Spring naar bijdragen

woensdag 21 maart

bibelle

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Klopt, maar hangt er ook maar vanaf uit welk milieu je komt/welke opvoeding je hebt genoten/wat je van je relatie hebt geleerd. Veel mensen mannen en vrouwen nemen bij mankerende communicatie vaak een slachtofferrol aan en zeggen dan: het ligt niet aan mij, maar aan die ander. Dat vind ik de verkeerde insteek. Gaat allemaal om verdediging van territorium en verdediging van territorium! Ofwel, grenzen moeten bewaken en het dichtgooien van de grenzen, zodat je niet meer openstaat voor anderen. Mensen worden pas k*** als de ander de mogelijkheid biedt het te worden en dat heeft vaak met vaagheid te maken en de verwachting dat de ander jou wel begrijp zonder communicatie. Da's een denkfout...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik ben ook niet gemotiveerd. Ben te moe om nog ergens voor te knokken en dan vooral fysiek. Sorry dat ik dat moet zeggen, maar het is een feit. Ik slaap al niet meer sinds mijn elfde en daar raak je tamelijk uitgeput door. Rare is dat ik me niet zo geradbraakt voel als ik wat gedronken heb en dan bedoel ik niet meer dan twee glazen wijn. Al word ik van de drank nog depressiever en lustelozer dan ik al heel mijn leven zonder die troep ben, maar dat is omdat ik persé de fles moet legen, anders heb ik nog wat over voor morgen en morgen is natuurlijk een nieuwe dag dat ik opnieuw de strijd moet aangaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...