En ze laat jou weten dat zij zich daar niet lekker voelt. Dat is waarschijnlijk de keuze die zij nu maakt. Zij kan ook wat anders kiezen wat leuker is en waar zij jou niet mee belast.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend hé, zulke manipulerende moeders.
Ik zit nu echt te denken, of ik mijn kinderen ook zo zit te manipuleren.
Ik denk het niet, want dan had ik het allang gehoord, want mijn dochter is 31 en die is echt niet op haar mondje gevallen.
Als haar iets niet aanstaat dan zegt ze het gelijk. Dus als ik op oma zou lijken, had ik het wel gehoord.
Goh gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Ariel, zou kunnen maar zo is zij niet. Nu ze alleen is wordt ze heel erg met zich zelf geconfronteerd en is w.s. ook heel erg ik gericht. Van de week maar weer een belletje, ik leg het nu maar even naast me neer. Mogelijk dat als het zo door gaat, ze ineens besluit om terug te komen. Tja, en dan piepen we weer anders. Dank voor jullie reaktie, ik ga zo te bed, moet morgen om 5.00uur weer op. Truste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, zoals je de situatie omschrijft gedraagt je moeder zich kinderachtig is jaloers en vraagt op een vreemde manier om aandacht.
Loopt weg van de situatie en wijst haar kind de deur.
Ongelooflijk, en als ik die lijn doortrek naar vroeger kan ik me voorstellen dat je gaat denken nooit welkom te zijn geweest.
Uit ervaring weet ik wat een pijnlijke gewaarwording het is door een moeder afgewezen te worden.

Pijnlijk omdat ik het gevoel van er niet bij te horen ongewenst te zijn mijn hele leven met mij heb meegedragen.
Het is verdrietig terug te kijken naar mijn eigen situatie waarin een moeder haar ontevredenheid en onzekerheden en jaloezie op mij projecteerd in plaats van te zeggen dat ik hoe dan ook altijd welkom ben.

Sneeuwwitje houden van betekent ook los laten, je kinderen los laten.
Hoe rot je je ook voelt niets is waard om te gaan drinken.
Dit is zo.n moment wat hoort bij het verwerkingsproces als je gestopt bent met drinken.
Aanvaard het zoals het op je afkomt, het hoort bij jou.

Ik wens je sterkte
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...