bibelle Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 @marion,oei, jouw stukje raakte me, want niet alleen de alcohol ook het veel werken is een verslaving geworden. ik zit veel alleen, en dan lijkt werken de enige remedie die genoeg afleidt van de pijn. en bovendien heb ik zulk leuk en afwisselend werk, dat ik regelmatig meer klussen aan neem dan ik in de 40 uur van mijn contract aan kan. daar moet ik tzt ook maar van af zien te komenmaar eerst de alcohol de baas, dan de werkverslaving, en mocht dat niet meer lukken: over 4 jaar ga ik met pensioen, dan moet ik wel.bedankt dus voor je eye-opener, al deed het wel even pijn.groeten van bibelleps: mijn uitzwaaier bedacht ik toen ik op het nieuws hoorde dat ze het happy-hour willen gaan verbieden; ik was daar heel enthousiast over, en ineens bedacht ik me, dat als ik niet drink ik vanzelf happy wordt. vandaar. en ik was eigenlijk ook al uitgekeken op mijn vorige slogan: ook als ik me leeg voel, blijven blik en fles vol. dat is ook waar, maar ik voel me steeds minder leeg (of zou dat komen door die fantastische week, nu mijn latman elke dag hier is? dan wordt het maandag wel even tanden op elkaar, maar dat zie ik dan wel. nu eerst nog even genieten! we zijn samen naar de stad geweest, en hebben mooie nieuwe lampen gekocht voor in mijn huiskamer.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 @corinne, je hebt gelijk, die CAN-ners zijn onuitstaanbaar. ik ben een tijd ook zo hypocriet geweest tav drank: na vergaderingen wordt er nogal eens gedronken op het werk, en ik hing dan het heilig boontje uit, omdat ik niet wilde drinken als ik nog met de auto moest. ja, ja, en dan thuis dubbel en dwars inhalen. 't is maar goed dat ze het nooit gemerkt hebben, ik zou verschrikkelijk voor schut staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 @marionmooie tekst, ik ga hem kopieëren en ophangen op het werk; mooie tekst ook om te gebruiken in een training voor de vrijwilligers. dubbel bedankt dus, privé en voor het werk.bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Bibelle, ik vind je nieuwe uitzwaaier echt een nieuwe slogan voor de anti-alcoholreclame.Of van die slagzinnen met ondertekening, LoesjeIk vind hem namelijk ijzersterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Marion,Mooie tekst die van loslaten. Op vele situaties van toepassing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Hai Corinne,Ja, ik vond het ook een mooie tekst.Is het een beetje gelukt met het minderen gisteren?Stien, sorryWas je helmaal vergeten te feliciteren met je zoon.Wat moet je je trots gevoeld hebben,die begeleider is maar bijzaak. Je zoon heeft het zelf gepresteeerden dat is de hoofdzaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Zo, nu ga ik even met de honden wandelen.het is hier mooi weer, de zon schijnt al de hele middag.Ik kan mijn jongste hond nog niet goed los laten,want als hij een andere hond ziet gaat hij ervan door.Maar dat zal wel een ander soort los laten zijn;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Het is inderdaad heel erg rustig de laatste paar dagen.Adviseren is toch wel wat anders dan zeggen wat iemand anders moet doen en gezien we het hier op het forum vaak over andere dingen hebben dan alleen drinken komen er toch ook wel eens dingen voorbij die ik al wel aankan en weet om mee om te gaan.Soms is het gewoon houdvast geven of ervaringen uitwisselen, een vorm van zorgzaamheid tonen.ik ken dat van mijn werk, dan vragen ouders vaak wat ze aan moeten met hun kind. Moet ik dan zeggen ik weet het ook niet? Wat natuurlijk waar is, ik heb de puberteit van mijn meiden ook maar gewoon overleefd. Gelukkig is dat goed afgelopen maar dat wist ik toen ook niet.Soms loopt het niet goed af.Daar zitten bezorgde ouders niet op te wachten, die zoeken bevestiging of hoop van je.Een enkele keer verbaas ik mijzelf en zeg iets waarvan een ouder dan vol dankbaarheid naar me kijkt en de partner's hersenwieltjes in motie worden gezet. Ook maar goed geluk.Ik loop nu 45 jaar op deze aardkloot en bijna niets komt voor de eerste keer voorbij, je mag hopen dat je daar wat van opgestoken hebt. Ik heb net een telefoontje gehad van een goede vriendin van mij.Haar dochter ligt in het ziekenhuis. Het is de grote K. Het meisje is nog maar jong en mijn vriendin in dat opzicht nog onschuldig, Mijn onschuld ligt bij de vuilnis. En hier geef ik inderdaad geen advies, ik luister en soms zeg ik dat ik weet hoe iets in elkaar steekt maar niet in die woorden.Ik heb al mijn bankwaarnemer gebelt dat ik deze week wat meer nodig heb want inderdaad geen advies, geen woorden maar actie telt in dit soort zaken. Er gewoon zijn als ze dat toelaten.Het grote boek staat vol met waarheden maar is geschreven voor de onwetende mens. De mens die zijn eigen boom niet ziet door de splinter in zijn oog. Op het gebied van drank geven wij advies op basis wat voor ons helpt, dat willen wij delen. Wij weten heus best wel dat we niet alwetend zijn. Wat voor ons werkt, werkt niet voor iemand anders. En toch geven wij advies op basis van onze ervaringingen omdat we willen helpen.In andere gebieden kunnen wij vertrouwen op ons zijn. En volgen wij gewoon ons hart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Hoi Marion,2 dagen stabiel gehouden. Hopelijk vandaag nog wat minder.Zodat ik uiteindelijk kan zeggen: Pats boem en nu gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Zo, liep net in de winkel, stond daar een fles rode wijn naar me te lonken;) niet normaal. Komt er twee tellen later een man voorbij met een sixpack en die gingen ook al naar me lonken. Het sixpack dan he, niet de man, pfffff.Dat had ik al tijden niet meer gehad, oppassen blijft het dus. Ik ben ook moe en veel aan m'n kop, voor 1 nanaseconde, oke twee dan, dacht ik........Maar ben nu weer op m'n plek van bestemming, de Rivella ligt koud, kan water staat gereed, laat de avond maar komen.Mooi alles wat jullie geschreven hebben over loslaten. Ga het later op m'n gemakkie nog es effe doorlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Anjo, Ook al zit ik zelf in de problemen, ik kan daardoor zeker nog een ander helpen.Ik ben het met je eens.Van al mijn problemen, deels door mij zelf veroorzaakt, deels door een ander.Ben ik een ervaring rijker geworden in mijn leven.Ik kan op vele vlakken advies en raad gevenen met mij kunnen dat vele hier op het forum.We weten allemaal op het forum,dat we een alcoholprobleem hebbenen dat probleem ook altijd zullen houden, levenslang.Ook al kom er ik zelf niet helemaal uit op dit moment.Ik weet wel wat goed en fout is.Fouten kan ik met jullie delen, zodat iedereen er wat aan heeft.Ook het goede kan ik met jullie delen.Ik hoef in ieder geval niet helemaal vlekkeloos te zijnom een ander de helpende hand te geven.Ik weet dat ik een goed mens benen daar heeft de alcohol geen invloed op gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Hihihi, BammetjeEr liep een man naar me te lonken met een sixpack.Ik dacht dat die man van die getrainde buikspieren had (sixpack) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Marion:DIs ook mooi zo'n buik maar het was toch echt dat andere sixpack wat aan het lonken was, hihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Een sixpack is niet te versmaden maar alleen als het aan een man vast zit.Bambam, hoe komt het dat je het nu zo moeilijk hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Hallo Femke,Hoe gaat het met de alcohol, nu het weekend is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Ja een sixpack bij een man is mooier, dan een afdakje waar Fran het van de week over had:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Anjo, wil andere x wel iets daar over schrijven. Ga nu eten en ben op bezoek dus ik ga afsluiten.Heb een fijne avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 @anjo@marionik heb heel veel aan jullie adviezen, ga alsjeblieft daarmee door; ik kan zelf wel beslissen welke tips ik kan gebruiken, en welke ik naast me neer mag leggen; en ik weet ook heel goed dat ik er nog lang niet ben, waar vechten is de eerste stap, overwinnen is de kroon op het werk, en elke tip onderweg een wegwijzer in de goede richting.liefs, en ga zo door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Goedenavond allemaal,Interessant al die meningen over loslaten. Ik vind met name het laatste stukje van Marjon erg mooi, bedankt daarvoor Marjon.Wat betreft advies geven, een advies is precies wat het woord zegt. Degene die het gegeven wordt kan er naar luisteren, en proberen er iets mee te doen, of het naast zich neerleggen. Ik zal niet gauw iemand advies geven over iets waar ik totaal niets vanaf weet. Als ik iemand een advies geef heb ik daarover nagedacht, en geef ik mijn mening. Dat zeg ik er meestal ook bij. Of er met mijn advies iets wordt gedaan heb ik niet in de hand, dat is ook mijn zaak niet. Ik beweer ook niet dat ik het altijd bij het rechte eind heb, ik ben ook maar een mens en kan me vergissen. Maar het is altijd goed bedoeld.BamBam, moeilijk zeg, ineens zo'n hevige trek. Ik denk dat het wel weer over gaat. Dit komt en gaat met periodes volgens mij. Een heel enkele keer bekruipt mij ook nog wel het verlangen om één avond weer even helemaal weg te zijn, niet te denken. Ik hoop niet dat ik er een keer aan ga toegeven.Maak er een fijne avond van, ik ga een DVD kijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Ik heb wat teruggelezen en sommige stukjes meerdere malen. Dit betekent wat.Dit betekent dat het niet onbelangrijk is wat er geschreven wordt. Al zijn het stukjes wat men gewoon in het dagelijks leven bezig houdt en die ogenschijnlijk niets met ADB zijn/worden te maken heeft.Toch kan het een betekenisvol berichtje zijn waar ik mij aan op kan trekken of wakker geschut wordt. Dat kan de éne keer het weerbericht zijn dat van belang is en een andere keer dat iemand meldt dat die zich met muziek gaat vermaken of gaat sporten b.v. Het komt dus regelmatig voor dat er eye-openers geschreven worden voor mij al is dit niet speciaal aan mij gericht.Niemand vertelt mij wat ik móet doen, men geeft handvaten. En mogelijk kán ik er wat mee, soms van die simpele oplossingen waar ik gewoon niet bij stil heb gestaan dat zou kunnen werken.En als het een keer gebeurt dat er niet of nauwelijks op een berichtje van mij gereageerd wordt, tja, dan relativeer ik dat maar. Ik reageer ook niet op álle berichtjes. Daarin teleurgesteld zijn is ook een emotie waarmee je moet leren omgaan toch?Mensen blijf vooral vertellen, want al reageer ik niet altijd ik leer heel veel op dit forum en vind de betrokkenheid enorm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Ik denk in een keer hoe zou het zijn met:Lucas en Maria in het sprookjesbos,Angel6 met net zo'n appeltje Ikstommerd en JosWater, die het leven ziet als het meervoud van lefMismaff in het verre buitenland.Chinaqirl, die geen spleetoogjes heeftCato39, die een opleiding deedZeeman, die gestrand is.Will133 met zijn rugtasjeKatrina, die uit de bocht gevlogen iseva 25, die al zolang stil isLola, die het onzettend moeilijk had.Kohtje, onze grote vriend, die bijna 1 jaar droog staat.en alle anderen die ik niet genoemd heb, maar waar ik zo snel niet op kan komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Stien, ik heb dat ook hoor.Je kunt niet op iedereen reageren.Maar als je een echte noodkreet uit,wordt er echt wel op je gereageerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 @stien: uit mijn hart gegrepen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 Zo ist maar net Marion. Knap dat je al deze mensen hebt onthouden. Hoezo betrokkenheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 24 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2007 @marion,ja, mensen gaan voorbij, dat ervaar ik ook in mijn werk, heb je net een tijd met vrijwilligers gewerkt, gaan ze verhuizen, krijgen een nieuwe baan of gaan aan de studie, en dan hoor je nooit meer iets van ze. op het forum is dat nog ingewikkelder, want de meesten kennen we alleen digitaal, met uitzondering van degenen die vorige maand bij elkaar zijn geweest. dan ontstaat er toch een band. toch is ook het verbreken van digitale banden raar, zoals met water, die zo maar verdwenen is, en lucas en maria, de anderen die je noemde zijn van voor mijn tijd, behalve kohtje natuurlijk, die ken ik ook nog. ik hoop dat het goed met ze gaat, en dat ze het redden.in elk geval fijn dat jullie er nu zijn, ik heb veel aan jullie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden