Spring naar bijdragen

11 februari 2007


Mick

Aanbevolen berichten

Hoi Lucas,

Je schrijft leverfalen, al een paar jaar geleden. En dan toch nog doordrinken. Pffff, daar kan ik met de pet niet bij. Dat is toch spelen met je leven. Lijkt wel russische roulette. Sorry, ,maar dit moest ik even kwijt. Want hier schrik ik toch wel van.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He, he, het schilderwerk is klaar. Nu nog inruimen, oude kasten naar beneden zeulen en opruimen. Eerst even nog eten koken. Ik had wel na het schilderen, zo nu even de voetjes omhoog met een glaasje, maar dat is het voordeel als er niets in huis is, dan kan je het niet pakken ook. Vandaag morgen en dinsdag ga ik weer vlgs. schema droog doorbrengen en dat zal me lukken ook!!!
Ik ga weer, tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lucas,

Als ik je een suggestie mag geven ... vraag zoveel mogelijk telefoonnummers en bel mensen elke dag....
Dat heeft voor mij heel goed gewerkt...
Wat ook heeft gewerkt is in het begin naar zoveel mogelijk meetings te gaan...verschillende om te zien hoe het er aan toe ging... en ik kon s'avonds beter in een meeting zitten dan thuis...ik werkte ook nog tot een bepaald punt maar zodra ik klaar was met werken kon ik de drang om te drinken en gebruiken niet meer weerstaan...en elke avond ging ik los...dus in het begin zat ik veilig in een meeting...

Ze zeggen wel eens een alcoholist of een verslaafde in zijn eentje is in slecht gezelschap...

Heel veel succes en als ik je ergens mee kan helpen laat het me dan gerust weten..

Zo ik ga chinees halen...

Eet smakelijk iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ferry.

Ja, het gaat goed. Ik hoop echt dat ik het nu vol kan houden, want ik voel me stukken beter.
Ik heb vandaag echt dingen gedaan, die ik al twee jaar van plan was.
Mijn dochter is journaliste en ik heb veel belangrijke kranteknipsels van haar bewaard.
Ze is ook bij het huwelijk van Maxima en Alexander geweest.
Nooit heb ik de tijd of de moeite kunden vinden om het in een plakboek te doen en ja vanmiddag ben ik daar mee begonnen.

Ik heb veel steun uit het forum gehaald van de week, vooral uit het halfjarig jublieum van jullie.
Op dat moment was ik zo trots op jullie, dat ik dacht wat lijkt me dat ontzettend gaaf.
Dat zou ik ook graag willen bereiken. Of het me lukt weet ik niet, maar het heeft me wel op een ander spoor gezet en me laten stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jos,

Het christelijke geloof speelt geen rol in AA.... het AA programma is een spiritueel programma en je kunt voor God elk concept nemen wat jou aanstaat...iedereen is vrij om te kiezen... of je nu katholiek , proetstant , moslim of boedhist bent maakt allemaal niet uit.. AA is niet religieus... het programma leert je om contact te maken met een Hogere Macht (lees God) vervolgens zelfonderzoek en uitvinden van je karakterfouten , daarna het goedmaken met de mensen die we hebben gekwetst en deze nieuwe manier van leven continueren dus doorgroeien....Die Hogere Macht zal de obsessie wegnemen....
Het enige wat er van je gevraagd wordt is een open mind en wat bereidheid om iets anders te doen...
Soms kom je bijbelse termen tegen in het Big Book maar dat zijn algemene spirituele waarheden die je bijna in elke geloofsovertuiging tegenkomt...laat je niet ontmoedigen hierdoor.... Ik ben echt geen christelijke freak maar een gewone (ahum!) jongen die een oplossing aangereikt heeft gekregen voor zijn alcohol en drugsprobleem...en behalve een alcohol en drugprobleem had ik ook een leefprobleem...ik had geen idee hoe te leven...en nu ben ik geestelijk aan het opgroeien...volwassen worden...het heeft eventjes geduurd maar eindelijk kon ik beginnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...