Spring naar bijdragen

fijne valentijnsdag gewenst


lucas

Aanbevolen berichten

Hoi, ik lees net even bij, zat daarnet even naar het journaal te kijken.

Visje, ik snap wel dat je over je grens bent gegaan, maar ik vind het ook jammer. Het valt niet mee als een kind zo rot tegen je doet. Ik vind het heel knap dat je je nu eens hebt laten gaan, zodat je kinderen hebben kunnen zien dat het even teveel voor je was allemaal. Ze zullen waarschijnlijk wel geschrokken zijn, maar ze weten nu ook dat hun moeder ook maar een mens is, en niet alles aan kan.
Ik ben het eigenlijk wel met Twan eens, juist op dit soort momenten, als zowel moe als emotioneel bent, is het niet te doen om een grens aan te houden. Een poos niet drinken geeft veel meer rust. Nu voer je nog een extra strijd erbij. Ik heb dat zelf heel vaak gedaan, en iedere keer verloor ik hem uiteindelijk.

Sneeuwwitje en Lucas, bij mij heeft het wel wat langer dan 3 dagen geduurd hoor. Toen ik besloot een poos helemaal te stoppen met drinken ging ik op de vijfde dag (een vrijdag) de mist in, ook na een heftige ruzie met mijn zoon. Die eerste vier dagen lukten eigenlijk vrij aardig. Die vrijdag wist ik het bij een fles wijn te houden (dat viel voor mij in die tijd heel erg mee voor een vrijdagavond), en die zondag heb ik twee glazen wijn gedronken omdat ik bezoek had. Die week was heel erg moeilijk, eigenlijk moeilijker dan de week daarvoor. En de week daarna was ook heel moeilijk, enorme trekmomenten, ik had af en toe het gevoel dat ik gek werd. Daarna ging het beter. Je bent dan van de lichamelijke verslaving af. Maar dan moet je nog psychisch van de verslaving af zien te komen. Je kunt de trekmomenten steeds beter aan, maar ze blijven wel nog een tijd komen. Op de vaste momenten, en op moeilijke momenten, als je moe bent, of gespannen, of boos etc..

Toch is het echt te doen, gewoon keihard weigeren dat eerste glas te pakken. En echt, het wordt steeds gemakkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kan het op de dagen dat ik met mijzelf heb afgesproken niet te drinken ook goed volhouden, de afgelopen drie dagen niet gedronken, zonder het daarbij heel moeilijjk te hebben. het vooruitzicht dat het vanavond wel mocht maakt het makkelijker. Door mijn moeheid en emotionele toestand wordt het dan toch moeilijk om mij aan de afgesproken twee glazen te houden. gelukkig ben ik op tijd gestopt, ik weet van te voren dat als ik doorga mijn emoties alleen maar erger worden. ik ben nu rustiger geworden , wel erg moe. Ik hoop dat mijn oudste twee bij mij in bed nog even tv gaan kijken, dan kan ik mijn ogen dicht doen. Ik ga nog even teruglezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...