Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 maart 2007

Mick

Aanbevolen berichten

Sneeuwwitje,

Het valt niet mee,he?! Deze dagen zijn echt moeilijk maar het wordt echt wel weer beter. Ik heb helaas ook wel eens in die situatie gezeten en kijk er nu met een afstand op terug. We hebben het overleefd en nu heb ik het dan over de kinderen en mijzelf. Ook voor jou is het op een moment over al lijkt dat nu fantasievolle toekomstmuziek.

Anna, hoe lang zeg ik al, ik moet opruimen? En vandaag was het dan zo ver. De vuilnisbak propjevol maar mijn gezichtsveld is geheel obstakelvrij. Wat een lekker gevoel. Ik heb een grote verhuisdoos gepakt en ben daar alle spullen van school in aan het gooien. Gelukkig doet het me weinig.
En ja natuurlijk is het jammer dat de medicijnen pas zo laat kwamen. Ik had liever gehad dat het allemaal goed was gegaan nu voel je toch dat je gefaald heb. Maar ik heb nu de medicijnen en sta weer stabiel en kan er nu weer zijn voor de mensen om mij heen, voor mijn vriendin en papa Beer. Niet te vergeten voor mijn kinderen. Dat is al pure winst en het gaat verder, mijn huisarts zei daarnet dat ik moet gaan denken aan het afbouwen van mijn AD wat leek op Borderline kenmerken zou wel eens gewoon mijn schildklier geweest kunnen zijn. Hetzelfde gaat op voor mijn rijbevoegdheid. De rechter heeft mij helemaal vrij gesproken maar de psychiater niet vanwege de borderline kenmerken.
Dat kan misschien teruggedraaid worden wat gebeurd is natuurlijk niet maar een rijbewijs zou wel eens heel handig kunnen zijn als papa Beer zelf niet meer kan rijden.
Voor mijzelf heb ik met alles niet zo'n haast. Het heeft jaren geduurd voordat ik kon accepteren wat me toen verteld werd dus ik heb ook gewoon tijd nodig voordat ik geloof dat het misschien anders ligt.
Ik moet het eerst gewoon even leven. Wat ik wil voorkomen is dat ik bitter en boos ga worden dat zou te gemakkelijk kunnen gebeuren. Ik hoop dat ik blijf denken wat ik nu denk en dat is beter laat dan nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is pas helemaal erg Anjo, dat er tegen je gezegd is dat je borderline kenmerken hebt, en het nu misschien verklaard wordt door je schildklier. Is zoiets mogelijk? Ik zou het in ieder geval goed laten onderzoeken.

Wat heerlijk zo'n opgeruimd huis. Mij wil het nog niet echt lukken. Het probleem is dat ik geen dingen weg kan doen, met het gevolg dat ik alleen maar loop te verplaatsen als ik iets op wil ruimen. Nou ja, ik ga me niet druk maken. Mij stoort een beetje rommel niet zo erg, mijn kinderen ook niet, en ik heb opdracht ook tijd vrij te maken voor leuke dingen voor mezelf.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, dat zou toch ook wat zijn, AD gebruiken, terwijl het je schildklier is (was)
Maar de antidepressiva afbouwen is ook niet makkelijk. Ik heb het afgelopen augustus ook moeten doen, omdat men dacht dat erge dorst, (want ik drink heel veel en plas heel veel vooral 's nachts door de AD kwam. Ik helemaal afbouwen, toen werd ik zo ontzettend depri en mijn dorst bleef hetzelfde, dus ik zit weer gewoon aan de AD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Erger, juist in die vakantie dacht ik het wel aan te kunnen wat bij het eten te drinken en verder niets. Ja, dat klopte voor op de vakantie. Geen drank te halen voor of na het eten.
Maar na de vakantie ben ik dus weer naar de winkel gegaan en dat is dus niet goed gegaan,
Daarom weet ik nu, dat ik naar de nullijn moet toewerken en dan voor de rest van mijn leven niets meer. Is niet erg, want zonder was het leven eigenlijk wel beter, ondanks die storende gremlins af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Marion,

3 Weken geleden zat ik nog op rond de 10 glazen wijn per dag. Sinds halverwege vorige week probeer ik het te houden op 5 per dag.
Veel te veel dus.
Maar ik wil geen medicatie, dus bouw ik het langzaam af, m.b.v. Tactus. Hoewel die adviezen nog moeten komen. Maar daar wacht ik niet op. Ik wil ervan af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Kost me ook echt wel moeite. Voordeel is: ik hoef minder naar de winkel en ben dan weer stapje dichterbij. Die 3 maanden die ik vorig jaar zonder medicatie heb gehad waren echt heerlijk. Die wil ik terug. Zo wil ik elke week eentje minder per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik met de internetbehandeling begon had ik ook al afgebouwd tot ongeveer vier glazen per dag Corinne. Maar ik ging nog vaak in het weekend de mist in. En afbouwen tot minder dan vier glazen kostte me ook héél erg veel moeite. Ik werd er hypernerveus van. Toen ik eenmaal besloten had helemaal te stoppen gaf dat veel meer rust, hoefde ik niet na te denken wanneer ik die twee glazen dan zou nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
Ja moeilijk is het, maar ik durf niet van pats boem stoppen. Daarvoor heb ik eerst te veel gedronken. Ik bouw het liever af net als vorig jaar.
Trouwens het ging eerst pats boem, met die Librium. Afschuwelijk. Toen die kuur voorbij was, kreeg ik Campral waar mijn darmen niet tegen konden. Ging toen terug drinken, weer een stoppoging en daarna Naltrexon waarvan ik in slaap viel. Uiteindelijk heb ik gezegd: zonder medicatie. 'k heb het dan nog 3 maand volgehouden. Vandaar mijn keuze voor afbouwen en dan kappen ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herken dat wel. Mijn wil en doel is ook stoppen, maar op dit moment overzie ik het allemaal even niet meer zo. Ja excuus zoeken, het zal wel. Ik heb die AD van de arts gekregen maar dat is me (na 2 pilletjes!) veeeeel te heftig, dat wil ik dus helemaal niet. Dus bouw ik in gestaag tempo af, zonder pillen.
Er zijn ook andere terreinen waarop ik voortgang probeer te boeken: fysiek, sociaal, het bezig zijn in huis, affijn jullie weten het wel. Dat vind ik net zo belangrijk. Als ik maar het gevoel heb dat er daar schot inzit heb ik er zelf geen probleem mee dat ik nog drink, ik zit nu op ongeveer 40% van mijn inname van drie maanden geleden.
Ik kan niet alles tegelijk maar ben me wel zeer bewust van mijn mogelijkheden en onmogelijkheden, en hoe dat verschuift in de tijd. Er wordt aan gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan Corinne !!

Marion, slaap is veel waard.........
zonder kun je overdag ook veel minder aan
en is de kans op een terugval dus ook groter...
Je weet dat ik er ook veel last van had...
daar dank ik mijn naam "nachtzuster" dan ook aan
maar sinds ik melatonine gebruik is dat verleden tijd!
Misschien een tip...en overleg anders eens met je accupuncturist
die kan je misschien ook wel helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om heel erg eerlijk te zijn vind ik de rust van de laatste tijd op het forum wat verontrustend.

Er is in de afgelopen maanden wel eens geopperd dat té zware discussies nieuwe mensen af zouden schrikken hier steun te zoeken. Er is ook wel eens geopperd dat te veel geiten nieuwe mensen af zou schrikken. Persoonlijk denk ik dat als er hier nauwelijks iets te lezen valt dat ook mensen afschrikt.

Toch merk ik iedere keer weer, dat als er een noodkreet geplaatst wordt hier meteen serieus op gereageerd wordt.
Ook als iemand met een serieus bericht komt, iets waar over nagedacht is, of iets waar iemand mee zit, komen er reacties.
En als iemand een keer zin heeft om even te geiten, zoals een paar dagen geleden, zijn daar ook meteen mensen voor te porren.

Toch is het vreemd dat er de laatste tijd zoveel dagen zijn dat hier nauwelijks iets te beleven valt. Zou inderdaad niemand echt een probleem hebben? Of niemand ergens over willen bomen? Ik zou wel mee willen doen, maar ik moet bekennen dat ik ook weinig inspiratie heb de laatste tijd.

Enfin, op dit moment ben ik moe, dus ik ga mijn bed opzoeken. Morgen is er weer een nieuwe dag, ik ben benieuwd wat die brengt.

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...