Spring naar bijdragen

fijne valentijnsdag gewenst


lucas

Aanbevolen berichten

Marieke mijn man heeft een zoon van 28 uit zijn vorige huwelijk, die doet ook niets.
Hij werd ontzettend door de ex van mijn man verwend. Hij woont nu bij ons in het dorp, want zijn moeder is drie jaar geleden overleden aan kanker.
Toen hj 20 was ging hij ook niet naar school en hij werkte ook niet. Het ergste was nog, dat hij gewoon de pinpas van zijn moeder bij zich had. Makkelijk toch als je er niets voor hoeft te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Marion, dat was bij mij hetzelfde. Ik moest altijd wijn in huis hebben voor als er bezoek kwam. Dat er meestal geen bier in huis was toen de kinderen klein waren vond ik minder erg, en dat is eigenlijk idioot, want mensen drinken veel sneller een biertje. En het kwam er inderdaad meestal op neer dat ik die wijn zelf op dronk.
Nu heb ik niets in huis, en ik heb nog niet een situatie meegemaakt waarin dat vervelend was. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet veel bezoek krijg. Mijn kinderen wel, nou, daarvoor is genoeg frisdrank in huis. En als ze een biertje willen hebben kopen ze dat zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik heb niets terug gelezen vanavond, daar staat mijn hoofd niet naar nu, Misschien straks nog.
Ik heb na het eten een heftige emotionele ontlading gehad, ik was boos, gefrustreerd en heb geschopt tegen alles wat voor mijn voeten lag. Ik kon niet stoppen met huilen, mijn man moest om 19.00 uur weg en vroeg of hij wel kon gaan. Ik heb hem laten gaan en heb gevochten tegen de drang om meer wijn te halen. Mijn grens lag vanavond op twee glazen. Bij de super vanmiddag twee kleine flesjes gehaald ipv 1. Ik voelde mij de hele dag al uitgeput en toch moet je de hele dag door, halen ,brengen, heen en weer reesen de hele dag. Ik heb de grens bij 4 glazen kunnen houden al schreeuwde ik om meer. Normaal zou ik vanavond nog de fiets genomen hebben en naar de super gescheurd om meer te halen , maar ik weet dat dit niets oplost en voor morgenochtend al helemaal niet. Ik heb mijn kinderen vast gehouden en mijn tranen laten gaan en uitgelegd dat mama op is. Mijn dochter kwam natuurlijk weer met een egoiistische opmerking, waar ik alleen maar meer van ging huilen. Ik heb haar gevraagd if ze nou ooit ook eens aan een ander kan denken. Andere kinderen sprongen op om mij te helpen, de lieverds.., Ik ga nu even op de bank GTST kijken. Ik kom straks nog even terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Visje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik ben blij dat je geen wijn meer hebt gehaald. Jij hebt het nu dubbel moeilijk met je dochter en met je alcohol, maar misschien is het ook goed, wannneer je je iets beter voelt om even met je kleine meid te praten, want ook zij kan natuurlijk wat hebben, dat haar dwars zit en waardoor ze het op deze manier op jouw afreageert. Het is altijd makkelijker om het tegen je moeder te doen, dan op school of tegen je vriendinnetjes.
In ieder geval heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

@Visje:
Denk je niet dat het duidelijkheid voor jezelf zou scheppen als je even helemaal niet meer zou drinken, al is het maar voor een bepaalde tijd? Ik herken dat geschipper en de angst dat je niet genoeg hebt, en dat kost alleen maar energie, en die heb je niet. Niet drinken geeft ook een hoop rust, als je eenmaal door de eerste tijd heen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sneeuwwitje:
Ik denk dat dat voor iedereen anders is, bij mij was het drie dagen. Ik dronk alleen 's avonds, dus had ook alleen dan last van onrust. En de eerste nachten niet zo goed slapen, maar daarna wel.

toegevoegd: ik heb het natuurlijk hier over de lichamelijke ontwenningsverschijnselen, de rest duurt nog wel wat langer... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook wel dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik weet ook wat zo'n herhaaldelijk niet halen van zo'n eerste drempel met je doet. Je gaat jezelf op een gegeven moment zien als iemand die niet langer dan één week niet kan drinken, en daar moet je echt overheen stappen. Vergeet die ene week, hou zelfs op met tellen (stiekem 's ochtends mag), en drink gewoon niet. Die ene week gaat als een onhaalbaar doel in je gezichtsveld hangen, zodat je het zicht op het echte doel verliest. Althans zo was het bij mij, sorry als ik invul...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...