Spring naar bijdragen

Donderdag 1 maart

Twan

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel voor deze grootse complimentjes.
Maar toen ik het zat te overdenken geef ik mijn huisgenoten natuurlijk wel gelijk. Ik was natuurlijk buitensporig bezig en nu dat niet meer zo is wordt ik blijkbaar "normaal".
En normaal leven is al zonder alcohol een hele klus. De klus die ik / wij erbij hebben, hebben wij zelf gecreeerd, zelf er in gegoten. Een normaal mens heeft daar geen erg in hoe ik/wij daarmee kunnen worstelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dag stien,

je hebt gelijk, ik weet het ook wel, je kunt het weer afzeggen, maar het idee allen al van de tandartsstoel geeft zoveel herinneringen aan akelige gebeurtenissen waarin ik machteloos was, omdat ik werd vastgehouden, klem gezet (letterlijk).

zo'n angst dat ik zelfs het opbellen iedere keer weer uitstel. ik durf gewoon niet, en dat terwijl ik een schat van een tandarts heb, die goed kan luisteren, en die elke handeling van te voren uitlegt, en me niet onder druk zet. dus wat zeur ik ook.

in het verleden liet ik mijn man wel een afspraak voor me maken, en dan zei hij 's morgens vroeg: o, ja, je moet om zo laat bij de tandarts zijn. ik ging altijd 's ochtends zo vroeg mogelijk, omdat ik dan niet de hele dag er tegenop hoefde te zien, maar ook omdat ik dan nog niet naar drank rook. voor de terugweg had ik altijd een kleine jan bij me.

maar goed, eerst opbellen, ik moet het nu toch ook zelf kunnen? maar als je morgenochtend voor me duimen wil......? als ik het ene gevecht aan kan, dan ook het tweede. als je stopt met drinken, ben je er nog niet, dat begin ik wel door te krijgen.

maar bedankt voor je grijns, ziet er echt uit als: mondje open!
.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal, ik kom weer even vlug tussendoor. Ik ben eigenlijk heel moe nu met al die koters om mij heen en was mij een slag in de rondte. Maar goed, nog een paar dagen en dan is de vakantie weer om. Ik geef zo iedereen maar een pluim die het verdiend en iedereen weer veel moed en sterkte. Ik kan niet alles bijlezen, de comp. is hier vaak bezet en nu ben ik te moe om alles weer door te spitten. Nog een fijne avond en tot morgen. Liefs Visje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anderzijds heb ik wel mijn twijfel momenten. Want wie maakt uit wat "normaal"is?
Misschien zijn de normalen wel gek en de gekken normaal.
Nou ja, zo kun je eindeloos doorgaan. Ik ben bezig met mijn eigen strijd, wat ik wil ongeacht wat men normaal vind. Dus elke dag dat ik droog sta is voor mij een overwinning, want dat is wat ik wil.
Volgens mij zit ik nu echt uit mijn.... te kleppen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, fijn dat het gesprek zo verlopen is. Het moet goed voelen dat ze je niet kwijt willen.

Zelf heb ik het totaal gehad, ik blijf maar slapen en toch dood en dood moe. Heb een afspraak gemaakt met de huisarts want dit is niet meer normaal
Fijn om te lezen dat jullie zo goed bezig zijn.

Welkom Lex en Yansee, ik zou mijn refusal gewoon maar even slikken zoals Rvanth al schreef het heeft alleen maar nut als je het een paar maanden volhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat je een afspraak met de huisarts hebt gemaakt Anjo. Als je voortdurend zo moe bent is dat toch verontrustend, dus laat het even goed nakijken.

Stien, ik ben niet gestopt met drinken omdat ik normaal wil zijn, maar omdat dat beter is voor mij en mijn gezin. Mijn moeder heeft me mijn hele leven voorgehouden dat wat ik doe, denk, wil of voel niet normaal is. Ik was zo ongelukkig dat ik niet 'normaal' was, dat ik troost zocht in drank. Ik probeerde me 'normaal' te gedragen, ondanks dat ik niet precies begreep wat dat was, en ik kon het alleen volhouden als ik me 's avonds volgoot.

Nou, dan maar niet normaal, ik kan er nu vrede mee hebben. Iedereen mag me net zo abnormaal vinden als hij of zij zelf wil, ik doe mijn uiterste best om me er niets van aan te trekken. Ik doe niemand kwaad, ik ben niet schadelijk, dus laat mij maar lekker zijn wat ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Leuk gesprek over 'normaal' of 'niet normaal'.
Ik zou het niet weten, maar het zet me wel aan het denken, het zal voor iedereen wat anders betekenen. Het heeft natuurlijk te maken met normen en waarden en met cultuur. 'Normaal' heeft voor mij nogal te maken met 'aangepast' en erg aangepaste mensen vind ik dodelijk saai. Gaaap!

Een kwalificatie die ik nog wel eens gebruik, is, die is 'prettig gestoord' en dat bedoel ik als een compliment.

De verslaafden die je soms wel eens in de stad tegenkomt en die je op luide, agressieve toon, terwijl ze ook nog te dicht bij je komen, de bierwalm doet je terugdeinzen, om een euro vragen voor een broodje, geloof je het zelf, beschouw ik als hinderlijke 'niet normale' mensen.

Vorig jaar kwam ik in Duitsland een stokoud echtpaar tegen, we kwamen in gesprek, hij dronk een kleintje bier en zij een kopje thee. Het ging op een gegeven moment over hun tuin, zij deed het woord en hij luisterde alleen maar. De ogen van beide oudjes straalden, ze vertelden dat ze niets meer aan hun tuin lieten veranderen want hij veranderde zelf en dat was veel mooier. Een ontmoeting die ik nooit van mijn leven zal vergeten. 'Niet normaal!'

Wat is normaal? Voor ons was dat drinken. Voor heel veel anderen was dat niet normaal. Dat wisten we vaak stiekem ook wel zelf.
Zal ik je wat vertellen? We worden normaal!

Liefs, Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag anna,

natuurlijk ben je wel normaal,
met of zonder commentaar van je moeder
met of zonder alcohol
alleen onbegrensd drinken is niet normaal, want het is schadelijk.

overigens wat is "normaal"?
dat wat aan de norm voldoet,
maar die normen worden vaak door anderen gesteld.

voorbeeldje uit de praktijk, uit het gezin van de zwager van mijn zus (ver weg, maar waar)
man, vrouw, 3 kids: man gehandicapt, vrouw chronisch ziek, ene kind astma, andere kindje ADHD
zegt het derde kind dat niets heeft:
ik ben niet normaal, want ik hoef nooit naar de dokter, wanneer mag ik pillen slikken?

de norm wordt door de anderen gesteld, afhankelijk van de situatie;
je bent je eigen norm,
en pas als jij drank abnormaal vindt, dan is het dat

liefs, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zegt de Dikke van Dale er ook bij overeenkomstig welke regel normaal is?

Overigens dronk ik zelden onbegrensd, en met name door de week niet. Maar wel te veel, en ik was er ook afhankelijk van, dus ik was zeer ongezond bezig.

En Rufus, mijn ouders zijn extreem aangepast aan wat zij als de heersende moraal beschouwen (en daar is de Paus een erg ondeugende jongen bij) en dus inderdaad dodelijk saai. Aan trends of de heersende mode heb ik ook al tamelijk veel maling, dus laat mij maar lekker niet normaal zijn. Mag ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...