Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Marieke, ik kan het me goed voorstellen, maar goed dat je rustig bent gebleven, maar het is wel moeilijk.
Ik kan ook niet tegen onrecht, daar word ik laaiend van, maar altijd van binnen, ik knal het er nooit uit.

Ik had gisteren de Rabobank aan de telefoon, want ik belde over de zakenrekening, die is nog steeds geblokkeerd.
Vertelde die man van de bank me, dat de advocaat van de vennoot hem had gebeld en die had gezegd, dat de vennoot alles en ook alles had gedaan om een oplossing te vinden en dat mijn man niets wilde en nergens op reageerde. Niet te geloven.

Het is echt precies andersom, dus ik werd bijna op die man van de bank kwaad, maar goed die man weet ook niet beter.
Gisteravond in bed had ik gewoon hartkloppingen van opgekropte woede, zo onterecht.
Wat kunnen die mensen liegen met een stalen gezicht, net als jouw buren.

Geplaatst

Ja Snowy, goal, lucky shot, voor Nederland. Wedstrijd nu afgelopen, 3 punten in de tas maar tjonge jonge, wat een draak weer, pfffffffff.

Opgekropte woede of niet, Marion, niets maar dan ook niets is het waard om te gaan drinken meid. Maar ik denk je frustrtaie te begrijpen, onrecht is om ziek van te worden.

Geplaatst

Maar Snowy, je kunt het, dat heb je eerder 16 jaar bewezen. Dus ik geloof dat het je nu ook gaat lukken, ook al is het verrekte moeilijk! En wel drinken is ook verrekte moeilijk want je hebt altijd spijt, en dan moet je de strijkbout van Mick weer lenen:angry: en je voelt je waardeloos enzovoort.
Tenmisnet zo voelde ik me wel altijd. En zo voel ik me nu niet meer en dat wil ik graag zo houden.

Geplaatst

Ja Bammetje, daar heb je helemaal gelijk in. Ik voel me nu ook niet meer waardeloos. Wel vaak onhandig, ik sla nog wel eens de spijker mis, ik flap er wel eens precies de verkeerde dingen uit, ik ben te ongeduldig, en ik weet overal de sombere kant van te vinden en ik leg op iedere slak zout, maar niemand hoeft me meer wijs te maken dat ik waardeloos ben. Want hé, ik ben nuchter.

Weet je Marion, ik kan me nog goed herinneren dat ik een paar maanden geleden ook bij iedere tegenvallen, of als ik moe was, vreselijk moest vechten tegen de aandrang om te gaan drinken. Dat gaat op het moment toch een stuk beter, wat een opluchting. Echt meid, volhouden, jij kunt het ook.

Maar uit Ferry's verhaal blijkt ook maar weer hoezeer je op moet blijven letten. Bedankt daarvoor Ferry, ik blijf bij de les.

Geplaatst

Hi Guys

@Bibelle: als je vraagt hoe t is zegje: hoestie? (vooral als iem. verkouden is)
hierbij de volgende kryptokronkels

ffw88
4u
brb
moetr11
adak
1000XXS
12BWU
10Q
2m
2N TONIGHT
2D TODAY
2BCTND
2D4
2G4
2 MIN AFK 2
2F4Y 2 FAST FOR YOU
2F4U TOO FAST FOR YOU
4
4U
4M2
4120
4ING
4AIMH
8BJ
8UV

Dus............zie je nog een Gremlin in de buurt dan laat je hem eerst dit lijstje strafwerk uitzoekeren, okee?

Geplaatst

Houtje, nou weet ik dat jij vandaag 17 maanden ADB bent maare.......je hebt toch niet ergens je verstand laten liggen ofzo he??? Met al die rare tekens????

Geplaatst

Ja Anna,

Dat zijn toch wel de valkuilen: moe zijn, iets stoms doen (of iets stom vinden), irritatie, verdriet, boosheid en

FOETSIE

is je weerstand en de Gremlins staan hijgend aan je deur te likken gulzig en hebberig. Gatver.

Geplaatst

Nee hoor Bammetje,

Ik heb mijn verstand gewoon weer terug. Het zijn gewoon puzzeltjes, leek me leuk in het gevecht tegen de Gremlins.
bv. ffw88 = effe wachten
brb = be right back
4u = (alleen) voor jou
moetr11 = ik moet trainen ( t r ..... eenen)

nou nu kan je het zelf wel, dunkt me, je bent toch ook niette.......?

Geplaatst

Toch is dat raar Houtje want 'we' weten toch hoe beroerd we ons daarna voelen? Dus waarom terug grijpen naar dat oude vertrouwde juist als er al weer iets vervelends is gebeurd?

Geplaatst

Dank je water,

ik noemde maar een zijstraat.

kijk maar eens op www.sms.nl ik ben ook niet zó crea hoor.

Zoals wij hier thuis zeggen (als iemand niet zo snugger is) : We denken dat de kans op de Nobelprijs dit jaar voor ....... wel erg klein wordt. Altijd lachen als je dat heel serieus zegt.

Ik neem nog een glaasje water.

Geplaatst

In m'n adhdbijbel staat iets over dat mensen drinken om de pijn van het mens zijn te vergeten. Dat je zo bang kunt zijn voor wat er komt als je je gedrag verandert dat je blijft kiezen voor destructief gedrag.
Ik weet ook wel hoe zaken werken maar het blijft raar.

Ik ga zo nog ff roken:D

Geplaatst

Ergens onder in je geest zitten hele oude mechanismes, die te voorschijn komen bij sterke emoties bv. die niet zo vaak voor komen (zie Marieke vanavond). Ineens vlamt je woede op, dat heeft volgens mij te maken met ons oeroude vluchten of vechten - principe.

Nou hebben wij dat principe om zeep geholpen, ik toch wel 25 jaar lang, door niet te vechten maar in de fles te duiken. Je letterlijk onder te dompelen ter verdoving. Omdat je nog zó goed weet, in je geheugen, zelfs nog je korte termijn geheugen, moet dat "uitslijten" dus je moet heeeeeeeeeel vaak aan die behoefte, nood, neiging NIET TOEGEVEN, en IETS ANDERS ERVOOR IN DE PLAATS DOEN, totdat dat nieuwe gedrag is ingesleten in plaats van het oude gedrag.

Affijn hiermee geef ik me zelf de komende 25 jaar een drinkverbod. En dan nog hè, wat is dan een lullige 17 maanden?

Daarom ben ik ook zo bedacht op mijn valkuil-situaties: alleen, thuis, moe, eind van de dag, fles in huis, of bij de buren in huis, moet koken, glas op het aanrecht, en-ga-zo-maar-door.

Dus een biertje in een restaurant is dat allemaal niet en daarom ging dat een paar keer goed (maar ik heb grote huiver).

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...